Strona 1 z 2

SWAP 1.3 B3 –> 1.8 BP – Mazda 323 BG

PostNapisane: 14 sty 2010, 20:02
przez pio17
Robił ktos taką podmianke? Silnik 1,3 sie zatarł i jedyny słuszny krok to podmiana na inny wolałbym silnik mocniejszy...

PostNapisane: 14 sty 2010, 20:09
przez krzaku90
Ostatnio tez siedze w tym temacie i z tego co sie orientuje wszytko pasuje idealnie od 323BG jak i od 323F BG . Wykrecac Silnik wkrecac nowy i jest gicior. Jedyne co trzeba bedzie jeszcze wymienic to sterownik czy komputer. Jak kto zwal tak zwal.

PostNapisane: 14 sty 2010, 20:21
przez Mako
poniewaz temat zostal zle umieszczony przenosze do Tuning, prosze o poprawe tematu na zgodny z regulaminem

PostNapisane: 14 sty 2010, 20:38
przez piwo
no coz silnik, wiazka elektryczna, komputer, osprzet silnika typu dolot, kolektor wydechowy do tego pompa paliwa w baku wieksza, oczywiscie dochodzi do tego inna skrzynia biegow inne sprzeglo zwrotnice polosie chodz to nie jest wymog konieczny akurat.calosc nie jest moze porazajaco skomplikowana ale mozesz tarfic na jakies problemy przy przzejsciu z gaznikowego silnika na wtrysk typu inna deska rozdzielcza i inaczej podlaczane czujniki pod wskazniki na desce rozdzielczej.moglbys tez wymienic chlodncie wody na wydajniejsza od mocniejszej wersji.chyba cukierek robil swapa z 1,3 na 1,6 turbo wiec cos bedzie wiedzail na ten temat

PostNapisane: 14 sty 2010, 23:08
przez Piotrek323
piwo napisał(a):no coz silnik, wiazka elektryczna, komputer, osprzet silnika typu dolot, kolektor wydechowy do tego pompa paliwa w baku wieksza, oczywiscie dochodzi do tego inna skrzynia biegow inne sprzeglo zwrotnice polosie chodz to nie jest wymog konieczny akurat.calosc nie jest moze porazajaco skomplikowana ale mozesz tarfic na jakies problemy przy przzejsciu z gaznikowego silnika na wtrysk typu inna deska rozdzielcza i inaczej podlaczane czujniki pod wskazniki na desce rozdzielczej.moglbys tez wymienic chlodncie wody na wydajniejsza od mocniejszej wersji.chyba cukierek robil swapa z 1,3 na 1,6 turbo wiec cos bedzie wiedzail na ten temat

mam pytanie do ciebie, moglbys zrobic takie porownanie, swapu silnika 1.8gt do 323f ba bp? Czy tam opocz silnika i komputera trzeba jeszcze duzo zmieniac?

PostNapisane: 14 sty 2010, 23:40
przez piwo

PostNapisane: 14 sty 2010, 23:55
przez Jacek176
piwo, a po co zmieniać skrzynie biegów???? :|
Zostawiasz skrzynie od 1.3 i odrazu masz najtańszy i podstawowy "tuning" silnika BP DOHC: skrzynię z krótkimi biegami :D
Koła zamachowe też zostawiasz od 1.3 a docisk sprzęgła i tarczę od 1.8 SOHC bo te od 1.3 to raczej klęknie przy 1.8 DOHC a sprzęgła od BP DOHC nie wsadzisz bo tam jest inny wałek sprzęgłowy.

PostNapisane: 14 sty 2010, 23:58
przez piwo
no i macie fachowca.:) pisac mu priwaty bo to niezle zrodelko wiedzy :)

PostNapisane: 15 sty 2010, 00:37
przez Boris86
Piciu robił takiego swapa w jedną dobę, kilkukrotnie, radze z nim się kontaktować.
Mocowania wszystkie pasują, potrzebujesz silnik, osprzęt, pompę paliwa i kompa.
Skrzynia zostaje z 1,3 tylko że do większego pałowania sie nie nadaje. Jest króciutka, ale słaba.
Jesli chcesz zostać przy tej skrzyni i kole zamachowym to sprzegło wlatuje z B6, ma 7 milimetrów wiekszą średnice i 700 N silniejszy docisk jesli dobrze pamietam.
Jesli chcesz sprzegło z BP to juz koło zamachowe z BP SOHC musi być.

PostNapisane: 15 sty 2010, 00:38
przez Fiveopac
Mako napisał(a):prosze o poprawe tematu na zgodny z regulaminem

Przylaczam sie do prosby.

PostNapisane: 15 sty 2010, 00:50
przez Jacek176
Boris86 napisał(a):Skrzynia zostaje z 1,3 tylko że do większego pałowania sie nie nadaje.

Tak mówisz?? No popatrz hahaha

Boris86 napisał(a):Jesli chcesz zostać przy tej skrzyni i kole zamachowym to sprzegło wlatuje z B6, ma 7 milimetrów wiekszą średnice i 700 N silniejszy docisk jesli dobrze pamietam.
Jesli chcesz sprzegło z BP to juz koło zamachowe z BP SOHC musi być.

Nie dyskutuj z fachowcem :P Najlepsza jest taka konfiguracja jak podałem wcześniej :D

PostNapisane: 15 sty 2010, 01:13
przez Boris86
Jacek176 napisał(a):Nie dyskutuj z fachowcem język Najlepsza jest taka konfiguracja jak podałem wcześniej zeby


Jacek176 napisał(a):Koła zamachowe też zostawiasz od 1.3 a docisk sprzęgła i tarczę od 1.8 SOHC



:| ??.... hahaha żenuuuła

Wczytaj się lepiej jeszcze raz fachowcu bo właśnie wprowadziłeś pio17 w błąd bo docisk z BP nie podejdzie pod zamach z B3.

PostNapisane: 15 sty 2010, 01:21
przez Jacek176
No to ciekawe jak Piciu to zrobił, że jednak połączył zamach od B3 z dociskiem od 1.8 SOHC?

PostNapisane: 15 sty 2010, 01:38
przez Boris86
Być może dlatego że zamach mógł mieć z B3 po 94 roku czyli z budy BA, bo tam sprzęgło do B3 jest zamiennikiem katalogowym ze sprzęgłem BP SOHC do 94.
Ale skoro pytanie o Picia to lepiej żeby on odpowiedział.
Ja wiem że max co można było założyć na mój zamach z B3 to zestaw z B6.

PostNapisane: 15 sty 2010, 09:53
przez Jacek176
Wątpię żeby Piciu miał zamach z wersji po 94r. skoro miał auto z 1990r. i do tego wkładał silnik BP DOHC. Rozmawiałem z nim kiedyś na GG na ten temat i mówił, że zamach został z 1.3. Nic nie wspominał, że musiał kupować ten z wersji po 94r.

Tutaj http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=741 też koleś pisze: "jednak przedewszystkim w skrzyni leza zapasy mocy. wymiana skrzyni na ta z 1.3 razem z kolem zamachowym budzi potwora"

Także albo ty miałeś jakieś nietypowe koło zamachowe albo cos kiepsko sprawdziłeś ;)

PostNapisane: 15 sty 2010, 13:45
przez Piotrek323
mam pytanie odnosnie silnika BP z wersji BA, czy tam skrzynia 1,3 podejdzie tak samo jak do wersji bg? I z jakiego auta pasuje skrzynia do BP 2-gen? I jak to sie do przyspieszenia oraz max predkosci?

PostNapisane: 15 sty 2010, 13:56
przez Marcin1mazda
Piotrek323 napisał(a):mam pytanie odnosnie silnika BP z wersji BA, czy tam skrzynia 1,3 podejdzie tak samo jak do wersji bg?

Każda skrzynia Ci tam pojedzie :) Blok w BP z BA ma identyczne mocowania skrzynia jak blok w BG.

PostNapisane: 15 sty 2010, 14:00
przez BratCukierka
Marcin1mazda dobra skrzynia skrzynią, ale coś o półosiach więcej możesz powiedzieć??

PostNapisane: 15 sty 2010, 14:06
przez Marcin1mazda
BratCukierka napisał(a):Marcin1mazda dobra skrzynia skrzynią, ale coś o półosiach więcej możesz powiedziećpytajnik

Sprawdzaliśmy u skorpka. Miał zwrotnice z5 i bez problemu podszedł przegub od GT. A większość mazd ma taki sam przegub zewnętrzny także też powinny pasować.

PostNapisane: 16 sty 2010, 22:03
przez pio17
to jest na forum kto robił taką przkładke?