Strona 1 z 1

Pomiar AFR

PostNapisane: 7 sty 2010, 18:01
przez ravo
Jak w temacie :) dzis jade pomierzyc na 3 i 4 biegu AFR szerokopasmowka, jestem wrecz pewien ze bedzie bardzo ubogo ale tak naprawde to ile to jest ubogo ? jakie powinny byc wartosci AFR ? w jakim zakresie ? dla ukladu wydechowego przelotowego.

PostNapisane: 7 sty 2010, 18:11
przez People_Hate_Me
jeżeli dobrze pamiętam to około 14 jest dobrze xD

PostNapisane: 7 sty 2010, 18:23
przez ravo
znalazlem ze miedzy 11 a 12 ale w calym zakresie ? moze moze byc troche wiekszy i tlok nie poplynie :P?

PostNapisane: 7 sty 2010, 18:25
przez People_Hate_Me
ravo ło to już zbyt hardcorowe pytanie jak dla mnie xD musisz poczekać Piotrusia, Druciaża albo Małego Niebieskiego xD

PostNapisane: 7 sty 2010, 19:28
przez mlody1921
Z tego co czytałem to chyba powinien sie zawierać w całym zakresie obr 12-14, 12 przy niskich 14 przy wysokich, chyba najlepiej zamontować EGT i kontrolować co by za goraco nie było, ale to tylko teoria i na dodatek moja hehe

Praktyki szukaj u Lukstera i Pita

PostNapisane: 7 sty 2010, 19:40
przez Fiveopac
People_Hate_Me napisał(a):jeżeli dobrze pamiętam to około 14 jest dobrze xD

Taaa chyab jak jedziesz po bułki do sklepu :P

ravo
Spokojna jazda ze stala predkoscia 14.7 – 15.0 lub nawet ubozej
Pełen but z doladowaniem – 11.5 – 12.5
Zakres wolnossący do momentu pojawienia sie doladowania – pelen but 13.0
ravo napisał(a):moze moze byc troche wiekszy i tlok nie poplynie język?

Nie moze byc ubozej niz 12.5:1 przy pelnym obciazeniu przy turbo! Ja stroilem auto na 11.8:1.

PostNapisane: 7 sty 2010, 19:57
przez ravo
dzieki :) ale jestem ciekaw co wyjdzie :P na forum subaru nie pisalem nawet bo oni uwazaja ze mi silnik wybuchnie na takim setupie jak jezdze hehe ale juz pare tys km zrobilem, i nie mam zamiaru wracac do serii bo to nie jedzie

PostNapisane: 7 sty 2010, 22:43
przez Pit
ravo napisał(a):...na forum subaru nie pisalem nawet bo oni uwazaja ze mi silnik wybuchnie na takim setupie jak jezdze

Chicken'y :D Fajf o AFR'rze coś tam wie :)

PostNapisane: 7 sty 2010, 23:32
przez brii
Fiveopac napisał(a):15.0 lub nawet ubozej

Lub ubożej to już nie za dobrze – przy słabym obciążeniu katastrofy dla tłoków i gniazd zaworów nie będzie ale z punktu widzenia katalizatora i ogólnie ekologii to dramat...

PostNapisane: 8 sty 2010, 00:33
przez Fiveopac
Lub ubożej to już nie za dobrze – przy słabym obciążeniu katastrofy dla tłoków i gniazd zaworów nie będzie ale z punktu widzenia katalizatora i ogólnie ekologii to dramat...


O ile mnei pamiec nie myli w zakresie 3000-4000 obr / -0,2 do 0 bar wystrojone mialem na 15.2:1. Auto podczas zwyklej jazdy na trasie palilo tyle co wolnossace 1.6 ;) reakcja na gaz byla perfekcyjna, tloki cale, zawory cale, katalizator zyje ;) Nie ma co panikowac, mozna w zakresie cruisingu miec i 16:1 bez szkody dla silnika ale to juz raczej w wolnossaku.

PostNapisane: 8 sty 2010, 00:44
przez ravo
five ja sie martwie tym co dzialo sie u mnie miedzy 0 a 0.4 czyli 14-13 chyba za ubogo ? dopiero wyzej szlo do 11 :)

PostNapisane: 8 sty 2010, 08:25
przez Fiveopac
Fiveopac napisał(a):five ja sie martwie tym co dzialo sie u mnie miedzy 0 a 0.4 czyli 14-13 chyba za ubogo ?

Jesli 14 to za ubogo, powinno byc min 13.0:1 ! Powyzej 0.2 balbym sie majac odczyt w okolicach 14-13 :P

PostNapisane: 8 sty 2010, 09:17
przez ravo
pewnie to wina mbc bo za szybo pompuje w porownaniu do solenoidu ? czy sie myle ?

PostNapisane: 8 sty 2010, 09:20
przez Fiveopac
pewnie to wina mbc bo za szybo pompuje w porownaniu do solenoidu ? czy sie myle ?

Po pierwsze napisz co zmodowales, po drugie jak byl mierzony afr?

PostNapisane: 8 sty 2010, 09:31
przez lukster
Fiveopac napisał(a):Spokojna jazda ze stala predkoscia 14.7 – 15.0 lub nawet ubozej
Pełen but z doladowaniem – 11.5 – 12.5
Zakres wolnossący do momentu pojawienia sie doladowania – pelen but 13.0

Ja tam się zbytnio nie znam ale wydaje mnie się, że Five dobrze prawi ;)

PostNapisane: 8 sty 2010, 09:33
przez ravo
zmontowany to tylko mbc, pelen przelot ( po taniosci czyli wypruty kat i wywalone tlumiki ). wkladka KN heheh program seria

pomiar robiony sonda wlozona w tlumik koncowy i podpieta pod lapka

PostNapisane: 8 sty 2010, 10:01
przez Quaki
mala uwaga z sonda w tlumiku najlepiej mierzyc na drodze zeby "lewe" powietrze nie falszowalo wyniku (wprawdzie na hamowni tez sie tak robi ale pomiary wychodza czasmi dziwne lekko )
teraz co do wyniku 14 to za ubogo jak na doladowany silnik najlepiej stroic miedzy 11,5 a 12,5 tak jest mniej wiecej bezpiecznie oczywiscie im blizej 13tym wiksza moc ale kto zagwarantuje ze jak zalejesz nastepny raz paliwo to bedzie ono dokladnie takie samo (nikt daltego auta uzywane w sporcie dostaja paliwo w beczkach zeby mialo dokladnie taki same parametry ) dobrze jest tez zaopatrzyc auto w czujnik EGT na wypadek zatankowania slabego paliwa (ekstremalnie tuningowane jednostki maja tyle czujnikow ile garow i dopiero to daje jako takie bezpieczenstwo a raczej mozlwiosc zobaczenia spalania stukowego zanim dowiemy sie o nim poprzez wypalony tlok :0
Pozdrawiam

PostNapisane: 8 sty 2010, 10:25
przez ravo
ja mierzylem na drodze :)