Strona 1 z 6

Czy ktos podejmie sie zrobienia SWAP'a zaplace... :)

PostNapisane: 3 sty 2010, 20:03
przez djArias
witam, poszukuje kogokolwiek kto podejmie się, normalnie za pieniądze, przerzucenia do mojego mx-3 1.6 dohc 16v 1995 rok silnika KLZE – nie kumam sie na tym na tyle zeby zrobic to samemu – nie wiem dokladnie co mam kupic itp – z tym wszystkim potrzebowalbym tez pomocy... kontakt albo tu albo CONIAC@WP.pl albo gg: 4064260 – jestem w stanie dowieść auto gdziekolwiek w POLSKE na tak długo jak będzie trzeba... :)

PostNapisane: 3 sty 2010, 20:24
przez damian
zagadaj do Patryka, chłopaki się chyba zajmują takimi swapami http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... ofile&u=23

PostNapisane: 3 sty 2010, 20:28
przez djArias
Dzieki Damian juz napisalem:D

PostNapisane: 3 sty 2010, 20:31
przez BratCukierka
a może Lukster?? No i odległość ok. 200km do Pruszcza Gd. a nie 600km do Lublina. Pisz do niego.

PostNapisane: 3 sty 2010, 20:56
przez djArias
pisze pisze :) kurcze juz sie nie moge doczekac mojego wlasnego KLZE ;>

PostNapisane: 3 sty 2010, 21:32
przez tadeyro
Z 1.6 na KLZE to będzie trochu rzeźbienia :D
No ale jeśli się uprzesz, to chłopaki na pewno dadzą radę :)
Oczywiście jesteś świadomy że swap silnika to tylko mała część tego co trzeba by wymienić przy takim swapie?

PostNapisane: 3 sty 2010, 22:11
przez weede
chyba łatwiej byłoby sprzedać to co masz, kupić 1.8 v6 z zajechanym silnikiem(ale działającym) i ze zdrową budą i robić swap.

sam SWAP licz lekko 5-6k i pamiętaj, ze po swapie wyjdą wszystkie te rzeczy w zawiasie czy hamulcu o, których w 1.6 mogłeś nie wiedzieć ;)

PostNapisane: 3 sty 2010, 22:36
przez realski
po pierwsze
to najpierw musimy wiedziec co juz posiadasz .
kompletny swap w twojim przypadku
to tak po koleji
silnik skrzynia nie zaglebiam sie tu w docisk sprzegla kolo zamachowe ...
tera dalej poduszki silnika k8 skrzyni k8 nie jestem pewny mocowania poduszki od strony rozrzadu byc moze bedzie lekko inna .
chlodnica (troche orurowania wodnego )
wiazka silnikowa K8 obd1
i tera komp od klze .. i troche przerobienia instalacji lub komp jakis od kl + smt6 ecumaster ... strojenie
przeplywka od KL..
silnik ma aparat zaplonowy ?
licznik od versji V6
i troche konwersji w instalacjach wiazka silnikowa wiazka deska lub piny ecu ..
to tak mniejwiecej byc moze jeszcze o czyms zapomnialem ..
tak na dobry lad nie jestem pewny czy piasty 1.6 sa identyczne co do ilosci frezow jak K8 ..

wiec sie zastanow :) koszta sa nie ma co gadac

Pozdrawiam

PostNapisane: 3 sty 2010, 23:06
przez Marcin1mazda
weede napisał(a):chyba łatwiej byłoby sprzedać to co masz, kupić 1.8 v6 z zajechanym silnikiem(ale działającym) i ze zdrową budą i robić swap.

weede Dobrze Prawi :) Krakusik Robił swapa z 16V na v6 :) Zagadaj do niego to Ci powie co i jak :) ale robota mija się z celem.. trzeba nawet nagrzewnice wymieniać bo jest inna. Multum przeróbek. Posłuchaj weede-a i Kup Mx3 z k8 i wtedy swap-uj na KL-ZE lub co tam chcesz :)

PostNapisane: 4 sty 2010, 00:34
przez mlody1921
Szybciej i z takimi samymi mocami 1,6 turbo, 1,8 turbo

PostNapisane: 4 sty 2010, 00:37
przez djArias
uparlem sie ze to zrobie :D... a co do mocy 1.6 turbo nie moze rownac sie 2.5v6 BiTurbo... ktore predzej czy pozniej zrobie... :)(: lepiej zaczac od bazy mega mocniej niz potem niewiadomo jak ciagnac turbina...

PostNapisane: 4 sty 2010, 00:45
przez Piotrek323
przepraszam za odbiegniecie od tematu, ale ile by kosztowalo dorobienie TURBO w jakiejs firmie do silnika BP 2gen w 323f ba? Chodzi mi o czesci i cene.

PostNapisane: 4 sty 2010, 00:56
przez Marcin1mazda
Piotrek323 napisał(a):ile by kosztowalo dorobienie TURBO w jakiejs firmie do silnika BP 2gen w 323f ba? Chodzi mi o czesci i cene.

Wszystko zależy w jakie moce celujesz :) +/– 8-15tyś zł :)

PostNapisane: 4 sty 2010, 02:05
przez Udesky
djArias napisał(a):uparlem sie ze to zrobie zeby... a co do mocy 1.6 turbo nie moze rownac sie 2.5v6 BiTurbo... ktore predzej czy pozniej zrobie... usmiech

Zastanów się tylko czy dotrwasz do tego momentu i czy nie lepiej celować w:
mlody1921 napisał(a):1,8 turbo

Jest jedna MX5 z takim motorkiem i mocą coś pod 240KM.
Pod względem ekonomiczno – technicznym znacznie lepsza opcja.
– zmieniasz R4 na R4.
– dokładasz 1 turbinę, a nie 2 jeśli chcesz biturbo,
– automatycznie przy 1.8 masz znacznie tańsze koszty eksploatacji,
A robienie 2.5 KLZE-T do jazdy codziennej, bo tzw. bułki (jeśli tak planujesz) mija się z celem. Ponieważ więcej niż 200KM na FWD to już problemu z trakcją, a jeśli celujesz w okolice 300KM to już w ogóle.
Poza tym zastanów się ile jesteś w stanie wydać na ten projekt.

PostNapisane: 4 sty 2010, 10:35
przez Pit
Udesky napisał(a):Jest jedna MX5 z takim motorkiem i mocą coś pod 240KM

Jedna? Ja przynajmniej o dwie 250-konne Miaty potykałem się w swoim garażu.
(...)
Tematy zarówno o swapach jak i uturbianiu były już na forum poruszane. Będzie kosz.

PostNapisane: 4 sty 2010, 11:42
przez djArias
Pit napisał(a):
Udesky napisał(a):Jest jedna MX5 z takim motorkiem i mocą coś pod 240KM

Jedna? Ja przynajmniej o dwie 250-konne Miaty potykałem się w swoim garażu.
(...)
Tematy zarówno o swapach jak i uturbianiu były już na forum poruszane. Będzie kosz.


ale ten temat nie mial dotyczyc uturbiania ani swapowania, tylko odnalezienia kogos kto pomoze mi to zrobic...

PostNapisane: 4 sty 2010, 12:19
przez brii
djArias – lubisz przepłacać widzę...
Jakby coś to w kosztach nie wiele wyższych od swapa z 16V na V6 możesz ode mnie kupić MX-3-ZE, a przy sprzedaży 16V nawet Ci pewnie kasa zostanie...

PostNapisane: 4 sty 2010, 13:30
przez Udesky
Udesky napisał:
Jest jedna MX5 z takim motorkiem i mocą coś pod 240KM

Jedna? Ja przynajmniej o dwie 250-konne Miaty potykałem się w swoim garażu.

Nie wnikam w to ile ich było w twoim garażu, ani ile jest ich w PL. Wiem, że przynajmniej jedna jest. Tu ważna była sprawa, że łatwiej i taniej.
djArias napisał(a):ale ten temat nie mial dotyczyc uturbiania ani swapowania, tylko odnalezienia kogos kto pomoze mi to zrobic...

Masz rację, ale robiąc SWAPa masz co do niego większe plany, więc warto się zastanowić i rozważyć wszystkie ZA i PRZECIW, aby nie porywać się z przysłowiową motyką na słońce.
Jeśli koniecznie chcesz MX3KLZE to brii przedstawił najrozsądniejsze rozwiązanie:
brii napisał(a):Jakby coś to w kosztach nie wiele wyższych od swapa z 16V na V6 możesz ode mnie kupić MX-3-ZE, a przy sprzedaży 16V nawet Ci pewnie kasa zostanie...

PostNapisane: 4 sty 2010, 14:52
przez weede
brii napisał(a):Jakby coś to w kosztach nie wiele wyższych od swapa z 16V na V6 możesz ode mnie kupić MX-3-ZE

o jakich pieniądzach rozmawiamy? :)

PostNapisane: 4 sty 2010, 22:12
przez brii
13 000zł