Strona 1 z 2

Blokada układu różnicowego – szpera

PostNapisane: 7 gru 2009, 21:33
przez mlody1921
Witam gdzieś kiedyś mi sie rzuciło w uszy o spawaniu układu różnicowego , czy ktoś cos takiego robił, próbował jeździł ??

PostNapisane: 7 gru 2009, 21:44
przez weede
Są chyba 4 metody "spięcia" mechanizmu różnicowego w mx-3:

1) najlepsza/najdroższa – szpera wyczynowa np. Kaaz, Qualife, spiecie w zaleznosci od szpery ale ok 40-60%
2) prawie najlepsza/srednio droga – skrzynia z MX-6 klze, spiecie chyba 25%
3) srednia/srednia – ściskacz płytek np, Phantom
4) tania/mocno średnia – elektroszpera czyli zaspawanie satelil – 100% spiecia, bardziej do driftu ;)

Chętnie podyskutuje na ten temat, wiec jesli ma ktos lepsze informacje to poprosze

PostNapisane: 7 gru 2009, 21:58
przez Fiveopac
Spawanie szpery w przednim napedzie to chyba jakies nieporozumienie? "Elektroszpera" ma sens tylko w tylnm napedzie.

PostNapisane: 7 gru 2009, 23:02
przez radekkm
weede napisał(a):100% spiecia

w fwd pewnie by dzialalo do pierwszego zakretu ;)

PostNapisane: 8 gru 2009, 01:02
przez weede
czy ktoś może powiedzieć jak Phantom wypada na w porównaniu ze skrzynią z klze w sprintach i zakrętach?

koszty chyba podobne tyle, ze skrzynie mega ciezko dostać

PostNapisane: 8 gru 2009, 01:17
przez radekkm
weede napisał(a):koszty chyba podobne

no co ty – skrzynia pewnie 1500zl a phantom u mnie 6 stow
napewno skrzynia jest lepsza
bije fantoma w zakretach i na kresce
ale fantom jest leszy od seryjnego dyfra
czuc roznice po jego zamontowaniu

PostNapisane: 8 gru 2009, 19:25
przez piwo
a ta szperka radku co masz teraz to typu torsen, wiskotyczna, plytkowa? 1, 1,5 , 2 way? zajewales skrzynie specjalnym olejem jakims?>

PostNapisane: 8 gru 2009, 20:09
przez weede
wszystkie takie drogowe szpery są raczej 1-way ;)

PostNapisane: 8 gru 2009, 20:46
przez Fiveopac
Po co w przednim napędzie szpera 1,5 lub 2 way <boje się> ? Serio sie pytam bo nie ogarniam idei blokowania napędu przy hamowaniu w fwd.

PostNapisane: 8 gru 2009, 21:00
przez radekkm
mam to

http://www.teammfactory.com/products.ph ... ical%20LSD

mniej wiecej chodzi o to ze dyfer pracuje gładziej, wynalazek nigdy nie załacza sie "brutalnie" i nie powoduje momentalnej utraty przyczepnosci koła "dołaczanego" jak to ma miejsce w normalnym LSD (płytkowym). i z tego co sie domyslam to normalne LSD ma stałe spiecie np 25% albo wiecej a to ma zmienny stopien blokady. rozny w zaleznosci od poslizgu kół

nie bede udawal ze wszystko romumiem
prosze madra glowe o dokladne przetlumaczenie tematu

PostNapisane: 8 gru 2009, 21:48
przez piwo
five a w tylnonapedowym ma jakis sens blokada tylnych kol przy hamowaniu? moim zdaniem na przedzie juz lepiej bo to zadziala jak taki absik.na mokrym jedno kolo bedzie chcialo wpasc stanac w miejscu a drugie kolo nie pozwoli na to.

PostNapisane: 8 gru 2009, 21:56
przez Fiveopac
five a w tylnonapedowym ma jakis sens blokada tylnych kol przy hamowaniu?

I to nawet bardzo

Obrazek

Nie wychodzisz z poslizgu i nawet hamujac mozesz lamac auto z jednego zakretu w drugi. Inne zastosowanie nie przychodzi mi do glowy hehe no moze poza tym ze 2 way jest mniejszym hardcorem niz elektroszpera :P

PostNapisane: 8 gru 2009, 22:14
przez piwo
e.kazdy poslizg to starta czasu na torze.drift o jakas paranoja.chodzi by nie blokowac kol a nie je blokowac.glupi sport. :)

PostNapisane: 8 gru 2009, 22:27
przez Fiveopac
piwo napisał(a):kazdy poslizg to starta czasu na torze

Nic dodac nic ujac... no moze poza tym ze jest to baaaardzo przyjemna strata (przy rwd oczywiscie heh) ;)

Wracaja do tematu, wytlumaczy ktos, co szpera 1,5 lub 2 way moze zdzialac w fwd poza kompletnym odebraniem nadziei kierowcy na uratowanie sie z poodsterownosci?

PostNapisane: 8 gru 2009, 22:43
przez pinky
Fiveopac coś musi dawać skoro 2 way dają w mazdaspeed protege a to jest fwd.

PostNapisane: 8 gru 2009, 22:46
przez piwo
ok.skoro spowoduje podsterownosc to tak samo podsterownie zachowywac sie bedzie auto na zakrecie przy dodaniu gazu?

PostNapisane: 8 gru 2009, 22:53
przez Fiveopac
pinky napisał(a):Fiveopac coś musi dawać skoro 2 way dają w mazdaspeed protege a to jest fwd.

Moze masz na mysli TBR (a wynosi on 2.0:1 dla tej szpery)? Niestety nei zaspakaja to mojej ciekawości :P jesli masz zrodlo tego info to poprosze :)

PostNapisane: 8 gru 2009, 23:02
przez pinky
Fiveopac różne źródła różnie podają albo 2way albo 1.5 way:

MazdaSpeed also used to have 1.5 way LSDs for the G25M-R and F25M-R
transmissions.
The part numbers are:
9B1A-79-960 G25M-R 1.5 way LSD
9B2A-79-960 F25M-R 1.5 way LSD


www.protegefaq.net

lub:

Differential: 2 way LSD in FS-DET




www.protege323.com

PostNapisane: 9 gru 2009, 00:42
przez Fiveopac
Ok, przykułeś moja uwagę :)

PostNapisane: 9 gru 2009, 00:57
przez weede
http://www.teammfactory.com/products.ph ... ical%20LSD

ktoś słyszał szczegóły o firmie MFactory, podobno robią szpery do MX-3

Obrazek

i opis:
http://www.uk-mx3.com/forum/viewtopic.p ... c&start=45