Blokada układu różnicowego – szpera
1, 2
Są chyba 4 metody "spięcia" mechanizmu różnicowego w mx-3:
1) najlepsza/najdroższa – szpera wyczynowa np. Kaaz, Qualife, spiecie w zaleznosci od szpery ale ok 40-60%
2) prawie najlepsza/srednio droga – skrzynia z MX-6 klze, spiecie chyba 25%
3) srednia/srednia – ściskacz płytek np, Phantom
4) tania/mocno średnia – elektroszpera czyli zaspawanie satelil – 100% spiecia, bardziej do driftu
Chętnie podyskutuje na ten temat, wiec jesli ma ktos lepsze informacje to poprosze
1) najlepsza/najdroższa – szpera wyczynowa np. Kaaz, Qualife, spiecie w zaleznosci od szpery ale ok 40-60%
2) prawie najlepsza/srednio droga – skrzynia z MX-6 klze, spiecie chyba 25%
3) srednia/srednia – ściskacz płytek np, Phantom
4) tania/mocno średnia – elektroszpera czyli zaspawanie satelil – 100% spiecia, bardziej do driftu
Chętnie podyskutuje na ten temat, wiec jesli ma ktos lepsze informacje to poprosze
Adrenaline Addiction.
weede napisał(a):koszty chyba podobne
no co ty – skrzynia pewnie 1500zl a phantom u mnie 6 stow
napewno skrzynia jest lepsza
bije fantoma w zakretach i na kresce
ale fantom jest leszy od seryjnego dyfra
czuc roznice po jego zamontowaniu
- Od: 22 maja 2006, 23:35
- Posty: 827
- Skąd: UK
- Auto: Jest
a ta szperka radku co masz teraz to typu torsen, wiskotyczna, plytkowa? 1, 1,5 , 2 way? zajewales skrzynie specjalnym olejem jakims?>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
mam to
http://www.teammfactory.com/products.ph ... ical%20LSD
mniej wiecej chodzi o to ze dyfer pracuje gładziej, wynalazek nigdy nie załacza sie "brutalnie" i nie powoduje momentalnej utraty przyczepnosci koła "dołaczanego" jak to ma miejsce w normalnym LSD (płytkowym). i z tego co sie domyslam to normalne LSD ma stałe spiecie np 25% albo wiecej a to ma zmienny stopien blokady. rozny w zaleznosci od poslizgu kół
nie bede udawal ze wszystko romumiem
prosze madra glowe o dokladne przetlumaczenie tematu
http://www.teammfactory.com/products.ph ... ical%20LSD
mniej wiecej chodzi o to ze dyfer pracuje gładziej, wynalazek nigdy nie załacza sie "brutalnie" i nie powoduje momentalnej utraty przyczepnosci koła "dołaczanego" jak to ma miejsce w normalnym LSD (płytkowym). i z tego co sie domyslam to normalne LSD ma stałe spiecie np 25% albo wiecej a to ma zmienny stopien blokady. rozny w zaleznosci od poslizgu kół
nie bede udawal ze wszystko romumiem
prosze madra glowe o dokladne przetlumaczenie tematu
- Od: 22 maja 2006, 23:35
- Posty: 827
- Skąd: UK
- Auto: Jest
five a w tylnonapedowym ma jakis sens blokada tylnych kol przy hamowaniu? moim zdaniem na przedzie juz lepiej bo to zadziala jak taki absik.na mokrym jedno kolo bedzie chcialo wpasc stanac w miejscu a drugie kolo nie pozwoli na to.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
five a w tylnonapedowym ma jakis sens blokada tylnych kol przy hamowaniu?
I to nawet bardzo

Nie wychodzisz z poslizgu i nawet hamujac mozesz lamac auto z jednego zakretu w drugi. Inne zastosowanie nie przychodzi mi do glowy hehe no moze poza tym ze 2 way jest mniejszym hardcorem niz elektroszpera
Less roof, more fun


e.kazdy poslizg to starta czasu na torze.drift o jakas paranoja.chodzi by nie blokowac kol a nie je blokowac.glupi sport. 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):kazdy poslizg to starta czasu na torze
Nic dodac nic ujac... no moze poza tym ze jest to baaaardzo przyjemna strata (przy rwd oczywiscie heh)
Wracaja do tematu, wytlumaczy ktos, co szpera 1,5 lub 2 way moze zdzialac w fwd poza kompletnym odebraniem nadziei kierowcy na uratowanie sie z poodsterownosci?
Less roof, more fun


ok.skoro spowoduje podsterownosc to tak samo podsterownie zachowywac sie bedzie auto na zakrecie przy dodaniu gazu?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
pinky napisał(a):Fiveopac coś musi dawać skoro 2 way dają w mazdaspeed protege a to jest fwd.
Moze masz na mysli TBR (a wynosi on 2.0:1 dla tej szpery)? Niestety nei zaspakaja to mojej ciekawości
Less roof, more fun


Fiveopac różne źródła różnie podają albo 2way albo 1.5 way:
www.protegefaq.net
lub:
www.protege323.com
MazdaSpeed also used to have 1.5 way LSDs for the G25M-R and F25M-R
transmissions.
The part numbers are:
9B1A-79-960 G25M-R 1.5 way LSD
9B2A-79-960 F25M-R 1.5 way LSD
www.protegefaq.net
lub:
Differential: 2 way LSD in FS-DET
www.protege323.com
ex MSP
http://www.teammfactory.com/products.ph ... ical%20LSD
ktoś słyszał szczegóły o firmie MFactory, podobno robią szpery do MX-3
i opis:
http://www.uk-mx3.com/forum/viewtopic.p ... c&start=45
ktoś słyszał szczegóły o firmie MFactory, podobno robią szpery do MX-3

i opis:
http://www.uk-mx3.com/forum/viewtopic.p ... c&start=45
Adrenaline Addiction.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje