Blokada układu różnicowego – szpera

Postprzez mlody1921 » 7 gru 2009, 21:33

Witam gdzieś kiedyś mi sie rzuciło w uszy o spawaniu układu różnicowego , czy ktoś cos takiego robił, próbował jeździł ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 7 gru 2009, 21:44

Są chyba 4 metody "spięcia" mechanizmu różnicowego w mx-3:

1) najlepsza/najdroższa – szpera wyczynowa np. Kaaz, Qualife, spiecie w zaleznosci od szpery ale ok 40-60%
2) prawie najlepsza/srednio droga – skrzynia z MX-6 klze, spiecie chyba 25%
3) srednia/srednia – ściskacz płytek np, Phantom
4) tania/mocno średnia – elektroszpera czyli zaspawanie satelil – 100% spiecia, bardziej do driftu ;)

Chętnie podyskutuje na ten temat, wiec jesli ma ktos lepsze informacje to poprosze
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Fiveopac » 7 gru 2009, 21:58

Spawanie szpery w przednim napedzie to chyba jakies nieporozumienie? "Elektroszpera" ma sens tylko w tylnm napedzie.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez radekkm » 7 gru 2009, 23:02

weede napisał(a):100% spiecia

w fwd pewnie by dzialalo do pierwszego zakretu ;)
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez weede » 8 gru 2009, 01:02

czy ktoś może powiedzieć jak Phantom wypada na w porównaniu ze skrzynią z klze w sprintach i zakrętach?

koszty chyba podobne tyle, ze skrzynie mega ciezko dostać
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez radekkm » 8 gru 2009, 01:17

weede napisał(a):koszty chyba podobne

no co ty – skrzynia pewnie 1500zl a phantom u mnie 6 stow
napewno skrzynia jest lepsza
bije fantoma w zakretach i na kresce
ale fantom jest leszy od seryjnego dyfra
czuc roznice po jego zamontowaniu
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez piwo » 8 gru 2009, 19:25

a ta szperka radku co masz teraz to typu torsen, wiskotyczna, plytkowa? 1, 1,5 , 2 way? zajewales skrzynie specjalnym olejem jakims?>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez weede » 8 gru 2009, 20:09

wszystkie takie drogowe szpery są raczej 1-way ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Fiveopac » 8 gru 2009, 20:46

Po co w przednim napędzie szpera 1,5 lub 2 way <boje się> ? Serio sie pytam bo nie ogarniam idei blokowania napędu przy hamowaniu w fwd.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez radekkm » 8 gru 2009, 21:00

mam to

http://www.teammfactory.com/products.ph ... ical%20LSD

mniej wiecej chodzi o to ze dyfer pracuje gładziej, wynalazek nigdy nie załacza sie "brutalnie" i nie powoduje momentalnej utraty przyczepnosci koła "dołaczanego" jak to ma miejsce w normalnym LSD (płytkowym). i z tego co sie domyslam to normalne LSD ma stałe spiecie np 25% albo wiecej a to ma zmienny stopien blokady. rozny w zaleznosci od poslizgu kół

nie bede udawal ze wszystko romumiem
prosze madra glowe o dokladne przetlumaczenie tematu
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez piwo » 8 gru 2009, 21:48

five a w tylnonapedowym ma jakis sens blokada tylnych kol przy hamowaniu? moim zdaniem na przedzie juz lepiej bo to zadziala jak taki absik.na mokrym jedno kolo bedzie chcialo wpasc stanac w miejscu a drugie kolo nie pozwoli na to.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 8 gru 2009, 21:56

five a w tylnonapedowym ma jakis sens blokada tylnych kol przy hamowaniu?

I to nawet bardzo

Obrazek

Nie wychodzisz z poslizgu i nawet hamujac mozesz lamac auto z jednego zakretu w drugi. Inne zastosowanie nie przychodzi mi do glowy hehe no moze poza tym ze 2 way jest mniejszym hardcorem niz elektroszpera :P
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez piwo » 8 gru 2009, 22:14

e.kazdy poslizg to starta czasu na torze.drift o jakas paranoja.chodzi by nie blokowac kol a nie je blokowac.glupi sport. :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 8 gru 2009, 22:27

piwo napisał(a):kazdy poslizg to starta czasu na torze

Nic dodac nic ujac... no moze poza tym ze jest to baaaardzo przyjemna strata (przy rwd oczywiscie heh) ;)

Wracaja do tematu, wytlumaczy ktos, co szpera 1,5 lub 2 way moze zdzialac w fwd poza kompletnym odebraniem nadziei kierowcy na uratowanie sie z poodsterownosci?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez pinky » 8 gru 2009, 22:43

Fiveopac coś musi dawać skoro 2 way dają w mazdaspeed protege a to jest fwd.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez piwo » 8 gru 2009, 22:46

ok.skoro spowoduje podsterownosc to tak samo podsterownie zachowywac sie bedzie auto na zakrecie przy dodaniu gazu?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 8 gru 2009, 22:53

pinky napisał(a):Fiveopac coś musi dawać skoro 2 way dają w mazdaspeed protege a to jest fwd.

Moze masz na mysli TBR (a wynosi on 2.0:1 dla tej szpery)? Niestety nei zaspakaja to mojej ciekawości :P jesli masz zrodlo tego info to poprosze :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez pinky » 8 gru 2009, 23:02

Fiveopac różne źródła różnie podają albo 2way albo 1.5 way:

MazdaSpeed also used to have 1.5 way LSDs for the G25M-R and F25M-R
transmissions.
The part numbers are:
9B1A-79-960 G25M-R 1.5 way LSD
9B2A-79-960 F25M-R 1.5 way LSD


www.protegefaq.net

lub:

Differential: 2 way LSD in FS-DET




www.protege323.com
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Fiveopac » 9 gru 2009, 00:42

Ok, przykułeś moja uwagę :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez weede » 9 gru 2009, 00:57

http://www.teammfactory.com/products.ph ... ical%20LSD

ktoś słyszał szczegóły o firmie MFactory, podobno robią szpery do MX-3

Obrazek

i opis:
http://www.uk-mx3.com/forum/viewtopic.p ... c&start=45
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje