Strona 1 z 2

Porting

PostNapisane: 6 gru 2009, 11:08
przez Loczek
Myslac o sobie i o tym zeby zrobic przy moim KFze wszystko co łatwiej zrobic gdy silnik jest jeszcze poza samochodem po oczywistych uszczenianiach poprawkach wygladu itp itd przyszedł mi namysl Porting.

W moim zamysle miał by on polegac na spasowaniu głowicy z kolektorami dolotowymi i wydechowymi, na poprawieniu kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy. Na wyeliminowaniu wszelkich nadlewów powstałych na skutek seryjnej produkcji. na wypolerowaniu kanałow dolotowych i wylotowych( w moim zamysle zeby nagar nie siadał tak syzbko ale czy to doba teoria to prosze o ocene)

Czy jest jaki kolwoiek potwierdzony sens robienia takiej rzeczy. jaki jest stopien mozliwosci poprawienia osiagów wzgledem popsucia czegos.

Mysle o tym po gadkach z Brii ale ze on jeszcze nie odpalił to pewnie sie nie dowiem czy u niego to sie sprawdziło czy nie?

PostNapisane: 6 gru 2009, 11:54
przez Lukas007
To o czym mówisz to trochę okrojone tzw. GT głowicy. Oprócz spasowania głowicy z kolektorami przez usunięcie nadlewów, oraz polerowaniu kanałów szlifuje się jeszcze gnazda zaworowe, oraz same zawory, a także wedle woli planuje lub jedynie zabiela powierzchnię. Taki rezultat uzyskałem w silniku FP:

Obrazek

PostNapisane: 6 gru 2009, 12:19
przez check
Lukas007 a glowice planowales, o ile ? :) U kolegi w Civicu sama obróbka głowicy dała 5KM i 10Nm po splanowaniu byłoby pewnie dużo lepiej. ;) Ja u siebie kanały polerowałem ale nagar i tak się osadza, także ja bym teraz drugi raz już nie polerował na lustro tylko wyrównał powierzchnię :P

PostNapisane: 6 gru 2009, 12:27
przez Lukas007
Zabielona tylko. Ja sensu polerowania kanałów wydechowych nie widzę, bo nagar i tak się osadzi. Za to polerka kanałów dolotowych już ma sens...

PostNapisane: 6 gru 2009, 12:27
przez piwo
coraz ciekawsze tematy w dziale. no to ja tez czekam na opinie ludzi co juz to robili :)

PostNapisane: 6 gru 2009, 23:37
przez Loczek
Lukas007 napisał(a):Za to polerka kanałów dolotowych już ma sens...

Gdzies wyczytałem ze kanały dolotowe nalezy przeleciec papierem 120, coby paliwo wytrącało oktany :D

PostNapisane: 6 gru 2009, 23:45
przez pawelMX6
Nie oktany wytrącało, tylko żeby lepiej odparowało ;) Dlatego kanałów dolotowych się nie poleruje, tak przynajmniej mnie uczono jak jeszcze szykowałem swoją A-grupę do rajdów. Wydechowe można spolerować, ale to sztuka dla sztuki. U mnie po rozebraniu silnika wystarczyło tylko przetrzeć wydechy szmatką i znowu się błyszczały.

PostNapisane: 16 gru 2009, 17:35
przez jackkpl
pawelMX6 napisał(a):Nie oktany wytrącało, tylko żeby lepiej odparowało ;) Dlatego kanałów dolotowych się nie poleruje, tak przynajmniej mnie uczono jak jeszcze szykowałem swoją A-grupę do rajdów. Wydechowe można spolerować, ale to sztuka dla sztuki. U mnie po rozebraniu silnika wystarczyło tylko przetrzeć wydechy szmatką i znowu się błyszczały.


Tak jak pisze pawelMX6, od momentu, gdzie jest dokonywany wtrysk paliwa w glowicy (albo kolektorze ssacym) nie powinno sie juz robic kanalow na lustro .Paliwo potrafi sie do tego "przykleic" i zle bedzie odparowywac. Szczegolnie niebeizpieczne, gdy ma sie dobry CAI i jest "–" za oknem, wtedy paliwo jeszcze gorzej miesza sie z powietrzem.

Polerowanie kanalow wydechowych moze i miec sens,ale tam trzeba uwazac, zeby nie dopasowywac kolektora do kanalow. Kanaly wydechowe powinny byc mniejsze niz kanaly w kolektorze wydechowym (czyli powinien byc schodek). Tak mowi teoria, a jak praktyka .. :)

PostNapisane: 16 gru 2009, 18:37
przez Lukas007
Loczek napisał(a):
Lukas007 napisał(a):Za to polerka kanałów dolotowych już ma sens...

Gdzies wyczytałem ze kanały dolotowe nalezy przeleciec papierem 120, coby paliwo wytrącało oktany :D


Mówiąc o portingu kanałów dolotowych miałem na myśli tą ich częśc, przed którą wtryskiwane jest paliwo. Poprawia to przepływ powietrza, a efekt nie jest chwilowy jak w przypadku polerki kanałów wydechowych (gdzie i tak osadzi się nagar, który utworzy gładką strukturę pod wpływem przepływu spalin).

PostNapisane: 16 gru 2009, 23:27
przez Loczek
jackkpl napisał(a):Kanaly wydechowe powinny byc mniejsze niz kanaly w kolektorze wydechowym (czyli powinien byc schodek).

A ten schodek to po co.

PostNapisane: 17 gru 2009, 00:17
przez pawelMX6
Też mam pytanie o ten schodek. Dla przykładu mogę podać teorię modyfikacji głowicy w 126p A-grupie – tam było jasno narysowane, żeby było idealnie równo. Chyba, że to dotyczy mocniejszych jednostek ;)

PostNapisane: 17 gru 2009, 14:24
przez piwo
jacekkpl jakis odnosnik do zrodla?

PostNapisane: 26 gru 2009, 18:01
przez Loczek
Co z tym schodkiem
?

PostNapisane: 29 gru 2009, 00:05
przez Boris86
Ja u siebie w KL i w FS u wojtakkk'a robiłem wszystko o czym tu piszecie. W jednym i drugim przypadku poprawa odczuwalna. Ale ja schodka nie zostawiałem. Też jestem wyuczony na teorii idealnego spasowania kanałów w głowicy z kolektorami.

PostNapisane: 29 gru 2009, 11:35
przez Jacek176
Ostatnio modne są hybrydy czyli dół od silnika o większej pojemności a głowica od mniejszego silnika. Robia tak np. w Oplowskich 2.0 zakładając do nich głowice od 1.8
W Hondach do dołu od 2.0 (z Hondy CR-V) zakładają głowice z 1.6 VTI.
W praktyce widać, że to fruwa (taka Honda N/A 2.0 robi niskie 12) a ciekawe co mówi na ten temat teoria? :D

PostNapisane: 29 gru 2009, 12:46
przez Lukas007
Może głowice mają mniejsze kanały przez co wytważane jest wyższe ciśnienie... ale to tylko moje domysły. Szkoda, że w FP/FS nie ma różnych głowic bo można by to sprawdzic w praktyce...

PostNapisane: 29 gru 2009, 13:47
przez check
Jacek176 napisał(a):W Hondach do dołu od 2.0 (z Hondy CR-V) zakładają głowice z 1.6 VTI.

tylko w hondzie jest robiona akurat taka modyfikacja z tego względu,żeby dołożyć VTEC'a.Bo seryjnie B20 w CRV nie ma VTEC'a. :) Aha i taka hybryda B20/B16 może dać ok. 180KM a to chyba za mało żeby robić niskie 12s. na 1/4 :)


W innych przypadkach zakładają głowicę z mniejszych pojemności może dlatego,że jest mniejsza komora spalania i dzięki temu zwiększa się stopień sprężania albo jest wyższy wałek rozrządu. Bo nie sądzę,żeby mniejsze kanały miały tu decydujący wpływ na wzrost mocy. :)

PostNapisane: 29 gru 2009, 14:02
przez Pyton162
ale taka moc w cifie zelazko tzw jedzie juz calkiem niezle

PostNapisane: 1 sty 2010, 13:51
przez Jacek176
check napisał(a):Aha i taka hybryda B20/B16 może dać ok. 180KM a to chyba za mało żeby robić niskie 12s. na 1/4

No tak się składa, że właśnie taka hybryda zrobiła w Borsku bardzo niską 12 (miała lepszy czas od Lukstera :D )

PostNapisane: 2 sty 2010, 09:58
przez check
Jacek176 napisał(a):No tak się składa, że właśnie taka hybryda zrobiła w Borsku bardzo niską 12 (miała lepszy czas od Lukstera zeby )

myślisz,że to był seryjny blok B20 i seryjna głowica B16 ? Bo raczej z serią to już miało to mało wspólnego.