Strona 17 z 22

PostNapisane: 24 wrz 2009, 09:46
przez Lukano
Suloo napisał(a):to jest tylko jeden kat,

Czyli tak jak pisałem, u mnie też tak było. W v6 chyba są dwa.

PostNapisane: 24 wrz 2009, 10:35
przez SponeR
w 1.6 sa jest prekat za kolektorem puszeczka i normalny
juz mam to zrobione czyli uzywany kat jest wstawiony zamias przelotki
i nie odczułem spadku mocy :]

PostNapisane: 24 wrz 2009, 11:13
przez Lukano
SponeR napisał(a):w 1.6 sa jest prekat za kolektorem puszeczka

U mnie nie było pre kata ;)

PostNapisane: 24 wrz 2009, 11:24
przez SponeR
dohc ?? dziwne :P
w sumie sohc chyba nie ma bo w kolanku jest wejscie na sonde u nie sonda wchodzi do prekata
a moze to n ei prekat tylko puszeczka n a sonde xD ....

PostNapisane: 24 wrz 2009, 12:19
przez pestek
Wydech z mojej 1,6 sohc bez tłumika końcowego
Obrazek

PostNapisane: 24 wrz 2009, 12:40
przez Jacek176
SponeR napisał(a):dohc pytajnik dziwne język
w sumie sohc chyba nie ma bo w kolanku jest wejscie na sonde u nie sonda wchodzi do prekata

W 1.6 SOHC sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy.
Ani 1.6 SOHC ani 1.8 SOHC ani 1.8 DOHC nie mają prekata. Dlatego strasznie mnie dziwi, że 1.6 DOHC, chyba jako jedyny z B-serii, ma pre kata.

PostNapisane: 24 wrz 2009, 15:19
przez Lukano
Jacek176 napisał(a):Dlatego strasznie mnie dziwi, że 1.6 DOHC, chyba jako jedyny z B-serii, ma pre kata.

Nie każdy.
W mojej byłem mx-3 nie było pre kata, sonda normalnie w wydech.
Wszystko było tak jak wyszło z fabryki, raczej Niemiec nic nie kombinował. kat był w bardzo dobrym stanie.

PostNapisane: 24 wrz 2009, 18:15
przez SponeR
Obrazek
na dole jest taka puszeczka :? to niby prekat (i tam mi lambda wchodzi)
na angielskim ebayu mozna to nawet kupic
gdzieś był wątek o tym

PostNapisane: 24 wrz 2009, 23:47
przez Lukano
A ja bym chętnie środek zobaczył tego pre kat a;)

PostNapisane: 27 wrz 2009, 16:04
przez djArias
a prosze bardzo tutaj masz prekata na schemacie :D
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/503 ... 2f476.html

u mnie tka bylo w moim mx-3 1.6 dohc 16V seryjnie ale gdzies w trakcie roznych zabiegow zaginal kolektor i pre kat

a tutaj na ebay'u sam element:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-Mx ... ccessories

PostNapisane: 27 wrz 2009, 17:53
przez pawelc
a co w tym dziwnego że jest wstępny katalizator?,z tego co się orientuję jest on w nowszych rocznikach co skutkowało z reguły spadkiem mocy np w kf-ie ze 144 KM do 140KM,no cóż ekologia...

PostNapisane: 27 wrz 2009, 18:24
przez Lukano
djArias napisał(a):a prosze bardzo tutaj masz prekata na schemacie zeby
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/503 ... 2f476.html

Ładny, tylko mnie on wygląda jak od BA. Taki widziałem na żywo.
pawelc napisał(a):z tego co się orientuję jest on w nowszych rocznikach

W BA widziałem kilka razy. Ale za to w mx-3, w tym mojej która na bank miała ori wydech jak ją kupiłem nie było i wyglądało to całkiem inaczej. A to był 1997 rok. Może jest tak jak z filtrem kabinowym?
W niektórych jest, w niektórych nie ma, obojetnie od rocznika.
Zresztą kto wywalał by pre kata, a zostawiał zwykły? U mnie był normalny kat.
Spaliny wychodziły wzorowo.

PostNapisane: 12 lis 2009, 12:19
przez djArias
Wracam do tematu prekata :) w niektorych stanach jak np. California byl on wymagany przez przepisy – PREkAT to katalizator METALOWY czyli o wysokim przelocie – nie ma wplywu na moc – ja u Siebie wracam do opcji z prekatem – jak podobno sie okazuje puszka prekata przenosi max moc i moment nizej, a ze u mnie w tej chwili z tego co wiem moc max jest za odcienciem na pewno wyjde na tym dobrze :D

PostNapisane: 13 lis 2009, 12:31
przez Setritus
ja u w xedosie 6 1.6 wycialem kata, sprzedałem go za 220 zł, wstawiłem strumienice łuskową za 49 zł, spalanie troszke spadło, szybciej sie zbiera na niskich obrotach, żadnych negatywnych skutków. Polecam, tymbardziej ze do kieszeni trafiło 170 zł!

PostNapisane: 13 lis 2009, 13:12
przez Lukano
Setritus napisał(a):spalanie troszke spadło, szybciej sie zbiera na niskich obrotach, żadnych negatywnych skutków.

Jesteś pewny że żadnych ;) Teraz śmierdzi za Twoim samochodem, a ktoś to musi wdychać.
Dlaczego odczułeś poprawę? Bo stary kat był zapchany. Gdybyś wydał te 170 złotych na nowy uniwersalny też byś odczuł poprawę.

PostNapisane: 13 lis 2009, 19:56
przez djArias
Lukano napisał(a):Jesteś pewny że żadnych ;) Teraz śmierdzi za Twoim samochodem, a ktoś to musi wdychać.


Ja nie mam kata tylko zamiennik od lecha W. i w zasadzie nie dosc ze nie smierdzi to nawet nie dymi :D

PostNapisane: 15 lis 2009, 22:15
przez piasek B-G
Ja w mojej festivie "wyskrobałem" katalizator :D wywaliłem wszystkie flaki, do tego idzie na tym zarobić, dokładnie na platynie która się tam znajduje i za tania nie jest <diabełek> do tego pusty ostatni tłumik... zastanawiam sie tylko czy wywalać środkowy, w sumie on jest przelotowy, to nie wiem czy się opłaca go wycinać :P

PostNapisane: 15 lis 2009, 22:58
przez Lukano
Wywal wszystko bedzie chodziła jak f-16 :P
tylko najlepiej jak byś tym odrzutowcem poruszał się w innej strefie od pozostałych użytkowników dróg publicznych.

PostNapisane: 16 lis 2009, 10:34
przez djArias
Jak juz robimy taki rozpi...dol pod spodem ;D to najlepiej wystawic tlumik na zewnatrz po boku tak gdzies na srodku miedzy kolami :D:D wtedy mozna dac ciapke grubsze rury wydechu i oczywiscie uniknac srodkowego :D to dopiero F-21 :D i na dodatek wali spalinami po chodniku :D

PostNapisane: 12 sty 2010, 20:42
przez bobi8652
[tiiit] o szopenie tyle co sie naciołem katalizatorow i nic nie było własnie sądy są przed a nie za <lol>