Strona 1 z 2

Jaka turbosprężarka ??

PostNapisane: 22 lis 2009, 03:03
przez mlody1921
Witam mam pytanie jakie będzie dobre turbo pod 2,5v6

Wiadomo że kolega ma holseta hx40 ponoć najlepszy jest HX35

ale czy turbo takie jak Mitsubishi TD04HL-16T od volvo c70 2,4T będzie dobra albo

od diesla K27 ponoc mniejsza od HX40

PostNapisane: 22 lis 2009, 11:16
przez piwo
od volvo sa tanie.te co w 2,5 czy 2,3 robili.przy 2 tys obrotow maja podobno 1 bar.

PostNapisane: 22 lis 2009, 12:48
przez mlody1921
Czyli może być za mała za wcześnie będzie wstawać i za szybko kończyć w KLu ?

PostNapisane: 22 lis 2009, 13:01
przez piwo
no raczej nie.do mocy 250KM starczy.tyle ze bedziesz musial krecic ja na wyzej.powiedzmy 1 – 1,2 bara.zobacz adriano.mala turbinka od probe wysokie cisnienie i latasz.nie warto duzych turbin montowac.lepiej malutkie i wysoko krecic.wstaje wczesnie i trzyma do 6 tys.duze turbiny przy 2,5 pojemnosci to sie nadaja do projektow 300+. chcesz tyle?

PostNapisane: 22 lis 2009, 13:15
przez mlody1921
Nie KL 300 to raczej by umarł :) pompować chce 0,5 ale czy jak będzie wstawała przy 2000 obr nie będzie to za bardzo korbowodów i panewek obciążać

PostNapisane: 22 lis 2009, 13:19
przez piwo
http://moto.allegro.pl/item811769509_volvo_940_turbo_240km.html
zobacz. co do korb i panewek to moze byc jak mowisz, bo moment obrotowy bedzie wysoki.ciezko zrobic na turbinie cos co ebdzie rozwijac moc liniowo.chyba ze zamontuje sie jakis lepszy ebc i bedzie sie kontrolowac zmiennie cisnienie doladowania.

PostNapisane: 22 lis 2009, 13:36
przez Lukas007
Pomyśl także nad turbiną od silnika F2T... jest tania w zakupie i ma potencjał spokojnie min. 1 bar.

PostNapisane: 22 lis 2009, 13:53
przez mlody1921
Ano właśnie może lepiej niech wstaje przy 3,5 tys obr a niech będzie bezpieczniej dla panewek i korb

myślałem nad turbem od ciężarówki holseta hx35 niewidze nigdzie to może tego K27 ??

PostNapisane: 22 lis 2009, 13:58
przez Quaki
Ja juz to wczesniej mowilem i teraz powtorze po co gdybac wymyslac itp itd tzreba poprostu pliczyc jaka wydanosc ma turbina i tyle wtedy nie bedzie tego typu dylematow
tutaj strona jak obliczac mapy turbin wraz z mapami podane na tacy
http://www.stealth316.com/2-3s-compflowmaps.htm
lopatologicznie wytlumaczone wiec niech nikt nie mowi ze nie rozumie bo to dowowdzi ze mu sie czytac niechce
tutaj pobna tresc z tym ze od poczatku co to jest turbina jak dziala itd itd
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch101.html
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch102.html
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html
jesli ktos nie "albla" po angielsku to tuatj jest to wytlumaczone po polsku
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... obliczanie
To juz chyba wszytsko jesli ktos pisze ze tego nie rozumie przeczytac dwa razy jak dalej sa problemy to pytac ale nie pytac czy turbina jest dla dobra tylko pytac o to czego nie "kumamy"
Pozdrawiam
ps turbina od F2T czyli taka jak ma adriano czyli VJ11 nie napompuje ci nawet 0,2 bara przy redlinie (oczywiscie mowa o silniku 2.5 litra)

PostNapisane: 22 lis 2009, 15:05
przez piwo
no to z tego co ja znalazem o mojej turbince i wyliczen to ladnie mi powinna turbinka pompowac od 3 do 7 tys obrotow 1 bar.fajnie.dzieki za artykul.szkoda ze nie znalem go wczesniej.ale przynajmniej wiem ze mam wszystko w normie.heheheheh.

PostNapisane: 22 lis 2009, 20:01
przez Lukano
Wzorem Lukiego trzeba wstawić wielką lochę, która wstaje bardzo wysoko. No i nie pompować więcej niż 0,6, bo korby postrzelają jak zapałki. No i trochę polata ;) Jak się będzie jeździć tak jak Luki, czyli jedno- dwa ściganka w miesiącu. a na co dzien normalna fura.

PostNapisane: 22 lis 2009, 21:37
przez Dawidoski
Poradź się Lukstera :)
Z tego co wiem to do KL'a można dmuchnąć więcej niż do ZE, ponieważ KL ma mniejszy stopień sprężania.
Ostatnio nawet radekkm dał filmik z KL'em dmuchniętym na 1 bar, który wykręcił 12.2 na ćwiartkę :D :D
Pozdro i powodzenia w uturbianiu :P

PostNapisane: 22 lis 2009, 22:34
przez brii
Dawidoski napisał(a):Z tego co wiem to do KL'a można dmuchnąć więcej niż do ZE, ponieważ KL ma mniejszy stopień sprężania.

W obu przypadkach nie trzeba się bać stukowego (jest zapas), więc KL nie ma tutaj przewagi, wręcz przeciwnie, traci na sprężaniu. Obawy autora tematu są słuszne. Obawiam się, że na HX35 (montowanej w autobusach Volvo) korby polecą bardzo szybko. HX35 idealnie pasuje do KLów, ale nie na seryjnych gratach. Z panewkami nie ma bólu – da się bez problemów kupić duuuuużo mocniejsze niż seryjne bdb. jakości prawie od ręki w PL. mlody1921 – jakby coś moje korby już są zaklepane...

PostNapisane: 22 lis 2009, 23:58
przez mlody1921
Hmmm a u lukstera śmiga i to HX40 czyżby u niebo nie były seryjne graty :) ja tam nie chce 300 kunia :)

U mnie wyszło tak że nie było kasy na KLZE, a KL mnie wyszedł za free więc pomyślalem ze można go delikatnie dmuchnąć na 220 kuni zawsze to momęcik obr podskoczy i będzie sie milej śmigać. :)

PostNapisane: 23 lis 2009, 10:02
przez brii
Ale u niego nie dmucha od dołu – locha po ksywce HX40 wstaje później od HX35 ;)

mlody1921 napisał(a):U mnie wyszło tak że nie było kasy na KLZE, a KL mnie wyszedł za free więc pomyślalem ze można go delikatnie dmuchnąć na 220 kuni zawsze to momęcik obr podskoczy i będzie sie milej śmigać.

Jak chcesz tylko poprawić charakterystykę to lepiej ten silnik "zakompresuj" :)
Moc podskoczy nieznacznie, moment trochę, a charakterystyka w całym zakresie obrotów przesunie się górę :)

PostNapisane: 23 lis 2009, 10:13
przez mlody1921
Nie no turbo to turbo przejechałem sie lekko dłubniętym probe I moment obr i psssst doprowadza człowieka do choroby :], to jest zaraźliwe, więc na pewno soft turbo, to nic ze będzie wstawać przy 4tyś. jak trzeba będzie użyć ciemnej strony mocy to tylko sie przyciśnie :) a to 4 tyś mamy poczciwą KLke

PostNapisane: 23 lis 2009, 10:28
przez brii
Jakby kogoś interesowało gdzie były instalowane HX35:
HX35 Catalog
Przy okazji jest tam chyba info o wszelakich turbinach montowanych chyba we wszystkim – od taraktorów zaczynając na spychaczach kończąc ;)

PostNapisane: 23 lis 2009, 13:05
przez Lukano
mlody1921 napisał(a):Hmmm a u lukstera śmiga i to HX40 czyżby u niebo nie były seryjne graty

No właśnie u Lukiego jest wielga locha i dlateo wstaje koło 5 tysięcy. Ma seryjne graty i chyba 0,6 bara.
Tylko tak jak pisałem, używany sporadycznie.
Co innego na co dzień.

PostNapisane: 22 gru 2009, 21:34
przez lukster
Lukano napisał(a):Jak się będzie jeździć tak jak Luki, czyli jedno- dwa ściganka w miesiącu. a na co dzien normalna fura.

Dwa, trzy razy w tygodniu po 100km totalnej orki ;) Chyba na codzień miałaby lżej :D
Lukano napisał(a):u Lukiego jest wielga locha i dlateo wstaje koło 5 tysięcy

3800-4000 rpm ;) HX35 wstanie 2800-3300 rpm

PostNapisane: 22 gru 2009, 22:27
przez realski
Witam podlacze sie do tematu :)
cisnienie doladowania 1.2 do 1.6 bara .
i tera kiedy stukowe i na jakim CR mi tam wychodzi 8.5 lub 9.2 ... ale glowice juz poszly lekko do dolu wiec chyba pojade w te 8.5 chyba ze dam rady dochlodzic pow na tyle by nie stukalo ale co w gorace dni ??))
kolejna sprawa jedne turbo jakas loszka co da rady tyle dmuchnac przy obrotach kolo 8k .
walki od klze jednak lekko przesuniete
a moze ktos jest w stanie wyliczyc jakie turbinki dopasowac dla takiego silnika dostepne na rynku zestaw jako twin turbo . ? ja tak po cichu licze na jakas od sprinterow 2.2 bez zmiennej geometri .