Jaka turbosprężarka ??
1, 2
Witam mam pytanie jakie będzie dobre turbo pod 2,5v6
Wiadomo że kolega ma holseta hx40 ponoć najlepszy jest HX35
ale czy turbo takie jak Mitsubishi TD04HL-16T od volvo c70 2,4T będzie dobra albo
od diesla K27 ponoc mniejsza od HX40
Wiadomo że kolega ma holseta hx40 ponoć najlepszy jest HX35
ale czy turbo takie jak Mitsubishi TD04HL-16T od volvo c70 2,4T będzie dobra albo
od diesla K27 ponoc mniejsza od HX40
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
od volvo sa tanie.te co w 2,5 czy 2,3 robili.przy 2 tys obrotow maja podobno 1 bar.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
no raczej nie.do mocy 250KM starczy.tyle ze bedziesz musial krecic ja na wyzej.powiedzmy 1 – 1,2 bara.zobacz adriano.mala turbinka od probe wysokie cisnienie i latasz.nie warto duzych turbin montowac.lepiej malutkie i wysoko krecic.wstaje wczesnie i trzyma do 6 tys.duze turbiny przy 2,5 pojemnosci to sie nadaja do projektow 300+. chcesz tyle?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Nie KL 300 to raczej by umarł
pompować chce 0,5 ale czy jak będzie wstawała przy 2000 obr nie będzie to za bardzo korbowodów i panewek obciążać
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów

zobacz. co do korb i panewek to moze byc jak mowisz, bo moment obrotowy bedzie wysoki.ciezko zrobic na turbinie cos co ebdzie rozwijac moc liniowo.chyba ze zamontuje sie jakis lepszy ebc i bedzie sie kontrolowac zmiennie cisnienie doladowania.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ano właśnie może lepiej niech wstaje przy 3,5 tys obr a niech będzie bezpieczniej dla panewek i korb
myślałem nad turbem od ciężarówki holseta hx35 niewidze nigdzie to może tego K27
myślałem nad turbem od ciężarówki holseta hx35 niewidze nigdzie to może tego K27
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Ja juz to wczesniej mowilem i teraz powtorze po co gdybac wymyslac itp itd tzreba poprostu pliczyc jaka wydanosc ma turbina i tyle wtedy nie bedzie tego typu dylematow
tutaj strona jak obliczac mapy turbin wraz z mapami podane na tacy
http://www.stealth316.com/2-3s-compflowmaps.htm
lopatologicznie wytlumaczone wiec niech nikt nie mowi ze nie rozumie bo to dowowdzi ze mu sie czytac niechce
tutaj pobna tresc z tym ze od poczatku co to jest turbina jak dziala itd itd
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch101.html
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch102.html
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html
jesli ktos nie "albla" po angielsku to tuatj jest to wytlumaczone po polsku
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... obliczanie
To juz chyba wszytsko jesli ktos pisze ze tego nie rozumie przeczytac dwa razy jak dalej sa problemy to pytac ale nie pytac czy turbina jest dla dobra tylko pytac o to czego nie "kumamy"
Pozdrawiam
ps turbina od F2T czyli taka jak ma adriano czyli VJ11 nie napompuje ci nawet 0,2 bara przy redlinie (oczywiscie mowa o silniku 2.5 litra)
tutaj strona jak obliczac mapy turbin wraz z mapami podane na tacy
http://www.stealth316.com/2-3s-compflowmaps.htm
lopatologicznie wytlumaczone wiec niech nikt nie mowi ze nie rozumie bo to dowowdzi ze mu sie czytac niechce
tutaj pobna tresc z tym ze od poczatku co to jest turbina jak dziala itd itd
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch101.html
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch102.html
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html
jesli ktos nie "albla" po angielsku to tuatj jest to wytlumaczone po polsku
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... obliczanie
To juz chyba wszytsko jesli ktos pisze ze tego nie rozumie przeczytac dwa razy jak dalej sa problemy to pytac ale nie pytac czy turbina jest dla dobra tylko pytac o to czego nie "kumamy"
Pozdrawiam
ps turbina od F2T czyli taka jak ma adriano czyli VJ11 nie napompuje ci nawet 0,2 bara przy redlinie (oczywiscie mowa o silniku 2.5 litra)
Ostatnio edytowano 22 lis 2009, 17:26 przez Quaki, łącznie edytowano 2 razy
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
no to z tego co ja znalazem o mojej turbince i wyliczen to ladnie mi powinna turbinka pompowac od 3 do 7 tys obrotow 1 bar.fajnie.dzieki za artykul.szkoda ze nie znalem go wczesniej.ale przynajmniej wiem ze mam wszystko w normie.heheheheh.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Wzorem Lukiego trzeba wstawić wielką lochę, która wstaje bardzo wysoko. No i nie pompować więcej niż 0,6, bo korby postrzelają jak zapałki. No i trochę polata
Jak się będzie jeździć tak jak Luki, czyli jedno- dwa ściganka w miesiącu. a na co dzien normalna fura.
Poradź się Lukstera
Z tego co wiem to do KL'a można dmuchnąć więcej niż do ZE, ponieważ KL ma mniejszy stopień sprężania.
Ostatnio nawet radekkm dał filmik z KL'em dmuchniętym na 1 bar, który wykręcił 12.2 na ćwiartkę
Pozdro i powodzenia w uturbianiu
Z tego co wiem to do KL'a można dmuchnąć więcej niż do ZE, ponieważ KL ma mniejszy stopień sprężania.
Ostatnio nawet radekkm dał filmik z KL'em dmuchniętym na 1 bar, który wykręcił 12.2 na ćwiartkę
Pozdro i powodzenia w uturbianiu
Młody.
Dawidoski napisał(a):Z tego co wiem to do KL'a można dmuchnąć więcej niż do ZE, ponieważ KL ma mniejszy stopień sprężania.
W obu przypadkach nie trzeba się bać stukowego (jest zapas), więc KL nie ma tutaj przewagi, wręcz przeciwnie, traci na sprężaniu. Obawy autora tematu są słuszne. Obawiam się, że na HX35 (montowanej w autobusach Volvo) korby polecą bardzo szybko. HX35 idealnie pasuje do KLów, ale nie na seryjnych gratach. Z panewkami nie ma bólu – da się bez problemów kupić duuuuużo mocniejsze niż seryjne bdb. jakości prawie od ręki w PL. mlody1921 – jakby coś moje korby już są zaklepane...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Hmmm a u lukstera śmiga i to HX40 czyżby u niebo nie były seryjne graty
ja tam nie chce 300 kunia
U mnie wyszło tak że nie było kasy na KLZE, a KL mnie wyszedł za free więc pomyślalem ze można go delikatnie dmuchnąć na 220 kuni zawsze to momęcik obr podskoczy i będzie sie milej śmigać.
U mnie wyszło tak że nie było kasy na KLZE, a KL mnie wyszedł za free więc pomyślalem ze można go delikatnie dmuchnąć na 220 kuni zawsze to momęcik obr podskoczy i będzie sie milej śmigać.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Ale u niego nie dmucha od dołu – locha po ksywce HX40 wstaje później od HX35
Jak chcesz tylko poprawić charakterystykę to lepiej ten silnik "zakompresuj"
Moc podskoczy nieznacznie, moment trochę, a charakterystyka w całym zakresie obrotów przesunie się górę
mlody1921 napisał(a):U mnie wyszło tak że nie było kasy na KLZE, a KL mnie wyszedł za free więc pomyślalem ze można go delikatnie dmuchnąć na 220 kuni zawsze to momęcik obr podskoczy i będzie sie milej śmigać.
Jak chcesz tylko poprawić charakterystykę to lepiej ten silnik "zakompresuj"
Moc podskoczy nieznacznie, moment trochę, a charakterystyka w całym zakresie obrotów przesunie się górę
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Nie no turbo to turbo przejechałem sie lekko dłubniętym probe I moment obr i psssst doprowadza człowieka do choroby
, to jest zaraźliwe, więc na pewno soft turbo, to nic ze będzie wstawać przy 4tyś. jak trzeba będzie użyć ciemnej strony mocy to tylko sie przyciśnie
a to 4 tyś mamy poczciwą KLke
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Jakby kogoś interesowało gdzie były instalowane HX35:
HX35 Catalog
Przy okazji jest tam chyba info o wszelakich turbinach montowanych chyba we wszystkim – od taraktorów zaczynając na spychaczach kończąc
HX35 Catalog
Przy okazji jest tam chyba info o wszelakich turbinach montowanych chyba we wszystkim – od taraktorów zaczynając na spychaczach kończąc
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
mlody1921 napisał(a):Hmmm a u lukstera śmiga i to HX40 czyżby u niebo nie były seryjne graty
No właśnie u Lukiego jest wielga locha i dlateo wstaje koło 5 tysięcy. Ma seryjne graty i chyba 0,6 bara.
Tylko tak jak pisałem, używany sporadycznie.
Co innego na co dzień.
Lukano napisał(a):Jak się będzie jeździć tak jak Luki, czyli jedno- dwa ściganka w miesiącu. a na co dzien normalna fura.
Dwa, trzy razy w tygodniu po 100km totalnej orki
Lukano napisał(a):u Lukiego jest wielga locha i dlateo wstaje koło 5 tysięcy
3800-4000 rpm
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Witam podlacze sie do tematu
cisnienie doladowania 1.2 do 1.6 bara .
i tera kiedy stukowe i na jakim CR mi tam wychodzi 8.5 lub 9.2 ... ale glowice juz poszly lekko do dolu wiec chyba pojade w te 8.5 chyba ze dam rady dochlodzic pow na tyle by nie stukalo ale co w gorace dni
))
kolejna sprawa jedne turbo jakas loszka co da rady tyle dmuchnac przy obrotach kolo 8k .
walki od klze jednak lekko przesuniete
a moze ktos jest w stanie wyliczyc jakie turbinki dopasowac dla takiego silnika dostepne na rynku zestaw jako twin turbo . ? ja tak po cichu licze na jakas od sprinterow 2.2 bez zmiennej geometri .
cisnienie doladowania 1.2 do 1.6 bara .
i tera kiedy stukowe i na jakim CR mi tam wychodzi 8.5 lub 9.2 ... ale glowice juz poszly lekko do dolu wiec chyba pojade w te 8.5 chyba ze dam rady dochlodzic pow na tyle by nie stukalo ale co w gorace dni
kolejna sprawa jedne turbo jakas loszka co da rady tyle dmuchnac przy obrotach kolo 8k .
walki od klze jednak lekko przesuniete
a moze ktos jest w stanie wyliczyc jakie turbinki dopasowac dla takiego silnika dostepne na rynku zestaw jako twin turbo . ? ja tak po cichu licze na jakas od sprinterow 2.2 bez zmiennej geometri .
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje