Gwintowane zawieszenie- "kto ma w swojej ofercie?"

Postprzez Grzesiu » 9 lis 2009, 00:52

Witam, nie wiem czy dobrze wybrałem dział, czy może nie tuning, czy coś, jak błąd to prosze o przeniesienie przez moda/wskazówke, a sprawa jest taka:

o ile o gwint do wielu mazd nie ma problemu, np. do miaty/mx-5 firm produkujących coś łatwo dostępnego np. przez niemcy za kwote do 500euro dotyczy nawet kilku producentów, o tyle nie potrafię znaleźć w żadnej z ofert gwintu do BG, może ktoś zna coś? Sprawa jest mi na tyle pilna że obecne amorki wyziewają ducha, a pakowanie w zamienniki etc. nie ma sensu bo tak czy inaczej mam w planach schodzenie nisko podłoża. Pozdrawiam i dzięki za sugestie.
dodam tylko że zawieszenie np. takiego producenta jak K.A.W nie wchodzi w grę, kwoty 1000euro to o połowę za dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Lukano » 9 lis 2009, 09:51

Pogadaj z Seba323f on mial zakladac gwint, ale koszty przewazyly
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Borys » 9 lis 2009, 17:45

–>tuning :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez piwo » 9 lis 2009, 18:22

seba ma zwykle sprezyny weitecha.co do amorow do bg nie ma za duzego wyboru.jesli masz 500 euro to chyba najlpeszym wyjscie jest amory tokico hp wraz z sprezynami.jacek176 powinien miec gdzies linka do strony z cena na ebay cos kolo 400 dolcow.z gwintow dostepne sa k-sporty.cena ponad 1000 dolcow.a tak poza tym to amory koni specjal za 1400zl lub seryjne amory typu bilstein b3 czy kayaba za cos kolo 1000zl.wiec moim zdaniem optymalne sa tokico hp w komplecie ze sprezynami.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=58844&postdays=0&postorder=asc&highlight=sportowe%20zawieszenie&start=20

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45168&highlight=

a tu to o czym ja bym myslal dla ciebie:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOKICO-HP-SHOCKS-SPRINGTECH-SPRINGS-Set-90-94-Mazda-323_W0QQitemZ370285946382QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item5636c3260e
Ostatnio edytowano 9 lis 2009, 19:14 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Grzesiu » 9 lis 2009, 19:03

kompletne zawieszenie weitec, sprezyny + sportowe krotkie amory to koszt .1400zł z reichu, za nieco nizsza cene mozna wyrwac GTcupline u nas nie znane ale po nieczech sporo tego jezdzi.
mimo wszystko szukam gwintu, skoro dobra niemiecka firma potrafi zrobic dla miaty za 450euro, to i dla bg cos sie dopasuje.. mam nadzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez piwo » 9 lis 2009, 19:20

ostatni link.wejdz i oebjrzyj te tokico.to ze do mx5 jest za 500 nie znaczy ze do bg znajdziesz.do mx5 rx7 civicow czy crx jest wszystko za polowe ceny jaka musialbys wydac do bg.po prostu jak robia z zawieszenia ale nie tylko do tego samochodu to zalega to na magazynach i czeka pare lat na kupcow (produkuja w krotkich seriach powioedzmy 2000sztuk i odkladaja).wiec cena musi uwzgledniac koszt magazynowania,to ze pieniadze leza na polce itd. do mx5 ludzie kupuja namietnie.bg to dupowoz ktory umiera smiercia naturalna.za 5 lat bedzie to samochod ktory bedzie mozna spotkac glownie na zlomie.sory ale 25 lat na samochod to juz za duzo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Grzesiu » 9 lis 2009, 20:08

no jasne:) ale nikt przeciez nie próbował zalozyc amorków z mx5 do bg, jeżeli różnice nie są znaczne to za taką różnice ceny warto. Sam teraz kupiłem BG i co tam widze? amorki przedluzane, spawane, kąbinowane, sprzedawca prosto powiedzial czemu, bo duzo taniej go tak wyszlo, a mechanik nie widzial problemu w "poskladaniu", tylko ze musi sie ktos znalesc kto kupic np. z miaty i sprobuje wlozyc do BG, jak bede musial to bede 1 co tego sprobuje, nawet jak sie okaze ze klops, to sprzedac gwint do mx5 zeby odzyskac pieniadze nie powinno byc problemu, a nawet jak nie.. bedzie gwint, wystarczy miate dokupic;)

a wracając całkiem na poważnie sprobuje pomailować do producentów zawieszeń w niskich cenach do inny mazd i sprobować wynaleść jakieś info na temat BG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez piwo » 9 lis 2009, 22:21

powodzenia zycze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Grzesiu » 9 lis 2009, 22:48

jest 1 odpowiedz, niemiecka GTcup, posiada w swojej ofercie gwintowane zawieszenie do BG ale tylko "allrad antrieb" czyli.. z tego co na chwile obecna znalazlem specyficzna wersja 1.8 105ps no i turbinki oczywiscie:| ich zdaniem różnica miedzy amorkami miedzy tymi a ośką jest znaczna, co do mojego pytania na adaptacje jakiegos innego zestawu: brak jakichkolwiek informacji, z ich punktu widzenia takie "Swap" nie ma prawa ze wzgledu na przeglad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Inte » 9 lis 2009, 23:53

trewor napisał(a):takie "Swap" nie ma prawa ze wzgledu na przeglad.

to jest Polska. o to akurat nie ma się co martwić <lol>


edit: nie wiem czy zauważysz ;]
zmień tą sygnaturę! :P jest strasznie oczoj%#$^na ;)
Ostatnio edytowano 10 lis 2009, 00:02 przez Inte, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Grzesiu » 9 lis 2009, 23:57

Inteno my to wiemy;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez piwo » 10 lis 2009, 00:22

4x4 ma inne amory i cale zawieszenie.w sumie mocno podobne do gtra.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 10 lis 2009, 11:20

Inte napisał(a):
trewor napisał(a):takie "Swap" nie ma prawa ze wzgledu na przeglad.

to jest Polska. o to akurat nie ma się co martwić <lol>

Przegląd to najmniejszy problem.
Ale ja sam, szczerze mówiąc, bałbym sie jeździć autem w którym została odwalona taka rzeźba.
Czemu wogóle miałaby służyć taka operacja? Bo napewno nie poprawie prowadzenia auta, nie mówiąc już o bezpieczeństwie.
MX-5 to RWD czyli zupełnie inna bajka, tak samo jak 4x4. Moim zdaniem zawieszenie powinno mieć dopasowaną charakterystykę do konkretnego auta (w zależności od m.in. wagi, napędzanej osi, rozkładu masy itd.) a nie tak wzięte z d...y, pospawane i skręcone kłębkiem drutu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Grzesiu » 10 lis 2009, 17:13

Jacek176 nie do końca, bo widzisz, miales amorek z bg seryjny w rece razem z mx5? (edit: bg 3d Gt/x fwd) no wlasnie.. a w takim porownaniu okazuje sie ze sa bardzo podobno, prakrycznie jednakowa dlugosc, podobna budowa, i nawet naciki na os jakie na nie trafiaja sa niemal identyczne!. Poza specyfika "gabaretową" są to bardzo podobne amortyzatory i RWD ma tu nic do rzeczy;) a raczej nie wiele, bo silnik z przodu, a rozklad masy w miacie jest 50/50 wiec akurat podbieranie zawieszenia z miaty do BG nie jest z d... wzięte, tylko pokrewne;)

jaki to ma cel? umożliwienie schodzenia daily car-u jakim jest dla mnie BG bardzo nisko:) lubie niskio, i to na co dzien, niestety sport amorki/sprezyny nie daja obnizenia takie jakie oczekuje, a trwale znowu uniemozliwilo by spokojna jazde w zime, wiec.. gwint najlepszym jest wyjsciem. Kolejny punkt cena, i tutaj chyba juz reszta jest napisana w temacie wiec Jacek176ale troszeczke przesadzasz > nie wiedziales, jezeli chodzi o mnie to jest to jakies wyjscie ktore biore pod uwage.

co do amorków z 4x4/awd/ etc. wlasnie je analizowalem no i jest spora roznica, bo sprawa roznicy w mocowaniach i to kolosalnej jest nie do przejscia. przynajmiej w rosadnym wkladzie pracy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez BratCukierka » 10 lis 2009, 17:58

trewor a ile kosztuje do bg 4wd? :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Grzesiu » 10 lis 2009, 20:17

670euro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez piwo » 11 lis 2009, 00:33

matko trewor co ty piszesz.wyglad nic nie znaczy.chodzi o charakterystyke sily tlumienia na obiciu i dobiciu.i na pewno inaczej sie dobiera te charakterystyki dla aut przednio i tylnionapedowych.w kazdym sporcie motorowym amory to najwazniejszy punkt zawieszenia.pracuje sie nad tym latami by idealnie dobrac sile tlumienia do danego toru, ale tez mozna najwiecej zyskac lub starcic poprzez zle ustawienie.to sa lata praktyki a ty mowisz ze sobie wmontujesz od mx5 i bedzie ok.nie bedzie ok.auto bedzie podskakiwalo jak pilka, kola na zakretach bede sie odrywac od jezdni, nie beda wybierane dziury, przy hamowaniu w aucie beda sie blokowaly kola, przy zmianach obciazen kol wchodzac z zakretu w zakret auto bedzie zachowywac sie niestabilnie itd.modl sie zebys trafil z charakterystyka dobicia i odbicia.amor musi wspolgrac ze sprezynami i calym zawieszeniem.sama waga w miacie jest mneijsza juz o 100kg.wiec samo to powoduje ze amor bedzie inaczej ugiety.dalej wysokosc na jakiej przyspawasz mocowanie do wahaczy.cm w gore czy dol i znowu moze byc lipa.duzo pisania ale i tak zycze powodzenia.kazdy mod moze sie udac.ja ci zycze zeby ci sie udal.tylko zrob pomiary.np jakis test z pacholkami.i zbadaj czas w jakim pokonujesz na seryjnym zawiasie a jaki czas po modyfikacji.wszystkiego to nie powie ale obraz jakis bedzie czy operacja sie udala.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Grzesiu » 11 lis 2009, 12:04

EDIT2:
no i sprawa się własnie rozwiazała, tzn. znalazlo sie rozwiazane cena/jakość, zawieszenie firmy http://www.fk-automotive.de/websale7/ dobrane pod BG GT 3d, (adopotowane z zmienionymi mocowaniami od BAP tył, od BAF 1.8 przód)– takie spełnia odpowiednie wymogi (z ich informacji to wynika że takie rozwiazanie jest najlepsze bo specialnego amorka nie maja a wczesniej na konkretne zamowienie wlasnie takie cos wykonali i spisywalo sie bardzo dobrze) to koszt rzedu 650-700euro, jak dla mnie wszystko w temacie:)
najtansze, bez rzeźby, i mam nadzieje spelniajace moje oczekiwania.
pozdrawiam!.

sprobuje symulacji CAD moze prawde powie w podstawowym zakresie > czy zamontowane na sucho amorki z mx5 do budy 323bg (Seryjne) pozwola sie jej poruszac lepiej/gorzej w zalozonych warunkach od serii bg, 1 model na 2 charakterystykach
, a no i nie kosztuje, tylko odrobine czasu w zamodelowaniu w pewnym uproszczeniu;) wynikami sie oczywiscie podziele.


EDIT: piwo do tego co opisales, oczywiscie masz racje, ale to sytuacje przy rasowej wymuszonej jezdzie, przypomniam ze bg dla mnie to daily car,nie auto do czasówek na torze cartingowym, czyli dziennie 100km w korkach, sama felga jaka planuje wykluczy jakies wyczyny bo po prostu jej szkoda:) ruch miejski z max 60-70kmh w luznych godzinach, a tak poza tym to przeciez wiekszosc aut ktore sa obnizone/usztywnione na seryjnych amorkach jedynie springami wlasnie takie tendencje okazuje jak opisujesz, nie jest to nic przeciez nowego ani rzadkiego. Mam samochod ktorym wyruszam na trase, a autko "torowo- funowe" rowniez sie planuje, dlatego bede utrzymywal ze z mojego punktu widzenia o ile wszystko bedzie w rozsadnych normach cel uświęca środki (środki które sa potrzebne mniejsze niż zakup gwintu dedykowanego).
rozumiem Twoja frustracje czy co to tam jest, zyczenie powodzenia etc. nie mniej jednak po to poruszam ten temat zeby znalesc jaka alternatywe dla drogiego gwintu do BG, tanszy zamiennik etc. przy zalozeniu ze celowe nie jest usportowienie zawieszenie, ale obnizenie >walory wizualne, przy zachowaniu oczywiscie bezpieczenstwa. to nie ulega raczej watpliwosci. Jeszcze nic nie kupilem, nic nie zrobilem, jedynie pieniadze odlozylem w sumie z gory zalozonej, wydanie jej na zawieszenie sportowo/obnizajace z serii ktore polecasz jest bardzo proste i przystepne od reki, dlatego najpierw chce mimo wszystko rozwazyc inne wyjscia, np. adaptacja. Nie 1 i nie ostatnia rzecz ktora ktos "przeklada" i rzeźbi, i jeździ, i ma sie dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez piwo » 11 lis 2009, 17:47

ale ja mowiac powodzenia zle nie zycze.po prostu w tym trzeba by bylo miec sporo szczescia.i tego ci zycze na prawde.poza tym te 700 euro to chyba wiecej niz 1000 dolcow wiec wcale tak tanie nie jest,zwlaszcza ze chciales wydac na to do 500 euro.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Grzesiu » 11 lis 2009, 18:16

dolar 3zł, euro 4zł. 3000zł z usa + 22%? nie wiem nie sciagalem nigdy nic z stanów..

z reichu ca. 3000zł z wszystkim.
z czym ze masz racje, 1000zł ponad budzet na ten cel.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje

cron