Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez alk80 » 25 paź 2010, 17:43

ja tam ekspertem nie jestem ale EGR jest chyba jedynym źródłem syfu (sadzy) w kolektorze, jak będzie wyczyszczony kolektor ssący i zaślepiony EGR to kolektor już sie nie zasyfi, i to nie zależnie od kręcenia silnika
syf za nami będzie wtedy, kiedy używamy niskich obrotów i raz na jakiś czas podkręci się silnik (czyli tak jak robię ja, z racji oszczędzania paliwa) to wtedy wydmuchuje sadze która siedzi w wydechu
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Wojtaszek23 » 25 paź 2010, 18:12

Na szczęście EGR mam zaślepiony od pół roku. Przy czyszczeniu kolektora ojciec zaślepił, więc problem z sadzą powinien być zminimalizowany do minimum. Ogólnie też rano jeżdżę na niskich obrotach 1700-2100 zanim silnik się rozgrzeje, bo teraz szybciej się silnik nagrzewa. Po prostu boję się o turbinkę.
Natomiast z raz dziennie pociągne sobie na którymś biegu do 4000tys na chwile.

Różnica jest naprawdę znaczna.
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2010, 19:32

Jeszcze z odmy trochę pary oleju syfią a szczególnie turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wojtaszek23 » 25 paź 2010, 19:47

no to chyba nie ma rady nie zaszkodzić turbo mącąc przy mocy takimi metodami :P no nic zobaczymy. Mam nadzieję, że nic złego się nie będzie działo.
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2010, 19:48

A co masz zamiar zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wojtaszek23 » 25 paź 2010, 20:31

Chyba nie ma co już więcej modzić. Kolektor był przeczyszczony, EGR zaślepiony no i byepass ściśnięty. Efekt jest zadowalający więc to jak teraz Madzia pracuje jest wystarczające. Silnik bardzo ładnie pracuje, jest nawet troszkę cichszy. Oby tylko silnik i turbinka żyły jak najdłużej i będzie dobrze :)
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez alk80 » 25 paź 2010, 21:05

Neonixos666 napisał(a):Jeszcze z odmy trochę pary oleju syfią a szczególnie turbo


oczywiście ale pary oleju nie zaszkodzą silnikowi tak jak mix oleju z sadzą, który sie zbiera na kolektorze

Wojtaszek23 przed zimą jeszcze jak jest możliwość dolać wody dest. do aku, karton przed chłodnice i byle do wiosny :]
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2010, 21:33

a po co ci ten karton? i tak jak się silnik rozgrzewa to jest mały obieg a jak już termostat puści to temp. się wyrówna i to wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 26 paź 2010, 00:10

karton w przypadku naszych aut nie zdaje egzaminu... :)
P.S
DiTD trzyma jeden poziom roboczej temp. cały rok niezależnie czy na dworze jest +35 czy -30. Gdzie np. Oplowskie silniki w lato mają 100stopni a w zimę brrrrrr nie mogą się nagrzać :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pioczel » 26 paź 2010, 09:10

hehe karton to jak jeżdziłem lublinem to dawałem .a w żuku to były żaluzje na chłodnicy zaciągane w kabinie
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez robertss » 26 paź 2010, 10:30

witam, ostatnio Kornacki w TVN turbo pokazywał patent z żaluzjami w najnowszym fordzie mondeo zdaje się. Ja sobie walnę osłonę tylko w miejscu tej małej atrapy z logo Mazdy i zobaczę, w tamtym roku po 10 km i -20 C wskazówka temp nie dochodziła do połowy skali
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Neonixos666 » 26 paź 2010, 10:50

ogólnie ditd wolno się nagrzewają ale za to długo trzymają ciepło, ostatnio jak pojechałem do szkoły to po 1,5 h wykładów wsiadam a silnik nadal ciepły :). w lato pół dnia musi się studzić. Jeśli chodzi o system chłodzenia to jest dobry i obojętnie czy bujasz 50 po mieście czy 150 w trasie to temp silnika ( na wskaźniku) jest taka sama. Dobra wróćmy do tematu bo zaraz dostaniemy od kolegi moderatora.

Jakbym miał RF2F to bym zrobił tak: opornik, MBC, odmę oddzielił, zaślepił EGR (w RF4F wywala błąd :( ) do tego dobry filtr powietrza, dobre paliwo i czysty dolot. PO takim czymś powinna być rakieta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez robertss » 26 paź 2010, 11:23

:D zrobilem wszystko o czym napisałeś, w wyjątkiem odmy. Jej w DITD nie ruszaj , Riki gdzies opisywal , że zaslepił, pojeździł trochę i zdemontował i nie poleca. Podobno coś jest nie tak i można coś uszkodzić.
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Neonixos666 » 26 paź 2010, 11:45

no to słuchamy kolegi Riki co z tą odmą było nie tak żeby dla potomnych było. Przewód od dolotu trzeba zaślepić a na deklu trzeba zamontować filtr aby było odpowietrzenie i coś wykombinować aby skroplony olej był zbierany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wojtaszek23 » 29 paź 2010, 22:55

Dziś robiłem test na stoperze 80-120 na piątce.
Wychodzi na to, że ja musiałem mieć niezłego muła tą mazdunie, bo test wcale nie wyszedł dobrze mimo podniesienia ciśnienia na turbo.
Uzyskałem 16.1 sec. To średnia z 3 prób. Droga była prosta ale nie super gładka. Mimo to, spodziewałem się lepszego wyniku. Dziwne jest to, że czuje ogromną różnicę na niższych biegach. Z dwójki na trójkę i z trójki na czwórkę wskakuje moment, tnie jak szalona.
Na odcinkach gdzie jeżdżę codziennie i wyciągałem max 80-90 na godzinę (na całej długości, bo trzeba było już hamować na światłach), teraz wyciągam 110 na luzie i jeszcze zdążę zwolnić do zera przed światłami. Na piątym biegu jak widać różnicy nie ma :P i nadal taki sobie wynik.

Mimo wszystko cieszy mnie to, że na niższych biegach jeździ super i po mieście zasuwa jak trzeba. Zero problemów z wyprzedzaniem czy dynamicznym wymijaniem.
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez Bandit » 29 paź 2010, 23:15

Wojtaszek23 napisał(a):Uzyskałem 16.1 sec

Nie najgorzej, nie narzekaj. U mnie cały czas około 18 s. (przy 0,85 bar było 21s) dlatego 27.11 jadę do Zaniemyśla na "przywracanie mocy" viewtopic.php?f=89&t=36261&hilit=fotorelacja
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 29 paź 2010, 23:28

kurde trochę wam się schodzi do tych 120, jak już nie pamiętam ale z opornikiem było coś około 12-13 sek. chyba z tym że droga była różna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 29 paź 2010, 23:33

Szerze ? Nie ufam temu opornikowi :] jak dolot, zawory, podkładki itp. będą jak trzeba (i hamownia to potwierdzi) to zainwestuję w boxa. Apropo był ktoś przed założeniem opornika i po na hamowni ? Jeśli tak, to czy charakterystyka przyrosu mocy i momentu jest rozłożony równo ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 29 paź 2010, 23:39

w dziale tuning tam gdzie dają wykresy jest jakiś wykres z 50 ohm opornikiem i porównaj go z jakimś ditd to się okaże.

Moim zdaniem poprawia się moment w całym zakresie a prędkość wchodzenia na obroty jest znacznie szybsza.

a kolega bandit266 podniósł doładowanie za pomocą MBC czy podkładkami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez robertss » 30 paź 2010, 11:55

Neonixos666nie porównuj czasów Twojej BJtki z Premacy, nie ta buda i masa :] , dla niej 16 s. już jest ok
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje