Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez ewemarkam » 16 kwi 2013, 18:41

Ja zmierzyłem odległość między śrubami i wsadziłem tam kawałek 4mm blachy, Dokręciłem z czuciem, to nie żeliwo żeby pękło jak EGR gdy się tak zrobi.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez .Reo. » 17 kwi 2013, 16:35

Za dużo siły i ukręciłem jedną śrubę w w tej gruszy... na szczęście są długie i złapałem normalnie ale już bez podkładek... To teraz powiedzcie mi jak odkręcić to ułamaną śrubę żeby wsadzić nową ?

I jak kręcę tym cięgnem to się całość w gruszcze okręca, to normalne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2012, 07:51
Posty: 29
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 2002r.
2.0 TDVI 74kw

Postprzez kierownik » 17 kwi 2013, 20:15

.Reo. napisał(a):I jak kręcę tym cięgnem to się całość w gruszcze okręca, to normalne ?

tak

.Reo. napisał(a):Za dużo siły i ukręciłem jedną śrubę w w tej gruszy... na szczęście są długie i złapałem normalnie ale już bez podkładek... To teraz powiedzcie mi jak odkręcić to ułamaną śrubę żeby wsadzić nową ?

ale w jaki sposób ukręciłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 01:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez alk80 » 17 kwi 2013, 20:25

.Reo. napisał(a):Za dużo siły i ukręciłem jedną śrubę w w tej gruszy...
poka foto :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez ewemarkam » 17 kwi 2013, 20:52

Jeśli wystaje to próbować żabkami, ale jeśli nie wystaje to rozwiercić, lewym wiertłem. Albo odpowiednio większym i wkręcić helikolę.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 17 kwi 2013, 21:11

oporniki, podkładki cuda wianki...

trzeba technologie zasilania paliwem zmienić i będzie jak trzeba ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez .Reo. » 17 kwi 2013, 21:41

kierownik napisał(a):ale w jaki sposób ukręciłeś?

No kręciłem i za mocno dokręciłem i ułamał się taki kawałek na grubość śrubki, zorbie jutro fotke.

@ O tak o:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2012, 07:51
Posty: 29
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 2002r.
2.0 TDVI 74kw

Postprzez karlo8 » 4 maja 2013, 12:59

mam pytanie
otoz zima jezdzac przed wymiana uszczelki glowicy slychac bylo taki sympatyczny świst
ale ostatnio jak odebralem go z remontu tego swistu juz nie bylo ale co najgorsze czuje ze auto powyz 2 tys bardzo slabo sie zbiera kiedys czuc bylo ta turbodziure a teraz nic a nic ciagne do 3 tys obrotow i bez przyplywu mocy
dzis ojciec przegazowywal ja do 3 tys a ja gniotlem waz od intercoolera do kolektora ssacego i ciut jak by bylo wieksze cisnienie powyzej 2,5 tys obrorow ale bez szalu
co to moze byc jak to sprawdzic
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez gooder » 17 cze 2013, 19:04

Panowie podłożyłem podkładki pod westgate tak jak mówiono ~4mm , samo cięgno wysunęło się o około 2mm , co do jazdy specjalnej różnicy nie zauważyłem no może rzeczywiście się trochę wcześniej załącza turbo ale po pomiarach wyszło że czas na 80-120 km/h V bieg sie znacznie pogorszył . Przed modyfikacją miałem 16-17s. po 19-20s . Przyśpiesza jednostajnie, bez skoku od 2tys. jak było wcześniej , poniżej zdjęcie mojego majstrowania . Czy ktoś sie spotkał z podobnym przypadkiem albo coś zrobiłem nie tak <glupek2> ?
Obrazek
Obrazek
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 23:16
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD

Postprzez alk80 » 17 cze 2013, 21:30

Neonixos, popraw mnie jeśli się mylę, że w RF4 podkładki pod WG nic nie dają, bo jest inne sterowanie a po za tym turbina jest ze zmienną geometrią
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez maytki » 17 cze 2013, 22:06

alk80 napisał(a):Neonixos, popraw mnie jeśli się mylę, że w RF4 podkładki pod WG nic nie dają, bo jest inne sterowanie a po za tym turbina jest ze zmienną geometrią


Moim zdaniem ma, ale jako że sam miałem problem z upchnięciem podkładki, to zauważyłem że ten sam efekt (chyba) da pokręcenie śrubami regulującymi długość cięgna.

Obecnie moim zdaniem auto prawie wcale nie kopci (przy nagłym przyśpieszaniu) i szybciej czuć "moc" i to nawet bez oporników.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2012, 11:36
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2001 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 20 cze 2013, 15:19

alk80 napisał(a):Neonixos, popraw mnie jeśli się mylę, że w RF4 podkładki pod WG nic nie dają, bo jest inne sterowanie a po za tym turbina jest ze zmienną geometrią


nie dają może dużego przyrostu ciśnienia ale zwiększają reakcję turbosprężarki bo wyciągamy lekko sprężynę w gruszce co za tym idzie podciśnienie ma lżej i szybciej/głębiej wciągnie cięgno i łopatki szybciej się ustawią aby dmuchać. Gdy przesadzimy z podkładkami łopatki ustawią się tak ostro że na niskich obrotach będzie mega turbo dziura, ale po przekroczeniu około 2,5 tyś jest wbicie w fotel bo raptownie rozpędza się sprężarka :P. Nie oczekujmy mega wzrostu ciśnienia bo i tak komp je zbije.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 21 cze 2013, 21:26

Widzę że w temacie o opornikach głucho. Więc się pochwale. Wstawiłem sobie cewkę według wyliczeń odcina powyżej 200Hz i ma oporność 21 Ohm. Samochód jeździ niesamowicie po zmianie z 1 na 2 zmieli czasem lacia, ale zależy to od asfaltu. Wcześniej takiego efektu nie było. Rakieta innymi słowy. Musze jeszcze wstawić isostat (wyłącznik z paroma stykami) żeby wyłączać to jak nie potrzeba. Nie wiem czy pali więcej bo jeżdżę z klimą więc ciężko poruwnać.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez alk80 » 22 cze 2013, 16:47

<spoko> jak będziesz jeździł spokojnie to spalanie nie wzrośnie znacznie
tylko uważaj na sprzęgło, jest najsłabszym ogniwem :]
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Barthez » 22 cze 2013, 17:37

alk80 napisał(a):tylko uważaj na sprzęgło, jest najsłabszym ogniwem

Przy wyprzedzaniu staraj się redukować biegi ;) a szczególnie odradzam 1/4 kilka startów i się ślizga.
Ja kiedyś nowe sprzęgło załatwiłem w ciągu kilku dni bawiąc się w wyprzedzanie na piątce ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 18:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez alk80 » 22 cze 2013, 17:57

Barthez napisał(a):Ja kiedyś nowe sprzęgło załatwiłem w ciągu kilku dni
bo sprzęgło tak jak hamulce musi się dotrzeć (chyba że jest wyczynowe) tylko że to nie trwa tak szybko jak w przypadku hamulców
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Barthez » 22 cze 2013, 19:09

tak, tak ;)
poprzednie sprzęgło (dotarte) wytrzymało miesiąc (od tuningu) + zlot w Ornecie
Za to następna tarcza już dotrwała do sprzedaży tzn dużo km ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 18:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Apokalpisa » 7 paź 2013, 20:22

Witam :)
mam pytanko kusi mnie podnieś troszkę koników w mojej madzi i doradzają mi aby to zrobić komputerowo nie znam sie zbytnio na tym :( wiec pytam was czy sie opłaca takie cos zrobić czy raczej nie brać sie za to, i czy są potem jakies skutki złe?.
mam silnik 2.0 DiTD 101 koni. 2001r.
Apokalpisa
 

Postprzez alk80 » 7 paź 2013, 20:53

Tu akurat nie da się zrobić chiptuningu, jak już to box, ale jak chcesz tylko troszkę to wg mnie opornik jest jedyną rozsądną opcją, nieporównywalnie tańszą, opornik możesz zrobić na przełączniku i korzystać z niego w razie potrzeby (jak np ja) a zawsze możesz wrócić do tego co było
oczywiście z dobraniem opornika nie należy przesadzić
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Apokalpisa » 8 paź 2013, 15:11

aha kurde fajna sprawa z tym opornikiem ;) zawsze mogę wtedy powrócić na starą moc :) a umiesz moze okreslić koszt takiego czegoś ?? aa i jeszcze jedno pytanko czy podczas takiego przełączania (oczywiście tylko [podczas potrzeby) nie bd sie psuło cos ?? :)
Apokalpisa
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje