Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?
Są osoby które twierdzą że auto im po tym świrowało, ale wg mnie to świadczyło o jakiejś usterce,
ja mam zrobione z opornikiem ponad 30Kkm, z czego pierwsze 10K z podłączeniem na stałe i nic się nie dzieje przebiegu mam 213Kkm, przełączam kiedy chce, moja Żoneczka też często używa, przeważnie w trakcie wyprzedzania oraz kiedy potrzebuję dynamicznie pokonać skrzyżowanie,
koszt wszystkich potrzebnych elementów powinien się zamknąć w 20zł jeśli chcesz mieć na przełączniku
ja mam zrobione z opornikiem ponad 30Kkm, z czego pierwsze 10K z podłączeniem na stałe i nic się nie dzieje przebiegu mam 213Kkm, przełączam kiedy chce, moja Żoneczka też często używa, przeważnie w trakcie wyprzedzania oraz kiedy potrzebuję dynamicznie pokonać skrzyżowanie,
koszt wszystkich potrzebnych elementów powinien się zamknąć w 20zł jeśli chcesz mieć na przełączniku
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
łoo kruca tak tanio a taka satysfakcja podczas wyprzedzania czy dłuższej trasy noo to niebawem tez sobie takie cos zrobie i bede happy
-
Apokalpisa
alk80 napisał(a):Są osoby które twierdzą że auto im po tym świrowało, ale wg mnie to świadczyło o jakiejś usterce
lub chciały za wiele albo źle podłączyły
witam
chciałem też się skusić na oporniki ,ale jakoś nie mogę pozbierac wypowiedzi -są tu ich setki ale każdy ma inne zdanie ,albo coś tam bo przepływka ,ja mam ty nie masz ,różnice w kolorach kabelków.......
krótko mam 626 rf2a bez żadnej przepływki,wiem że potrzebuję 2 oporniki po 100 i mam połączyć BS z SPV,i co dalej ?które kabelki jakie kolory? no i gdze zakupię oporniki?
Dopisano 18 paź 2013, 12:16:
dobra już wiem ,gdzie podłączyć ,zakupiłem juz oponiki 2 x100 ohm 0,6 w(innych nie mieli)
jak dziś założe to napiszę
chciałem też się skusić na oporniki ,ale jakoś nie mogę pozbierac wypowiedzi -są tu ich setki ale każdy ma inne zdanie ,albo coś tam bo przepływka ,ja mam ty nie masz ,różnice w kolorach kabelków.......
krótko mam 626 rf2a bez żadnej przepływki,wiem że potrzebuję 2 oporniki po 100 i mam połączyć BS z SPV,i co dalej ?które kabelki jakie kolory? no i gdze zakupię oporniki?
Dopisano 18 paź 2013, 12:16:
pioczel napisał(a):witam
chciałem też się skusić na oporniki ,ale jakoś nie mogę pozbierac wypowiedzi -są tu ich setki ale każdy ma inne zdanie ,albo coś tam bo przepływka ,ja mam ty nie masz ,różnice w kolorach kabelków.......
krótko mam 626 rf2a bez żadnej przepływki,wiem że potrzebuję 2 oporniki po 100 i mam połączyć BS z SPV,i co dalej ?które kabelki jakie kolory? no i gdze zakupię oporniki?
dobra już wiem ,gdzie podłączyć ,zakupiłem juz oponiki 2 x100 ohm 0,6 w(innych nie mieli)
jak dziś założe to napiszę
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
i jak? ja polecam 100 + 50 ohm, to jest chyba najlepsze zestawienie. Jeżdżę tak ponad pół roku i zero problemów, a o wiele lepiej się jeździ.
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Krzysiek24 napisał(a): ja polecam 100 + 50 ohm
Ja też
Ja mam chyba 80+80 ale nie jestem pewny, to było ponad rok temu.. W weekend może jakoś nastąpi zmiana oleju, filtra powietrza to i sprawdzę jak dolot i zaślepka od EGR-u... Zmierzę też oporność oporników najchętniej bym zrobił przełącznik pod pedałem gazu załączający oporniki.. Mam też wlanego Schela recinga, więc nastąpi próba prędkości
niebieski20 napisał(a):Witam
Tez mialem zamiar zabrac sie za wastergate, sprawa teoretycznie jest prosta wystarczy sciagnac rure wylotowa z turbiny i odkrecic gruche, przykrecona jest dwiema srubami. I tu problem bo to torxy sa u mnie tak zapieczone ze nie ma szans ich ruszyc, ma ktos jakis patent na to??
Pzdr
Palnik ale delikatnie, tym trzeba się umieć posługiwać , stary sprawdzony sposób.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Parę osób pisało że IC jest fabrycznie kiepsko ustawiony, nie ma za bardzo nawiewu przez co puchnie jak temperatury są zbyt wysokie. Czy ktoś pomyślał może, albo próbował założyć wentylator na IC? Niby troche mało miejsca jest, ale jak to mówią dla chcącego nic trudnego Jak myślicie, czy jest sens powiększyć kolekcję dodatkowych przełączników?
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Pomijając to że wiatrak na IC obciążał by alternator przez który moc by spadła a nie wzrosła to jeszcze hamował by przepływ przez niego gdy wiatrak by nie działał.
Wiatrak w DiTD sięga IC i w gorące dni w korku gdy się włączy coś tam pomaga go schłodzić.
Wiatrak w DiTD sięga IC i w gorące dni w korku gdy się włączy coś tam pomaga go schłodzić.
Dobry byłby od 1,9 D ze scenic'a rocznik ok 2008
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam, czy boost sensor od RF2A zapycha się od par oleju podążających od turbo wraz ze sprężonym powietrzem? Myślałem właśnie aby zdjąć go razem z wężykiem i przeczyścić. Boost sensor jakby co jest na wyjściu od intercoolera. Wężyk umyć łatwo ale boost sensor ma plastikową rurkę i nalanie tam benzyny ekstrakcyjnej do środka może być zgubne i nic nie dać , a nawet nie wiem jak jest zbudowany w tym przypadku układ pomiaru ciśnienia
. Może ktoś się wypowie, choć liczę się z tym że tematy o DiTD umarły śmiercią naturalną
. Może ktoś się wypowie, choć liczę się z tym że tematy o DiTD umarły śmiercią naturalną
- Od: 20 lut 2017, 02:57
- Posty: 13
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda Premacy Exclusive 2000, DiTD 66kW
Po to sensor jest u góry a wężyk ma znaczną długość, żeby wyeliminować zanieczyszczenie olejem.
Wężyk jak najbardziej można i należy przeczyścić. Sam sensor – jeśli już masz przymus czyszczenia (albo pewność, że jest zalany olejem) – możesz przemyć alkoholem izopropylowym (propanolem), który jest neutralny dla elektroniki. Oczywiście trzeba potem dać wyschnąć albo wysuszyć sprężonym powietrzem.
Wężyk jak najbardziej można i należy przeczyścić. Sam sensor – jeśli już masz przymus czyszczenia (albo pewność, że jest zalany olejem) – możesz przemyć alkoholem izopropylowym (propanolem), który jest neutralny dla elektroniki. Oczywiście trzeba potem dać wyschnąć albo wysuszyć sprężonym powietrzem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Okej, dzięki za porady. Z
- Od: 20 lut 2017, 02:57
- Posty: 13
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda Premacy Exclusive 2000, DiTD 66kW
Cześć. Czytałem wątek ale dalej niestety nie wiem dokładnie gdzie i jak podłączyć ten rezystor. Mógłby ktoś mi udzielić pomocy w tym temacie, stare zdjęcia wygasły a nie chce nic popsuć. Btw robiłem pomiar ciśnienia doładowania i mam takie wynimi w zleżności od odbrotów :
2000 – 2100 obr – 0,4bar
2500 obr – 0,7 bar
2800 obr – 0,85 bar
Też wam tak późno turbo wstaje. U mne poniżej 2000 obr madzia ma strasznego muła, a jakiśe większe przyspieszenie czuć dopiero powyżej 2500. Silnik mam 2.0 ditd 101km rf2a 1998.
2000 – 2100 obr – 0,4bar
2500 obr – 0,7 bar
2800 obr – 0,85 bar
Też wam tak późno turbo wstaje. U mne poniżej 2000 obr madzia ma strasznego muła, a jakiśe większe przyspieszenie czuć dopiero powyżej 2500. Silnik mam 2.0 ditd 101km rf2a 1998.
- Od: 3 paź 2020, 18:52
- Posty: 1
- Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM
Wyczyść układ dolotowy, intercooler, kanały. Masz je pewnie zapchane gruzem, przelot zmniejszony o połowę, i stąd nie chce jechać od dołu.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje