Strona 1 z 3

Silnik KF – zwiększenie mocy

PostNapisane: 2 lis 2009, 21:03
przez wujekkuna
Witam, nie mogłem znależć szukajka nic co mogłoby odpowiedziec na moje pytania zatem zakładam nowy temat.

Zastanawiałem sie czy jest mozliwosc zlamania zabezpieczenia elektronicznego na moim silniku. Mianowicie wszyscy zainteresowani wiedza ze na Japonie wychodzila wersja 2.0 v6 160 KM i nie nazywala sie Xedos a Eunos 500. Czy jest mozliwosc podpiecia kompa i sciagniecia tego zabezpieczenia ? Gdzies slyszalem ze w tym ograniczeniu chodzilo o emisje spalin itd. ekologia jednym slowem <killer>
Mam znajomego ktory bawi sie w takie rzeczy i tak sobie myslalem ... <glupek2>
Jak myslicie ?

PostNapisane: 2 lis 2009, 21:06
przez pawelMX6
wujekkuna napisał(a):a Japonie wychodzila wersja 2.0 v6 160 KM

Na Japonię w ogóle wychodził silnik KF-ZE zamiast naszego KF. Taki silnik był montowany w 323F BA (Lantis) czy np. w MX-6 GE. Poszukaj czym się różni ZE od zwykłego, ponieważ nie chodzi tylko o komputer :P

PostNapisane: 2 lis 2009, 21:41
przez konrad278
pawelMX6ale by był bajer gdyby tylko o kompa chodziło :D

PostNapisane: 2 lis 2009, 21:48
przez samurajpiotr1
Z tego co wiem, to są inne wałki, kolektory no i komp.

PostNapisane: 2 lis 2009, 21:52
przez pawelMX6
Tutaj można poczytać dokładnie:
http://www.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a

konrad278, taaa ;) Od razu bym sobie FS-ZE zrobił :P

PostNapisane: 3 lis 2009, 09:10
przez Pit
wujekkuna, wszyscy na tym forum wiedzą o Eunos 500 i jego 160 konnym silniku KF-ZE. Twój silnik ma z nim niewiele wspólnego! Nie masz żadnej "blokady" do ściągnięcia, masz chłopie po prostu zupełnie inny silnik. Nic nie zdziałasz, niestety. Nie tędy droga.

PostNapisane: 3 lis 2009, 11:54
przez PLaster
darek86 ma taki silnik (tak pisze) i w jego wątku też jest trochę info. jak pamiętam to tam jeszcze są inne np. tłoki

PostNapisane: 3 lis 2009, 12:43
przez mlody1921
ZE ma inne tłoki co wymusza inną większą kompresje, wałki rozrządu inne, inne głowice grubsze zawory, inaczej wyprofilowane komory dolotowe,inny chyba kolektor dolotowy i zapewne inne mapy paliwa

PostNapisane: 3 lis 2009, 21:44
przez konrad278
wujekkunaWiem wiem napewno jak w skuterku na wydechu musisz blaszke wyciąć

PostNapisane: 4 lis 2009, 19:17
przez wujekkuna
Pit napisał(a):wujekkuna, wszyscy na tym forum wiedzą o Eunos 500 i jego 160 konnym silniku KF-ZE. Twój silnik ma z nim niewiele wspólnego! Nie masz żadnej "blokady" do ściągnięcia, masz chłopie po prostu zupełnie inny silnik. Nic nie zdziałasz, niestety. Nie tędy droga.


Hmm dzwonilem do tego typa i rzekomo taka modyfikacjA ma kosztowac 500 zl.
Moze i silnik i kolektor i komputer jest inny (dzieki za info bo nie wiedzialem) ale poprzez modyfikacje programu w kompie mozna podciagnac ten silnik do 160 KM ale tak jak wspomniałem to zdanie typa od tuningu.

PostNapisane: 4 lis 2009, 19:20
przez wujekkuna
konrad278 napisał(a):wujekkunaWiem wiem napewno jak w skuterku na wydechu musisz blaszke wyciąć


Blaszke sobie wytnij ze swojego auta <killer>
Pytam a ponoc kto pyta nie bładzi, odpowiadając w ten sposob sam się błaznisz hahaha

PostNapisane: 4 lis 2009, 19:29
przez Pit
wujekkuna napisał(a):Hmm dzwonilem do tego typa i rzekomo taka modyfikacjA ma kosztowac 500 zl.
Moze i silnik i kolektor i komputer jest inny (dzieki za info bo nie wiedzialem) ale poprzez modyfikacje programu w kompie mozna podciagnac ten silnik do 160 KM ale tak jak wspomniałem to zdanie typa od tuningu.

Powodzenia! <lol> Nie zapomnij jechać na hamownię przed i po "zabiegu". Tak Tobie (i specjaliście od "tjuninku") tylko podpowiem, że nie ma szans na wbicie się w ROM seryjnego kompa w K-series.

PostNapisane: 4 lis 2009, 19:55
przez brii
Pit napisał(a):nie ma szans na wbicie się w ROM seryjnego kompa w K-series.

W ten seryjnie zmontowany nie ;)

PostNapisane: 4 lis 2009, 20:10
przez Lukas007
Prędzej uwierzę w podciągnięcie KF'a do 160KM bez jakiejkolwiek ingerencji w mechanikę niż w to, że Twój egzemplarz trzyma seryjne 144KM... sprawdź to na hamowni, warto. W najlepszym przypadku nabierzesz chęci do modyfikacji (które i tak z czasem uznasz za niewystarczające i nie warte włożonej kasy), a w tym bardziej realnym zaczniesz dążyć do osiągnięcia serii. Powodzenia.

Pozdrawiam
Lukas

PostNapisane: 5 lis 2009, 00:53
przez darekk86
KF i KF-ZE roznia sie paroma rzeczami i nie jest to sam komputer. Akurat komputer od KF-ZE lepiej wywalic bo ma blokade do 180km/h i raczej nikt nie bawil sie w sciagniecie jej (chociaz w KL-ZE jest sposob na jej zdjecie).
Na pewno roznia sie tloki, bo rozni sie tez stopien sprezania. Do tego kanaly dolotowe, kolektor, walki chyba tez.
Niby chipowaniem komputera przy wolnossacej benzynie i tym bardziej w mazdzie gdzie nie zmienisz programu w ECU nigdy nie uzyskasz takich wzrostow mocy. Jesli podlaczysz Ecumastera lub SMT6, do tego pompe paliwa Walbro, dolot kompletny, regulator cisnienia paliwa itd. to wtedy uzyskasz te 160KM. Natomiast najpierw sprawdz ile masz w serii bo 144 na 100% nie bedziesz mial... 132-135 to max co moze z tego byc :) Ten typ tak ma :)
Ale jesli ten ktos obiecal ci za 500zl taki tuning to daj namiary bo obstawiam ze cale forum by sie na to pisalo. Bo za tyle to mozna 2 razy zatankowac Verve 99+ a nie podciagnac moc o tyle koni w wolnossacym silniku...

PostNapisane: 5 lis 2009, 16:15
przez Jacek176
wujekkuna napisał(a):poprzez modyfikacje programu w kompie mozna podciagnac ten silnik do 160 KM

hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 5 lis 2009, 16:35
przez wujekkuna
Heh dzieki za dobre słowo <glupek2> Ogólnie mowicie ze szans nie ma wiec przyjalem do wiadomosci :P A na hamownie pojade bo ciekaw jestem jak tam moj staruszek zipie :)
A tak z ciekawosci, widzial ktos silnik z eunosa na sprzedaz ? Jesli tak to jaka byla cena ?
Pozdrawiam

PostNapisane: 5 lis 2009, 17:13
przez pawelMX6
Musiałbyś szukać z 323F BA ściąganych z Anglii, ale tylko wśród tych z importu z Japonii. Najprościej takie auto poznać po: blenda z napisem Lantis i dwoma światłami cofania oraz na 99% panel climatronica w kabinie. Samych Eunos 500 wyszło mało i ciężko znaleźć w ogóle jakiś egzemplarz. W sumie widziałem chyba tylko jednego, tutaj na forum. Prościej chyba znaleźć jednak KL-ZE – większa moc przy tym samym nakładzie pracy ;)

PostNapisane: 5 lis 2009, 17:16
przez sq2jul
Pewnie Japan Korea Moto z Krakowa jest w stanie Tobie pomoc ;)

PostNapisane: 5 lis 2009, 18:43
przez brii
wujekkuna napisał(a):A tak z ciekawosci, widzial ktos silnik z eunosa na sprzedaz ? Jesli tak to jaka byla cena ?

Tak – widziałem – odezwij się do Loczka :)