Strona 1 z 4

Odcięcie zapłonu, jak przesunąć??

PostNapisane: 2 lis 2009, 00:40
przez KlosekSekowski
Doradzi mi może kto jak przesunąć lub całkowicie usunąć odcięcie zapłonu?? Chodzi oczywiście o Mazde 323F 1.8GT 1989r

PostNapisane: 2 lis 2009, 02:08
przez seba323f
KlosekSekowski a masz coś pomodzone że potrzebujesz kręcić wyżej niż 7300rpm ?

PostNapisane: 2 lis 2009, 11:50
przez KlosekSekowski
Silnik juz mialem kilka razy w czesciach wiec nie potrzebuje robic tego zeby go katowac powyzej 7500. Z Audi A4 jak wykasowalismy kiedys calkowicie odciecie to przedkosc maksymalna zmienila sie o 15 km/h, chce jednorazowo sprawdzic jak to zadziala w moim aucie. Tylko ze elektronike w Audi wymienic to kazdy elektronik potrafi a na takiego co mazde kreci jeszcze nie trafilem. To moze mi powiecie dlaczego w brifie mam wbite ograniczenie predkości do 201 km/h? Sprawdzalem... z górki czy pod, z wiatrem czy pod wiatr osiąga 201 km/h i wiecej nie chce.

PostNapisane: 2 lis 2009, 12:29
przez Fiveopac
KlosekSekowski napisał(a):Doradzi mi może kto jak przesunąć lub całkowicie usunąć odcięcie zapłonu??

Bardzo prosto, dojedz do odcinki na 3 biegu i wrzuc jedynke...

Wiesz,ze odcinka chroni twoj silnik a nie jest bramą do niesamowicie wywalonej w kosmos mocy? Poza tym po maksyamlnej mocy osiaganej pewnie przy 6 tys obr wykres mocy leci drastycznie w dół? Co z tego, ze dokrecisz auto do 204 km/h jak zajmuje ci to pol wieku.

KlosekSekowski napisał(a):Sprawdzalem... z górki czy pod, z wiatrem czy pod wiatr osiąga 201 km/h i wiecej nie chce.

To i tak doskonaly rezultat jak na ten silnik.

PostNapisane: 2 lis 2009, 12:47
przez piwo
piecipak ale ty jestes.daj chlopakowi nadzieje.

PostNapisane: 2 lis 2009, 13:55
przez jackkpl
Jak nie ma ponad 130 koni na silniku, to 200km/h to vmax tego auta. Moze 205 z gorki. Przy farbycznej skrzyni biegow i odcince na 7300rpm ten samochod powinien jechac kolo 220km/h. Dlatego przesunicie odcinki nie ma sensu, bo ma jeszcze zapas na 5-tym biegu. ja przy 200 licznikowym mam 7tys rpm na obrotomierzu, czyli faktyczne ~6500 (obrotomierz zawyza o 500rpm przy odcince).

PostNapisane: 2 lis 2009, 14:10
przez damian
KlosekSekowski napisał(a):Z Audi A4 jak wykasowalismy kiedys calkowicie odciecie to przedkosc maksymalna zmienila sie o 15 km/h, chce jednorazowo sprawdzic jak to zadziala w moim aucie.

a sprawdzałeś mazdę, że na piątym biegu ciągnie do odcinki? :P

PostNapisane: 2 lis 2009, 20:09
przez KlosekSekowski
Fiveopac napisał(a):To i tak doskonaly rezultat jak na ten silnik.

Fiveopac napisał(a):Co z tego, ze dokrecisz auto do 204 km/h jak zajmuje ci to pol wieku.

jackkpl napisał(a):Jak nie ma ponad 130 koni na silniku, to 200km/h to vmax

To Mazda 1.6 8v moze pocisnąć 190km/h przy ok75 KM??

PostNapisane: 2 lis 2009, 20:10
przez KlosekSekowski
damian napisał(a):a sprawdzałeś mazdę, że na piątym biegu ciągnie do odcinki? :P

Na czwartym dochodzi do ponad 7tys obr a na 5 biegu juz nie chce wiecej isc.

PostNapisane: 2 lis 2009, 20:12
przez KlosekSekowski
jackkpl napisał(a):Moze 205 z gorki.
i z górki i pod, 201 i stoi.skoro po góre ciągnie 201 to z górki powinien 202 conajmniej a nie jedzie jednak 202 tylko 201.

PostNapisane: 2 lis 2009, 20:17
przez jackkpl
Na 4 przy maks obrotach (7300rpm) masz przy zdrowym egzemplarzu kolo 120 koni na silniku. Predkosc bedzie przy tym okolo 182.5km/h. Jesli wrzucisz piatke, to jeszcze troche sie "rozbuja". Obroty przy tej predkosci spadaja na 6 tys, gdzie masz tez w granicach 120 koni. Dlatego ciagniecie tego silnika jeszcze wyzej na 4-ce nie ma sensu, bo i tak juz tam mocy nie znajdziesz.

A to,ze ktos z 1.6 jechal 190 (licznikowe) jestem w stanie uwierzyc. Ja sam jechalem primera 1.6 (103 konie) 195 z GPS-a (210 km/h na liczniku) z dosc duzej gory na autobanie w niemczech. Ale rozpedzanie od 180 do 195 trwalo jakies 5 kilometrow – jaki to ma sens?

Niestey opory aerodynamicznie rosna z kwadratem predkosci.
Do 120 trzeba okolo 20 koni na kolach,
do 160 trzeba okolo 50 koni na kolach,
do 180 trzeba juz 75 koni na kolach,
do 210 trzeba 120 koni na kolach.

Dane te nalezy traktowac z przymruzeniem oka, nie moglem znalezc fajnej stronki, ktora to liczy , dlatego palnalem z glowy :)

PostNapisane: 2 lis 2009, 20:26
przez Fiveopac
KlosekSekowski jeszcze raz napisz post pod postem.... <killer> ogarnij umiejetnosc uzywania przycisku Edytuj :|

PostNapisane: 2 lis 2009, 20:41
przez jackkpl
Fiveopac napisał(a):KlosekSekowski jeszcze raz napisz post pod postem.... <killer> ogarnij umiejetnosc uzywania przycisku Edytuj :|


Nie edytuj, tylko ZMIEN :P

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:37
przez Lukano
Fajny temat, ciekawe jak by szła z 10.000 na obrotku ;)

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:45
przez jackkpl
Lukano napisał(a):Fajny temat, ciekawe jak by szła z 10.000 na obrotku ;)


Chyba by szla, bo napewno nie jechala :P

PostNapisane: 3 lis 2009, 01:09
przez Enduro
Fiveopac napisał(a):
KlosekSekowski napisał(a):Doradzi mi może kto jak przesunąć lub całkowicie usunąć odcięcie zapłonu??

Bardzo prosto, dojedz do odcinki na 3 biegu i wrzuc jedynke...

albo R!
rakete!
E.

PostNapisane: 3 lis 2009, 12:22
przez KrystianR
ee z tym 1.6 to ja tez moge potwierdzic..wprawdzie bez poprawki w formie gps ale lecialem mx-3 na autostradzie 195 licznikowe..ile faktycznie nie wiem..

nastepnie vectra b 1.6 16v 105ps jechalem 190 i wiem ze poszlaby dalej..

ale to juz jest wtedy taka bujanka

PostNapisane: 3 lis 2009, 14:13
przez Quaki
A wracajac do tematu nie wiem czy twoj ECU jest modyfikowalny (nie we wszytskich autach jest) ale jesli jest to wlasnie tam sie usuwa odcinke lub ja przeuwa wzglednie oszukuje sie czujniki z ktorych ECU bierze sygnal tak aby mozlwie bylo przesuniecie odciecia
Pozdrawiam

PostNapisane: 3 lis 2009, 17:20
przez piwo
tu jest niemodyfikowalny.nie ma epromu.ale sposaob jest.poprzez przelutowanie kwarcu na taki ktory ma wyzsza czestotliwosc patrz temat jacka176 ale nie ma to w przypadku silnika ktoremu moc leci na leb na szyje powyzej 7 tys chyba zadnego sensu.ale jak ktos sie uprze.

PostNapisane: 3 lis 2009, 17:51
przez bikus
BP ma tyle mocy zeby na 5 biegu podciagnac do odcinki? moje B6 na 5 biegu dochodzi do 5,5 tys obrotow i dalej nie chce isc.... i nie jest to odciecie tylko brak mocy :)