Jaka średnica wydechu do 2,5 v6 KL

Postprzez mlody1921 » 20 paź 2009, 22:21

Witam nosze sie z zrobieniem wydechu do 2,5 KL w mx3 czy 2,5'' będzie odpowiedni ? nie za duży ?? dodam że nosze sie z dalszymi małymi modyfikacjami, dolot już mam zrobiony
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 21 paź 2009, 08:12

Średnicę wydechu zostaw seryjną. Jak i cały wydech. Chyba, że chcesz dokładać turbosprężarkę... Napisz, z jakimi modyfikacjami się nosisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez weede » 21 paź 2009, 08:44

Pit, ale nie powiesz chyba, ze odetkanie troche wydechu (wiele osob robi 2,25 na 2 tłumikach jak ma być cicho to jeszcze twin loop) i wywalenie katalizatora nie polepszy osiągów.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez brii » 21 paź 2009, 09:05

weede – może nie poprawić – przy silnikach N/A odetkanie wydechu może pogorszyć opróżnianie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pit » 21 paź 2009, 09:10

weede napisał(a):Pit, ale nie powiesz chyba, ze odetkanie troche wydechu (wiele osob robi 2,25 na 2 tłumikach jak ma być cicho to jeszcze twin loop) i wywalenie katalizatora nie polepszy osiągów.

Jarku, w MX-6 2.5 średnica wydechu jest wystarczająca dla wolnossącego auta. Wyrzucenie katalizatora i wspawanie rurki (o ile stary jest zapchany, a najczęściej tak jest) nie jest głupie, ale strasznie zmienia na niekorzyść dźwięk układu. Bardziej proponowałbym wstawienie katalizatora metalowego – taki sam efekt, a jest cicho i przyjemnie. Parę lat temu kombinowałem z wydechem wierząc, że da mi to jakieś przyrosty. Poza nieprzyjemnym przyrostem decybeli w środku niestety nic się nie zmieniło (...) Teraz mam układ wydechowy całkowicie seryjny. Obserwując moje ET z MegaSpotów i porównując z innymi KL, nie zauważam przesłanek, aby mi nie wierzyć ;)

EDIT:

Mogę się mylić, ale KL chyba ma seryjnie 2,25' średnicy wydechu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 21 paź 2009, 10:24

No właśnie niewiem ile ma KL w mx6, ja założyłem KL do mx3 a wydech jest seria od 1,8v6 , dolot jest zrobiony, wydech chce zrobić tak, zamiast katalizatora tłumik przelotowy, środkowy przelotowy i końcowy też, modyfikacje jakie bedą to przyszykowuje sie pod softturbo , ale zima będzie jeździł N/A
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 21 paź 2009, 10:56

Pit napisał(a):Mogę się mylić, ale KL chyba ma seryjnie 2,25' średnicy wydechu.

No wlasnie, a kolega wstawil KL do mx-3, gdzie wydech jest słomka – czyli 2,25 jest optymalny chyba :)

Ja wydech i dolot mam nadzieję zrobić jeszcze w tym roku.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Pit » 21 paź 2009, 11:04

Jak planujesz turbinę, możesz wydech zrobić szerzej, aby za chwilę nie okazał się on "wąskim gardłem" układanki. Turbina też jest swego rodzaju tłumikiem, więc powinno być docelowo znośnie cicho. Pamiętaj tylko o jakiejś flanszy z prozdu, aby później wymiana przedniej części rury na downpipe była mniej problemowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 21 paź 2009, 15:32

Tak chce dać łączenie flanszami za złączką elastyczna , wywalić kata w jego miejsce tłumik rozprężający, zamiast środkowego tłumika duży przelotowy tłumik, i końcowy też przelot. Soft Turbo koło 0,5 bara do KLa , ale pytanicze czy 2,5 cala do założenia turbo nie zaszkodzi, nie spowoduje spadku mocy ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 21 paź 2009, 15:36

mlody1921 napisał(a):0,5 bara do KL'a

To już nie jest soft. W sumie zależy, co rozumiesz pod pojęciem "soft". Na pewno intercooler i elektronika oraz strojenie przy 0,5 bara będzie koniecznością.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Adaś » 21 paź 2009, 18:45

Mój KF ma wydech przelotowy 2,25 cala na 2 przelotowych tłumikach. Przyrost mocy z kolektorami wydechowymi od małych Chińskich rączek +11KM.

Co do dźwięku to właściwie w ogóle się nie zmienił. Na wolnych obrotach baaardzo lekki pomruk wydaje, prawie niesłyszalny (bardziej słychać zasysane przez stożek powietrze – jak odkurzacz :) ) Przy wchodzeniu na obroty również wydech nie buczy ani nie wyje, jedyne co słychać, to przeokrutnie wspaniały dźwięk silnika :)
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3tpYYmw0BZc&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3tpYYmw0BZc&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez radekkm » 21 paź 2009, 19:48

ja tez mam dwa przeloty tyle ze na 2,5 cala i jest zdecydowanie za glosno
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Adaś » 21 paź 2009, 20:17

radekkm napisał(a):ja tez mam dwa przeloty tyle ze na 2,5 cala i jest zdecydowanie za glosno

A to dziwne, bo w ex-Patrykowej BA jest przelot 2,5 cala i to chyba tylko na 1 tłumiku i głośno nie jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2009, 21:52

Widocznie każdy inaczej rozumie pojęcie "głośno" :D
Ja mam 2.25" z dwoma tłumikami przelotowo-komorowymi i dla mnie jest mega głośno – łeb urywa. Gdyby to był mój jedyny samochód to wywaliłbym ten wydech po jednym dniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 21 paź 2009, 23:03

Jak dla mnie to BA ma seryjnie głośny wydech do silnika KF w porównaniu np; do xedosa z tym silnikiem
ale to i tak bajka w porówniu do każdej r4 w mazdzie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Capazo » 22 paź 2009, 00:05

Ja chce wlasnie strzelic do swojego KLZE wydech 2,5 cala tylko ze na 2 tlumikach przelotowych. Pozniej moze jak sie dorobie to chcialbym kupic katalizator sportowy..co wy na to?? Pozdrowka
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez mlody1921 » 17 lut 2010, 20:23

Wydech wyspawany, końcowoy wydech z silencerem, masakry niema ale cicho nie jest, pytanie można gdzieś kupić tłumik końcowy Twin-loop 2,5''?

czy turbina wyciszy wydech ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 18 lut 2010, 11:21

mlody1921 napisał(a):Wydech wyspawany, końcowoy wydech z silencerem, masakry niema ale cicho nie jest, pytanie można gdzieś kupić tłumik końcowy Twin-loop 2,5''?

czy turbina wyciszy wydech ?


w M-Techu, ewentualnie firmy OBX na ebayu
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Ziolkov » 8 mar 2010, 22:26

Witam po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem netu :)
Mam takie pytanie i może ktoś z was będzie umiał mi pomóc.
Szukam zamiennika wydechu końcowego do mojej Mx-6 KL- wydech ten jest mi potrzebny jedynie celem wycięcia z niego odcinka rury z flanszą bo chce to przedrutować do obecnego wydechu sportowego.Poprzedni właściciel strasznie nacudował bo do nowego wydechu przelotowego dospawał kawałek zwykłej ocynkowanej rury i zmurszałą końcówkę z flanszą z wydechu ori.
Dźwięk który teraz się z tego wydobywa jest straszny a i stan pozostawia wiele do życzenia.
Mam już kupiony tłumik środkowy bosala i teraz przyszła pora zająć się wydechem końcowym.
Niestety wszystkie MARIX-y – (które charakteryzuje w miarę rozsądna cena ) dostępne na allegro są do KF- ki.
Pytanie jest następujące: Czym różni się końcowy tłumik z KF od tego z KL?
Na stronie Bosala gdzie oba te wydechy są narysowane na pierwszy rzut oka nie zauważyłem różnic ew. może być nieco inaczej wygięty w początkowym odcinku... nie wiem tylko czy średnica całego wydechu jest taka sama?
Będę wdzięczny za jakąś wypowiedź w tym temacie.
Pozdrawiam
323F sprzedana ----> nareszcie MX-6 KL-DE :))
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 20:55
Posty: 33
Skąd: Wwa
Auto: MX-6 GE KL DE

Postprzez MRk » 10 lip 2012, 14:29

Witam wszystkich zgromadzonych ;)

Jako ,że termin swap'u tuż tuż, muszę podjąć decyzję co do doboru tłumików (ilości, rodzajów, firm). W związku z tym, że grono posiadaczy przeszczepionych KL-ZE powiększa się, chciałbym się Was zapytać o opinię na temat najbardziej sprawdzonych firm produkujących tłumiki ,które są dostępne na naszym rynku. Szczególnie interesują mnie firmy takie jak El-tec, M-tech, ew. RM Motors z bardziej popularnych. Jeśli ktoś miał/ma styczność z produktami tych firm, prosiłbym o zdanie.

Dodatkowo interesuje mnie również kwestia ilości tłumików, które miały by stworzyć całość. Czy konfigurować wydech na dwóch czy też może trzech tłumikach? Ja kieruję się raczej w stronę dwóch ,z czego środkowy – przelot, końcowy przelotowo-komorowy. Dodam, że nie chciałbym zagłuszyć za bardzo dźwięku pracy silnika V6, który sam w sobie jest poezją. Dlatego też, moja sugestia to taka jw. Jeśli macie inne propozycje ,chętnie poczytam.

Na marginesie jeszcze wspomnę, że do całości dojdą kolektory 6-2-1.

Dzięki z góry za wszelkie porady i opinie.

Pozdrawiam,

MRk
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje