Strona 1 z 2

Odchudzanie koła zamachowego

PostNapisane: 9 paź 2009, 00:36
przez tomi323f
znalazłem chwilę temu ciekawy filmik na youtubie w którym jest mx6 z rzekomym kołem zamachowym od k8. jest to możliwe ?? ile waży koło od k8

załącznik:
http://www.youtube.com/watch?v=EhDxGR3Hg7Y

[Usunięte]

PostNapisane: 9 paź 2009, 01:09
przez SpooN
PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

PostNapisane: 9 paź 2009, 08:26
przez Fiveopac
Pasuje plug and play :)

PostNapisane: 9 paź 2009, 08:57
przez Pit
Mam u siebie :) Słabiej "dokręca się" u góry, ale szybciej "wychodzi z dołu". Poszukaj, taki temat był na forum. Ten poleci do kosza.

PostNapisane: 9 paź 2009, 21:32
przez Malpiszon78
Pit

Czy możesz napisać coś więcej o wrażeniach z jazdy z lekkim kołem ? Musisz wyżej kręcić czy odwrotnie. Ogólnie czytając wykres momentu Kl-ki można wywnioskować, że najlepsze efekty przynosi zmiana biegu przy około 6.500 na wyższy, nie ma sensu kręcić na czerwone... Zmienia się coś po zmianie koła na lżejsze ? Btw. słyszałem, że lekkie koło to powolne zabójstwo dla silnika. Znawców proszę o wypowiedzi bo rozważam to w swojej perełce :)

PostNapisane: 9 paź 2009, 22:16
przez Pit
Malpiszon78 napisał(a): że najlepsze efekty przynosi zmiana biegu przy około 6.500 na wyższy, nie ma sensu kręcić na czerwone...

Niestety – bzdura. Najlepsze efekty przy wyścigu 1/4 mili w KL uzyskasz zmieniając biegi przy 7750 rpm :) Śmiem tak twierdzić jako posiadacz najszybszej MX-6 KL w tym klubie od zawsze praktycznie.

Malpiszon78 napisał(a):Zmienia się coś po zmianie koła na lżejsze ?

Dokładnie jak pisałem w pierwszym moim poście: szybszy dół, słabsza góra.

Malpiszon78 napisał(a):Btw. słyszałem, że lekkie koło to powolne zabójstwo dla silnika. Znawców proszę o wypowiedzi bo rozważam to w swojej perełce :)

Mam od 4 lat i 60 tys km. Cały ten czas kręcę praktycznie takie same czasy na ćwiartkę.
(...)
Naprawdę polecam odszukać temat o kole K8 w KL – tam wszystko jest opisane. Ten temat jest już trupem. Tamten proszę kontynuować.

PostNapisane: 10 paź 2009, 10:47
przez radekkm
Pit a probowales porownac to z metoda trzymania obrotow pomiedzy momentem a moca?

PostNapisane: 11 paź 2009, 17:23
przez Jacek176
Pit napisał(a):Śmiem tak twierdzić jako posiadacz najszybszej MX-6 KL w tym klubie od zawsze praktycznie.

Tak z ciekawości (skoro temat i tak ma polecieć do kosza ;) ): poza tym kołem zamahowym masz coś zrobione w silniku? Byłeś na hamowni? Przeglądałem twój temat ale nie znalazłem nic o modach mechanicznych.

PostNapisane: 12 paź 2009, 10:28
przez Pit
Jacek176 napisał(a):
Pit napisał(a):Śmiem tak twierdzić jako posiadacz najszybszej MX-6 KL w tym klubie od zawsze praktycznie.

Tak z ciekawości (skoro temat i tak ma polecieć do kosza ;) ): poza tym kołem zamahowym masz coś zrobione w silniku? Byłeś na hamowni? Przeglądałem twój temat ale nie znalazłem nic o modach mechanicznych.

Z modów mechanicznych mam instalację gazową i wygłuszone wnętrze :) Nie, nie mam nic, z prostej przyczyny. To jest auto do komfortowego i taniego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Na jakiejś hamowni byłem zaraz po jej kupnie i wyskoczyło z tego co pamiętam 159 KM czy coś w tych okolicach.

PostNapisane: 12 paź 2009, 11:10
przez Jacek176
No to chyba najzdrowsze KL na forum. Nic dziwnego, że jest najszybsze.

PostNapisane: 12 paź 2009, 14:15
przez jackkpl
Pit napisał(a):Mam u siebie :) Słabiej "dokręca się" u góry, ale szybciej "wychodzi z dołu". Poszukaj, taki temat był na forum. Ten poleci do kosza.


A mozesz napisac cos od strony technicznej, dlaczego slabiej sie dokreca na gorze? Na logike, kolo zamachowe to tylko magazyn energii. Niestety na moje rozumowanie, dzial tak jak ciezsze kola – psuje osiagi na dole, na gorze , z gorki i pod gorke. Jedyna wada lekkiego kola zamahowego moze byc gorsza kultura pracy na niskich obrotach.

PostNapisane: 24 paź 2009, 19:52
przez pawelc
Kultura pracy na wolnych obrotach praktycznie bez zmian ,u mnie oprócz koła zaszło trochę więcej zmian bo doszedł kolektor od klze i dolot ze stożkiem i tak na wolnych jakby odrobinę słabszy czyli jakby słabszy dół ale za to żwawiej wkręca się na wyższe obroty i ciągnie praktycznie do 7000-7200 obrotów -zmiana raczej na plus bez negatywnych skutków

PostNapisane: 24 paź 2009, 20:33
przez Adaś
Jacek176 napisał(a):No to chyba najzdrowsze KL na forum. Nic dziwnego, że jest najszybsze.

Jeśli dobrze pamiętam MX-6 KL mbmastera było lekko szybsze :)

PostNapisane: 24 paź 2009, 20:37
przez Jacek176
A ja nie wiem. Opierałem się tylko na tym stwierdzeniu:
Pit napisał(a):Śmiem tak twierdzić jako posiadacz najszybszej MX-6 KL w tym klubie od zawsze praktycznie.

Mazda 323f BA 1.8 B+G 1994r Koło dwumasowe

PostNapisane: 6 maja 2014, 20:33
przez adamkow13
Witam koledzy będę wymieniał sprzęgło niedługo, i mam takie pytanie na temat odchudzania koła dwumasowego. bo jakiś czas temu słyszałem że pomaga przy osiągach?

Re: Mazda 323f BA 1.8 B+G 1994r Koło dwumasowe

PostNapisane: 6 maja 2014, 20:48
przez rafał88
Nie ma dwumasy w BA, chodzi o kolo zamahowe :P za sprzeglo wywalilbyc 2-4 kzl jakbys mial dwumase :P

PostNapisane: 6 maja 2014, 22:36
przez adamkow13
arafal21 napisał(a):Nie ma dwumasy w BA, chodzi o kolo zamahowe :P za sprzeglo wywalilbyc 2-4 kzl jakbys mial dwumase :P
dzięki kolego moja pomyłka nie jestem dobrze obeznany a koło zamachowe można odchudzić?

Re: Mazda 323f BA 1.8 B+G 1994r Koło dwumasowe

PostNapisane: 7 maja 2014, 07:40
przez rafał88
Mozna :) pytaj bardziej wtajemnicznych w ten temat :)

Re: Mazda 323f BA 1.8 B+G 1994r Koło dwumasowe

PostNapisane: 7 maja 2014, 16:35
przez adamkow13
a to znaczy kogo? Bo nie wiem.

PostNapisane: 7 maja 2014, 17:55
przez MIRU
http://allegro.pl/tuning-lekkie-sportowe-kolo-zamachowe-kjs-1-4mili-i4215107361.html
wysyłasz swoje do tego pana on go odchudzi ile potrzeba i odesle...