Przeróbka Comprex na turbo

Postprzez biniloluk » 23 wrz 2009, 01:29

Jakiś czas temu postanowiłem przerobić mojego comprexa na turbo postarałem się o turbinę brakowało tylko czasu na zamontowanie. Korzystając ostatnio z większej ilości wolnego czasu postanowiłem wrócić do tego problemu zbudowałem nowy kolektor wydechowy, ponieważ oryginalny nijak się nieład przystosować dopasowałem rurkę zasilania olejem zrobiłem nowe kolano do połączenia się z wydechem zrobiłem odpływ oleju z turbiny do miski olejowej i połączyłem przewody powietrzne wszystko wyglądało pięknie na pierwszy rzut nie do poznania, że to już nie comprex pierwsze odpalenie troszkę zaskakujące z rury wydechowej wydmuchało z pół tony sadzy dmuchało nią na 2m silnik pracował normalnie wchodził na obroty wszystko wyglądało nieźle postanowiłem się przejechać i tu wyszły pewne nie domagania pierwsza to taka, że turbina zaczynała Pompować dopiero powyżej 3000obr/min a druga tak, że nawet jak pompował to auto było słabsze niż na comprexie


Turbina firmy KKK od iveco 2,5 td 130Km nadmieniam że nie jest to raczej wina turbiny ponieważ postarałem się o inną tym razem Garrett od alfy 156 1,9 jtd 110Km i objawy takie same

Ma ktoś pomysł, co to może być

Moim zdaniem jest to wina wałka rozrządu a konkretnie chodzi o to, że zawory wydechowe otwierają się za późno i prędkość wylotowa spalin jest za mała

A tu parę fotek sory, że niema zdjęć z zamontowaną na aucie, ale to daje pewien pogląd jak to wyglądało

http://www.biniloluk.republika.pl/
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez zadra » 24 wrz 2009, 20:51

Słyszałem,że można to przerobić na klasyczne turbo – nie znalazłem jednak żadnych relacji o takim wykonaniu.
Nie znam odpowiedzi na najważniejsze pytanie..
Z tego co się orientuję to comprex ma ok 0,7 bar doładowania – może tu tkwi przyczyna.
Inną sprawą jest chyba fakt,że wziąłeś turbo od mocniejszych silników niż posiadasz – na moje proste rozumowanie to turbawka ma zbyt dużą bezwładność i spaliny nie dają rady jej kręcić tak jak trzeba.Może warto spróbować słabszą turbinkę, np od renault 1,5 d...

Mam nadzieję,że rozwiniesz temat uturbienia – jestem ciekawy CZY można i NA Co można liczyć przy takiej przeróbce.
pzdr
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3321 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez biniloluk » 24 wrz 2009, 22:05

turbina od alfy jest naprawdę mała nie martwi mnie aż tak małe doładowanie tylko że tak późno przychodzi spróbuję jeszcze wykombinować wałek od GD ponieważ jest to w 100% ten sam silnik na oko niema żadnej różnicy i ma około 65KM a po wyjęciu comprexa silnik w GE jest strasznie słaby jak by miał ze 40KM co do ciśnienia doładowania to sprawdzałem na comprexie wychodziło około 0,8Mpa a przy tej większej turbinie od iveco 0,4 więc to tłumaczy mniejszą moc ale myślę ze ta turbina nie osiągała pełnych osiągów ponieważ moc przychodziła dopiero powyżej 3000obr więc sporo za późno a w aucie z którego pochodzi czuć było doładowanie już powyżej 1600obr wiem że te silniki mają różne charakterystyki ale nie powinno być chyba aż takiej różnicy poza tym gdzieś czytałem że aby zwiększyć wydajność turbiny żeby wcześnie reagował zmienia się kąt otwarcia zaworów wydechowych po prostu żeby otwierały się wcześniej co daje większą prędkość spalin
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Myjk » 2 paź 2009, 11:33

Diesel –> Tuning?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez xsedzio » 2 paź 2009, 16:03

1. turbo z alfy ma kierownice których ty nie wysterujesz to samo iveco
2. jak już zamontowałeś to sorki ale trzeba to jakoś wystroić
3. jak nie wystroisz to komp pomimo że jest zwykłe turbo nadmiar będzie wywalał w atmosferę
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 18:25
Posty: 15

Postprzez Fiveopac » 2 paź 2009, 19:45

biniloluk jak sterujesz ta turbiną? wastegate masz osobno? Nie widze, zeby byl zintegrowany z turbiną.
biniloluk napisał(a):turbina zaczynała Pompować dopiero powyżej 3000obr/min

To masz genialna turbine, bo zwykle odczuwalne cisnienie jest grubo powyzej tej wartosci, chyba ze turbina jest wielksoci jabłka.

Skad wiesz jaka masz dawke paliwa w stosunku do powietrza?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Riki » 2 paź 2009, 22:49

Zdrowy RX-CX ma pełny ciąg w okolicach 2000obr/min a nawet nieco wcześniej...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zadra » 28 paź 2009, 00:16

Temat mi zginął na chwilę z oczu(został przeniesiony do tego działu..)
Jestem ciekawy jak idą postępy prac przy uturbianiu.

Wciąż jestem zdania,że turbawka powinna być zastosowana od auta o mocy ok 70KM.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3321 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez biniloluk » 18 lis 2009, 21:09

wastegate był w momencie dopasowywania turbiny nie zamontowany niestety nie zrobiłem zdjęcia z kompletnego montażu na aucie, regulacja dawki paliwa i turbiny niestety tylko na wyczucie brak odczuwalnej poprawy do 3000 obrotów auto nie za bardzo ciągło powyżej nieznaczna poprawa ale i tak gorzej niż na comprexie ,

Na razie wstrzymałem prace ponieważ mama mało czasu ale wrócę do tego problemu
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje