Strona 1 z 2
VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
18 sie 2009, 20:01
przez mlody1921
Witam zastanawia mnie fakt czy wywalenie vrisów i wszystkich podciśnień było by dobrym wyjściem czy nie ?
czy ktoś już próbował takich kombinacji ?

Napisane:
18 sie 2009, 20:44
przez zio
A jaki efekt chcesz przez to uzyskać? w różnych silnikach virs jest różnie włączany – z tego co poamietam z 323f BG to w BP-DOHC virs bez podciśnien ma zamknięte klapki. U mnie w M3 klapki przy wyłączonych vacumach sa otwarte. Różnica jest taka, że w pierwszym scenariuszu silnik po wyłączeniu rurek straci trochę momentu w górnych obrotach a w drugim w dolnych. Koledzy z forum M6 (imazda – US) tez próbowali wyłączać te klapki i g...z tego wyszło....bez zmiany kolektora na inny np sportowy cosworth takie działania nie przyniosą efektu...

Napisane:
18 sie 2009, 21:42
przez Omnix
W V-6 Jeżeli je otworzysz to będziesz miał zamulony samochód na niskich obrotach
jeżeli je zamkniesz to strcisz moc na wyższych obrotach.
Najlepiej jest jak dziłają prawidłowo.


Napisane:
26 sie 2009, 13:42
przez Face2Face4Race
witam. a moze ktos mi wyjasni co gdzie jest i jak ma byc ustawione zeby vris prawidlowo dzialal od a do z? silnik nie chce sie krecic powyzej 5tys obr ale czy to mozliwe ze to vris zle podpiety?

Napisane:
26 sie 2009, 14:06
przez TomK
to że nie kręci sie powyżej 5tys rpm to nie wina Vrisów... Ja przez dwa miesiące jeździłem bez vrisów (wężyk podciśnienia odłamany od takiego filterka pod kolektorem dolotowym) i samochód kręcił się w cały zakresie obrotów – jedynie była mniejsza moc.

Napisane:
26 sie 2009, 14:12
przez Face2Face4Race
aha dzieki za info. a ten vris to tylko te podcisnienia 1.kolektor+czujnik przy filtrze pow 2.przepustnica+jakis wezyk w przegrodzie? ja mialem zle podpiete te podcisnienia a jak podpialem je dobrze to obroty na jalowym mi spadly i okazalo sie ze mam za niskie bo ok 500obr/min
Vris – zaślepienie, usunięcie ?

Napisane:
25 gru 2010, 03:04
przez mlody1921
Witam mam pytanko jako że przy turbo Vrisy sa malo potrzebne mam pytanie MSI może sterować nimi aczkolwiek MS I EXtra ma mało wyści które można lepiej wykorzystać, jak można pozbyć sie Vrisów?
Zaślepić całkiem wyrzucić ktoś kiedyś zawsze to pare kolo mniej

czy poprostu zostawić ECU żeby sterowało Vrisami i Klimą
Re: Vris – zaślepienie, usunięcie ?

Napisane:
25 gru 2010, 10:39
przez Pit
Doklejam do Twojego wcześniejszego tematu o VRIS'ach.
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
25 gru 2010, 13:48
przez mlody1921
Przepraszam za zamieszanie moj blad
Więc jak sądzicie zostawić ECU fabryczne zeby sterowało Vrasiami i Klimą czy wywalić całkiem ?
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
25 gru 2010, 13:53
przez Hazu
Wyrzuć wszystko i zastosuj emulacje w postaci oporników.
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
25 gru 2010, 15:55
przez mlody1921
Aham a możesz jakśniej
A nie da sie kolektora wybebeszyć w z tych przepustniczek Vris ?
tylko wywalić pompki varisów i zaspawać na otwarte non stop ?
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
25 gru 2010, 21:16
przez Hazu
Tak jak napisałem wyrzucasz kompletnie wszystko z kolektora i zaślepiasz/zaspawujesz otwory.
usuwasz elektrozawory od sterowania vris-ami a zamiast nich wpinasz odpowiedni opornik.
To samo z EGR można zrobić już przy okazji.
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
27 gru 2010, 00:44
przez mlody1921
I znów więcej miejsca pod maską, mniej kilo, oporniki wpina sie po to żeby żeby ECU nie wywalało błędów ? pytanie jakie oporniki robiłeś już taką operacje u siebie ?
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
27 gru 2010, 17:05
przez weede
mlody1921 napisał(a): znów więcej miejsca pod maską, mniej kilo, oporniki wpina sie po to żeby żeby ECU nie wywalało błędów ? pytanie jakie oporniki robiłeś już taką operacje u siebie ?
chyba bezpieczniej będzie jak je ustawisz na sztywno otwarte i wtedy bedziesz stroił – w końcu jak będzie tam nadciśnienie od turbo. Wywalić zawsze będziesz mógl, gorzej jak coś nie zagra

Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
27 gru 2010, 18:31
przez mlody1921
Pytanie czy można zostawić przy turbo Vrisy działające czy to nie wpłynie jako wąskie gardło całej zabawy
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
27 gru 2010, 18:39
przez Quaki
Mozna a nawet trzeba przeciez od samego dolu nie masz doladowania nalezalo by je jednak przestroic tak zeby od momentu uzyskania cisneinia atmosferycznego w kolektorze pozostaly otwarte na stale takie dostrajanie dobrze bylo by zrobic na hamowni zeby wiedziec jak to ustawic optymalnie oczywiscie potrzebny bylby dodatkowy sterownik (mozna tez przestroic w ECU ale to wiecej roboty i trzeba miec narzedzia do tego)
Pozdrawiam
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
28 gru 2010, 01:08
przez mlody1921
Czyli chodzi oto żeby przy tym jak susarka zacznie ładować były otwarte oba vrisy, u mnie na NA ma to sie tak że przy odpalaniu od razu pierwszy Vris jest otwarty drugi otwiera sie w okolicach 4,5tyś obr, a jak turbo by wstawało koło 3200obr przydało by sie by już był otwarty drugi
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
28 gru 2010, 11:09
przez piwo
Quaki tylko ze trzeba jeszcze uzalezniac otwarcie od map sensora bo na roznych biegach i obciazeniu doladowanie inaczej wstaje.wiec trza przepuscic sygnal sterujacy przez jakas swinie.czy warto tyle zachodu poswiecac?
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
28 gru 2010, 15:57
przez Quaki
Piwo a po co ci swinia do tego

sygnal z map sensora masz 0-5v podlaczasz sterownik zbudowany na mikroprocesorze (mozna to tez zrobic na elmentach dyskretnych typ bramki logiczna czy tez nawet na elemncie mechanicznym typu presostat (wlacznik cisnieniowy) ) i ustawiasz tak zeby przy cisnieniu wiekszym od atmosferycznego zalaczal visry w pozycje otwartą (wazna uwaga virisy dzialaj na podcisnienie o tym tzreba pamietac)
A czy warto to zalezy czy celem jest wycisniencie kazdego konia z silnika czy tez nie
A i jeszcze jdan wazna rzecz nie da sie tego tak zrobic na oko trzeba przeprogramowac cala sekwencje wlaczania virisow bo zmieniamy pojemnosc ukladu dolotowego i jego dlugosc wiec zmianija sie tez czestotliwosci zjawisk falowych w dolocie a te sa wykorzystywane prze sytem Viris do polepszenia napelnienia cylindrow
Pozdrawiam
Re: VRIS – likwidacja systemu

Napisane:
5 sty 2011, 13:51
przez lukster
vrisy albo wypieprzyć albo sterować ms'em, doskonale sobie z tym poradzi. Ja wybrałem opcję nr 1 i nie żałuję