VRIS – likwidacja systemu
1, 2
Witam zastanawia mnie fakt czy wywalenie vrisów i wszystkich podciśnień było by dobrym wyjściem czy nie ?
czy ktoś już próbował takich kombinacji ?
czy ktoś już próbował takich kombinacji ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
A jaki efekt chcesz przez to uzyskać? w różnych silnikach virs jest różnie włączany – z tego co poamietam z 323f BG to w BP-DOHC virs bez podciśnien ma zamknięte klapki. U mnie w M3 klapki przy wyłączonych vacumach sa otwarte. Różnica jest taka, że w pierwszym scenariuszu silnik po wyłączeniu rurek straci trochę momentu w górnych obrotach a w drugim w dolnych. Koledzy z forum M6 (imazda – US) tez próbowali wyłączać te klapki i g...z tego wyszło....bez zmiany kolektora na inny np sportowy cosworth takie działania nie przyniosą efektu...
Nowy zoom zoom,stare uczucia 
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
W V-6 Jeżeli je otworzysz to będziesz miał zamulony samochód na niskich obrotach
jeżeli je zamkniesz to strcisz moc na wyższych obrotach.
Najlepiej jest jak dziłają prawidłowo.
jeżeli je zamkniesz to strcisz moc na wyższych obrotach.
Najlepiej jest jak dziłają prawidłowo.
-
Omnix
witam. a moze ktos mi wyjasni co gdzie jest i jak ma byc ustawione zeby vris prawidlowo dzialal od a do z? silnik nie chce sie krecic powyzej 5tys obr ale czy to mozliwe ze to vris zle podpiety?
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
to że nie kręci sie powyżej 5tys rpm to nie wina Vrisów... Ja przez dwa miesiące jeździłem bez vrisów (wężyk podciśnienia odłamany od takiego filterka pod kolektorem dolotowym) i samochód kręcił się w cały zakresie obrotów – jedynie była mniejsza moc.
http://superslub.blogspot.com/
http://koryszko.blogspot.com/
http://koryszko.blogspot.com/
- Od: 11 lis 2007, 01:23
- Posty: 449
- Skąd: Lublin
- Auto: Civic EJ9 D16Z6+
aha dzieki za info. a ten vris to tylko te podcisnienia 1.kolektor+czujnik przy filtrze pow 2.przepustnica+jakis wezyk w przegrodzie? ja mialem zle podpiete te podcisnienia a jak podpialem je dobrze to obroty na jalowym mi spadly i okazalo sie ze mam za niskie bo ok 500obr/min
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
Witam mam pytanko jako że przy turbo Vrisy sa malo potrzebne mam pytanie MSI może sterować nimi aczkolwiek MS I EXtra ma mało wyści które można lepiej wykorzystać, jak można pozbyć sie Vrisów?
Zaślepić całkiem wyrzucić ktoś kiedyś zawsze to pare kolo mniej
czy poprostu zostawić ECU żeby sterowało Vrisami i Klimą
Zaślepić całkiem wyrzucić ktoś kiedyś zawsze to pare kolo mniej
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Doklejam do Twojego wcześniejszego tematu o VRIS'ach.
Aham a możesz jakśniej
A nie da sie kolektora wybebeszyć w z tych przepustniczek Vris ?
tylko wywalić pompki varisów i zaspawać na otwarte non stop ?
A nie da sie kolektora wybebeszyć w z tych przepustniczek Vris ?
tylko wywalić pompki varisów i zaspawać na otwarte non stop ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Tak jak napisałem wyrzucasz kompletnie wszystko z kolektora i zaślepiasz/zaspawujesz otwory.
usuwasz elektrozawory od sterowania vris-ami a zamiast nich wpinasz odpowiedni opornik.
To samo z EGR można zrobić już przy okazji.
usuwasz elektrozawory od sterowania vris-ami a zamiast nich wpinasz odpowiedni opornik.
To samo z EGR można zrobić już przy okazji.
I znów więcej miejsca pod maską, mniej kilo, oporniki wpina sie po to żeby żeby ECU nie wywalało błędów ? pytanie jakie oporniki robiłeś już taką operacje u siebie ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a): znów więcej miejsca pod maską, mniej kilo, oporniki wpina sie po to żeby żeby ECU nie wywalało błędów ? pytanie jakie oporniki robiłeś już taką operacje u siebie ?
chyba bezpieczniej będzie jak je ustawisz na sztywno otwarte i wtedy bedziesz stroił – w końcu jak będzie tam nadciśnienie od turbo. Wywalić zawsze będziesz mógl, gorzej jak coś nie zagra
Adrenaline Addiction.
Mozna a nawet trzeba przeciez od samego dolu nie masz doladowania nalezalo by je jednak przestroic tak zeby od momentu uzyskania cisneinia atmosferycznego w kolektorze pozostaly otwarte na stale takie dostrajanie dobrze bylo by zrobic na hamowni zeby wiedziec jak to ustawic optymalnie oczywiscie potrzebny bylby dodatkowy sterownik (mozna tez przestroic w ECU ale to wiecej roboty i trzeba miec narzedzia do tego)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Czyli chodzi oto żeby przy tym jak susarka zacznie ładować były otwarte oba vrisy, u mnie na NA ma to sie tak że przy odpalaniu od razu pierwszy Vris jest otwarty drugi otwiera sie w okolicach 4,5tyś obr, a jak turbo by wstawało koło 3200obr przydało by sie by już był otwarty drugi
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Quaki tylko ze trzeba jeszcze uzalezniac otwarcie od map sensora bo na roznych biegach i obciazeniu doladowanie inaczej wstaje.wiec trza przepuscic sygnal sterujacy przez jakas swinie.czy warto tyle zachodu poswiecac?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Piwo a po co ci swinia do tego
sygnal z map sensora masz 0-5v podlaczasz sterownik zbudowany na mikroprocesorze (mozna to tez zrobic na elmentach dyskretnych typ bramki logiczna czy tez nawet na elemncie mechanicznym typu presostat (wlacznik cisnieniowy) ) i ustawiasz tak zeby przy cisnieniu wiekszym od atmosferycznego zalaczal visry w pozycje otwartą (wazna uwaga virisy dzialaj na podcisnienie o tym tzreba pamietac)
A czy warto to zalezy czy celem jest wycisniencie kazdego konia z silnika czy tez nie
A i jeszcze jdan wazna rzecz nie da sie tego tak zrobic na oko trzeba przeprogramowac cala sekwencje wlaczania virisow bo zmieniamy pojemnosc ukladu dolotowego i jego dlugosc wiec zmianija sie tez czestotliwosci zjawisk falowych w dolocie a te sa wykorzystywane prze sytem Viris do polepszenia napelnienia cylindrow
Pozdrawiam
A czy warto to zalezy czy celem jest wycisniencie kazdego konia z silnika czy tez nie
A i jeszcze jdan wazna rzecz nie da sie tego tak zrobic na oko trzeba przeprogramowac cala sekwencje wlaczania virisow bo zmieniamy pojemnosc ukladu dolotowego i jego dlugosc wiec zmianija sie tez czestotliwosci zjawisk falowych w dolocie a te sa wykorzystywane prze sytem Viris do polepszenia napelnienia cylindrow
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
vrisy albo wypieprzyć albo sterować ms'em, doskonale sobie z tym poradzi. Ja wybrałem opcję nr 1 i nie żałuję
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje