VRIS – likwidacja systemu

Postprzez mlody1921 » 18 sie 2009, 20:01

Witam zastanawia mnie fakt czy wywalenie vrisów i wszystkich podciśnień było by dobrym wyjściem czy nie ?

czy ktoś już próbował takich kombinacji ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez zio » 18 sie 2009, 20:44

A jaki efekt chcesz przez to uzyskać? w różnych silnikach virs jest różnie włączany – z tego co poamietam z 323f BG to w BP-DOHC virs bez podciśnien ma zamknięte klapki. U mnie w M3 klapki przy wyłączonych vacumach sa otwarte. Różnica jest taka, że w pierwszym scenariuszu silnik po wyłączeniu rurek straci trochę momentu w górnych obrotach a w drugim w dolnych. Koledzy z forum M6 (imazda – US) tez próbowali wyłączać te klapki i g...z tego wyszło....bez zmiany kolektora na inny np sportowy cosworth takie działania nie przyniosą efektu...
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Omnix » 18 sie 2009, 21:42

W V-6 Jeżeli je otworzysz to będziesz miał zamulony samochód na niskich obrotach
jeżeli je zamkniesz to strcisz moc na wyższych obrotach.
Najlepiej jest jak dziłają prawidłowo. ;)
Omnix
 

Postprzez Face2Face4Race » 26 sie 2009, 13:42

witam. a moze ktos mi wyjasni co gdzie jest i jak ma byc ustawione zeby vris prawidlowo dzialal od a do z? silnik nie chce sie krecic powyzej 5tys obr ale czy to mozliwe ze to vris zle podpiety?
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez TomK » 26 sie 2009, 14:06

to że nie kręci sie powyżej 5tys rpm to nie wina Vrisów... Ja przez dwa miesiące jeździłem bez vrisów (wężyk podciśnienia odłamany od takiego filterka pod kolektorem dolotowym) i samochód kręcił się w cały zakresie obrotów – jedynie była mniejsza moc.
http://superslub.blogspot.com/

http://koryszko.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Postprzez Face2Face4Race » 26 sie 2009, 14:12

aha dzieki za info. a ten vris to tylko te podcisnienia 1.kolektor+czujnik przy filtrze pow 2.przepustnica+jakis wezyk w przegrodzie? ja mialem zle podpiete te podcisnienia a jak podpialem je dobrze to obroty na jalowym mi spadly i okazalo sie ze mam za niskie bo ok 500obr/min
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez mlody1921 » 25 gru 2010, 03:04

Witam mam pytanko jako że przy turbo Vrisy sa malo potrzebne mam pytanie MSI może sterować nimi aczkolwiek MS I EXtra ma mało wyści które można lepiej wykorzystać, jak można pozbyć sie Vrisów?

Zaślepić całkiem wyrzucić ktoś kiedyś zawsze to pare kolo mniej :) czy poprostu zostawić ECU żeby sterowało Vrisami i Klimą
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 25 gru 2010, 10:39

Doklejam do Twojego wcześniejszego tematu o VRIS'ach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 25 gru 2010, 13:48

Przepraszam za zamieszanie moj blad

Więc jak sądzicie zostawić ECU fabryczne zeby sterowało Vrasiami i Klimą czy wywalić całkiem ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 25 gru 2010, 13:53

Wyrzuć wszystko i zastosuj emulacje w postaci oporników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mlody1921 » 25 gru 2010, 15:55

Aham a możesz jakśniej :D

A nie da sie kolektora wybebeszyć w z tych przepustniczek Vris ?

tylko wywalić pompki varisów i zaspawać na otwarte non stop ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 25 gru 2010, 21:16

Tak jak napisałem wyrzucasz kompletnie wszystko z kolektora i zaślepiasz/zaspawujesz otwory.
usuwasz elektrozawory od sterowania vris-ami a zamiast nich wpinasz odpowiedni opornik.
To samo z EGR można zrobić już przy okazji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mlody1921 » 27 gru 2010, 00:44

I znów więcej miejsca pod maską, mniej kilo, oporniki wpina sie po to żeby żeby ECU nie wywalało błędów ? pytanie jakie oporniki robiłeś już taką operacje u siebie ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 27 gru 2010, 17:05

mlody1921 napisał(a): znów więcej miejsca pod maską, mniej kilo, oporniki wpina sie po to żeby żeby ECU nie wywalało błędów ? pytanie jakie oporniki robiłeś już taką operacje u siebie ?

chyba bezpieczniej będzie jak je ustawisz na sztywno otwarte i wtedy bedziesz stroił – w końcu jak będzie tam nadciśnienie od turbo. Wywalić zawsze będziesz mógl, gorzej jak coś nie zagra ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 27 gru 2010, 18:31

Pytanie czy można zostawić przy turbo Vrisy działające czy to nie wpłynie jako wąskie gardło całej zabawy
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Quaki » 27 gru 2010, 18:39

Mozna a nawet trzeba przeciez od samego dolu nie masz doladowania nalezalo by je jednak przestroic tak zeby od momentu uzyskania cisneinia atmosferycznego w kolektorze pozostaly otwarte na stale takie dostrajanie dobrze bylo by zrobic na hamowni zeby wiedziec jak to ustawic optymalnie oczywiscie potrzebny bylby dodatkowy sterownik (mozna tez przestroic w ECU ale to wiecej roboty i trzeba miec narzedzia do tego)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez mlody1921 » 28 gru 2010, 01:08

Czyli chodzi oto żeby przy tym jak susarka zacznie ładować były otwarte oba vrisy, u mnie na NA ma to sie tak że przy odpalaniu od razu pierwszy Vris jest otwarty drugi otwiera sie w okolicach 4,5tyś obr, a jak turbo by wstawało koło 3200obr przydało by sie by już był otwarty drugi
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez piwo » 28 gru 2010, 11:09

Quaki tylko ze trzeba jeszcze uzalezniac otwarcie od map sensora bo na roznych biegach i obciazeniu doladowanie inaczej wstaje.wiec trza przepuscic sygnal sterujacy przez jakas swinie.czy warto tyle zachodu poswiecac?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Quaki » 28 gru 2010, 15:57

Piwo a po co ci swinia do tego :) sygnal z map sensora masz 0-5v podlaczasz sterownik zbudowany na mikroprocesorze (mozna to tez zrobic na elmentach dyskretnych typ bramki logiczna czy tez nawet na elemncie mechanicznym typu presostat (wlacznik cisnieniowy) ) i ustawiasz tak zeby przy cisnieniu wiekszym od atmosferycznego zalaczal visry w pozycje otwartą (wazna uwaga virisy dzialaj na podcisnienie o tym tzreba pamietac)
A czy warto to zalezy czy celem jest wycisniencie kazdego konia z silnika czy tez nie
A i jeszcze jdan wazna rzecz nie da sie tego tak zrobic na oko trzeba przeprogramowac cala sekwencje wlaczania virisow bo zmieniamy pojemnosc ukladu dolotowego i jego dlugosc wiec zmianija sie tez czestotliwosci zjawisk falowych w dolocie a te sa wykorzystywane prze sytem Viris do polepszenia napelnienia cylindrow
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez lukster » 5 sty 2011, 13:51

vrisy albo wypieprzyć albo sterować ms'em, doskonale sobie z tym poradzi. Ja wybrałem opcję nr 1 i nie żałuję
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje