Strona 1 z 1

Smarowanie i chlodzenie turbiny

PostNapisane: 10 lip 2009, 09:41
przez sebi_0
witam jak juz wspomnilem zamiezam wsadzic turbo do mojej mazdy a wiec posiadam silnik 2,2 taki sam jak w fordzie probe i nie wiem jak podlaczyc smarowanie turbiny i chlodzenie moze ktos z was to juz robil??

PostNapisane: 10 lip 2009, 16:27
przez Fiveopac
sebi_0 napisał(a):podlaczyc smarowanie turbiny

Z podkladki pod filtr oleju jesli nei ma wyjscia z bloku.
sebi_0 napisał(a):chlodzenie

A masz turbine chlodzona wodą? Jesli tak to wpinasz sie w uklad chlodzenia (dosyc oczywiste).
Masz jzu cos wiecej czy tylko plan? Turbine, kolektor, DP itp?

Poprawilem za ciebei temat, zapoznaj sie z regulaminem forum <czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301

PostNapisane: 11 lip 2009, 08:37
przez sebi_0
no wiec mam wszystko czyli interkuler wszystkie weze turbine kolektor wydechowy blow off nie mam tylko planow jak to zgrac ze soba i po regulowac

PostNapisane: 11 lip 2009, 12:15
przez mlody1921
Może sie nieznam ale czy nie lepiej było kupić 2,2 Turbo (F2T) nie jest czasem mocniejszy w środku ?

PostNapisane: 11 lip 2009, 12:52
przez piwo
nie ktorrzy lubia babrac sie w g@wnie

PostNapisane: 11 lip 2009, 20:18
przez Waluś
Blok 2,2 ma na pewno wyjście na smarowanie :p tylko nie wiem gdzie bo nigdy jakoś nie musiałem tam zaglądać, ale skoro 2,2 T ma to zwykły też ma
Na bloku jest również miejsce na chłodzenie. Pewnie zaślepione jakąś śrubą. W 2,2T jest wylot zaraz za turbiną, wiem że aby się tam dobrać trzeba wyjąć sporo gratów a wężyk tam lubi pękać <lol> więc raczej nie polecam fabrycznego rozwiązania :]

Ale fakt nadal nie kumam po co kupiłeś 2,2 i uturbiasz co i tak nie podziała za długo jak nie zrobisz środka i głowicy, jak masz z tego samego forda co kupiłęś gotowca który ma już turbinę :P
Jak byś chciał to mogę ci sprzedać cały silnik z osprzętem i skrzynią :P

PostNapisane: 15 lip 2009, 01:48
przez sebi_0
wiesz mazde kupilem juz dawno i nie miala turbo a mam ochote sie pobaswic wiec dokupilem cala reszte i informuje wszystkich ze juz turbina swista jak zla koszt takiej przerobki okolo500 pln a silnik kolo1000 a roboty podobnie wiec wolalem pomyslec i 500 zl w kieszeni na browara

PostNapisane: 15 lip 2009, 05:26
przez piwo
to ja sie spytam czym bedziesz to stroil?wtryski zostana stare od wersji wolnossacej?pompa paliwa rowniez?interccoler montujesz czy bezposrednio z tubiny na dolot.zamierzasz poprawiac chlodzenie czy zostawiasz seryjne?sprzeglo i docisk wzmacniasz czy zostawiasz seryjne?jakies kontrolki montujesz tupu turbo boost, egt, afr, cis oleju?
tak z ciekawosci tylko.
bo pewnie wtryski od wolnossaka nie wystarcza, pompa rowniez,wystroic na swince by sie przydalo,moze zamontowac na stale sonde szerokopasmowa,intercooler pospawac,chlodnice tez wymienic na grubsza bo turbina strasznie podnosi temperature silnika i bez wymiany szybko uszczelka pod glowica sie spierniczy i ogolnie przegrzeje silnik,docisk i sprzeglo seryjne nie pociagnie momentu wiekszego o ponad 30%,bo na pewno o tyle lub wiecej pojdzie w gore,no i jakies kontrolki przydalyby sie do silnika,zebys wiedzial chociaz jakie masz doladowanie czy temperature spalin by turbiny i silnika nie zajezdzic w 5 minut.

PostNapisane: 15 lip 2009, 22:01
przez Waluś
piwo napisał(a):bo pewnie wtryski od wolnossaka nie wystarcza

tak, w F2t są wwydajniejsze.

piwo napisał(a):pompa rowniez

pompa jest taka sama, fakt za mała, ale daje radę

piwo napisał(a):hlodnice tez wymienic na grubsza bo turbina strasznie podnosi temperature silnika

o to fakt. Swego czasu jak ori mi pękła kupiłem na szybko zwykłą od 2,2. Jest cieńsza o dwie grubości i rzeczywiście silnik przy pałowaniu potrafił podgrzać płyn ponad normę, ale baczne obserwacje wskazań nie pozwoliły mi rozwalić głowicy i reszty. Po 2 miechach dopadłem oryginał :)

piwo napisał(a):docisk i sprzeglo seryjne nie pociagnie momentu wiekszego o ponad 30%

dokładnie. Mało tego tania tarcza tez nie pociągnie. Pamiętam jak zjarałem sprzęgło niby większe, ale z JC jak się potem okazało <lol> więc na zwykłym raczej lipa może być. Dodam tez że skrzynia w F2T jest róniez mocniejsza, i chłopaki od probe którzy kombinowali ze zwykłą długo nie najeździli

PostNapisane: 16 lip 2009, 09:22
przez sebi_0
a wiec wtryski daja rade maja duzy zapas mocy pompa paliwa jest podkrecona i i ma o wiele wieksze cisnienie sprzeglo dopuki sie nie rozleci bedzie stare a pozniej spiek a co do zegarow to doladowanie turbo i egtpoki co wystarczy a wiec na swiatlach nie ma mocnych tylko z 15' musze wsadzic jakies wieksze nie wiem czy wejda 17 ' ale napewno sprobuje tam wsadzic by nie zrywac trakcji

PostNapisane: 16 lip 2009, 15:33
przez piwo
wieksze kola nie poprawia ci trakcji,raczej zmien mieszanke opon na miekka.to cos da.a skad wiesz ze wtryski daja rade?mierzysz na beirzaco afr czy wystroiles autko po prostu u kogos?

PostNapisane: 16 lip 2009, 15:37
przez Fiveopac
sebi_0 napisał(a):z 15' musze wsadzic jakies wieksze

A moze po prostu kup nowe opony? :|
sebi_0 napisał(a):na swiatlach nie ma mocnych

No ba, nawet autosan ginie we wstecznym....

Wrzucilbys jakies fotki swojego projektu, mysle, ze wzbudzilby zainteresowanie :)

PostNapisane: 16 lip 2009, 22:30
przez Waluś
sebi_0 napisał(a):na swiatlach nie ma mocnych

dobieraj przeciwników równych sobie a nie na poziomie twojej poprzedniej mocy, a dopiero potem popadaj w zachwyty. Szczerze mówiąc myśle że z takimi modami jak teraz opisujesz nie masz szans z żadnym doładowanym autem benzynowym o pojemności wyższej niż 1,8

PostNapisane: 29 lip 2009, 23:56
przez PLaster
no proszę, jaki ciekawy temat się pojawił :D
ja się zastanawiałem nad uturbianiem F2 ale po kilku rozmowach z Waluś i innymi w temacie dałem spokój :| już nawet turbinę miałem do kupna w dobrej cenie, ale... czasami rozsądek daje znać.
jak się teraz okazało u mnie sam silnik podupadł na zdrowiu, jeszcze nie wiem co ale brakuje mu ok20KM więc go zbadam i wtedy się okaże czy jeszcze polata, czy będzie pretekstem do swap'a na F2T
sebi_0 fotki by się jakieś przydały i wykres z hamowni

PostNapisane: 6 sie 2009, 07:47
przez PLaster
coś cicho w temacie !!

PostNapisane: 6 sie 2009, 21:37
przez Waluś
mo że kolega też się rozmyślił :]

PostNapisane: 26 sie 2009, 15:29
przez PLaster
Waluś napisał(a):mo że kolega też się rozmyślił

a szkoda, można by się wiele dowiedzieć jak F2 zniesie turbo