Smarowanie i chlodzenie turbiny

Postprzez sebi_0 » 10 lip 2009, 09:41

witam jak juz wspomnilem zamiezam wsadzic turbo do mojej mazdy a wiec posiadam silnik 2,2 taki sam jak w fordzie probe i nie wiem jak podlaczyc smarowanie turbiny i chlodzenie moze ktos z was to juz robil??
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:37
Posty: 4
Auto: mazda 626coupe 88 rok

Postprzez Fiveopac » 10 lip 2009, 16:27

sebi_0 napisał(a):podlaczyc smarowanie turbiny

Z podkladki pod filtr oleju jesli nei ma wyjscia z bloku.
sebi_0 napisał(a):chlodzenie

A masz turbine chlodzona wodą? Jesli tak to wpinasz sie w uklad chlodzenia (dosyc oczywiste).
Masz jzu cos wiecej czy tylko plan? Turbine, kolektor, DP itp?

Poprawilem za ciebei temat, zapoznaj sie z regulaminem forum <czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez sebi_0 » 11 lip 2009, 08:37

no wiec mam wszystko czyli interkuler wszystkie weze turbine kolektor wydechowy blow off nie mam tylko planow jak to zgrac ze soba i po regulowac
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:37
Posty: 4
Auto: mazda 626coupe 88 rok

Postprzez mlody1921 » 11 lip 2009, 12:15

Może sie nieznam ale czy nie lepiej było kupić 2,2 Turbo (F2T) nie jest czasem mocniejszy w środku ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez piwo » 11 lip 2009, 12:52

nie ktorrzy lubia babrac sie w g@wnie
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Waluś » 11 lip 2009, 20:18

Blok 2,2 ma na pewno wyjście na smarowanie :p tylko nie wiem gdzie bo nigdy jakoś nie musiałem tam zaglądać, ale skoro 2,2 T ma to zwykły też ma
Na bloku jest również miejsce na chłodzenie. Pewnie zaślepione jakąś śrubą. W 2,2T jest wylot zaraz za turbiną, wiem że aby się tam dobrać trzeba wyjąć sporo gratów a wężyk tam lubi pękać <lol> więc raczej nie polecam fabrycznego rozwiązania :]

Ale fakt nadal nie kumam po co kupiłeś 2,2 i uturbiasz co i tak nie podziała za długo jak nie zrobisz środka i głowicy, jak masz z tego samego forda co kupiłęś gotowca który ma już turbinę :P
Jak byś chciał to mogę ci sprzedać cały silnik z osprzętem i skrzynią :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez sebi_0 » 15 lip 2009, 01:48

wiesz mazde kupilem juz dawno i nie miala turbo a mam ochote sie pobaswic wiec dokupilem cala reszte i informuje wszystkich ze juz turbina swista jak zla koszt takiej przerobki okolo500 pln a silnik kolo1000 a roboty podobnie wiec wolalem pomyslec i 500 zl w kieszeni na browara
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:37
Posty: 4
Auto: mazda 626coupe 88 rok

Postprzez piwo » 15 lip 2009, 05:26

to ja sie spytam czym bedziesz to stroil?wtryski zostana stare od wersji wolnossacej?pompa paliwa rowniez?interccoler montujesz czy bezposrednio z tubiny na dolot.zamierzasz poprawiac chlodzenie czy zostawiasz seryjne?sprzeglo i docisk wzmacniasz czy zostawiasz seryjne?jakies kontrolki montujesz tupu turbo boost, egt, afr, cis oleju?
tak z ciekawosci tylko.
bo pewnie wtryski od wolnossaka nie wystarcza, pompa rowniez,wystroic na swince by sie przydalo,moze zamontowac na stale sonde szerokopasmowa,intercooler pospawac,chlodnice tez wymienic na grubsza bo turbina strasznie podnosi temperature silnika i bez wymiany szybko uszczelka pod glowica sie spierniczy i ogolnie przegrzeje silnik,docisk i sprzeglo seryjne nie pociagnie momentu wiekszego o ponad 30%,bo na pewno o tyle lub wiecej pojdzie w gore,no i jakies kontrolki przydalyby sie do silnika,zebys wiedzial chociaz jakie masz doladowanie czy temperature spalin by turbiny i silnika nie zajezdzic w 5 minut.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Waluś » 15 lip 2009, 22:01

piwo napisał(a):bo pewnie wtryski od wolnossaka nie wystarcza

tak, w F2t są wwydajniejsze.

piwo napisał(a):pompa rowniez

pompa jest taka sama, fakt za mała, ale daje radę

piwo napisał(a):hlodnice tez wymienic na grubsza bo turbina strasznie podnosi temperature silnika

o to fakt. Swego czasu jak ori mi pękła kupiłem na szybko zwykłą od 2,2. Jest cieńsza o dwie grubości i rzeczywiście silnik przy pałowaniu potrafił podgrzać płyn ponad normę, ale baczne obserwacje wskazań nie pozwoliły mi rozwalić głowicy i reszty. Po 2 miechach dopadłem oryginał :)

piwo napisał(a):docisk i sprzeglo seryjne nie pociagnie momentu wiekszego o ponad 30%

dokładnie. Mało tego tania tarcza tez nie pociągnie. Pamiętam jak zjarałem sprzęgło niby większe, ale z JC jak się potem okazało <lol> więc na zwykłym raczej lipa może być. Dodam tez że skrzynia w F2T jest róniez mocniejsza, i chłopaki od probe którzy kombinowali ze zwykłą długo nie najeździli
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez sebi_0 » 16 lip 2009, 09:22

a wiec wtryski daja rade maja duzy zapas mocy pompa paliwa jest podkrecona i i ma o wiele wieksze cisnienie sprzeglo dopuki sie nie rozleci bedzie stare a pozniej spiek a co do zegarow to doladowanie turbo i egtpoki co wystarczy a wiec na swiatlach nie ma mocnych tylko z 15' musze wsadzic jakies wieksze nie wiem czy wejda 17 ' ale napewno sprobuje tam wsadzic by nie zrywac trakcji
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:37
Posty: 4
Auto: mazda 626coupe 88 rok

Postprzez piwo » 16 lip 2009, 15:33

wieksze kola nie poprawia ci trakcji,raczej zmien mieszanke opon na miekka.to cos da.a skad wiesz ze wtryski daja rade?mierzysz na beirzaco afr czy wystroiles autko po prostu u kogos?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 16 lip 2009, 15:37

sebi_0 napisał(a):z 15' musze wsadzic jakies wieksze

A moze po prostu kup nowe opony? :|
sebi_0 napisał(a):na swiatlach nie ma mocnych

No ba, nawet autosan ginie we wstecznym....

Wrzucilbys jakies fotki swojego projektu, mysle, ze wzbudzilby zainteresowanie :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Waluś » 16 lip 2009, 22:30

sebi_0 napisał(a):na swiatlach nie ma mocnych

dobieraj przeciwników równych sobie a nie na poziomie twojej poprzedniej mocy, a dopiero potem popadaj w zachwyty. Szczerze mówiąc myśle że z takimi modami jak teraz opisujesz nie masz szans z żadnym doładowanym autem benzynowym o pojemności wyższej niż 1,8
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez PLaster » 29 lip 2009, 23:56

no proszę, jaki ciekawy temat się pojawił :D
ja się zastanawiałem nad uturbianiem F2 ale po kilku rozmowach z Waluś i innymi w temacie dałem spokój :| już nawet turbinę miałem do kupna w dobrej cenie, ale... czasami rozsądek daje znać.
jak się teraz okazało u mnie sam silnik podupadł na zdrowiu, jeszcze nie wiem co ale brakuje mu ok20KM więc go zbadam i wtedy się okaże czy jeszcze polata, czy będzie pretekstem do swap'a na F2T
sebi_0 fotki by się jakieś przydały i wykres z hamowni
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez PLaster » 6 sie 2009, 07:47

coś cicho w temacie !!
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Waluś » 6 sie 2009, 21:37

mo że kolega też się rozmyślił :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez PLaster » 26 sie 2009, 15:29

Waluś napisał(a):mo że kolega też się rozmyślił

a szkoda, można by się wiele dowiedzieć jak F2 zniesie turbo
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje