Wyciskanie mocy z B6/BP NA

Na podstawie moich doświadczeń:
-tak jak koledzy mówią z B6 bardzo ciężko będzie wyciśnać 160KM. Ja walczę już ponad rok z BP i nie mogę przekroczyć nawet 150KM.
-również też tak jak koledzy wspominali, musisz zacząć od wizyty na hamowni. Jeśli moc będzie zbliżona do serii to wtedy możesz myśleć o tuningu. Jeśli nie to należy zdiagnozować co jest nie tak, pomiar kompresji, próba olejowa itp.
-odnośnie przesunięcia odcinki to nie wiem jaki ECU jest w B6. U mnie nie ma EPROMu także próba przeprogramowania go była zbyt skomplikowana. W takim przypadku zmienia się kwarc taktujący mikroprocesor. Ja w tej chwili mam odcinkę przesuniętą z 7300 na ok. 8200. Z tym, że nie ma najmniejszego sensu tego robić w seryjnym silniku. Ja mam wałki od Świątka, lżejsze koło i parę innych modów także u mnie moc rośnie cały czas do 8000, w seryjnym silniku moc zaczyna opadać już od 6000.
-odnośnie strojenia po wymianie wałków – w moim przypadku same wałki nie wiele dały. Dopiero po zamontowaniu SMT6 i strojeniu moc sporo wzrosła.
-podobno w tych silnikach (B-series) największy przyrost mocy daje zwiększenie stopnia sprężania. W nie wielkim stopniu można to osiągnąć planując głowicę ale poważny wzrost stopnia sprężania uzyskuje się poprzez montaż tłoków o wysokiej kompresji. Jak ta teoria przekłada się na praktykę będę mógł powiedzieć za ok. miesiąc, po dotarciu silnika. Bo właśnie u siebie zamontowałem takie tłoki.
-tak jak koledzy mówią z B6 bardzo ciężko będzie wyciśnać 160KM. Ja walczę już ponad rok z BP i nie mogę przekroczyć nawet 150KM.
-również też tak jak koledzy wspominali, musisz zacząć od wizyty na hamowni. Jeśli moc będzie zbliżona do serii to wtedy możesz myśleć o tuningu. Jeśli nie to należy zdiagnozować co jest nie tak, pomiar kompresji, próba olejowa itp.
-odnośnie przesunięcia odcinki to nie wiem jaki ECU jest w B6. U mnie nie ma EPROMu także próba przeprogramowania go była zbyt skomplikowana. W takim przypadku zmienia się kwarc taktujący mikroprocesor. Ja w tej chwili mam odcinkę przesuniętą z 7300 na ok. 8200. Z tym, że nie ma najmniejszego sensu tego robić w seryjnym silniku. Ja mam wałki od Świątka, lżejsze koło i parę innych modów także u mnie moc rośnie cały czas do 8000, w seryjnym silniku moc zaczyna opadać już od 6000.
-odnośnie strojenia po wymianie wałków – w moim przypadku same wałki nie wiele dały. Dopiero po zamontowaniu SMT6 i strojeniu moc sporo wzrosła.
-podobno w tych silnikach (B-series) największy przyrost mocy daje zwiększenie stopnia sprężania. W nie wielkim stopniu można to osiągnąć planując głowicę ale poważny wzrost stopnia sprężania uzyskuje się poprzez montaż tłoków o wysokiej kompresji. Jak ta teoria przekłada się na praktykę będę mógł powiedzieć za ok. miesiąc, po dotarciu silnika. Bo właśnie u siebie zamontowałem takie tłoki.