Strona 1 z 5

Czy możliwy i opłacalny jest swap z 1,8v6 na 2,2 F2T

PostNapisane: 3 lip 2009, 23:44
przez mlody1921
Witam ciekawi czy możliwe i opłacalne jest założenie silnika 2,2 F2T do mazdy mx3 bez jakiejś okrutnej rzeźby ?

Silniczek F2T seryjnie ma 143 konie i dość fajny momęt obrotowy i silnik posiada potęcjał, tylko co ze skrzynią , wiązka od 1,6 16v DOHC trzeba by mieć ? a co z zawieszeniem ? połosiami itp.

PostNapisane: 4 lip 2009, 01:17
przez Dawidoski
Przecież V-ka ma inne mocowania silnika niż R4.Ogólnie jakbyś chciał to przerabiać to niezła rzeźba wyjdzie.Moim zdaniem nie warto się w to bawić.Lepiej kupić jakiegoś KL'a albo ZE i wyjdzie mocniej i taniej :D

PostNapisane: 4 lip 2009, 09:58
przez 8dyb8
mocniej nie wyjdzie :) seryjny f2t z modem za 2zl wciaga zadbana KLke, jak sie troszku wiecej zainwestuje to ZE tez bezproblemowo zrobi ;)

PostNapisane: 4 lip 2009, 12:05
przez mlody1921
No i własnie kolega 8dyb8 czuje klimat a jechałem ostatnio dłubniętym probe I na 12 psi i powiem ze :D taki uśmiech gościł ze 3 dni na twarzy, łapy i terszta czy od 1,6 16v pasują?, a co z zawieszeniem czy taki silnik siądzie na sanie od v6 dużo było by rzeźbienia ? czy wszedł by na mocowania od sanek B6

PostNapisane: 4 lip 2009, 13:21
przez Jacol
8dyb8 napisał(a):jak sie troszku wiecej zainwestuje

dziwne myślenie... jak się "troszku" zainwestuje w ZE to raczej "troszku doinwestowane" F2T go nie pojedzie...

PostNapisane: 4 lip 2009, 13:27
przez check
mlody1921 napisał(a):Witam ciekawi czy możliwe

tak

mlody1921 napisał(a):i opłacalne jest

nie

PostNapisane: 4 lip 2009, 14:53
przez max
kamilgt napisał(a):mlody1921 napisał:
Witam ciekawi czy możliwe

tak


tutaj masz w 323
http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-other- ... hread.html

PostNapisane: 4 lip 2009, 14:53
przez Lukano
kamilgt napisał(a):mlody1921 napisał:
i opłacalne jest

nie

I o to chodzi. To jest totalna rzeźba. Czy z b6 czy z K8 i tak wszystko musisz wywalić. Rzeźbić łapy itp. a elektronika, wiązki itp dorabiac do F2T.
Ktoś dobrze szalony i mocno doinwestowany mógłby się w to pobawić.
lepiej kupić:
mlody1921 napisał(a):probe I

I w nim dłubać.

PostNapisane: 4 lip 2009, 15:54
przez mlody1921
Szkoda tylko ze Probe I waży 1600 kilo bez mała :D a mx 1100, a pół tony to sporawo :)

PostNapisane: 4 lip 2009, 21:11
przez xXx
8dyb8 napisał(a):mocniej nie wyjdzie seryjny f2t z modem za 2zl wciaga zadbana KLke, jak sie troszku wiecej zainwestuje to ZE tez bezproblemowo zrobi


Jakoś nigdy nie miałem problemów z Walusiowym F2T w MX-6, czy jezdzilem 626 GE KL, jeden raz się Walusiowi udało jak w 626 padło sprzęgło... O wciągnięciu KL-ZE przez F2T nie było nigdy mowy...


Takie są fakty, a nie mity...

PostNapisane: 4 lip 2009, 21:20
przez Bartg
mlody1921 napisał(a):Szkoda tylko ze Probe I waży 1600 kilo bez mała :D a mx 1100, a pół tony to sporawo :)

Bez mala to wazy 1350 kg/ 0-100 7.5s wg danych technicznych ;)

PostNapisane: 4 lip 2009, 21:45
przez 8dyb8
xXx napisał(a):
8dyb8 napisał(a):mocniej nie wyjdzie seryjny f2t z modem za 2zl wciaga zadbana KLke, jak sie troszku wiecej zainwestuje to ZE tez bezproblemowo zrobi


Jakoś nigdy nie miałem problemów z Walusiowym F2T w MX-6, czy jezdzilem 626 GE KL, jeden raz się Walusiowi udało jak w 626 padło sprzęgło... O wciągnięciu KL-ZE przez F2T nie było nigdy mowy...


Takie są fakty, a nie mity...


nie wiem co walus mial tam zdlubane, ale probe I ze zwezka odjezdza probe II KL

nawet filmik wygrzebalem
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... =firefox-a

moze to wypadek przy pracy, faktycznie zwykle te autka jada rowno, ale nie oszukujmy sie autko z turbina o podobnej/troche mniejszej mocy daje frajde ktorej w wolnossaku nie doswiadczysz, no chyba ze w jakims vtecu gdzie czuc kopa po tych 5tys, ale to juz inna para kaloszy
Jacol napisał(a):8dyb8 napisał:
jak sie troszku wiecej zainwestuje


dziwne myślenie... jak się "troszku" zainwestuje w ZE to raczej "troszku doinwestowane" F2T go nie pojedzie...


tak, ale z tego co widzialem to za KL-ZE trzeba sobie liczyc ze 4tysiace, a za tyle to mozna 2 probe na czesci wziasc, albo 3 silniki :D

PostNapisane: 4 lip 2009, 22:34
przez Dawidoski
8dyb8 napisał(a):tak, ale z tego co widzialem to za KL-ZE trzeba sobie liczyc ze 4tysiace, a za tyle to mozna 2 probe na czesci wziasc, albo 3 silniki :D

No niestety.Coś za coś. :P

PostNapisane: 4 lip 2009, 23:47
przez mlody1921
No właśnie problem tkwi w tym ze KLZE są nieosiągalne, a jak są to za kosmiczną kase.

Więc jak v6 to wchodzi w gre KL, a niewiem czy jakby chciał pompować 0,5 bara czy długo pożyje.

PostNapisane: 5 lip 2009, 13:22
przez jacobs
Trochę drutu i pewnie da się zrobić...

FE3N wchodzi, poszukaj na zagranicznych forach :P
Obrazek

PostNapisane: 5 lip 2009, 14:18
przez xXx
Oczywiscie nie chcę porównywać wolnossaka do Turbo, jednak w przedziale mocy ~200KM wygrywa auto wolnossące, a to dlatego że o wiele lepiej się nim startuje, nie ma turbodziury, ciągnie idealnie po prostu z dołu...


Co do honda i słynnego V-tec-a, niewątpliwie fajne rozwiązanie, jeżeli chodzi o dźwięk oraz kręcenie do średnio 9 tys obrotów, ale niestety w porównaniu z autami większych pojemności oraz tej samej mocy hondy dostają.


Amen...

PostNapisane: 5 lip 2009, 15:14
przez KoKo
Kiedyś miałem przyjemność z takim probe. BA V6 vs Probe F2T. Wygrałem o jakieś półtorej dlugości auta od 0 do 180. Przy czym kolega twierdził ze łapała go odcinka. Dla mnie w aucie turbo ciagnac do odcinki to lamerstwo, ale sa tacy jak ravo co ciagle dusi na odcince i twierdzi ze tak jest najlepiej. w to nie wiem. Myśle ze dobry szofer w probe I gen zrobi seryjnego KF-a ale kolega z tego czerwonego Probe KL na 1 filmiku dostał takie lanie ze on chyba jeździc nie umie. Albo niech zainteresuje sie V-ris boxem <lol> bo w to ze Kl dostaje tyle dlugości to nie uwierze....

PostNapisane: 5 lip 2009, 23:19
przez mlody1921
Hoho Jacobs ale FE3 jest jeszcze wiekszym rodzynem na rynku niż KLZE :D

No nic rozejrze sie jeszcze za KL-em może coś ladnego sie znajdzie w dobrej kasie i oczywiście będe szukał dalej o f2t

PostNapisane: 5 lip 2009, 23:25
przez radekkm
kl z xeda 9 170km + dodatki od klze tzn splanowane glowice walki i kolektor prosty i bedzie prawie kl-ze

PostNapisane: 5 lip 2009, 23:36
przez jacobs
KoKo napisał(a):Hoho Jacobs ale FE3 jest jeszcze wiekszym rodzynem na rynku niż KLZE

A to nie jest ta sama rodzina silników? Chodzi mi o mocowania..?