Czy możliwy i opłacalny jest swap z 1,8v6 na 2,2 F2T

Postprzez mlody1921 » 3 lip 2009, 23:44

Witam ciekawi czy możliwe i opłacalne jest założenie silnika 2,2 F2T do mazdy mx3 bez jakiejś okrutnej rzeźby ?

Silniczek F2T seryjnie ma 143 konie i dość fajny momęt obrotowy i silnik posiada potęcjał, tylko co ze skrzynią , wiązka od 1,6 16v DOHC trzeba by mieć ? a co z zawieszeniem ? połosiami itp.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Dawidoski » 4 lip 2009, 01:17

Przecież V-ka ma inne mocowania silnika niż R4.Ogólnie jakbyś chciał to przerabiać to niezła rzeźba wyjdzie.Moim zdaniem nie warto się w to bawić.Lepiej kupić jakiegoś KL'a albo ZE i wyjdzie mocniej i taniej :D
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez 8dyb8 » 4 lip 2009, 09:58

mocniej nie wyjdzie :) seryjny f2t z modem za 2zl wciaga zadbana KLke, jak sie troszku wiecej zainwestuje to ZE tez bezproblemowo zrobi ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez mlody1921 » 4 lip 2009, 12:05

No i własnie kolega 8dyb8 czuje klimat a jechałem ostatnio dłubniętym probe I na 12 psi i powiem ze :D taki uśmiech gościł ze 3 dni na twarzy, łapy i terszta czy od 1,6 16v pasują?, a co z zawieszeniem czy taki silnik siądzie na sanie od v6 dużo było by rzeźbienia ? czy wszedł by na mocowania od sanek B6
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacol » 4 lip 2009, 13:21

8dyb8 napisał(a):jak sie troszku wiecej zainwestuje

dziwne myślenie... jak się "troszku" zainwestuje w ZE to raczej "troszku doinwestowane" F2T go nie pojedzie...
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez check » 4 lip 2009, 13:27

mlody1921 napisał(a):Witam ciekawi czy możliwe

tak

mlody1921 napisał(a):i opłacalne jest

nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez max » 4 lip 2009, 14:53

kamilgt napisał(a):mlody1921 napisał:
Witam ciekawi czy możliwe

tak


tutaj masz w 323
http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-other- ... hread.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Lukano » 4 lip 2009, 14:53

kamilgt napisał(a):mlody1921 napisał:
i opłacalne jest

nie

I o to chodzi. To jest totalna rzeźba. Czy z b6 czy z K8 i tak wszystko musisz wywalić. Rzeźbić łapy itp. a elektronika, wiązki itp dorabiac do F2T.
Ktoś dobrze szalony i mocno doinwestowany mógłby się w to pobawić.
lepiej kupić:
mlody1921 napisał(a):probe I

I w nim dłubać.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mlody1921 » 4 lip 2009, 15:54

Szkoda tylko ze Probe I waży 1600 kilo bez mała :D a mx 1100, a pół tony to sporawo :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez xXx » 4 lip 2009, 21:11

8dyb8 napisał(a):mocniej nie wyjdzie seryjny f2t z modem za 2zl wciaga zadbana KLke, jak sie troszku wiecej zainwestuje to ZE tez bezproblemowo zrobi


Jakoś nigdy nie miałem problemów z Walusiowym F2T w MX-6, czy jezdzilem 626 GE KL, jeden raz się Walusiowi udało jak w 626 padło sprzęgło... O wciągnięciu KL-ZE przez F2T nie było nigdy mowy...


Takie są fakty, a nie mity...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Bartg » 4 lip 2009, 21:20

mlody1921 napisał(a):Szkoda tylko ze Probe I waży 1600 kilo bez mała :D a mx 1100, a pół tony to sporawo :)

Bez mala to wazy 1350 kg/ 0-100 7.5s wg danych technicznych ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez 8dyb8 » 4 lip 2009, 21:45

xXx napisał(a):
8dyb8 napisał(a):mocniej nie wyjdzie seryjny f2t z modem za 2zl wciaga zadbana KLke, jak sie troszku wiecej zainwestuje to ZE tez bezproblemowo zrobi


Jakoś nigdy nie miałem problemów z Walusiowym F2T w MX-6, czy jezdzilem 626 GE KL, jeden raz się Walusiowi udało jak w 626 padło sprzęgło... O wciągnięciu KL-ZE przez F2T nie było nigdy mowy...


Takie są fakty, a nie mity...


nie wiem co walus mial tam zdlubane, ale probe I ze zwezka odjezdza probe II KL

nawet filmik wygrzebalem
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... =firefox-a

moze to wypadek przy pracy, faktycznie zwykle te autka jada rowno, ale nie oszukujmy sie autko z turbina o podobnej/troche mniejszej mocy daje frajde ktorej w wolnossaku nie doswiadczysz, no chyba ze w jakims vtecu gdzie czuc kopa po tych 5tys, ale to juz inna para kaloszy
Jacol napisał(a):8dyb8 napisał:
jak sie troszku wiecej zainwestuje


dziwne myślenie... jak się "troszku" zainwestuje w ZE to raczej "troszku doinwestowane" F2T go nie pojedzie...


tak, ale z tego co widzialem to za KL-ZE trzeba sobie liczyc ze 4tysiace, a za tyle to mozna 2 probe na czesci wziasc, albo 3 silniki :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez Dawidoski » 4 lip 2009, 22:34

8dyb8 napisał(a):tak, ale z tego co widzialem to za KL-ZE trzeba sobie liczyc ze 4tysiace, a za tyle to mozna 2 probe na czesci wziasc, albo 3 silniki :D

No niestety.Coś za coś. :P
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez mlody1921 » 4 lip 2009, 23:47

No właśnie problem tkwi w tym ze KLZE są nieosiągalne, a jak są to za kosmiczną kase.

Więc jak v6 to wchodzi w gre KL, a niewiem czy jakby chciał pompować 0,5 bara czy długo pożyje.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez jacobs » 5 lip 2009, 13:22

Trochę drutu i pewnie da się zrobić...

FE3N wchodzi, poszukaj na zagranicznych forach :P
Obrazek
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez xXx » 5 lip 2009, 14:18

Oczywiscie nie chcę porównywać wolnossaka do Turbo, jednak w przedziale mocy ~200KM wygrywa auto wolnossące, a to dlatego że o wiele lepiej się nim startuje, nie ma turbodziury, ciągnie idealnie po prostu z dołu...


Co do honda i słynnego V-tec-a, niewątpliwie fajne rozwiązanie, jeżeli chodzi o dźwięk oraz kręcenie do średnio 9 tys obrotów, ale niestety w porównaniu z autami większych pojemności oraz tej samej mocy hondy dostają.


Amen...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez KoKo » 5 lip 2009, 15:14

Kiedyś miałem przyjemność z takim probe. BA V6 vs Probe F2T. Wygrałem o jakieś półtorej dlugości auta od 0 do 180. Przy czym kolega twierdził ze łapała go odcinka. Dla mnie w aucie turbo ciagnac do odcinki to lamerstwo, ale sa tacy jak ravo co ciagle dusi na odcince i twierdzi ze tak jest najlepiej. w to nie wiem. Myśle ze dobry szofer w probe I gen zrobi seryjnego KF-a ale kolega z tego czerwonego Probe KL na 1 filmiku dostał takie lanie ze on chyba jeździc nie umie. Albo niech zainteresuje sie V-ris boxem <lol> bo w to ze Kl dostaje tyle dlugości to nie uwierze....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez mlody1921 » 5 lip 2009, 23:19

Hoho Jacobs ale FE3 jest jeszcze wiekszym rodzynem na rynku niż KLZE :D

No nic rozejrze sie jeszcze za KL-em może coś ladnego sie znajdzie w dobrej kasie i oczywiście będe szukał dalej o f2t
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez radekkm » 5 lip 2009, 23:25

kl z xeda 9 170km + dodatki od klze tzn splanowane glowice walki i kolektor prosty i bedzie prawie kl-ze
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez jacobs » 5 lip 2009, 23:36

KoKo napisał(a):Hoho Jacobs ale FE3 jest jeszcze wiekszym rodzynem na rynku niż KLZE

A to nie jest ta sama rodzina silników? Chodzi mi o mocowania..?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje