Strona 1 z 4

Swap Z5

PostNapisane: 19 cze 2009, 18:46
przez (K..)osa
Niedawno moja kijanka zaczela szwankowac. Je i pluje olej, siadla pompa sprzegla (wymienilem) a teraz jeszcze wysprzeglnik, ale mniejsza o to. Jezdzi ona na gazie wiec jest troche wyjezdona. Mam okazje kupic silnik 1.5 z 323F. Co do przebiegu i roku niejestem dokonc pewny. Wiecie ktos moze czy duzo roboty bedzie ze swapem ? Przypomne zdotychczas jezdzilem na 1.6, silnik jest identyczny jak w mazdach 323. Niewiem tylko czy lapy spasuja i reszta. Silnik jest z osprzetem, bez komputera.

Prosze o opinie tej przekladki i jakies ciekawe rozwiazania podniesienia mocy.

PostNapisane: 19 cze 2009, 18:58
przez hopek
nie ten dział :P a po drugie jesli chcesz robić swapa i szukasz podniesienia mocy to może od razu zeswapuj na wiekszy motor :) będą wtedy 2 pieczenie na jednym ogniu :P

PostNapisane: 19 cze 2009, 19:06
przez Fiveopac
(K..)osa czym sugerowales sie przy wyborze dzialu gdzie walniesz swoj post? Zapoznaj sie z regulaminem forum, temat przenosze do tuningu mimo iz wyjatkowo antytuningowy, to raczje jest detuning, czemu nei mozesz wsadzic 1.6 a pchasz olejożerne z5??

PostNapisane: 19 cze 2009, 20:01
przez brii
(K..)osa – temat wystarczy założyć w jednym dziale...

PostNapisane: 19 cze 2009, 20:02
przez (K..)osa
Jestem nowym użytkownikiem. Chetnie bym dal inny silnik, ale tylko taki mam. Olejozerny ? slyszalem ze lubi sobie cos oleju zjesc, ale nie sadze ze bedzie bral wiecej niż moj. Zdaje sobie sprawe z tego ze duzej różnicy nie bedzie, ale napewno bedzie lepiej niz jest teraz.. Dzial wybralem przez przypadek. Mialo to pojsc na projekty (predzej zaliczane).

PostNapisane: 19 cze 2009, 20:15
przez brii
(K..)osa – poczytaj FAQ forum i regulaminy działów – w projektach Twój temat by dostał od razu kopa do kosza. Co do olejożerności Z5 – szukajka się kłania – napewno wpadniesz na baaaaardzo ciekawe i dłuuuuugie wątki ;)

PostNapisane: 19 cze 2009, 20:26
przez (K..)osa
Na szukajce znalazlem główny problem tego silnika. Tak jak juz wspomniales to olejozernosc. 1litr na 1000 km. Jestem ciekaw jak to si ema do mojego przypadku, ze:
– silnik jest caly osmarkany olejem
– gdy włącze nawiew wali niemilosiernie spalonym olejem
– na bagnecie zawsze sucho
– gdzie nie stane zostawiam czarne slady po olju

Juz mam tego dosc. A wracajac do Z5, kumepl sprowadzil auto z niemiec, i silnik mu sie ostalwiec wpad na pomysl ze skoro ja mam problemy z silnikiem, a on ma sprawny ui jezdzacy to czemu by nie zeswapowac. Gorzej juz byc niemoze. Wiec Ty na moim miejscu (brii) bawilbys sie ze swapem ? swap ze wszystkim wyjdzie mnie okolo 1000 zł. Wiec moim zdaniem gra jest warta swieczki.

PostNapisane: 19 cze 2009, 21:13
przez brii
Coś tam o swapowaniu wiem i nie powiem, że to zawsze dobre wyjście. Jak silnik Ci żyga olejem we wszystkie strony to zmień uszczelki i zimmeringi. Jak nie puszcza dyma to po co ładować się w koszta i kupować ewentualną bombę??

PostNapisane: 19 cze 2009, 21:19
przez (K..)osa
Tu masz racje, ale remont tego silnika jest nieoplacalny, napewno wyjdzie wiecej niz za przekladke. Mysle ze nie bedzie źle, najwyrzej nie zaplace mu za silnik :D Przekladke robie z kumplem, wiec koszta tez niebeda kosmiczne

PostNapisane: 19 cze 2009, 21:39
przez brii
W takim razie nie ma się nad czym zastanawiać ;)

PostNapisane: 19 cze 2009, 23:00
przez gadula
A co z komputerem silnika? Co ze skrzynią? Bo w Z5 jest inna. Co z wiązką silnika i jej włączeniem w instalację auta? To chyba nie będzie takie proste, bo możliwe to jak zawsze jest. Remont raczej taniej wyjdzie, zwłaszcza jak tylko uszczelniacze i uszczelki są do wymiany.

PostNapisane: 19 cze 2009, 23:31
przez (K..)osa
skrzynia, wiazka wszystko jest, acha komputera brakuje. Mam dobrego elektryka wiec to tez nei jest problem. Jestesmypo szkole mechanicznej wiec nie widze wiekszego problemu. wlasnie zqawiozlem auto do kumpla. Fajnie sie jedzie przez krkow a 3 biegu... dobrze ze nie bylo smerfikow :]

PostNapisane: 20 cze 2009, 00:05
przez PLaster
(K..)osa napisał(a):Jestesmypo szkole

że po czym jesteście??
(K..)osa napisał(a):szkole mechanicznej

aha
(K..)osa napisał(a):Mam dobrego elektryka wiec to tez nei jest problem.

(K..)osa napisał(a):wiec nie widze wiekszego problemu

a ja widzę
(K..)osa napisał(a):komputera brakuje

PostNapisane: 20 cze 2009, 08:08
przez brii
Ło w mordę – teraz zauważyłem, że tam w orgyginale nie było Z5 tylko jakieś 1.6.
(K..)osa – daj sobie siana ze swapem – rób remont – nie będzie tragedii.

PostNapisane: 20 cze 2009, 09:30
przez (K..)osa
Remont powiadasz, wiec wiesz ze remont silnika nie jest mala sprawa. Robic generalny remont jest bez senusu w moim przypadku. Moze i tamte silniki jedza olej, ale przy kosztach remontu oplaca mi sie zmienic silnik. Jak bym mial liczyc wszystkie czesci czyli, pierscienie, zawory, uszczelniacze, uszczelki, rozrzad, w najgorszym razie tloki, planowanie glowicy, oraz wiele wiele innnych to jednak nie na moj portfel. Zaluje ze to nie jest 1.8 tylko jakies nieudane Z5. Ale puki co to zaczalem brac sie za swapa. Za jakisz czas dam wam znac co i jak mi poszlo.

PostNapisane: 20 cze 2009, 09:31
przez (K..)osa
PLaster, jest cos takiego jak allegro, badz sklep motoryzacyjny ;)

PostNapisane: 20 cze 2009, 10:27
przez brii
(K..)osa – wiesz komu swoje racje przedstawiasz?? Akurat o remontach silników i o swapach trochę wiem – remontuj – dobrze Ci radzę.

PostNapisane: 20 cze 2009, 11:02
przez (K..)osa
Jestes 1 osoba ktora mowi ze to jest lepsze wyjscie. Ale jak to mówia, do odwaznych swiat nalezy :D

Moze i bede zalowac, ale si enigdy nie przekonam co by bylo gdyby.... Po operacji dam Wam znać co i jak wyszlo i jakie mialem problemy. Z tego co wiem to nie ma chyba Sephi na takim silniku :D

PostNapisane: 22 cze 2009, 15:25
przez gregorius 323 F
Kolego będziesz miał poważny problem-z elektryką mianowicie jeżeli trafił ci się motor z wiązką i komputerem z immo to za chiny nie odpalisz tego auta-chyba że twój elektryk jest tak dobry że wytnie immo ze sterownika silnika (czyt wymieni i zaprogramuje scalak na wersje bez immo).
Powodzenia

PostNapisane: 22 cze 2009, 15:44
przez (K..)osa
I po to wlasnie pisalem na forum zebym sie dowiedzial z czym sie moge pomeczyc, i tutaj uklony dla gregorius 323 F. Komputer bede bral od kolegi z forum, jakie jest prawbodobbienstwo ze trafie na ten problem ? Silnik pochodzi z niemiec