Strona 1 z 2

Piggyback – czy da się sterować zapłonem?

PostNapisane: 7 cze 2009, 11:10
przez Lej
Wstawiłem silnik bp gt do BF gtx i chciałbym wysterować to przy pomocy Mst7 lub Ecumasterem ale niewiem czy da się sterować zapłonem bo ponoć w bf jest to niemożliwe.I chce wstawić instalacię z 323GT ale niewiem czy da się sterować zapłonem w tej instalacji niewiem co z tym zrobić .

PostNapisane: 7 cze 2009, 13:39
przez jackkpl
A jak jest z czujnikiem polozenia walu w tym BF? Z tego co wiem, to jeden kolega z forum mial ecumastera w BF i wszystko chodzilo.

PostNapisane: 7 cze 2009, 17:41
przez Adriano_4G
ja niedawno instalowałem ecumastera w BF GTX-ie, udało mi się ogarnąć sterowanie bezpośrednio wtryskami, zapłonu nawet nie ruszałem, bo z dwóch źródeł słyszałem że się w tym aucie nie da.
próbowałem też podpiąć się pod przepływkę i nic z tego nie wyszło – auto gasło po dodaniu gazu, ecumaster nie ogarnia mazdowego systemu w którym napięcie spada wraz z wychyleniem klapki.

PostNapisane: 7 cze 2009, 19:36
przez Fiveopac
Lej
Dołączył: 27 Sie 2007

prosze o poprawienie tematu zgodnie z regulaminem forum.

PostNapisane: 7 cze 2009, 20:18
przez jackkpl
Adriano_4G napisał(a):ja niedawno instalowałem ecumastera w BF GTX-ie, udało mi się ogarnąć sterowanie bezpośrednio wtryskami, zapłonu nawet nie ruszałem, bo z dwóch źródeł słyszałem że się w tym aucie nie da.
próbowałem też podpiąć się pod przepływkę i nic z tego nie wyszło – auto gasło po dodaniu gazu, ecumaster nie ogarnia mazdowego systemu w którym napięcie spada wraz z wychyleniem klapki.


Sorry ze bede bezposredni, ale piszesz bzdury. Ja mam u siebie ecumastera podpietego pod wtryski (mam drobne problemy) i pod przeplywke. Przeplywomierz ma na wolnych 2.5V, na full bucie ~0.25V. Ecumaster spokojnie to ogarnia, po prostu sygnal z przeplywomierza jest bardzo nieliniowy i przez to sa problemy z korekcja dawek paliwa. Zaplon tez mam podpiety i opoznianie dziala :). Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie – dlatego pytam, jaki jest czujnik polozenia walu.

PostNapisane: 7 cze 2009, 21:21
przez Adriano_4G
jackkpl napisał(a):Sorry ze bede bezposredni, ale piszesz bzdury. Ja mam u siebie ecumastera podpietego pod wtryski (mam drobne problemy) i pod przeplywke. Przeplywomierz ma na wolnych 2.5V, na full bucie ~0.25V. Ecumaster spokojnie to ogarnia, po prostu sygnal z przeplywomierza jest bardzo nieliniowy i przez to sa problemy z korekcja dawek paliwa. Zaplon tez mam podpiety i opoznianie dziala :). Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie – dlatego pytam, jaki jest czujnik polozenia walu.

u mnie przepływka ma na wolnych okolice 5V, wraz z otwieraniem się napięcie spada i ecumaster tego "nie ogarnął", byliśmy w stałym kontakcie telefonicznym z Jadźwinem, który jest twórcą ecumastera i jeżeli on powiedział żebyśmy dali sobie spokój z przepływką bo nic z tym nie zrobimy (samochód odpalał, ale gasł zaraz po dodaniu gazu) to chyba jest ostatnią osobą, której mógłbym w tym temacie nie zaufać.
być może mówimy o dwóch różnych sprawach – ja przepływką chciałem sterować dawkami paliwa – ecumaster miał bezpośrednio modyfikować sygnał przepływki nie ruszając wtrysków, a nie używać przepływki jako korekcji (od tego mam dodatkowy mapsensor).
od pisania bzdur jestem daleki, jeżeli faktycznie udało Ci się zmieniać sygnał idący z przepływki do ECU to mamy najwyraźniej różne typy przepływek.

PostNapisane: 7 cze 2009, 21:21
przez Lej
W BF gtx nieda się podpiąć ecumastera żeby sterować zapłonem i sterować z przepływki
ale chciałbym wiedzieć czy w 323bg 18gt się da podpiąć i sterować wszystkim jak się da to prosiłbym o schemat podłączenia

PostNapisane: 7 cze 2009, 21:33
przez Fiveopac
Lej wywalic temat do ksoza czy poprawisz temat?

PostNapisane: 7 cze 2009, 21:59
przez Lej
Fiveopac napisał(a):Lej wywalic temat do ksoza czy poprawisz temat?


sory ale niewiem co poprawić

PostNapisane: 7 cze 2009, 23:41
przez Fiveopac
Lej jestes na forum 2 lata, czas przeczyatc regulamin http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26546 szczegolnei ostatni punkt i rozejrzec sie po innych tematach czego brakuje twojemu a co inne maja...

PostNapisane: 8 cze 2009, 10:21
przez Jacek176
Adriano_4G napisał(a):ja niedawno instalowałem ecumastera w BF GTX-ie

jackkpl napisał(a):Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie

Nie wiem czy ja coś źle zrozumiałem czy wy.

Lej napisał(a):Wstawiłem silnik bp gt do BF gtx

Ja to rozumiem tak, że Lej do budy BF wstawił silnik 1.8 BP DOHC z BG.

Odpowiadając na pytanie to jak najbardziej do się sterować zapłonem.
jackkpl ma zamontowanego Ecumastera, ja mam SMT6. W obydwu przypadkach to działa.

PostNapisane: 8 cze 2009, 20:15
przez jackkpl
Adriano_4G napisał(a):
jackkpl napisał(a):Sorry ze bede bezposredni, ale piszesz bzdury. Ja mam u siebie ecumastera podpietego pod wtryski (mam drobne problemy) i pod przeplywke. Przeplywomierz ma na wolnych 2.5V, na full bucie ~0.25V. Ecumaster spokojnie to ogarnia, po prostu sygnal z przeplywomierza jest bardzo nieliniowy i przez to sa problemy z korekcja dawek paliwa. Zaplon tez mam podpiety i opoznianie dziala :). Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie – dlatego pytam, jaki jest czujnik polozenia walu.

u mnie przepływka ma na wolnych okolice 5V, wraz z otwieraniem się napięcie spada i ecumaster tego "nie ogarnął", byliśmy w stałym kontakcie telefonicznym z Jadźwinem, który jest twórcą ecumastera i jeżeli on powiedział żebyśmy dali sobie spokój z przepływką bo nic z tym nie zrobimy (samochód odpalał, ale gasł zaraz po dodaniu gazu) to chyba jest ostatnią osobą, której mógłbym w tym temacie nie zaufać.
być może mówimy o dwóch różnych sprawach – ja przepływką chciałem sterować dawkami paliwa – ecumaster miał bezpośrednio modyfikować sygnał przepływki nie ruszając wtrysków, a nie używać przepływki jako korekcji (od tego mam dodatkowy mapsensor).
od pisania bzdur jestem daleki, jeżeli faktycznie udało Ci się zmieniać sygnał idący z przepływki do ECU to mamy najwyraźniej różne typy przepływek.


Pewnie problem wynika z tego, ze masz silnik turbo. A niestety przeplywomierz w silniku turbo nie jest dobrym pomyslem i z tego wynika problem. Jadzwin napewno powiedzial Ci, ze nie ma sensu modyfikowac sygnalu z przeplywki , bo przy turbo nic to nie da. ALe to wynika z zupelnie innej charakterystyki silnika turbo, a nie z ecumastera – po prostu zaden piggyback nie ogarnie takiego ukladu, bo przeplywomierz sie do tego nie nadaje. U mnie (wolnossacy) moge modyfikowac sygnal z przeplywki i silnik na to reaguje. Mam nawet pare wykresow z ostatniego strojenia, gdzie widac po AFRz-e jaki to mialo efekt. Niestety, ze wzgledu na specyfike przeplywomierza klapkowego, modyfikacja tego sygnalu, aby osiagnac zamierzony cel jest trudna i trzeba sie duzo najezdzic :).Dalej mozemy pogadac na privie, bo robimy offtopa ;)

Jacek176 napisał(a):Lej napisał:
Wstawiłem silnik bp gt do BF gtx

Ja to rozumiem tak, że Lej do budy BF wstawił silnik 1.8 BP DOHC z BG.


Moze nie zrozumielismy, bo na starcie opis byl kiepski ;). Wzmianka o silniku z BP pojawila sie pozniej.

PostNapisane: 8 cze 2009, 22:53
przez Lej
szukam czegoś takiego tylko do 323BG1.8dohc GT i jakby nierobiło to większego problemu to i mapy zapłonu i paliwa


Obrazek

PostNapisane: 8 cze 2009, 23:01
przez jackkpl
http://jackkpl.dyndns.org/ecumaster.jpg

Sciagnij sobie to zdjecie i zapisz, bo jest na moim domowym kompie, ktory w nocy nie dziala :). Ciebie nie interesuja piny 8 15 i 16, bo to sa do bezposredniego sterowania wtryskiem.

PostNapisane: 9 cze 2009, 22:57
przez Lej
Wielkie dzięki :) Może to głupio zabrzmi ale czy jest taki schemat do 323GTX BF1

Jeszcze jedno map sensor trzeba montować czy nie w silniku doładowanym ?

PostNapisane: 9 cze 2009, 22:59
przez jackkpl
Lej napisał(a):Wielkie dzięki :) Może to głupio zabrzmi ale czy jest taki schemat do 323GTX BF1


Znajdz opis wyprowadzen od kompa, do ktorego chcesz to podlaczyc, a ja ci powiem co i jak podlaczyc.

PostNapisane: 9 cze 2009, 23:05
przez Lej
Spoks będę pruł instalacje to napisze

PostNapisane: 10 cze 2009, 08:42
przez Jacek176
Lej napisał(a):Może to głupio zabrzmi ale czy jest taki schemat do 323GTX BF1

To jaki ty wreszcie masz silnik zamontowany bo ja już się pogubiłem :|

PostNapisane: 10 cze 2009, 23:29
przez Lej
Do mazdy 323gtx bf z silnikiem b6t włożyłem silnik 18 dohc bp a instalacja elektryczna jest z b6t ale że w tej
instalacji mam problem z zapłonem to zamontuje z 323 bg gt i podepnę świnke plan jest fajny ale trudny.

PostNapisane: 10 cze 2009, 23:33
przez Jacek176
No to myślę, ze w pierwszej kolejności powinieneś zamontować wiązkę i ECU od silnika BP a potem martwić się o piggybacka. Bo przy takiej rzeźbie to trudno wróżyć co jak będzie działało <lol>