Piggyback – czy da się sterować zapłonem?

Postprzez Lej » 7 cze 2009, 11:10

Wstawiłem silnik bp gt do BF gtx i chciałbym wysterować to przy pomocy Mst7 lub Ecumasterem ale niewiem czy da się sterować zapłonem bo ponoć w bf jest to niemożliwe.I chce wstawić instalacię z 323GT ale niewiem czy da się sterować zapłonem w tej instalacji niewiem co z tym zrobić .
Ostatnio edytowano 8 cze 2009, 07:35 przez Lej, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 sie 2007, 20:53
Posty: 22
Skąd: Włodawa
Auto: Aktualnie brak

Postprzez jackkpl » 7 cze 2009, 13:39

A jak jest z czujnikiem polozenia walu w tym BF? Z tego co wiem, to jeden kolega z forum mial ecumastera w BF i wszystko chodzilo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Adriano_4G » 7 cze 2009, 17:41

ja niedawno instalowałem ecumastera w BF GTX-ie, udało mi się ogarnąć sterowanie bezpośrednio wtryskami, zapłonu nawet nie ruszałem, bo z dwóch źródeł słyszałem że się w tym aucie nie da.
próbowałem też podpiąć się pod przepływkę i nic z tego nie wyszło – auto gasło po dodaniu gazu, ecumaster nie ogarnia mazdowego systemu w którym napięcie spada wraz z wychyleniem klapki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez Fiveopac » 7 cze 2009, 19:36

Lej
Dołączył: 27 Sie 2007

prosze o poprawienie tematu zgodnie z regulaminem forum.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez jackkpl » 7 cze 2009, 20:18

Adriano_4G napisał(a):ja niedawno instalowałem ecumastera w BF GTX-ie, udało mi się ogarnąć sterowanie bezpośrednio wtryskami, zapłonu nawet nie ruszałem, bo z dwóch źródeł słyszałem że się w tym aucie nie da.
próbowałem też podpiąć się pod przepływkę i nic z tego nie wyszło – auto gasło po dodaniu gazu, ecumaster nie ogarnia mazdowego systemu w którym napięcie spada wraz z wychyleniem klapki.


Sorry ze bede bezposredni, ale piszesz bzdury. Ja mam u siebie ecumastera podpietego pod wtryski (mam drobne problemy) i pod przeplywke. Przeplywomierz ma na wolnych 2.5V, na full bucie ~0.25V. Ecumaster spokojnie to ogarnia, po prostu sygnal z przeplywomierza jest bardzo nieliniowy i przez to sa problemy z korekcja dawek paliwa. Zaplon tez mam podpiety i opoznianie dziala :). Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie – dlatego pytam, jaki jest czujnik polozenia walu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Adriano_4G » 7 cze 2009, 21:21

jackkpl napisał(a):Sorry ze bede bezposredni, ale piszesz bzdury. Ja mam u siebie ecumastera podpietego pod wtryski (mam drobne problemy) i pod przeplywke. Przeplywomierz ma na wolnych 2.5V, na full bucie ~0.25V. Ecumaster spokojnie to ogarnia, po prostu sygnal z przeplywomierza jest bardzo nieliniowy i przez to sa problemy z korekcja dawek paliwa. Zaplon tez mam podpiety i opoznianie dziala :). Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie – dlatego pytam, jaki jest czujnik polozenia walu.

u mnie przepływka ma na wolnych okolice 5V, wraz z otwieraniem się napięcie spada i ecumaster tego "nie ogarnął", byliśmy w stałym kontakcie telefonicznym z Jadźwinem, który jest twórcą ecumastera i jeżeli on powiedział żebyśmy dali sobie spokój z przepływką bo nic z tym nie zrobimy (samochód odpalał, ale gasł zaraz po dodaniu gazu) to chyba jest ostatnią osobą, której mógłbym w tym temacie nie zaufać.
być może mówimy o dwóch różnych sprawach – ja przepływką chciałem sterować dawkami paliwa – ecumaster miał bezpośrednio modyfikować sygnał przepływki nie ruszając wtrysków, a nie używać przepływki jako korekcji (od tego mam dodatkowy mapsensor).
od pisania bzdur jestem daleki, jeżeli faktycznie udało Ci się zmieniać sygnał idący z przepływki do ECU to mamy najwyraźniej różne typy przepływek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez Lej » 7 cze 2009, 21:21

W BF gtx nieda się podpiąć ecumastera żeby sterować zapłonem i sterować z przepływki
ale chciałbym wiedzieć czy w 323bg 18gt się da podpiąć i sterować wszystkim jak się da to prosiłbym o schemat podłączenia
Początkujący
 
Od: 27 sie 2007, 20:53
Posty: 22
Skąd: Włodawa
Auto: Aktualnie brak

Postprzez Fiveopac » 7 cze 2009, 21:33

Lej wywalic temat do ksoza czy poprawisz temat?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Lej » 7 cze 2009, 21:59

Fiveopac napisał(a):Lej wywalic temat do ksoza czy poprawisz temat?


sory ale niewiem co poprawić
Początkujący
 
Od: 27 sie 2007, 20:53
Posty: 22
Skąd: Włodawa
Auto: Aktualnie brak

Postprzez Fiveopac » 7 cze 2009, 23:41

Lej jestes na forum 2 lata, czas przeczyatc regulamin http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26546 szczegolnei ostatni punkt i rozejrzec sie po innych tematach czego brakuje twojemu a co inne maja...
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacek176 » 8 cze 2009, 10:21

Adriano_4G napisał(a):ja niedawno instalowałem ecumastera w BF GTX-ie

jackkpl napisał(a):Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie

Nie wiem czy ja coś źle zrozumiałem czy wy.

Lej napisał(a):Wstawiłem silnik bp gt do BF gtx

Ja to rozumiem tak, że Lej do budy BF wstawił silnik 1.8 BP DOHC z BG.

Odpowiadając na pytanie to jak najbardziej do się sterować zapłonem.
jackkpl ma zamontowanego Ecumastera, ja mam SMT6. W obydwu przypadkach to działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 8 cze 2009, 20:15

Adriano_4G napisał(a):
jackkpl napisał(a):Sorry ze bede bezposredni, ale piszesz bzdury. Ja mam u siebie ecumastera podpietego pod wtryski (mam drobne problemy) i pod przeplywke. Przeplywomierz ma na wolnych 2.5V, na full bucie ~0.25V. Ecumaster spokojnie to ogarnia, po prostu sygnal z przeplywomierza jest bardzo nieliniowy i przez to sa problemy z korekcja dawek paliwa. Zaplon tez mam podpiety i opoznianie dziala :). Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie – dlatego pytam, jaki jest czujnik polozenia walu.

u mnie przepływka ma na wolnych okolice 5V, wraz z otwieraniem się napięcie spada i ecumaster tego "nie ogarnął", byliśmy w stałym kontakcie telefonicznym z Jadźwinem, który jest twórcą ecumastera i jeżeli on powiedział żebyśmy dali sobie spokój z przepływką bo nic z tym nie zrobimy (samochód odpalał, ale gasł zaraz po dodaniu gazu) to chyba jest ostatnią osobą, której mógłbym w tym temacie nie zaufać.
być może mówimy o dwóch różnych sprawach – ja przepływką chciałem sterować dawkami paliwa – ecumaster miał bezpośrednio modyfikować sygnał przepływki nie ruszając wtrysków, a nie używać przepływki jako korekcji (od tego mam dodatkowy mapsensor).
od pisania bzdur jestem daleki, jeżeli faktycznie udało Ci się zmieniać sygnał idący z przepływki do ECU to mamy najwyraźniej różne typy przepływek.


Pewnie problem wynika z tego, ze masz silnik turbo. A niestety przeplywomierz w silniku turbo nie jest dobrym pomyslem i z tego wynika problem. Jadzwin napewno powiedzial Ci, ze nie ma sensu modyfikowac sygnalu z przeplywki , bo przy turbo nic to nie da. ALe to wynika z zupelnie innej charakterystyki silnika turbo, a nie z ecumastera – po prostu zaden piggyback nie ogarnie takiego ukladu, bo przeplywomierz sie do tego nie nadaje. U mnie (wolnossacy) moge modyfikowac sygnal z przeplywki i silnik na to reaguje. Mam nawet pare wykresow z ostatniego strojenia, gdzie widac po AFRz-e jaki to mialo efekt. Niestety, ze wzgledu na specyfike przeplywomierza klapkowego, modyfikacja tego sygnalu, aby osiagnac zamierzony cel jest trudna i trzeba sie duzo najezdzic :).Dalej mozemy pogadac na privie, bo robimy offtopa ;)

Jacek176 napisał(a):Lej napisał:
Wstawiłem silnik bp gt do BF gtx

Ja to rozumiem tak, że Lej do budy BF wstawił silnik 1.8 BP DOHC z BG.


Moze nie zrozumielismy, bo na starcie opis byl kiepski ;). Wzmianka o silniku z BP pojawila sie pozniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Lej » 8 cze 2009, 22:53

szukam czegoś takiego tylko do 323BG1.8dohc GT i jakby nierobiło to większego problemu to i mapy zapłonu i paliwa


Obrazek
Początkujący
 
Od: 27 sie 2007, 20:53
Posty: 22
Skąd: Włodawa
Auto: Aktualnie brak

Postprzez jackkpl » 8 cze 2009, 23:01

http://jackkpl.dyndns.org/ecumaster.jpg

Sciagnij sobie to zdjecie i zapisz, bo jest na moim domowym kompie, ktory w nocy nie dziala :). Ciebie nie interesuja piny 8 15 i 16, bo to sa do bezposredniego sterowania wtryskiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Lej » 9 cze 2009, 22:57

Wielkie dzięki :) Może to głupio zabrzmi ale czy jest taki schemat do 323GTX BF1

Jeszcze jedno map sensor trzeba montować czy nie w silniku doładowanym ?
Ostatnio edytowano 9 cze 2009, 23:01 przez Lej, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 sie 2007, 20:53
Posty: 22
Skąd: Włodawa
Auto: Aktualnie brak

Postprzez jackkpl » 9 cze 2009, 22:59

Lej napisał(a):Wielkie dzięki :) Może to głupio zabrzmi ale czy jest taki schemat do 323GTX BF1


Znajdz opis wyprowadzen od kompa, do ktorego chcesz to podlaczyc, a ja ci powiem co i jak podlaczyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Lej » 9 cze 2009, 23:05

Spoks będę pruł instalacje to napisze
Początkujący
 
Od: 27 sie 2007, 20:53
Posty: 22
Skąd: Włodawa
Auto: Aktualnie brak

Postprzez Jacek176 » 10 cze 2009, 08:42

Lej napisał(a):Może to głupio zabrzmi ale czy jest taki schemat do 323GTX BF1

To jaki ty wreszcie masz silnik zamontowany bo ja już się pogubiłem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lej » 10 cze 2009, 23:29

Do mazdy 323gtx bf z silnikiem b6t włożyłem silnik 18 dohc bp a instalacja elektryczna jest z b6t ale że w tej
instalacji mam problem z zapłonem to zamontuje z 323 bg gt i podepnę świnke plan jest fajny ale trudny.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2007, 20:53
Posty: 22
Skąd: Włodawa
Auto: Aktualnie brak

Postprzez Jacek176 » 10 cze 2009, 23:33

No to myślę, ze w pierwszej kolejności powinieneś zamontować wiązkę i ECU od silnika BP a potem martwić się o piggybacka. Bo przy takiej rzeźbie to trudno wróżyć co jak będzie działało <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje