Piggyback – czy da się sterować zapłonem?
1, 2
Wstawiłem silnik bp gt do BF gtx i chciałbym wysterować to przy pomocy Mst7 lub Ecumasterem ale niewiem czy da się sterować zapłonem bo ponoć w bf jest to niemożliwe.I chce wstawić instalacię z 323GT ale niewiem czy da się sterować zapłonem w tej instalacji niewiem co z tym zrobić .
Ostatnio edytowano 8 cze 2009, 07:35 przez Lej, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 sie 2007, 20:53
- Posty: 22
- Skąd: Włodawa
- Auto: Aktualnie brak
A jak jest z czujnikiem polozenia walu w tym BF? Z tego co wiem, to jeden kolega z forum mial ecumastera w BF i wszystko chodzilo.
ja niedawno instalowałem ecumastera w BF GTX-ie, udało mi się ogarnąć sterowanie bezpośrednio wtryskami, zapłonu nawet nie ruszałem, bo z dwóch źródeł słyszałem że się w tym aucie nie da.
próbowałem też podpiąć się pod przepływkę i nic z tego nie wyszło – auto gasło po dodaniu gazu, ecumaster nie ogarnia mazdowego systemu w którym napięcie spada wraz z wychyleniem klapki.
próbowałem też podpiąć się pod przepływkę i nic z tego nie wyszło – auto gasło po dodaniu gazu, ecumaster nie ogarnia mazdowego systemu w którym napięcie spada wraz z wychyleniem klapki.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Adriano_4G napisał(a):ja niedawno instalowałem ecumastera w BF GTX-ie, udało mi się ogarnąć sterowanie bezpośrednio wtryskami, zapłonu nawet nie ruszałem, bo z dwóch źródeł słyszałem że się w tym aucie nie da.
próbowałem też podpiąć się pod przepływkę i nic z tego nie wyszło – auto gasło po dodaniu gazu, ecumaster nie ogarnia mazdowego systemu w którym napięcie spada wraz z wychyleniem klapki.
Sorry ze bede bezposredni, ale piszesz bzdury. Ja mam u siebie ecumastera podpietego pod wtryski (mam drobne problemy) i pod przeplywke. Przeplywomierz ma na wolnych 2.5V, na full bucie ~0.25V. Ecumaster spokojnie to ogarnia, po prostu sygnal z przeplywomierza jest bardzo nieliniowy i przez to sa problemy z korekcja dawek paliwa. Zaplon tez mam podpiety i opoznianie dziala
jackkpl napisał(a):Sorry ze bede bezposredni, ale piszesz bzdury. Ja mam u siebie ecumastera podpietego pod wtryski (mam drobne problemy) i pod przeplywke. Przeplywomierz ma na wolnych 2.5V, na full bucie ~0.25V. Ecumaster spokojnie to ogarnia, po prostu sygnal z przeplywomierza jest bardzo nieliniowy i przez to sa problemy z korekcja dawek paliwa. Zaplon tez mam podpiety i opoznianie dziala. Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie – dlatego pytam, jaki jest czujnik polozenia walu.
u mnie przepływka ma na wolnych okolice 5V, wraz z otwieraniem się napięcie spada i ecumaster tego "nie ogarnął", byliśmy w stałym kontakcie telefonicznym z Jadźwinem, który jest twórcą ecumastera i jeżeli on powiedział żebyśmy dali sobie spokój z przepływką bo nic z tym nie zrobimy (samochód odpalał, ale gasł zaraz po dodaniu gazu) to chyba jest ostatnią osobą, której mógłbym w tym temacie nie zaufać.
być może mówimy o dwóch różnych sprawach – ja przepływką chciałem sterować dawkami paliwa – ecumaster miał bezpośrednio modyfikować sygnał przepływki nie ruszając wtrysków, a nie używać przepływki jako korekcji (od tego mam dodatkowy mapsensor).
od pisania bzdur jestem daleki, jeżeli faktycznie udało Ci się zmieniać sygnał idący z przepływki do ECU to mamy najwyraźniej różne typy przepływek.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Lej jestes na forum 2 lata, czas przeczyatc regulamin http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26546 szczegolnei ostatni punkt i rozejrzec sie po innych tematach czego brakuje twojemu a co inne maja...
Less roof, more fun


Adriano_4G napisał(a):ja niedawno instalowałem ecumastera w BF GTX-ie
jackkpl napisał(a):Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie
Nie wiem czy ja coś źle zrozumiałem czy wy.
Lej napisał(a):Wstawiłem silnik bp gt do BF gtx
Ja to rozumiem tak, że Lej do budy BF wstawił silnik 1.8 BP DOHC z BG.
Odpowiadając na pytanie to jak najbardziej do się sterować zapłonem.
jackkpl ma zamontowanego Ecumastera, ja mam SMT6. W obydwu przypadkach to działa.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Adriano_4G napisał(a):jackkpl napisał(a):Sorry ze bede bezposredni, ale piszesz bzdury. Ja mam u siebie ecumastera podpietego pod wtryski (mam drobne problemy) i pod przeplywke. Przeplywomierz ma na wolnych 2.5V, na full bucie ~0.25V. Ecumaster spokojnie to ogarnia, po prostu sygnal z przeplywomierza jest bardzo nieliniowy i przez to sa problemy z korekcja dawek paliwa. Zaplon tez mam podpiety i opoznianie dziala. Ale to, ze u mnei dziala, nie znaczy, ze w BF tez bedzie – dlatego pytam, jaki jest czujnik polozenia walu.
u mnie przepływka ma na wolnych okolice 5V, wraz z otwieraniem się napięcie spada i ecumaster tego "nie ogarnął", byliśmy w stałym kontakcie telefonicznym z Jadźwinem, który jest twórcą ecumastera i jeżeli on powiedział żebyśmy dali sobie spokój z przepływką bo nic z tym nie zrobimy (samochód odpalał, ale gasł zaraz po dodaniu gazu) to chyba jest ostatnią osobą, której mógłbym w tym temacie nie zaufać.
być może mówimy o dwóch różnych sprawach – ja przepływką chciałem sterować dawkami paliwa – ecumaster miał bezpośrednio modyfikować sygnał przepływki nie ruszając wtrysków, a nie używać przepływki jako korekcji (od tego mam dodatkowy mapsensor).
od pisania bzdur jestem daleki, jeżeli faktycznie udało Ci się zmieniać sygnał idący z przepływki do ECU to mamy najwyraźniej różne typy przepływek.
Pewnie problem wynika z tego, ze masz silnik turbo. A niestety przeplywomierz w silniku turbo nie jest dobrym pomyslem i z tego wynika problem. Jadzwin napewno powiedzial Ci, ze nie ma sensu modyfikowac sygnalu z przeplywki , bo przy turbo nic to nie da. ALe to wynika z zupelnie innej charakterystyki silnika turbo, a nie z ecumastera – po prostu zaden piggyback nie ogarnie takiego ukladu, bo przeplywomierz sie do tego nie nadaje. U mnie (wolnossacy) moge modyfikowac sygnal z przeplywki i silnik na to reaguje. Mam nawet pare wykresow z ostatniego strojenia, gdzie widac po AFRz-e jaki to mialo efekt. Niestety, ze wzgledu na specyfike przeplywomierza klapkowego, modyfikacja tego sygnalu, aby osiagnac zamierzony cel jest trudna i trzeba sie duzo najezdzic
Jacek176 napisał(a):Lej napisał:
Wstawiłem silnik bp gt do BF gtx
Ja to rozumiem tak, że Lej do budy BF wstawił silnik 1.8 BP DOHC z BG.
Moze nie zrozumielismy, bo na starcie opis byl kiepski
http://jackkpl.dyndns.org/ecumaster.jpg
Sciagnij sobie to zdjecie i zapisz, bo jest na moim domowym kompie, ktory w nocy nie dziala
. Ciebie nie interesuja piny 8 15 i 16, bo to sa do bezposredniego sterowania wtryskiem.
Sciagnij sobie to zdjecie i zapisz, bo jest na moim domowym kompie, ktory w nocy nie dziala
Lej napisał(a):Wielkie dziękiMoże to głupio zabrzmi ale czy jest taki schemat do 323GTX BF1
Znajdz opis wyprowadzen od kompa, do ktorego chcesz to podlaczyc, a ja ci powiem co i jak podlaczyc.
No to myślę, ze w pierwszej kolejności powinieneś zamontować wiązkę i ECU od silnika BP a potem martwić się o piggybacka. Bo przy takiej rzeźbie to trudno wróżyć co jak będzie działało 

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje