Strona 1 z 2

Potencjał silników w stosunku do poniesionych kosztów

PostNapisane: 26 maja 2009, 13:03
przez mlody1921
Witam panów znawców


Do tej pory w środku znajduje sie 1,8v6 i jakoś wolno już jedzie w planach będzie swap w okresie końca wakacji. Tylko pytanie co będzie lepsze do aplikacji w stosunku moc/bezawaryjność/koszty czy:

1) 2,5 v6 w gre wchodzi KL (tylko zakres możliwości KL to 170 km a turbo z tego co czytalem to ryzykowna sprawa dla v6 i nie tania ) a kucie v6 to straszne koszty

2) 1,8T BPT trzeba by mieć silnik ze skrzynia a wiązke od Mx3 97 rok 1,6 16v posiadam

PostNapisane: 26 maja 2009, 18:27
przez Hazu
KL-ZE
Najtaniej, najpewniej, najmniej druciarstwa.
Najlepiej poszukaj na forum to nawet znajdziesz osoby które Ci to zrobią.

PostNapisane: 26 maja 2009, 19:26
przez brii
Nawet nie myśl o BPT jeśli masz K8 – tylko K-series

PostNapisane: 26 maja 2009, 21:46
przez xXx
KLZZZZZZZZZZE....

PostNapisane: 26 maja 2009, 22:50
przez mlody1921
ale klze to od 3,5 tys do 4,5 tyś i po założeniu klze to było by na tyle, turbo to juz kucie silnika a to juz okrutne ceny

PostNapisane: 26 maja 2009, 22:53
przez mlody1921
jak wkładać to myślałem o KL, a mam wiązke od 97 roku z deską od 1,6 16v, silnik BPT ma potencjał do 300 koni a KL + ewentualne turbo do kucie gdzie tłoki to koszt koło 800 dolców a do tego korby, panewki i inne graty

PostNapisane: 26 maja 2009, 22:54
przez brii
Nie szukaj niezajechanego KL-ZE – kup w stanie dowolnym, zrób remont – będziesz miał silnik igła w dobrej cenie :)

PostNapisane: 26 maja 2009, 22:56
przez mlody1921
a remont KL-ZE:
– pierścienie takie same jak KL ?
– panewki ?
– wał ?

KL moge mieć za 1500 zł w stanie dobrym ewentualnie anglik millenia

PostNapisane: 27 maja 2009, 16:05
przez MRk
no właśnie :P ciekawe czy ktoś kiedyś wewalił millera do mx-3 ;P

[Usunięte]

PostNapisane: 27 maja 2009, 16:32
przez SpooN
PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

PostNapisane: 27 maja 2009, 16:42
przez MRk
aaaaha..czyli jednak jak już to KL-ZE i po wygraniu w Lotto założyć ew. turbo :D

PostNapisane: 27 maja 2009, 17:31
przez brii
mlody1921 – dół jest identyczny w KL i KL-ZE, pierścienie to najmniejszy problem – robią takie w zakładzie za rogiem, nawet lepsze niż oryginały, tak samo z panewkami.

PostNapisane: 27 maja 2009, 17:51
przez mlody1921
znaczy identyczny czyli wał , korby są inne , tłoki też

to czego doły w KL padają gorsze materiały ?

PostNapisane: 27 maja 2009, 18:03
przez brii
Kto powiedział, że korby są inne?
Co do padania – chyba KFy z KLami pomyliłeś ;) Z resztą jak padały to nie doły a bloki ;)

PostNapisane: 27 maja 2009, 18:10
przez ravo
a ja bym uturbil o kojota i masz osiagi moze nawet troche lepsze niz klze no i turbo :))

PostNapisane: 27 maja 2009, 20:08
przez mlody1921
o kojota czyli ? bo taki nie zrozumiały dla mnie slang :D


czyli brii....KL też sie nada pod turbo ?

to czym naprawde różni sie KL od ZE tłoki, wałki, a zawory też są inne ?

[Usunięte]

PostNapisane: 27 maja 2009, 21:31
przez SpooN
PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

PostNapisane: 27 maja 2009, 21:56
przez brii
Nada się :)
Różni się:
– tłokami
– wałkami
– zaworami dolotowymi
– kształtem przekroju i kanałów dolotowych w głowicach i kolektorze (chociaż zdarzają się KL z takim samym).

SpooN napisał(a):najlepsza opcja pod turbo jest dół od KL-a + korby z KJ + góra z ZE

Tylko tutaj jest jeden problem – ani tłoki z KL ani z ZE nie pasują do korb z KJ – trzeba kombinować.

PostNapisane: 27 maja 2009, 22:05
przez walker_1
ravo napisał(a):a ja bym uturbil o kojota i masz osiagi moze nawet troche lepsze niz klze no i turbo :))

Polecam :) pomysł sprawdzony w praktyce :P dźwięk BOV powoduje, że banan nie schodzi z twarzy przez dłuższą chwilę <lol>

PostNapisane: 27 maja 2009, 22:07
przez brii
W sumie uturbienie K8 jest rozwojowe – jak mocy będzie za mało to tylko do wymiany silnik na większy i turbina na większą – praktycznie plug-n-play ;)