Dolot do mazdy 3 sport – na co mozna liczyc?

Postprzez zio » 8 maja 2009, 16:54

Witam,
Planuje zrobic sobie dolot w mojej mazdzi. Czy ktos zobil juz CAI w 3 z silnikiem 2.0. Bylbym wdzieczny za jakis komentarz. co sie zmienilo? Jakie konstrukcje macie.
Najprawdopodobniej jak bede robil to przy okazji zrobie wykres z hamowni przed i po...tylko jescze sie nie zdecydowalem :P
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez radzi89 » 13 sie 2009, 17:49

Witam,

Nie mam zadnych doswiadczen z przerobionym dolotem w 3. Jednakze planuje zamontowac CAI u siebie. Ty juz to zrobiles? Jest jakis efekt? Znalazles gotowe kity do 3? Jesli tak to jakiej firmy i gdzie ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez zio » 14 sie 2009, 22:13

na razie skonczylo sie na sportowej wkladce kn. troche przestraszylem sie CAI czytajkac na wielu forach US ze bedzie katastrafa jak filtr zassie wode....na pewno wroce do tematu i raczej na 99% bedzie to custom (oczywiscie robiony w profecjonalnej firmie). Wkladka... nie zmienia duzo – moze troche dzwiek na wyrokich obrotach. Ale cai na pewno ładniej by brzmiały :)
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez radzi89 » 14 sie 2009, 22:57

Dzis przyjezdza kurier z dedykowanym dolocikiem do mojej mazdy:)
Kupilem dolot K&N znalazlem firme sprowadzajaca je za 1500 zl.
Kupa kasy ale to najtansza oferta do naszego modelu. Jakby co dam kontakt:)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez radzi89 » 16 wrz 2009, 23:44

Przyszla czas na danie odpowiedz co do tematu postu :)

Dzis zamontowalem dolot dedykowany firmy K&N
Efekt taki, ze autko wyraznie szybciej sie wkreca na wysokich obrotach.
Przy jezdzie na niskich roznic brak. Mozliwe, ze zwiekszyla sie delikatni eelastycznosc ale nie mam pewnosci. Przyspieszenie delikatnie lepsze. Dzwiek zdecydowanie fajniejszy. Przy niskich obrotach ( do 4 tys. ) chodzi jak seria, pozniej zdecydowanie glosniej, bardziej basowo. Na hamownie postaram sie podskoczyc w przyszlym tygoniu.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez zio » 25 paź 2009, 15:38

No u mnie nareszcie udało się zamnotować dolot – dzieki uprzejmości jednego z klubowiczów jak sie okazało. dolot firmy bomz racing – kopia CAi firmy injen. Niestety na razie na srożku szanującej się firmy"no name" :). Ale w przyszlym sezonie to sie zmieni i pewnie bedzie Fujita.

Co do wrazeń to podobnie jak u radzia. Z tym wkręcaniem to nie wiem czy to po prostu nie jest efekt dźwięku i tak się nam wydaje... KN co prawda gwaranuje że ten dolot dodaje 5 koników.

A i jescze jedno – niepożądany efekt na biegu jałowym dolot trochę "buczy" – nie wiem skąd, jak, ale buczy :) Radzi u Ciebiie jest podobnie?

Radzi na zimę zmieniasz na seryjny układ?
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez radzi89 » 25 paź 2009, 19:47

U mnie takiego buczenia nie ma. Szczerze mowiac na wolnych obrtotach nei ma zadnej roznicy.
Myslalem czy zmieniac na zime dolot na serie czy nie. Stwierdzilem, ze nie ma raczej wiekszego sensu. Sporo roboty, a raczej nie warto. Jechalem ostatnio w trase ponad 600 km. Cala w deszczu. Stozek byl suchy, oczywiscie woda dostawala sie w jego okolice ale do samego stozka sie nei dostaje. Na stozku mam zalozona dodatkowa oslone K&N zapobiegajaca zassaniu wody. Polecam zalozyc dobrej firmu stozek tak dla bezpieczenstwa. Dzwiek super :). Ostatnio testowalem v-max w niemczech i wyszlo z dolotem 220 km/h wedlug navi.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez pawelMX6 » 25 paź 2009, 20:24

zio, oby dobrze się Tobie z nim jeździło :) Fajnie, że się udało założyć, mimo naszych początkowych problemów ;)

Fakt, dobry filtr to jedna z ważniejszych, jak nie najważniejsza, sprawa w przypadku CAI. Mój "chińczyk" rozpadł się po ok. trzech miesiącach, więc szybko zmieniłem sobie na oryginalny HKS. Na zimię/jesień również nie zakładałem seryjnego dolotu mimo, iż mam dolot pociągnięty całkiem nisko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Udesky » 25 paź 2009, 22:14

Dzis przyjezdza kurier z dedykowanym dolocikiem do mojej mazdy:)
Kupilem dolot K&N znalazlem firme sprowadzajaca je za 1500 zl.
Kupa kasy ale to najtansza oferta do naszego modelu. Jakby co dam kontakt:)

Jestem ciekaw ile koni dało to 1500zl. Bo jeśli tylko dźwięk, to lepiej było zainwestować w wydech.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez pawelMX6 » 25 paź 2009, 22:27

Udesky, racja, ten dolot jest wart z cłem ok. 1115zł, ale firmy rządzą się swoimi prawami ;) Lepiej chyba wydać na Bomz Racing 299zł + dobry filtr ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Udesky » 25 paź 2009, 22:55

pawelMX6 napisał(a):Lepiej chyba wydać na Bomz Racing 299zł + dobry filtr

Zapewne tak. Bo ile mógł dać dolot za 1500 czy tam 1115zl, z 5KM w polocie 7KM. Natomiast tańsza wersja za pewne da te 2, 3 konie mniej od w/w. Więc wartości i tak nie odczuwalne w czasie jazdy. Ale........czekam na hamownie, najlepiej z i bez dolotu.
Moim skromnym zdaniem lepiej było zrobić customowy kolektor wydechowy, a za te 1500zl zapewne coś można by wyrzeźbić, co dało by przyrost ok 10KM, może więcej. Lecz to tylko domniemania, a jak wiadomo każdy silnik jest inny.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez radzi89 » 25 paź 2009, 22:58

Wydech juz mam dobry wiec szkoda inwestowac w kolejny :) Fakt, ze mozna bylo dolocik taniej kupic, ale bym czekal pewnie okolo 3 tygodni jesli by na odporawe celna nie czekal zbyt dlugo , a ten mialem po 5 dniach :)
Koniecznie chcialem cos dedykowanego bo slyszalem, ze w M3 po zmianach dolotu moze szalec komputer i wyskakuje nam potem "check". Inna sprawa, ze na autku oszczedzac nie lubie bo to moja milosc :P wole wiec sobie dozbierac i miec cos pozadnego :)

Pozdrawiam!
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Udesky » 25 paź 2009, 23:15

radzi89 napisał(a):wole wiec sobie dozbierac i miec cos pozadnego

To ja bym już szalał i turbo zakładał, za 10 000 – 15 000zl, masz przyrost mocy konkretny. Jeśli oczywiście masz zamiar pojeździć trochę tym samochodem, a nie zmienić za 2 lata. :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez radzi89 » 26 paź 2009, 10:20

Jakos nie jestem przekonany do uturbiania nowych aut:P Za jakies 2 lata chce zmieniac auto i wtedy szukac czegos z turbo moze M3 mps, impreza sti...zobaczymy co przyniesie zycie:)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez zio » 26 paź 2009, 12:42

Ten BOMZ jest naprawdę nieźle wykonany – na całej długości jest tylko jeden spaw – i to całkiem ładny. Wyprowadzenia pod MAF sensor – spasowane idealnie...do tego ma przekrój 3" więc sięcej niż KN. Jedynie co do to buczenie – nie wiem skad to jest...ale bardzo nie przeszkadza.

Jak na razie CEL nie pokazłą się i mam nadzieję, że tak zostanie

Radzi czy patrzyeś na swoja rpzepustnicę – moja jest nie wiedzieć czemu zagięta od dołu. Nie wiem czy tak ma być...


Sprawa klektora – w M3 koelktor jest jednym elementem z katalizaotrem – nie tak łatwo to zmienić.

Turbo...też są, ale za 15K można już kupić na allegro silnik z MPS ze skrzynią – 260km + LSD.

P.S. orginalny dolot w M3 przypomina jakąś technologie kosmiczna – nie wiem po co go tak pokomlikowali..jakieś komory dodatkowe...kanały dodatkowe...a wszystko do zastąpione prostą rurką okazuej sie skuteczniejsze :)
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez radzi89 » 26 paź 2009, 18:12

Z tego co pamietam przepustnica nie jest zagieta.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez jackkpl » 27 paź 2009, 15:07

zio napisał(a):Ten BOMZ jest naprawdę nieźle wykonany – na całej długości jest tylko jeden spaw – i to całkiem ładny. Wyprowadzenia pod MAF sensor – spasowane idealnie...do tego ma przekrój 3" więc sięcej niż KN. Jedynie co do to buczenie – nie wiem skad to jest...ale bardzo nie przeszkadza.

Jak na razie CEL nie pokazłą się i mam nadzieję, że tak zostanie

Radzi czy patrzyeś na swoja rpzepustnicę – moja jest nie wiedzieć czemu zagięta od dołu. Nie wiem czy tak ma być...


Sprawa klektora – w M3 koelktor jest jednym elementem z katalizaotrem – nie tak łatwo to zmienić.

Turbo...też są, ale za 15K można już kupić na allegro silnik z MPS ze skrzynią – 260km + LSD.

P.S. orginalny dolot w M3 przypomina jakąś technologie kosmiczna – nie wiem po co go tak pokomlikowali..jakieś komory dodatkowe...kanały dodatkowe...a wszystko do zastąpione prostą rurką okazuej sie skuteczniejsze :)



Nie wiem jak dokladnie wyglada dolot w Mazdzie 3, ale te rurki, puszki itp w dolocie sa po to,zeby wyciszyc halas silnika. Wbrew pozorom zasysane powietrze powoduje bardzo duze wibracje , ktore sa slyszalne , gdy zamontuje sie prosta rure i stozek. Pewnie stad wynika u Ciebie buczenie – po prostu wywaliles wszystkie tlumiki szmerow ssania i masz teraz huk :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radzi89 » 27 paź 2009, 15:52

jackkpl napisał(a):ewnie stad wynika u Ciebie buczenie – po prostu wywaliles wszystkie tlumiki szmerow ssania i masz teraz huk usmiech.


Ja tez wywalilem ta ca,a kosmiczna technologie. Fakt, ze w momencie dodania gazu slychac powietrza ale jest
to normanly dzwiek stozka, moim zdaniem przyjemny. innych dzwiekow nie ma. Zadnych stukow hukow itp
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez jackkpl » 27 paź 2009, 16:03

radzi89 napisał(a):
jackkpl napisał(a):ewnie stad wynika u Ciebie buczenie – po prostu wywaliles wszystkie tlumiki szmerow ssania i masz teraz huk usmiech.


Ja tez wywalilem ta ca,a kosmiczna technologie. Fakt, ze w momencie dodania gazu slychac powietrza ale jest
to normanly dzwiek stozka, moim zdaniem przyjemny. innych dzwiekow nie ma. Zadnych stukow hukow itp


To nie jest dzwiek stozka, tylko dzwiek otwartego ukladu dolotowego. Zostaw sama rure na przepustnicy bez zadnych puszek itp i dzwiek bedzie taki sam :). Wszystkim sie wydaje,ze to dzwiek stozka, bo po zalozeniu stozka on sie pojawia.A tak naprawde to jest dzwiek brakujacej seryjnej puszki filtra ;).

Co do tego buczenia , to mi osobiscie troche przeszkadza. Jestem zwolennikiem szybkich i cichych aut, a sam mam wolne i glosne, dlatego mocno cierpie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez zio » 27 paź 2009, 19:36

Panowie, Z tym buczeniem nie ma tragedii. Jest ledwo słyszalne na biegy jałowym , przy dodaniu gazu – zanika i pojawia się przepiekny dźwiek stozka (tzn dolotu). Dla mnie właśnie teń dźiwiek jest kwintesencja takiej instalacji – a jezeli udalo sie uwlonic pare dodatkowych konikow – jescze lepiej . Ale teraz az prosi się jezdzić na obroyach 4000+
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje