Strona 1 z 1

Tylne hamulce tarczowe

PostNapisane: 30 kwi 2009, 13:09
przez Woda
Witam.

Mam takie pytanie. Czy istnieje możliwość założenia na tył hamulców tarczowych do Z5?

Czy jest ktoś kto to robił?

PostNapisane: 30 kwi 2009, 13:31
przez Borys
możliwość istnieje, trzeba przeszczepić tył od BP ;) ale po co?

Hamulce Tarczowe

PostNapisane: 30 kwi 2009, 13:34
przez Woda
W BP kolego są bębny tak jak w Z5.

Po co? Żeby lepiej hamował a poza tym po części dla wyglądu.

Pytam czysto teoretycznie.

PostNapisane: 30 kwi 2009, 14:36
przez Don Corleone
Jeżeli chcesz zmieniać to polecam całość (i przód i tył) bo inaczej nie będzie stabilna podczas hamowania. Możesz się zdziwić podczas hamowania w zakręcie, bo wywinie cię jakbyś ręcznym dohamowywał.

Hamulce

PostNapisane: 30 kwi 2009, 14:50
przez Woda
Don proponujesz zmiane, ale na jakie?
Obecnie z przodu mam zestaw: Tarcze Brembo i klocki ferodo(mają może 5 tyś km.).
Jakie powinienem załozyc tarcze na tył i od czego bedą pasowały? Przód też trzeba wymienic? Jezeli tak to na jakie? BP?

Pozdro.

PostNapisane: 30 kwi 2009, 19:17
przez MariuS
jak założysz na tyle tarcze to od mx3 V6, BG 1,8 DOHC , od 323F BA nie pasuje bo koła na 5 śrub, a tarcze na przodzie wtedy musisz zmienić na większe bo Z5 ma tarcze malutkie na przodzie..

a tak wogóle sporo roboty- śruby na pewno sporo pozapiekane i części też raczej tanio nie wyjda

PostNapisane: 30 kwi 2009, 19:26
przez Don Corleone
Woda napisał(a):Don proponujesz zmiane, ale na jakie?

Jeżeli zwiększasz moc tylnych hamólców to proporcjonalnie zwiększ i przednich. Jeżeli się pytasz od jakiego samochodu lub jakiej firmy to Ci nie pomogę niestety. Z tego co wiem to w 323F BP masz takie same hamulce jak w Z5. Może od Miaty BP dało by radę?

PostNapisane: 30 kwi 2009, 19:28
przez Woda
Mariusz_sti o taką odpowiedz mi chodziło :)

Tak tylko teroetycznie zapytałem, raczej zostanie tak jak jest a narazie mam w planach założenie klimatroniku do swojej mazdy ;)

Pozdro

PostNapisane: 30 kwi 2009, 21:31
przez marcinkosky
Don Corleone napisał(a):Z tego co wiem to w 323F BP masz takie same hamulce jak w Z5


bebny moze i tak ale tracze ma wieksze....

PostNapisane: 9 maja 2009, 11:37
przez draco_11
A mam pytanko czy od Hondy Civic V-tec tył miał tarcze by nie podeszły całe te piasty?tylko do belki przykrecic???powinno byćto samo :) w końcu jakpońce oba :)

PostNapisane: 9 maja 2009, 14:00
przez Udesky
draco_11 napisał(a):powinno byćto samo usmiech w końcu jakpońce oba

Marzenia ściętej głowy i co ma piernik do wiatraka?
Z Mazdy do Mazdy jest problem, ty chcesz z Hondy do Mazdy. hahaha
A tak w ogóle, to nie lepiej zainwestować w porządne tarcze np. Zimmerman Sport, albo EBC lub ATE PD + jakieś fajne klocki choć by EBC GS?
A nie pakowanie większych hamulców, które i tak będą na produktach przeciętnej firmy? Dla Z5 całkowicie starczy.
I tak 70% hamowania skupia się na przodzie, więc jeśli już ktoś koniecznie musi zmienić co niech zmieni przód i zastosuje produkty z wyższej półki, a tył zostawi w spokoju, chyba, że celuje w większe moce.

PostNapisane: 10 maja 2009, 14:36
przez draco_11
ale jeżeli przełoży się całą tylną piaste powinno pasowac bo przykreca sie tylko na śruby do belki tylniej.takiego swapa robilismy w VW vento ale z golfa III GT i bylo dobrze wszystko.zawsze to ładniej wygląda i lepiej hamuje

PostNapisane: 10 maja 2009, 15:26
przez Docent D
draco_11 napisał(a):ale jeżeli przełoży się całą tylną piaste powinno pasowac bo przykreca sie tylko na śruby do belki tylniej.takiego swapa robilismy w VW vento ale z golfa III GT i bylo dobrze wszystko.zawsze to ładniej wygląda i lepiej hamuje

<lol> ale to był swap w obrębie samochodów jeden firmy, a nie jak tutaj 2 (Mazdy i Hondy)

PostNapisane: 10 maja 2009, 15:32
przez Udesky
draco_11 napisał(a):takiego swapa robilismy w VW vento ale z golfa III GT i bylo dobrze wszystko.zawsze to ładniej wygląda i lepiej hamuje

Z tego co się orientuję to znajomy robił taki przeszczep w Octavi, bębny zmienił na tarcze od O1 RS, ale zmieniał cała belkę z tyłu i w tedy było bez problemu. No ale to VAG, a tam to klocki lego są. Co do BA, to pamiętam, że Simoneus to zrobił na pewno i z opisu wynikało, że nie było to łatwe i tanie przedsięwzięcie.
Dla wyglądu nie warto moim zdaniem. Łatwiej i taniej wyjdzie zmian przednich hamulców od 1.8 jeśli faktycznie są większe i na pewno poprawi się siła hamowania.
Oczywiście nie zniechęcam, zawsze zostanie dla potomnych i satysfakcja dla właściciela. Aczkolwiek z punktu widzenia ekonomicznego i praktycznego nie bardzo widzę sens, lepiej zainwestować w dobry markowy zestaw tarcz + klocki oraz szczęki + dobry płyn hamulcowy. Od razu poczuję się różnice.

Re: Tylne hamulce tarczowe

PostNapisane: 19 lut 2010, 12:13
przez TR4PSTAR
To i ja się dołącze do tematu... Chciałbym zamontować z tyłu tarcze w mojej Maździe... Od MX-3 podejdą...? I czy jest wogóle sens... Wiadomo, że to też koszta :)

Re: Tylne hamulce tarczowe

PostNapisane: 19 cze 2010, 12:53
przez donbartolesko
Wiosna nastała wiec biorę się na poważnie za układ hamulcowy. W miejsce seryjnego układu hamulcowego w 323f 1.5 tarcze z przodu 235mm i z tyłu bębny, chciałbym wstawić tarcze z przody 257mm i z tyłu tarcze 250mm z mx-3. Bo są to największe tarcze pasujące pod piasty z rozstawem szpilek 4x100mm.
przez długie zimowe wieczory poszukałem trochę po katalogach itp za tymi hamulcami. Chciałbym jedna kilka rzeczy jeszcze ustalić/upewnić się:
Przód
Czy w 323f 1.5 gdzie tarcza ma 235mm i 323f 1.8 gdzie tarcza ma 257mm zacisk jest ten sam, a różnica polega na innym jarzmie?? jeśli tak to czy jest to może taki sam zacisk co w mx-3 z tarczami z przody 257mm?? bo z tego co patrzyłem w katalogach w tych 3 przypadkach średnica tłoczka jest taka sama 54mm.
Pytam się bo gdyby tak było, mniej gratów musiał bym kupować :)
Tył
Chciałbym wstawić tarcze z mx-3 o średnicy 250mm, czy po wywaleniu bębnów, wystarczy przełożyć jarzma i zaciski z mx-3, czy jeszcze będę musiał jakiś element zmieniać??

I jeszcze jedno pytanie, czy pompę hamulcową muszę zmieniać przy takiej operacji?? Czy może w 323f i mx-3 były takie same??

Re: Tylne hamulce tarczowe

PostNapisane: 19 cze 2010, 14:52
przez Borys
z tyłu tarcze 250mm z mx-3. Bo są to największe tarcze pasujące pod piasty z rozstawem szpilek 4x100mm.

Nie prawda ;) BJ 1.8 ma z tyłu 261mm przy rozstawie 4x100

Re: Tylne hamulce tarczowe

PostNapisane: 19 cze 2010, 22:19
przez donbartolesko
No dobra, tarcze z BJ przeoczyłem <zawstydzony>
ale w sumie w nowszych modelach od mojego nie szukałem :P
hmm, w sumie twoja uwaga spowodowała, że zaczynam się zastanawiać czy z BJ hamulców nie przełożyć :)

Re: Tylne hamulce tarczowe

PostNapisane: 7 sie 2010, 18:03
przez Bayerische
Ja też dołacze sie do tematu i troche odkopie wątek, co by nie zakładać nowego tematu. Czy da rade przerzucić cała [jaka?] belke z wahaczami i tarczami od MX3 1,8 V6 do MX3 1,6 SOHC ?
Powód jest taki że mam pogięte 2 albo 3 wahacze i wysypane wszystkie tuleje z tyłu...
Ew. czy pasuje od jakiegoś innego auta np: 323F BG 1,8 GT?