Strona 1 z 2

Swap 1.5 => 1.8

PostNapisane: 12 kwi 2009, 23:21
przez xan
Witam

Ostatnio myślałem nad remontem mojego Z5 i zastanawiam się czy nie lepiej zrobić swapa na 1.8. Może ktoś kto robił takiego swapa mógłby się wypowiedzieć w tej kwestii. Głównie chodzi mi o koszt takiego zabiegu (koszt zdrowego silnika) i co trzeba zmienić poza samym silnikiem (oraz jaki jest koszt tych elementów). Za wszelką pomoc dziękuję.

PostNapisane: 13 kwi 2009, 00:04
przez skorpek
xan przecież ten temat był już wiele razy... Popatrz sobie temat Gadula w "Nasze Mazdy" on tam opisał co i jak ;) I mi przy SWAPIE pomagał dzięki mu za to wielkie :D

PostNapisane: 13 kwi 2009, 10:17
przez xan
Szukałem zanim napisałem ten temat i nic konkretnego nie znalazlem. Głównie swap z 2.0 na 2.5 Poza tym ceny moze juz sie pozmieniały. Mógłbyś napisać mi ile Cię to wyniosło i co musiałeś zmienić? A temat Galula też nie moge znaleść. Jego nick to Galul? :)

PostNapisane: 13 kwi 2009, 10:23
przez BratCukierka
Gadula :P skorpek zrobił literówkę

PostNapisane: 13 kwi 2009, 10:33
przez skorpek
yyy :| przepraszam jest Gadula moja wina źle napisałem ;) masz tu temat : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=29176

PostNapisane: 13 kwi 2009, 14:55
przez xan
Poczytałem trochę ale to są informacje sprzed dwóch lat. Może ktos zmieniał silnik na BP w ostatnim czasie i wie ile to teraz kosztuje? Mam nadzieję, że mniej niż dwa lata temu :)

PostNapisane: 13 kwi 2009, 15:06
przez skorpek
ja zmieniałem jakieś 2 miesiące temu i w moim przypadku koszt wyniósł ok 2000... dokładnie Ci nie wycenię bo silnik miałem pewny i tańszy po znajomości i robocizna była również ze znajomym więc tańsza. Jedyne co, to osprzęt mnie troszkę funduszy pochłonął bo nie do końca byłem doinformowany odnośnie wiązki i ECU więc te rzeczy po kilka razy kupowałem i teraz się z nimi bujam żeby sprzedać <lol>
Myślę że powinieneś się do 2500 PLN zmieścić ;)

masz tu jeszcze jeden temat : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0 on też jakiś czas temu SWAPA robił i również z większą lub mniejszą pomocą Gadula ;)

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:13
przez xan
Skoro aż tak duża jest różnica to pewnie trafi mi wyremontować moje Z5. Miałem nadzieję że to troche tańsze jest biorąc pod uwagę, że silniki na allegro stoją po ok 1000- 1300 zł z osprzętem

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:28
przez MariuS
xan – powiem Ci tak, tez miałem podobny problem i żałuję że zrobiłem remont, chociaż remont w pełni się udał i nie łyka oliwy i nie kopci :] . Ja dąłem 1300 razem z wymiana rozrządu. Ale niestety mocy brakuje mi teraz, a BP to już jeździ, teraz nie ładowałbym się w remont tylko SWAP-ował, bo planuję zostać dużej przy aucie aż uzbieram na coś naprawdę sporo mocniejszego. Musisz zadecydować jak długo chcesz zostać przy efce i czy osiągi Z5 Cie zadowalają

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:33
przez skorpek
xan napisał(a):Miałem nadzieję że to troche tańsze jest biorąc pod uwagę, że silniki na allegro stoją po ok 1000- 1300 zł z osprzętem


dołóż do tego robociznę w warsztacie, płyny... no chyba że sam przekładkę zrobisz to wtedy będzie faktycznie taniej ;)

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:35
przez xan
Osiągi z5 mnie napewno nie zadowalają ale miedzy remontem a swapem jest spora różnica cenowa. Rozrząd w swoim mam juz wymieniony. Zostały pierscionki. Z mazdą ogólnie planuję się szybko nie rozstawać ale niestety na swapa jak się właśnie przekonałem mnie nie stać bo to 2x wiecej kasy niz remont. Poza tym można kupić jeszcze gorsze padło niż się ma i cena wzrośnie jeszcze bardziej bo poza swapem trzeba bedzie zrobić remont. Co do samej przekładki to dogadał bym się z kumplem. A po swapie taki Z5 nadaje się jeszcze do czegoś czy tylko na złom?

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:42
przez skorpek
no więc jeśli sam byś przekładał to cenowo będzie oczywiście trochę taniej, ale jak już sam napisałeś nie wiesz na co trafisz... Więc pasowało by zrobić rozrząd i posprawdzać inne rzeczy. Z5 jeśli zdrowa to może i się dalej sprzeda ale nie ma aż tylu chętnych na to niestety... Ja ze swoim się bujam już długo i nikt nie chce kupić mimo iż mój był zdrowy i oliwy nie łykał...

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:48
przez Adaś
xan napisał(a):Zostały pierscionki.

+ regeneracja głowicy i sporo innych nowych części. Wymiana samych pierścieni sprawy nie załatwi.

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:51
przez xan
Adaś napisał(a):+ regeneracja głowicy i sporo innych nowych części. Wymiana samych pierścieni sprawy nie załatwi.


No tak. Wszystko wyceniono mi na ok 800 zł, tj części + robocizna

PostNapisane: 13 kwi 2009, 19:19
przez gadula
W wielu przypadkach przy remoncie Z5, jeśli w cylindrach nie zrobiły się owale to wystarczy tylko stare pierścienie wyczyścić i ponownie założyć. Zrobił tak chociażby KEEL i nie narzeka :]
A co do SWAPu, to wszystko zależy od indywidualnego przypadku. No i cena pomniejsza się zawsze o części które są do sprzedania :)

PostNapisane: 13 kwi 2009, 19:26
przez xan
No właśnie co jest do sprzedania w Z5 z zapieczonymi pierscionkami?

PostNapisane: 13 kwi 2009, 19:34
przez skorpek
xan napisał(a):No właśnie co jest do sprzedania w Z5 z zapieczonymi pierscionkami?


xan zastanów się : przepływka, przepustnica, krokowiec, zwrotnice, jeśli w Bp jest inny to również aparat zapłonowy... skrzynia, pół osie... to wszystko daje całkiem niezłą sumkę do zwrotu ;)

PostNapisane: 13 kwi 2009, 19:43
przez xan
Hmm szkoda, że nie wciąż nie mam dokładnych informacji. Poczekam jeszcze trochę. Może ktoś będzie miał dokładną kalkulację takiego przedsięwzięcia. Ogólnie w tego typu tematach jestem kompletnie zielony i nie mam pojecia co trzeba wymieniać i ile dane części kosztują.


skorpek napisał(a):xan zastanów się : przepływka, przepustnica, krokowiec, zwrotnice, jeśli w Bp jest inny to również aparat zapłonowy... skrzynia, pół osie... to wszystko daje całkiem niezłą sumkę do zwrotu oczko


Podejrzewam też, że to wszystko od BP tez będzie kosztowało ładną sumkę :D

PostNapisane: 13 kwi 2009, 19:49
przez skorpek
xan napisał(a):Może ktoś będzie miał dokładną kalkulację takiego przedsięwzięcia.


to akurat sobie sam możesz zrobić jak poczytasz co trzeba przełożyć to na Allegro ceny masz jak na dłoni ;) nie oczekuj że wszystko się za Ciebie zrobi :P

xan napisał(a):Podejrzewam też, że to wszystko od BP tez będzie kosztowało ładną sumkę


no ma się rozumieć ;) chyba że wyrwiesz gdzieś kompletny silnik z osprzętem i w miarę tanio.. Ale i w dobrym stanie. Wtedy pewnie coś Ci się zwróci sprzedając pozostałości Z5 ;) Ale na pewno bez zysku <faja>

PostNapisane: 13 kwi 2009, 19:51
przez gadula
xan napisał(a):Hmm szkoda, że nie wciąż nie mam dokładnych informacji. Poczekam jeszcze trochę. Może ktoś będzie miał dokładną kalkulację takiego przedsięwzięcia.

Ale jak już wyżej pisałem, wszystko jest kwestią indywidualną, zależną od kosztów dorwania silnika, kosztu mechaników, dodatkowych płynów, itp, etc. Ale przeciętnie z 2000zł trzeba mieć odłożone :)