Swap 1.5 => 1.8
1, 2
Witam
Ostatnio myślałem nad remontem mojego Z5 i zastanawiam się czy nie lepiej zrobić swapa na 1.8. Może ktoś kto robił takiego swapa mógłby się wypowiedzieć w tej kwestii. Głównie chodzi mi o koszt takiego zabiegu (koszt zdrowego silnika) i co trzeba zmienić poza samym silnikiem (oraz jaki jest koszt tych elementów). Za wszelką pomoc dziękuję.
Ostatnio myślałem nad remontem mojego Z5 i zastanawiam się czy nie lepiej zrobić swapa na 1.8. Może ktoś kto robił takiego swapa mógłby się wypowiedzieć w tej kwestii. Głównie chodzi mi o koszt takiego zabiegu (koszt zdrowego silnika) i co trzeba zmienić poza samym silnikiem (oraz jaki jest koszt tych elementów). Za wszelką pomoc dziękuję.
- Od: 23 gru 2008, 23:16
- Posty: 159
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F, DOHC 1.5 16V
xan przecież ten temat był już wiele razy... Popatrz sobie temat Gadula w "Nasze Mazdy" on tam opisał co i jak
I mi przy SWAPIE pomagał dzięki mu za to wielkie 
Ostatnio edytowano 13 kwi 2009, 10:34 przez skorpek, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
Szukałem zanim napisałem ten temat i nic konkretnego nie znalazlem. Głównie swap z 2.0 na 2.5 Poza tym ceny moze juz sie pozmieniały. Mógłbyś napisać mi ile Cię to wyniosło i co musiałeś zmienić? A temat Galula też nie moge znaleść. Jego nick to Galul? 
- Od: 23 gru 2008, 23:16
- Posty: 159
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F, DOHC 1.5 16V
Gadula
skorpek zrobił literówkę
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
yyy
przepraszam jest Gadula moja wina źle napisałem
masz tu temat : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=29176
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
ja zmieniałem jakieś 2 miesiące temu i w moim przypadku koszt wyniósł ok 2000... dokładnie Ci nie wycenię bo silnik miałem pewny i tańszy po znajomości i robocizna była również ze znajomym więc tańsza. Jedyne co, to osprzęt mnie troszkę funduszy pochłonął bo nie do końca byłem doinformowany odnośnie wiązki i ECU więc te rzeczy po kilka razy kupowałem i teraz się z nimi bujam żeby sprzedać
Myślę że powinieneś się do 2500 PLN zmieścić
masz tu jeszcze jeden temat : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0 on też jakiś czas temu SWAPA robił i również z większą lub mniejszą pomocą Gadula

Myślę że powinieneś się do 2500 PLN zmieścić
masz tu jeszcze jeden temat : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0 on też jakiś czas temu SWAPA robił i również z większą lub mniejszą pomocą Gadula
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
xan – powiem Ci tak, tez miałem podobny problem i żałuję że zrobiłem remont, chociaż remont w pełni się udał i nie łyka oliwy i nie kopci
. Ja dąłem 1300 razem z wymiana rozrządu. Ale niestety mocy brakuje mi teraz, a BP to już jeździ, teraz nie ładowałbym się w remont tylko SWAP-ował, bo planuję zostać dużej przy aucie aż uzbieram na coś naprawdę sporo mocniejszego. Musisz zadecydować jak długo chcesz zostać przy efce i czy osiągi Z5 Cie zadowalają
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
xan napisał(a):Miałem nadzieję że to troche tańsze jest biorąc pod uwagę, że silniki na allegro stoją po ok 1000- 1300 zł z osprzętem
dołóż do tego robociznę w warsztacie, płyny... no chyba że sam przekładkę zrobisz to wtedy będzie faktycznie taniej
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
Osiągi z5 mnie napewno nie zadowalają ale miedzy remontem a swapem jest spora różnica cenowa. Rozrząd w swoim mam juz wymieniony. Zostały pierscionki. Z mazdą ogólnie planuję się szybko nie rozstawać ale niestety na swapa jak się właśnie przekonałem mnie nie stać bo to 2x wiecej kasy niz remont. Poza tym można kupić jeszcze gorsze padło niż się ma i cena wzrośnie jeszcze bardziej bo poza swapem trzeba bedzie zrobić remont. Co do samej przekładki to dogadał bym się z kumplem. A po swapie taki Z5 nadaje się jeszcze do czegoś czy tylko na złom?
- Od: 23 gru 2008, 23:16
- Posty: 159
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F, DOHC 1.5 16V
no więc jeśli sam byś przekładał to cenowo będzie oczywiście trochę taniej, ale jak już sam napisałeś nie wiesz na co trafisz... Więc pasowało by zrobić rozrząd i posprawdzać inne rzeczy. Z5 jeśli zdrowa to może i się dalej sprzeda ale nie ma aż tylu chętnych na to niestety... Ja ze swoim się bujam już długo i nikt nie chce kupić mimo iż mój był zdrowy i oliwy nie łykał...
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
xan napisał(a):Zostały pierscionki.
+ regeneracja głowicy i sporo innych nowych części. Wymiana samych pierścieni sprawy nie załatwi.
W wielu przypadkach przy remoncie Z5, jeśli w cylindrach nie zrobiły się owale to wystarczy tylko stare pierścienie wyczyścić i ponownie założyć. Zrobił tak chociażby KEEL i nie narzeka
A co do SWAPu, to wszystko zależy od indywidualnego przypadku. No i cena pomniejsza się zawsze o części które są do sprzedania
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A co do SWAPu, to wszystko zależy od indywidualnego przypadku. No i cena pomniejsza się zawsze o części które są do sprzedania
xan napisał(a):No właśnie co jest do sprzedania w Z5 z zapieczonymi pierscionkami?
xan zastanów się : przepływka, przepustnica, krokowiec, zwrotnice, jeśli w Bp jest inny to również aparat zapłonowy... skrzynia, pół osie... to wszystko daje całkiem niezłą sumkę do zwrotu
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
Hmm szkoda, że nie wciąż nie mam dokładnych informacji. Poczekam jeszcze trochę. Może ktoś będzie miał dokładną kalkulację takiego przedsięwzięcia. Ogólnie w tego typu tematach jestem kompletnie zielony i nie mam pojecia co trzeba wymieniać i ile dane części kosztują.
Podejrzewam też, że to wszystko od BP tez będzie kosztowało ładną sumkę
skorpek napisał(a):xan zastanów się : przepływka, przepustnica, krokowiec, zwrotnice, jeśli w Bp jest inny to również aparat zapłonowy... skrzynia, pół osie... to wszystko daje całkiem niezłą sumkę do zwrotu oczko
Podejrzewam też, że to wszystko od BP tez będzie kosztowało ładną sumkę
- Od: 23 gru 2008, 23:16
- Posty: 159
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F, DOHC 1.5 16V
xan napisał(a):Może ktoś będzie miał dokładną kalkulację takiego przedsięwzięcia.
to akurat sobie sam możesz zrobić jak poczytasz co trzeba przełożyć to na Allegro ceny masz jak na dłoni
xan napisał(a):Podejrzewam też, że to wszystko od BP tez będzie kosztowało ładną sumkę
no ma się rozumieć
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
xan napisał(a):Hmm szkoda, że nie wciąż nie mam dokładnych informacji. Poczekam jeszcze trochę. Może ktoś będzie miał dokładną kalkulację takiego przedsięwzięcia.
Ale jak już wyżej pisałem, wszystko jest kwestią indywidualną, zależną od kosztów dorwania silnika, kosztu mechaników, dodatkowych płynów, itp, etc. Ale przeciętnie z 2000zł trzeba mieć odłożone
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje