Zimówki lepsze na 1/4 mili???

Postprzez Jacek176 » 3 kwi 2009, 08:35

Przedwczoraj założyłem letnie gumy (Toyo T1R).
Wczoraj pojechałem pomierzyć się G-tech'em z nadzieją, że będzie lepiej niż na zimówkach (Barum Polaris 2).
No i srogo się zawiodłem :(
Wygląda na to, że jest dużo gorzej.
Kręciłem czasy w granicach 15.9-16.1 <killer>
Tylko raz udało mi się wykręcić 15.81
Na zimówkach bardzo powtarzalne były wyniki 15.8-15.9

Rozmiar opon letnich i zimowych ten sam: 195/50 R15. Felgi też te same.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 3 kwi 2009, 08:39

a te toyo to ile lat maja ? moze sa juz bardzo twarde, a moze wina to temp powietrza ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez brii » 3 kwi 2009, 08:44

Przy starcie na wprost przy tych samych rozmiarach opon zimówki wychodzą lepiej niż przeciętne letnie (ale szybko się kończą) – dawno temu o tym pisałem :)
Ostatnio edytowano 3 kwi 2009, 09:08 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 3 kwi 2009, 08:54

ravo napisał(a):a te toyo to ile lat maja ? moze sa juz bardzo twarde, a moze wina to temp powietrza ?

Kupowane w zeszłym roku. Produkcja: 10 tydzień 08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 3 kwi 2009, 09:08

Jacek176 napisał(a):Kupowane w zeszłym roku. Produkcja: 10 tydzień 08

A ile na nich przejeździłeś??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 3 kwi 2009, 09:12

brii napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Kupowane w zeszłym roku. Produkcja: 10 tydzień 08

A ile na nich przejeździłeś??

Nie za wiele. Mam drugie auto na dłuższe trasy. Ta Mazda służy mi tylko do zabawy.
Myślę, że nie więcej jak 10000km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 3 kwi 2009, 09:20

To OK, bo myślałem, że dopiero je założyłeś pierwszy raz – nic dziwnego by w tym nie było, że się ślizgają ale czasy byłyby napewno jeszcze gorsze ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 3 kwi 2009, 10:06

Czyli na zawody lepiej założyć zimówki na przód? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 3 kwi 2009, 10:55

Powszechan opinia jest taka, ze T1R to przereklamowany badziew. W dodatnich temperaturach zimowki swietnie kleją, duzo ludzi swiadomie zaklada zimowki na cwiartke. Problem w tym, ze na zimowkach w lecie mozna jechac tylko na wprost...
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Bartg » 3 kwi 2009, 12:14

Dokładnie T1R to jada glownie na ladnym biezniku, reklamie jako tuning i wystepie w F&F, nie sa to na pewno chinskie badziewia, ale mozna kupic sporo lepszych opon ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez luki88 » 9 kwi 2009, 22:38

zimówki są bardziej miękkie i lepiej trzymają się asfaltu (dla tego też np w lato zużywają się szybciej niż opmny letnie)
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Jacek176 » 10 kwi 2009, 21:01

Kurcze, właśnie przeglądałem angielskie forum Mazdy 323F i tam ludzie podłubanymi Madziami robią 15.4s na 1/4 mili przy prędkości końcowej 88Mph.
A ja robię 15.8-15.9 przy prędkości końcowej 90-91Mph :|
Czyli wychodzi na to, że mam wyjątkowo nieudolny start :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 10 kwi 2009, 22:59

A ja robię 15.8-15.9 przy prędkości końcowej 90-91Mph ysz

Pytanie czym oni mierza trap speed a czym ty :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacek176 » 11 kwi 2009, 10:05

Fiveopac napisał(a):
A ja robię 15.8-15.9 przy prędkości końcowej 90-91Mph ysz

Pytanie czym oni mierza trap speed a czym ty :)

W obydwu przypadkach pomiary G-techem Pro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez bodzioklb » 13 kwi 2009, 23:35

ZE TAK Z INNEJ BECZKI...jesli chodzi o letnie opony ktore dobrze sie kleja do asfaltu i dobrze nadaja sie do ruszania ostro to polecam bridgestone turanza er300...

odkad na tych oponach jezdze to naprawde duzo trudniej stracic przyczepnosc... czy to przy ruszaniu czy przy hamowaniu...

z doswiadczenia powiem ze wczesniej mialem pirelli – "spalenie" na swiatlach bylo niczym wielkim, wystarczylo wcisnoac ostro gaz i juz koleczka w miejscu krecily... na turanzach ciezko o pisk, zajefajnie trzymaja sie

jesli chodzi o hamowanie to wczesniej na pirelli abs przy mocnym hamowaniu odrazu dawal znac o sobie a na bridgestonach wlacza sie dopiero w koncowej fazie hamowania

Obrazek

ja mam opony w rozmiarze 195/60 R15 z indeksem predkosci 88V /nie mylic z 88H/ – nie jest to tani wydatek ale naprawde warto -jak sie dobrze poszuka to mozna kupic juz za niecale 300zł/szt
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez marktds » 26 wrz 2009, 20:27

ja mam slicki michelin chyba nowe w garażu, szerokie w hu... i chyba 13 czy 14 cali , nie chce ktoś takich?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez piwo » 27 wrz 2009, 01:47

sport cup?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje