Strona 1 z 5

4 przepustnice + mazda

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:10
przez Matheus
Zbieram dane co do sterowania 4 przepustnicami, jak zachowa się seryjna elektronika w stosunku do 4 przepustnic? dolot pozostanie z wykorzystaniem seryjnej przepływki oraz pozostaną wszystkie czujniki itd. Czy nie będzie za ubogo? Przyszłościowo zamontowana będzie prawdopodobnie jakaś świnka. Nie zależy mi na hier osiągach ale na poskładaniu tego bez wybuchu silnika;) dodam, że rozchodzi się o słynne Z5 :D

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:13
przez Pit
Jak masz zamiar zastosować ITB wraz z przepływką, seryjnym systemem paliwowym i seryjnym ECU, bo ja w tym momencie wysiadam...

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:15
przez Matheus
hehe rozumiem Cie bardzo dobrze i wiem ze jest to prawie bez sensu ale tu chodzi bardziej o sztukę dla sztuki;)

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:18
przez Pit
Matheus napisał(a):hehe rozumiem Cie bardzo dobrze i wiem ze jest to prawie bez sensu ale tu chodzi bardziej o sztukę dla sztuki;)

Znasz zasadę działania ITB?

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:19
przez Matheus
znam

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:19
przez Fiveopac
Matheus napisał(a):hehe rozumiem Cie bardzo dobrze i wiem ze jest to prawie bez sensu ale tu chodzi bardziej o sztukę dla sztuki;)

Czyli aby to dzialało, chcesz zamknac 4 przepustnice w puszcze polaczonej ze starym ukladem. Innej mozliwosic nie ma jesli chcesz stara przeplywke i sterowanie dawka paliwa. A wiec poco wymyslac takie rzeczy jak i tak tego widac nei bedzie? A moze obudowa bedzie z pleksi by widac bylo ten bezsens?
ITB sie zaklada troche w innych celach niz dla sztuki.

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:22
przez Matheus
skoro dla CIebie jest to bezsensem to ok ale ja to robie bo lubię. Wolę zrobić kolektor 4P niż zakładać magnetyzery i stożki.

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:25
przez Pit
Matheus napisał(a):znam

Nie wierzę :)

...dobrze, usystematyzujmy. Czy chodzi Ci o takie coś? Jeżeli nie, to pokaż o co innego.

Obrazek

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:28
przez Matheus
Widzę, że ten dział sprowadza się tylko do tego aby rozprawiać na temat białych kierunkowskazów, strumienic i sportowych świec;) tak więc temat można zablokować lub usunąć bo widzę, że ten temat i tak nic nie wniesie. Pozdro <peace>

EDIT
tak o coś takiego mi chodzi

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:29
przez Pit
Matheus napisał(a):Widzę, że ten dział sprowadza się tylko do tego aby rozprawiać na temat białych kierunkowskazów, strumienic i sportowych świec;) tak więc temat można zablokować lub usunąć bo widzę, że ten temat i tak nic nie wniesie. Pozdro <peace>

Nie żartuj proszę.

Matheus napisał(a):EDIT
tak o coś takiego mi chodzi

Czyli nie znasz zasady działania ITB. Będziesz fochował, czy podyskutujemy?

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:34
przez Fiveopac
Matheus napisał(a):Widzę, że ten dział sprowadza się tylko do tego aby rozprawiać na temat białych kierunkowskazów, strumienic i sportowych świec;

No niestey ten dzial w 95% sklada sie z życzeń i głośnego myslenia. Ziszczajace sie marzenia senne to tylko 5%. Dlatego staramy sie juz na poczatku odkreslac wyrazna linia projekty, ktora maja szanse na powstanie i te spowodowane chwilowym-umykajacym natchnieniem.

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:35
przez BratCukierka
Matheus tu zobacz na zasadzie 2,5 V6 jak to wykonane:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uWzCAkaaSX4&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uWzCAkaaSX4&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

a tu jak jeździ takie 2,5 v6 na 1/4 mili :D w takim czymś warto to robić ale Z5?

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/AACd9YZlh5E&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/AACd9YZlh5E&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:36
przez Matheus
możemy jeśli będziemy się traktować normalnie, czyli że każdy ma prawo do własnego zdania oraz do nie wiedzy bo nie twierdzę, że jestem tunerem samochodowym czy znawcą tuningu ale odrazu nie oznacza to, że nic nie wiem.

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:39
przez Bartg
Lol jaki patent, jak chcesz grzebac sie w ITB to lepiej kup Swifta GTi albo jakie VTi tam ludzie sie w to bawia. A dla samej sztuki to mozna zrobic wiele ciekawszych rzeczy np swap. Bo jak nie zalezy ci na osiagach to sobie mozesz nawet turbo wsadzic, moze nie wybuchnie ( za szybko ).

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:39
przez Pit
Matheus napisał(a):możemy jeśli będziemy się traktować normalnie, czyli że każdy ma prawo do własnego zdania oraz do nie wiedzy bo nie twierdzę, że jestem tunerem samochodowym czy znawcą tuningu ale odrazu nie oznacza to, że nic nie wiem.

Zgadzam się z Tobą w 100%. W takim przypadku trochę inaczej powinieneś zacząć wątek, bo to co napisałeś w pierwszym poście, nie ma totalnie sensu, jedno wyklucza drugie...

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:41
przez Matheus
czyli jak?

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:45
przez BratCukierka
chodzi o to gdzie chcesz mieć ten przepływomierz? spójrz na fotkę którą wkleił Piotruś i to co napisał:


Piotruś napisał(a):Jak masz zamiar zastosować ITB wraz z przepływką, seryjnym systemem paliwowym i seryjnym ECU



spójrz na fotkę lub filmikk i będziesz wiedział o co chodziło piotrusiowi bo na samym wstępie dałeś pomysł itb w z5 z elementami które się wzajemnie wykluczają :)

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:47
przez pawelMX6
Pewnie, że warto takie coś robić :) Osobiście uwielbiam jak silnik "gada" na gaźnikach.... to jest po prostu miazga!

Jeśli gaźniki to po co przepływomierz? Będziesz mechanicznie sterował dawkami paliwa, na przepustnicach, a nie ustawiał składu mieszanki bazując na czujnikach, tym bardziej ECU i śwince.

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:49
przez Matheus
pozostawienie przepływki było by rozwiązaniem przejsciowym aż do zastosowania swinki. Wtedy przeszedł bym z MAF na MAP

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:50
przez pawelMX6
Tylko nie rozumiem po co – przepływomierz, ECU a na końcu jeszcze świnka, mają za zadanie ustalenie składu mieszanki, tak? Jeśli masz gaźnik to skład mieszanki regulujesz mechanicznie – dyszami.