4 przepustnice + mazda

Postprzez Matheus » 28 sty 2009, 19:10

Zbieram dane co do sterowania 4 przepustnicami, jak zachowa się seryjna elektronika w stosunku do 4 przepustnic? dolot pozostanie z wykorzystaniem seryjnej przepływki oraz pozostaną wszystkie czujniki itd. Czy nie będzie za ubogo? Przyszłościowo zamontowana będzie prawdopodobnie jakaś świnka. Nie zależy mi na hier osiągach ale na poskładaniu tego bez wybuchu silnika;) dodam, że rozchodzi się o słynne Z5 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Pit » 28 sty 2009, 19:13

Jak masz zamiar zastosować ITB wraz z przepływką, seryjnym systemem paliwowym i seryjnym ECU, bo ja w tym momencie wysiadam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Matheus » 28 sty 2009, 19:15

hehe rozumiem Cie bardzo dobrze i wiem ze jest to prawie bez sensu ale tu chodzi bardziej o sztukę dla sztuki;)
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Pit » 28 sty 2009, 19:18

Matheus napisał(a):hehe rozumiem Cie bardzo dobrze i wiem ze jest to prawie bez sensu ale tu chodzi bardziej o sztukę dla sztuki;)

Znasz zasadę działania ITB?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Matheus » 28 sty 2009, 19:19

znam
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Fiveopac » 28 sty 2009, 19:19

Matheus napisał(a):hehe rozumiem Cie bardzo dobrze i wiem ze jest to prawie bez sensu ale tu chodzi bardziej o sztukę dla sztuki;)

Czyli aby to dzialało, chcesz zamknac 4 przepustnice w puszcze polaczonej ze starym ukladem. Innej mozliwosic nie ma jesli chcesz stara przeplywke i sterowanie dawka paliwa. A wiec poco wymyslac takie rzeczy jak i tak tego widac nei bedzie? A moze obudowa bedzie z pleksi by widac bylo ten bezsens?
ITB sie zaklada troche w innych celach niz dla sztuki.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Matheus » 28 sty 2009, 19:22

skoro dla CIebie jest to bezsensem to ok ale ja to robie bo lubię. Wolę zrobić kolektor 4P niż zakładać magnetyzery i stożki.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Pit » 28 sty 2009, 19:25

Matheus napisał(a):znam

Nie wierzę :)

...dobrze, usystematyzujmy. Czy chodzi Ci o takie coś? Jeżeli nie, to pokaż o co innego.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Matheus » 28 sty 2009, 19:28

Widzę, że ten dział sprowadza się tylko do tego aby rozprawiać na temat białych kierunkowskazów, strumienic i sportowych świec;) tak więc temat można zablokować lub usunąć bo widzę, że ten temat i tak nic nie wniesie. Pozdro <peace>

EDIT
tak o coś takiego mi chodzi
Ostatnio edytowano 28 sty 2009, 19:29 przez Matheus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Pit » 28 sty 2009, 19:29

Matheus napisał(a):Widzę, że ten dział sprowadza się tylko do tego aby rozprawiać na temat białych kierunkowskazów, strumienic i sportowych świec;) tak więc temat można zablokować lub usunąć bo widzę, że ten temat i tak nic nie wniesie. Pozdro <peace>

Nie żartuj proszę.

Matheus napisał(a):EDIT
tak o coś takiego mi chodzi

Czyli nie znasz zasady działania ITB. Będziesz fochował, czy podyskutujemy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Fiveopac » 28 sty 2009, 19:34

Matheus napisał(a):Widzę, że ten dział sprowadza się tylko do tego aby rozprawiać na temat białych kierunkowskazów, strumienic i sportowych świec;

No niestey ten dzial w 95% sklada sie z życzeń i głośnego myslenia. Ziszczajace sie marzenia senne to tylko 5%. Dlatego staramy sie juz na poczatku odkreslac wyrazna linia projekty, ktora maja szanse na powstanie i te spowodowane chwilowym-umykajacym natchnieniem.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez BratCukierka » 28 sty 2009, 19:35

Matheus tu zobacz na zasadzie 2,5 V6 jak to wykonane:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uWzCAkaaSX4&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uWzCAkaaSX4&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

a tu jak jeździ takie 2,5 v6 na 1/4 mili :D w takim czymś warto to robić ale Z5?

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/AACd9YZlh5E&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/AACd9YZlh5E&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Matheus » 28 sty 2009, 19:36

możemy jeśli będziemy się traktować normalnie, czyli że każdy ma prawo do własnego zdania oraz do nie wiedzy bo nie twierdzę, że jestem tunerem samochodowym czy znawcą tuningu ale odrazu nie oznacza to, że nic nie wiem.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Bartg » 28 sty 2009, 19:39

Lol jaki patent, jak chcesz grzebac sie w ITB to lepiej kup Swifta GTi albo jakie VTi tam ludzie sie w to bawia. A dla samej sztuki to mozna zrobic wiele ciekawszych rzeczy np swap. Bo jak nie zalezy ci na osiagach to sobie mozesz nawet turbo wsadzic, moze nie wybuchnie ( za szybko ).
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Pit » 28 sty 2009, 19:39

Matheus napisał(a):możemy jeśli będziemy się traktować normalnie, czyli że każdy ma prawo do własnego zdania oraz do nie wiedzy bo nie twierdzę, że jestem tunerem samochodowym czy znawcą tuningu ale odrazu nie oznacza to, że nic nie wiem.

Zgadzam się z Tobą w 100%. W takim przypadku trochę inaczej powinieneś zacząć wątek, bo to co napisałeś w pierwszym poście, nie ma totalnie sensu, jedno wyklucza drugie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Matheus » 28 sty 2009, 19:41

czyli jak?
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez BratCukierka » 28 sty 2009, 19:45

chodzi o to gdzie chcesz mieć ten przepływomierz? spójrz na fotkę którą wkleił Piotruś i to co napisał:


Piotruś napisał(a):Jak masz zamiar zastosować ITB wraz z przepływką, seryjnym systemem paliwowym i seryjnym ECU



spójrz na fotkę lub filmikk i będziesz wiedział o co chodziło piotrusiowi bo na samym wstępie dałeś pomysł itb w z5 z elementami które się wzajemnie wykluczają :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez pawelMX6 » 28 sty 2009, 19:47

Pewnie, że warto takie coś robić :) Osobiście uwielbiam jak silnik "gada" na gaźnikach.... to jest po prostu miazga!

Jeśli gaźniki to po co przepływomierz? Będziesz mechanicznie sterował dawkami paliwa, na przepustnicach, a nie ustawiał składu mieszanki bazując na czujnikach, tym bardziej ECU i śwince.
Ostatnio edytowano 28 sty 2009, 19:49 przez pawelMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Matheus » 28 sty 2009, 19:49

pozostawienie przepływki było by rozwiązaniem przejsciowym aż do zastosowania swinki. Wtedy przeszedł bym z MAF na MAP
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez pawelMX6 » 28 sty 2009, 19:50

Tylko nie rozumiem po co – przepływomierz, ECU a na końcu jeszcze świnka, mają za zadanie ustalenie składu mieszanki, tak? Jeśli masz gaźnik to skład mieszanki regulujesz mechanicznie – dyszami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje