Strona 1 z 3

SWAP 1.6 B6 –> 2.5 KLZE – Mazda mx-3

PostNapisane: 28 sty 2009, 05:38
przez Piotr Wozniak
Witam,
Mam dylemat: jestem teraz w USA a w PL zostala moja Mx3 1.6 16v SOHC (B6), tutaj
jest duzy wybor fajnych "joddeemowych" silniczkow i trafilem na przyklad na ladny KL-
ZE, bierze mnie ochota zeby to nadac do kraju i zrobic swapa. <diabel> Tylko ze...


1) podejrzewam , ze bez zmiany skrzyni a moze i polosi, przegubow sie nie da (przejscie z 88KM na 200KM i 136Nm na 217nM)... Mam racje? Czy moze jednak sie da?

2) ten KL-ZE ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MILLENIA ... MX-3-2-5L-
CURVED-NECK-ENGINE-
KLZE_W0QQitemZ250359559181QQihZ015QQcategoryZ33615QQssPageNameZWDVWQ
QrdZ1QQcmdZViewItem ) jest pozatym bez ECU, w Stanach moze taki ECU znajde ale
czy oprocz ECU potrzebowalbym cos jeszcze dokupic (pomijajac "liste zakupow Lukiego"
tzn. np. sprzeglo)? Niestety ECU z B6 to chyba nie posteruje KLZE i zadne zmiany
eepromow tu nie pomoga ;) Jak w ogole z "plug and play" takiego swapa, tzn. poduszki
pod silnik, reszta wiazek i osprzetu od B6 pasuje?


Zgascie moj zapal jesli trzeba, puki nie wydalem $700 <jelen>

Wiem, ze Luki jest weteranem i zwyciezca podobnej bitwy z technologia co z reszta chwalebnie opisal:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=mx3+klze

a Brii wie pewnie co najmnie tyle co Luki :)

...ale to bylo wyjscie z K8, podejrzewam ze z B6 szlak nieprzetarty...
Licze na szczere, jesli trzaba to bolesne uswiadomienie na co sie porywam ;)

Jesli tak lepiej, to prosze ktoregos z szanownych kolegow o kopniecie tematu do dzialu Tuning, moze najlepiej do watku Lukiego z powyzszego linka.

pozdro

PostNapisane: 28 sty 2009, 10:25
przez KyRy
–> Tuning


Piotr Wozniak napisał(a):podejrzewam ze z B6 szlak nieprzetarty...

uderz do krakusika

PostNapisane: 28 sty 2009, 10:33
przez Fiveopac
Piotr Wozniak poprawisz temat zgodnei z regulaminem to unikniesz kosza. Od 2005 roku moglbys go juz miec w miare opanowanego....

PostNapisane: 28 sty 2009, 16:47
przez Piotr Wozniak
Okay, zasady to zasady. podtytul byl "beletrystyczny" bo wszystkie symbole byly w glownym tytule. Ale OK, poprawione.

wie ktos co to za ustrojstwo, aparat zaplonowy do KL-ZE chyba, czyli kolejny punkt na "liscie zakupow" prawdopodobnie.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BRAND-NE ... -ZE-V6-92-
95-2-5L-626_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a
1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em
14QQhashZitem260350575315QQitemZ260350575315QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories



pozdro

PostNapisane: 28 sty 2009, 16:52
przez BratCukierka
aparat zapłonowy? :P

PostNapisane: 28 sty 2009, 17:11
przez radekkm
to jest walek :P ,kopulka kl-ze jest 7 palcowa

PostNapisane: 28 sty 2009, 17:14
przez BratCukierka
żebym ja wiedział <lol>

kl-ze to ja widziałem na żywo tylko u...jacoal, lukiego, wronxa i xxx jak już były zamontowane <lol>

PostNapisane: 28 sty 2009, 17:27
przez Piotr Wozniak
KOLEDZY!
Wyglada jakby byl komplet:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-KL-Z ... GT-Engine-
Swap_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3
a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2e
m14QQhashZitem260352929694QQitemZ260352929694QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ
5fPartsQ5fAccessories

chyba zeby do tego jeszcze trza bylo polosie albo przeguby zmieniac...

Radzcie, pomozcie zdecydowac co robic, bo zaczynam miec goracy leb <aniołek>

pozdro

PostNapisane: 28 sty 2009, 17:32
przez ravo
a ma kto Ci to zalozyc ? wystroic ?

PostNapisane: 28 sty 2009, 17:37
przez Piotr Wozniak
hmmm, mam dosc zdolnego mechanika z przeszloscia rajdowego mechanika, moze dalby rade, chociaz pewnie mnie przeklnie jak wroce do PL z takim ladunkiem ;)
Masz jakis kontakt gdzie takie rzeczy robia jakby co?

pozdro
PIT

PostNapisane: 28 sty 2009, 17:39
przez ravo
garaz Lukiego albo Patryka heheh

PostNapisane: 28 sty 2009, 17:41
przez BratCukierka
ale że Pruszcz Gd. masz blisko to Luki :)

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:20
przez Fiveopac
Luki1010 FTW! <diabełek>

PostNapisane: 28 sty 2009, 19:43
przez Piotr Wozniak
no jo.
Luki, daj znac co myslisz o tym stuffie. Pokladam nadzieje w Twojej ocenie realnosci przedsiewziecia transplantacji serca od dawcy innej rasy ;)

pozdro

Re: Swap Mx-3: B6 na KL-ZE

PostNapisane: 28 sty 2009, 20:25
przez Gared
Piotr Wozniak napisał(a):...ale to bylo wyjscie z K8, podejrzewam ze z B6 szlak nieprzetarty...

Źle bardzo podejrzewasz, bowiem szlak już jest przetarty. Jeśli dobrz ekojarzę (ale nie dam sobie za to ręki uciąć) to chyba Morder robił przeszczep z B6 na KL albo KL-ZE.

PostNapisane: 29 sty 2009, 00:16
przez blade83
Gared napisał(a):Morder robił przeszczep z B6 na KL albo KL-ZE.

z tego co mnie pamięć nie myli to SWAP'a Morderowi zrobił xXx i to było z K8 na KL-ZE. SWAP'a z b6 na BP, a potem na KL robił Krakusik-mx3 i to do niego Piotrze powinieneś się zwrócić z pytaniami.

PostNapisane: 29 sty 2009, 09:36
przez lukster
Piotr Wozniak napisał(a):a Brii wie pewnie co najmnie tyle co Luki

Oj chyba nie, wie sporo więcej ;)
Fiveopac napisał(a):Luki1010 FTW! diabelek

Znów się żeń szeniu napaliłeś widzę, zaczynam się o ciebie martwić hahaha

WOZI, rozumiem że kochamy konkretne egzemplarze, ale rozum podpowiada sprzedać b6 i kupić k8, po czym przeszczepić. Jeśli byś się jednak upierał przy przjściu z b6 na klze jest to do zrobienia, ale ekonomicznie nieuzasadnione. Oczywiście "najlepsi druciarze w 3c" robią takie swapy między drugim śniadaniem a obiadem" także jeśli nie przejdzie ci zapraszam do wymiany poglądów via PW ;)

Chcąc przejść z k8 na klze potrzebujesz jedynie silnik, eepromy jeszcze jakieś leżą, ecu tez się znajdzie ;) Natomiast swapując b6 na ze będzie potrzeba pół mx z k8 na pokładzie. Nie polecam, chyba że nazbierałeś dużo baksów i chcesz mi trochę oddać :P

PostNapisane: 29 sty 2009, 11:24
przez Gared
Blade to bardzo możliwe, wydawąło mi się, że to Morder... No widac tylko wydawało mi się. Byłem za to pewien, że ścieżka B6-KLZE została już przetarta.

PostNapisane: 29 sty 2009, 16:27
przez krakusik mx-3
wszystko się da ;) zależy ile kasy chcesz w to włożyć jak chcesz w krk damy rade to zrobić :D ale musisz mieć łąpy i mocowania poduszki i troche innych gratów z k8 ;)
Luki1010 napisał(a):Natomiast swapując b6 na ze będzie potrzeba pół mx z k8 na pokładzie.

racja ;)
Luki1010 napisał(a):chyba że nazbierałeś dużo baksów i chcesz mi trochę oddać język

bez przesady co to jest wiązka komp pół osie chłodnica i jeszcze trocheee innych gratów ;)

Swap Mazda MX-3 1.6 16V na 2.5 V6 klze

PostNapisane: 8 wrz 2012, 19:24
przez Sam14
Witam, jestem tutaj nowa osoba, byc moze poruszam ten temat jeszcze raz ale nigdzie nie udalo mi sie znalezc informacji na temat ktory mnie interesuje, a mianowicie co bede potrzebowal aby wykonac swapa z silnika w Mazdzie MX-3 1.6 16V 88KM na silnik z MX-6 2.5 V6 196KM? Wystarczy mi elektryka z MX-6 (wiazka silnika) czy bede musial cos przerabiać? Prosilbym o wszystkie dostepne informacje bo może coś mnie jeszcze zaskoczy. Z gory wielkie dzieki