Specyfikacja zawartosci microcontrolera w ecu ktos posiada dane ?

Postprzez realski » 3 sty 2009, 20:10

Witam czy ktos z was posiada jakies dane o umiejscowieniu map w pamieci motorolli w jakimkolwiek kompie od v6 ?

aktualnie uporalem sie z checksumem
przekonwerterowalem dumpa do postaci asm i wylaczylem obsluge sprawdzania sumy kontrolnej wiec to jest juz z glowy

dokladnie chodzi mi o polozenie mapy od przeplywek
sadze ze spokojnie dam rady przekonwerterowac ja dla MAP sensora

co do EGR mysle ze jak posiedze jeszcze pare dni i odnajde w kodzie jego obsluge
tak samo uda mi sie go wylaczyc .

limit predkosci .... tutaj mysle .. mozna to rozwiazac manualnie lub programowo .. jak znajde w sofcie to wywale

limit obrotow odnaleziony

mapa paliwa zlapana
mapa zaplonu zlapana .
jednak jest kilka map i tutaj pytanie ktos sprawdzal to w praktyce .. i na podstawie jakiegos bina moze mi podac zakresty gdzie sa dokladnie mapy .

aktualnie poszukuje czesci kodu odpowiedzialnej za scalowanie map w zaleznosci od wydajnosci wtryskiwaczy
Jesli ktos posiada wiedze na ten temat zapraszam do rozmowy
jestem w stanie napisac program do obrabiania binow z mazd v6
lukam w kompach obd1 ale jak zerkalem na obd2 jest to bardzo podobnie napisane wiec po rozkminieniu obd1 niebedzie problemu z obd2


Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez bazyl wspaniały » 4 sty 2009, 01:59

o matko!! weź to przetlumacz bo ja nie wiem o co kaman i wogóle po co?? a brzmi bardzo ciekawie :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez BratCukierka » 4 sty 2009, 02:13

i że taki spec marnował się w Chocarze :P
dzięki realski za rozmowę przez telefon gdy kupowaliśmy BF GTX'a od wnuka właścicieli tego byłego ASO :)

bazyl wspaniały ja też nie wiem o co kaman :P

włożyłeś już może KL albo coś zamiast K8?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez realski » 4 sty 2009, 03:05

co do KL to bedzie dokladnie od xedosa 9 podobaja mi sie te kolektorki :) i zmieszcze go spokojnie w 323 ..
Turbinki beda dokladnie od MITSUBISHI 3000GT 3000 GT VR 4 TWIN TURBO jedna padnieta juz posiadam
powoli bede kombinowac by to umiescic obok silniczka :)

Poszukuje wtryskow 400+ cc pasujacych do silnika KL jesli ktos posiada chetnie kupie
korby zamowione tloki jeszcze sie zastanawiam jaki stopien i czy bedzie szlif
celuje w 15 psi doladowania na kolach powinno byc jakies 300 HP to tak mniejwiecej narazie

co do ECU
wiem ze na forum ktos sie juz bawil w emulacje motorrolki i wpiecie emulatora prosto do komapa
zapewne ci co to robili maja pojecie co i jak .. a tym bardziej o miejscach map paliwowych i zaplonowych
wiec jesli dla tych map AFR jest ustawione na okolo 14.5 dosc prosto jest zmienic je dla afr 12.5
dodajac jeszcze do kalkulacji doladowanie mozna teoretycznie przepisac mapy tak by mniejwiecej juz sie zgadzaly dla 1 testow
jednak na przeplywce + turbo bedzie chyba ciezko okreslic stopien obciazenia silnika tak mi sie zdaje ..
jednak byc moze sie da i zrobic to na przeplywce .. ale zapewne przy takim doladowaniu przeplywka sie zamknie i bedzie wielka dup...a
wiec jesli znajde miejsce pamieci opisujacej specyfikacje przeplywki czyli jej mape ..
zapewne bede w stanie ja przekonwerterowac dla map sensora i problem z przeplywka zniknie
to samo tyczy sie zalewania na niskich obrotach swinki sobie z tym nie poradza przy takich wtryskach
a sterowanie full group jakos mi sie nie widzi wiec zaczynam dlubac w orginalnym sofcie mazdy ^^

Turbinki wejda problem bedzie z przodu chlodnica wody itp mam tam miejsca na 2 palce max :)
wiec zamek maski itp poleci won chlodnica bardziej z przodu i pojawi sie miejsce na turbinke
tyl spokojnie sie zmiesci .
auto w tej chwili z silnikiem k8 i 20 mitrami paliwa ma wage 980kg jedzie swietnie :)
na felgach 15 opony 195/55 trakcja na 1 biegu raczej nie istnieje 2 do polowy to samo ..
oczywiscie umiarkowane dodanie gazu zalatwia ten problem
na felgach 16 205/55 1 bieg jako tako ... 2 ok juz czuc ze silnik czuje takie przelozenie
narazie skrzynka od k8
wiec reasumujac
docelowo felgi 16 225/45 skrzynka od FS beda biegi troche dlugie ale o to chodzi :)
i silniczek od xedosa 9 bi-turbo

jesli bede w stanie zrobic mod z orginalnym kompem na pare map to bedzie to wygladalo tak
1 mapa standard praktycznie bez doladowania lub znikome
2 soft turbo ... max do 6 psi
3 hard
i teraz rozwiazywanie trakcji wiadomo szpera lub jakis mod usztywniajacy ..
doladowanie w zaleznosci od biegu ...
czyli przelaczanie map w zaleznosci od biegu .

to tyle co chcialem aktualnie napisac ..

jesli ktos cos wie na temat ecu map offsetow itp poprosze o info
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez radekkm » 5 sty 2009, 01:07

mam wrazenie ze nie wszyscy traktuja Cie powaznie, powodzenia w modach
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Lukano » 5 sty 2009, 11:42

radekkm napisał(a):mam wrazenie ze nie wszyscy traktuja Cie powaznie,

raczej nie wiedzą o co chodzi jak ja :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lukster » 5 sty 2009, 12:18

Nienawidzę cię realski. Ubiegłes mnie z pomysłem. :D Planowałem na sezon 2010 taki setup w BG a tak to już nie będzie tak ekscytujące :/
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez deejaybialy » 5 sty 2009, 13:22

realski jaka tam siedzi motka? cos niecoś wiem na ten temat gł. caraudio itp

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez Quaki » 5 sty 2009, 15:01

Tez kiedys tak kombinowalem ale napotkasz kilka dodatkowych problemow
1. do gratow ktore bedziesz musial umiescic w aucie dodaj jeszcze
-inna pompe paliwa (seryjna jest zdecydowanie zbyt malo wydajna)
-intercooler
-bov
-weze olejowe
i kilka innych rzeczy ktore wyjda w praniu
2.nikt nie emuluje motki (czyli mikroprocesora) bo co mialo by to dac? mikroprocesor podczas pracy korzytsta z epromu na ktorym zapiasny jest program (co do wartosci to radze poszukac w necie komp od KL jest dosc dobrze opisany)
3. zeby znalezc algortym przeplywki tzreba zdizasemblowac caly kod (duzo pracy, duzo czasu )
4.Mod z orginalnym kompem ja mam zrobiony (z tym ze w F2T ale mod jest uniwersalny i pasuje praktycznie do kazdego auta ktore wykorzystuje eprom) mod wyglada tak:
Obrazek
Pstryczkiem przelacza sie miedzy dwoma programami (czyli seria i sport ja wiecej nie potrzebuje albo jezdze spokojnie albo na maxa)
5. zeby zrobic to co chcesz czyli zmeinic mapy(tak zeby trzymaly na doladowaniu wartosc afr 12,5) i podlaczyc sie do sterownika z laptopem potrzebny ci bedzie taki sprzet
Obrazek
-sonda szerokopasmowa (niezbedna bez tego nawet sie za to niebierz)
-emulator (mozna sie obyc ale duzo czasu zajmuje nagrywanie kosci sprawdzanie i tak w kolko)
-programator (niezbedny zeby przeniesc program na kosc,ja juz mam inny ten ze zdjecia niestety byl troche za slaby)
-datalogger (no chyba ze bedziesz logowal sie na sofcie z sondy ale to troszke za malo zeby zrobic dobry program)
-software do edycji map (mzona to niby zrobic nawet w hex edytorze ale raczej nie polecam)
-no i laptop
6. przelacznie map w zaleznosci od biegu nic ci nie da jesli nie bedziesz mogl sterowac boostem w zaleznosci od biegu (a tego nie uzyskasz chyba albo nadpiszesz kod w sterowniku i dorobisz do tego hardware albo zrobisz zewnetrzne sterowanie) ten sterownik to nie jest sterownik od 1.8T vaga lub czegos juz wyposazony w sterowania PWM gdzie tylko zmieniasz mape wypelniania PWM i masz podniesiony boost tutaj nie ma fizycznie urzadzenia ktor mialo by to zrobic
U mnie boost sterowany bedzie takim oto sterownikiem
jeszcze w fazie pisania softu (plytka uniwersalna):
Obrazek
juz w pudelku
Obrazek
Widac ze bedzie to dodatkowo wskaznik boost, wskaznik temp. oleju, wskaznik AFR (normalnie waskopasmowego ale po wpieciu sterownika z szerokopasmowa sonda moze tez ja obsluzyc)
bedzie tez mogl wykonywcl kilka innych funkcji
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Fiveopac » 5 sty 2009, 18:04

Quaki jak zwykle rzeczowy i wyczerpujacy wywód :)
Aczkolwiek mam wrazenie, ze jest to atak motyką na słonce. Nie latwiej zbudowac megasquirta standalone? Z wasza wiedza byloby to jak ukladanie klockow lego a funkcjonalnosc najlepsza z mozliwych wlacznie z gotowym oprogramowaniem, modyfikacja parametrow na zywo, obsluga ebc, konwersja na map sensor, procedura startowa i setki innych bajerow.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez realski » 5 sty 2009, 19:12

Quaki napisał(a):Tez kiedys tak kombinowalem ale napotkasz kilka dodatkowych problemow
1. do gratow ktore bedziesz musial umiescic w aucie dodaj jeszcze
-inna pompe paliwa (seryjna jest zdecydowanie zbyt malo wydajna)
-intercooler
-bov
-weze olejowe
i kilka innych rzeczy ktore wyjda w praniu
2.nikt nie emuluje motki (czyli mikroprocesora) bo co mialo by to dac? mikroprocesor podczas pracy korzytsta z epromu na ktorym zapiasny jest program (co do wartosci to radze poszukac w necie komp od KL jest dosc dobrze opisany)
3. zeby znalezc algortym przeplywki tzreba zdizasemblowac caly kod (duzo pracy, duzo czasu )
4.Mod z orginalnym kompem ja mam zrobiony (z tym ze w F2T ale mod jest uniwersalny i pasuje praktycznie do kazdego auta ktore wykorzystuje eprom) mod wyglada tak:
Obrazek
Pstryczkiem przelacza sie miedzy dwoma programami (czyli seria i sport ja wiecej nie potrzebuje albo jezdze spokojnie albo na maxa)
5. zeby zrobic to co chcesz czyli zmeinic mapy(tak zeby trzymaly na doladowaniu wartosc afr 12,5) i podlaczyc sie do sterownika z laptopem potrzebny ci bedzie taki sprzet
Obrazek
-sonda szerokopasmowa (niezbedna bez tego nawet sie za to niebierz)
-emulator (mozna sie obyc ale duzo czasu zajmuje nagrywanie kosci sprawdzanie i tak w kolko)
-programator (niezbedny zeby przeniesc program na kosc,ja juz mam inny ten ze zdjecia niestety byl troche za slaby)
-datalogger (no chyba ze bedziesz logowal sie na sofcie z sondy ale to troszke za malo zeby zrobic dobry program)
-software do edycji map (mzona to niby zrobic nawet w hex edytorze ale raczej nie polecam)
-no i laptop
6. przelacznie map w zaleznosci od biegu nic ci nie da jesli nie bedziesz mogl sterowac boostem w zaleznosci od biegu (a tego nie uzyskasz chyba albo nadpiszesz kod w sterowniku i dorobisz do tego hardware albo zrobisz zewnetrzne sterowanie) ten sterownik to nie jest sterownik od 1.8T vaga lub czegos juz wyposazony w sterowania PWM gdzie tylko zmieniasz mape wypelniania PWM i masz podniesiony boost tutaj nie ma fizycznie urzadzenia ktor mialo by to zrobic
U mnie boost sterowany bedzie takim oto sterownikiem
jeszcze w fazie pisania softu (plytka uniwersalna):
Obrazek
juz w pudelku
Obrazek
Widac ze bedzie to dodatkowo wskaznik boost, wskaznik temp. oleju, wskaznik AFR (normalnie waskopasmowego ale po wpieciu sterownika z szerokopasmowa sonda moze tez ja obsluzyc)
bedzie tez mogl wykonywcl kilka innych funkcji
Pozdrawiam


mechanicznie mysle ze sobie poradze jest zaplecze i kupa czasu po godzinach
nigdzie mi sie nie spieszy i przemysle wszystko dokladnie
znajac siebie to silnik bedzie juz uturbiony wypieszczony itp przed swapem
linije olejowe itp jasna sprawa bedzie tych dodatkowych gratow troche ..
i wiem jakie to beda koszty ... traktuje to jako cel do osiagniecia :)
co do kontrolowania boostu mozna zrobic sterownik piekny elektroniczny
lub zrobic sobie bypasami... i tutaj temat otwarty ..
co do ecu aktualnie siedze w kodzie kompa i obczajam co robia procki
z czasem rozgryze wiekszosc a przynajmniej czesc jaka mnie interesuje
zastanawiam sie jak to jest zrobione za pomoca tego przelacznika ..
zapewne jest to 64kb epromik i za pomoca zwarcia jest czytany 1 lub 2 blok pamieci ..
32k 1 blok 32k 2 .. i w ten sposob da sie faktycznie zmieniac mapy w locie ..
chyba ze ktos rozwalil caly soft i dopisal procki do przeskoku na inne mapy jesli dany warunek jest spelniony .. no ale tutaj celuje w ciemno ...
co do wpinki jakims hardware zamiast epromu i przekierowanie to do lapka
to tylko tak widze korekcje map itp ..
wiec jesli masz jakies namiary co to za sprzecik itp to poprosze o liste
zakupie sobie to wszytko bo bez tego wielka lipa bedzie :)
sonda jasna sprawa to jest oczywiste jak dla mnie
co do datalogera 1 AFR 2 PRZEPLYWKA LUB MAP 3 PRZEPUSTNICA 4 EWENTUALNIE TEMPERATURA .

i teraz rozgryzajac mape przeplywki w ecu
algorytm obliczania x y mapy dla danych obrotow i otwarcia przepustnicy i przeplywki
mamy piekny dataloger z afr na naszej mapie paliwowej
i bedzie ona identyczna wyskalowana jak w ecu ..
nie mowie ze to jest jakies chop siup ale da sie to zrobic ...
i w takim wypadku mozna dosc szybko skorygowac mapy
oj zabawy z tym jest nie malo :) ale co tam moze to mi sie uda zrobic cos takiego fajnego :)
a na dobry lad wystarczy napiecie z przeplywki + obroty + odczyt z lambdy
i juz wiemy w jakiej kolumnie mapy jestesmy napiecie min max przeplywki dzielimy przez ilosc komorek obciazenia i pi razy oko wiemy gdzie jestesmy na mapie ..
wiec wszystko to jakos da sie ogarnac w ten czy inny sposob .

Wiec jesli masz jakis fajny hardware na sell pod te zabawy lub linki jakies gdzie mozna zakupic zabawki daj znac . nie ma co sie czajic bo zaczyna rdzewiec :)
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez radekkm » 5 sty 2009, 20:33

masz PW :D
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Quaki » 6 sty 2009, 01:04

Fiveopac masz calkowita racje ale sa dwa aspekty dlaczego robie tak a nie poprzez gotowe wyroby
1.tworze wlasna technologie (lubie to bo cos tworzye i sie czegos ucze ) a nie kupuje gotowy produkt ktory zrobil ktos inny
2. Pomimo ze wystroje mege i tak musze kupic jakies dobre wskazniki boost temp oleju egt itp (mega nie wysweitla wskazan pomimo ze je loguje a jezdzenie z laptopem non stop jakos mi sie nie usmiecha) jesli zrobie je sam to za 1tys zl mam wszytsko w jednym i wiem dokladnie co mam i czego moge sie spodziewac po swoim wlasnym sprzecie
realski
zastanawiam sie jak to jest zrobione za pomoca tego przelacznika ..
zapewne jest to 64kb epromik i za pomoca zwarcia jest czytany 1 lub 2 blok pamieci ..
32k 1 blok 32k 2 .. i w ten sposob da sie faktycznie zmieniac mapy w locie ..

Brawo dobrze kombinujesz tylko ze jeszcze jest do tego pull up zeby nie bylo stanow nieustalonych (a dokladnie zeby byly jak najkrutsze i zeby programy nie skakaly miedzy soba przy przelaczaniu) i filtracja zaklucen zeby sie program sam nie przelaczyl
Co do harwaru jak znajde linki do ludzi od ktorych ja kupowalem to wysle (ale nie wiem czy je jeszcze mam ) na pewno polecam kontroler szerokopasmowy najlepiej LM-1 (mozna z niego wykonac dosc fajny logger) albo taki jak ja mam tanszy LC-1 z tym ze do tego bedziesz musial sam robic jakis logger
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje