Strona 1 z 2

Box – zwiekszenie mocy

PostNapisane: 26 lis 2008, 23:14
przez rafu83
Witam

Zamierzam podnies moc swojej mazdy (mazda 6 2003r. TS TD 121KM) dlatego zastanawiam sie na zalozeniem boxa, chip raczej odpada gdyz wolalbym nie ingerowaz w fabryczny (mieszkam w uk, a boxa bede mogl odpiac w kazdej chwili)
Znalazlem cos takiego i prosze o wasze opinie i rady:

1 ) http://cgi.ebay.co.uk/Digital-Diesel-Tu ... 240%3A1318

2) http://www.racechip.de/racechip-chiptun ... 202-r.html

3) http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0304712052

Dzieki za odpowiedz.
Pozdrawiem

PostNapisane: 26 lis 2008, 23:50
przez Fiveopac
rafu83 poprawilem za ciebei temat, zapoznaj sie z regulaminem forum
<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26546
oraz FAQ
<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26836
Gdzie znajdziesz odpowiedz dlaczego nie warto wstawiac wentylatorow od komputera do mazdy.

PostNapisane: 27 lis 2008, 00:11
przez rafu83
dzieki, juz to zrobilem
a o "wentylatorach komputerowych" wlasnie czytam <lol> w sumie tak myslalem ale warto spytac.

opcja 1 i 2 wyglada bardziej "rozsadnie" ale nie wiem czy i ktora ewentualnie wybrac?

PostNapisane: 27 lis 2008, 23:18
przez rafu83
to moze chociaz wypowie sie ktos kto uzywa boxa w swojej 6 ?
wrazenia, jak sie spisuje itp

Dzieki.
Pozdrawiam

PostNapisane: 27 lis 2008, 23:57
przez Udesky
rafu83 napisał(a):dlatego zastanawiam sie na zalozeniem boxa, chip raczej odpada gdyz wolalbym nie ingerowaz w fabryczny (mieszkam w uk, a boxa bede mogl odpiac w kazdej chwili)

ale chipa stroją ci pod twój silnik, natomiast z tymi boxami jest różnie, jedni chwalą, a inni mieli z tego powodu jakieś tam problemy. Generalnie box jest dla samochodów na gwarancji, co by jej nie tracić. Zresztą nie wiem po co będziesz chciał go odpinać, mocy nigdy nie za wiele, paliwa po porządnym sofcie na pewno nie spali ci więcej przy normalnej jeździe.
Ewentualnie wydaj więcej kasy na wynalazek V-TECH RTS:
http://www.vtech.pl/aktua...-moc-403-1.html

Można także wykonać tańsze rozwiązanie czyli poprosić tunera o 2 programy, mocniejszy i seryjny, który będziesz sobie sam wgrywał za pomocą laptopa i jakiegoś tam urządzenia umożliwiającego jego połączenie z ECU samochodu, bynajmniej jest to możliwe w przypadku TDI, nie wiem jak ma się sprawa w Mazdzie 6.

Tu masz link to Vtechu w UK:
http://vtech-tuning.co.uk/

maja BOXy i chipy, zadzwoń i się dowiesz co [jakie?].

Odsyłam cie do lektury z OCP na temat BOXów:

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 38&start=0

PostNapisane: 28 lis 2008, 20:21
przez rafu83
Dzieki za odpowiedz
Mysle o boxie glownie ze wzgledow legalnych w UK (niechcialbym zglaszac tuningu do ubezpieczenia itd)
w sumie boxy tez sa pod samochod wiem ze to nie chip ale lepsze niz nic

zaraz biore sie do lektury :) a jutro zadzwonie do v-techa.

Naprawde V-tech jest taki dobry w porownaniu do innych?

PostNapisane: 28 lis 2008, 22:02
przez Udesky
rafu83 napisał(a):V-tech jest taki dobry w porownaniu do innych?

Vtech ma uznana renomę w Polsce, ale nie wiem jak się na niego zaopatrują w UK.

rafu83 napisał(a):Mysle o boxie glownie ze wzgledow legalnych w UK (niechcialbym zglaszac tuningu do ubezpieczenia itd)

Ale jak ci sprawdzą to że masz softa i większą moc? Biorą cie na hamownie, sprawdzają ciśnienie, dawkę paliwa itd? Przecież bez kompa to jest prawie nie możliwe do wykrycia, chyba że się mylę. Jak to jest w UK?

PostNapisane: 28 lis 2008, 23:19
przez Riki
Udesky napisał(a):Vtech ma uznana renomę w Polsce,


hmm.. powiedziałbym raczej w Europie ;) co nie co znam tą Krakowską firmę <faja>

PostNapisane: 29 lis 2008, 12:42
przez rafu83
Udesky napisał(a):Ale jak ci sprawdzą to że masz softa i większą moc? Biorą cie na hamownie, sprawdzają ciśnienie, dawkę paliwa itd? Przecież bez kompa to jest prawie nie możliwe do wykrycia, chyba że się mylę. Jak to jest w UK?


No niby nie :D
z drugiej strony myslalem by w przyszlym roku (jak finanse pozwola :| ) zmienic moja mazda na tez mazde ale cos z mniejzszym przebiegiem i troche mlodsza :)

zastanawiam sie skad ta rozbierznosc cen v-tech 350funt a te dwa boxy co znalazlem po 150funt ?

PostNapisane: 29 lis 2008, 21:13
przez Udesky
rafu83 napisał(a):astanawiam sie skad ta rozbierznosc cen v-tech 350funt a te dwa boxy co znalazlem po 150funt

tak jak ci pisałem na GG, jak również jest to nakreślone w wątku na OCP, boxy – te tanie – to nic więcej, przynajmniej w Polsce, jak zalany plastikiem opornik, dawkujący większą ilość paliwa, bez zmiany doładowania itp, przez co może to grozić zapieczonymi kierowniczkami w turbinie.
Vtech, może robi ci boxy na zasadzie softu, czyli stroi go pod twój samochód i w tedy działa jak chip, ale wyjmowany i stąd ta cena (w polskim oddziale ceny boxow zaczynają się od 1500zl).
Najlepiej jak byś do nich zadzwonił i oni ci wszystko wytłumaczą.

PostNapisane: 30 lis 2008, 01:46
przez rafu83
Dzisiaj z nimi gadalem stad wiem ze kosztuje 350 (porownywalnie do pl patrzac na kurs) + 50 jesli chce zrobic hamownie (co w sumie by sie przydalo) ten z ebay niby tez programuja pod auto
ale jak tylko odloze troche kasy to wybiore sie do v-techa i chyba zdecyduje na red boxa :D (+ 20KM ale bede mial pewnosc ze nie zniszcze skrzyni, sprzegla itd)
no i szczesciem siedzibe maja 30min drogi odemnie :)

Update
Kupilem boxa <jupi> nie v-tech :| ale tez nie opornik :)

Obrazek

jak zrobie hamownie wrzuce wykres, narazie trasa praca-dom (10min po miescie) wiec wiele nie moge napisac

[img=http://img98.imageshack.us/img98/6123/dsc01937resizetz5.th.jpg]

PostNapisane: 19 gru 2008, 19:42
przez rafu83
odswierzam, foto boxa powyzej, co sadzicie ?

PostNapisane: 20 gru 2008, 17:19
przez Grzyby
rafu83 napisał(a):foto boxa powyzej, co sadzicie ?

ładny :p
Ale czerwony byłby ładniejszy <lol>

Nie wiem jakiej innej odpowiedzi oczekujesz na foto jakiejś elektroniki ??

PostNapisane: 20 gru 2008, 17:51
przez Pit
Ja uważam, że w kolorach "świątecznych" (złoty i czerwony) byłby o niebo ładniejszy.

P-Box – zwiekszenie mocy

PostNapisane: 20 gru 2008, 20:24
przez Enduro
rafu83 napisał(a):...podnies moc swojej mazdy (mazda 6 2003r. TS TD 121KM) dlatego zastanawiam sie na zalozeniem boxa, chip raczej odpadaZnalazlem cos takiego i prosze o wasze opinie i rady


od ok. 18 mc-y mam Power-boxa niemieckiej firmy AMH
i przejechałem z nim ok. 40 000 km
i polecam..
a podczas przeglądu byłem podpięty pod tester w ASO
i nie wymontowalem go uprzednio!!!
a on wskazał tylko:
podwyższone ciśnienie na listwie wtryskowej!
>czyli to b. dobra informacja,
że nie jest on taki "barbarzynski", ktory oszukuje tylko motor,
ze jest : arktycznie zimno i powoduje, ze silnik chodzi na tzw. ssaniu!
ta sam firma proponuje Pboxa do VW TDI z 3 letnią gwarancją,
gdyz mają duże doświadczenia z tuningiem!
koszt jest tez okay (ok.139Euro)
i on jedno ma dodatkowo co wg. mnie jest istotne,
ma potencjometr, za pomoca którego, można w kazdej chwili indywidualnie regulować przyrost mocy ( do 30% przyrostu)!
i to jest dość korzystne
bo jak mam takiego Pboxa na maxa ustawionego
to motor będzie kopcił i nie bedzie można tego zmniejszyć
lub zniwelować
a tak możemy znalezć kompromis
dlatego polecam takiego z regulacją!
a spalanie spadlo mi o ok. 0.6-0.9 Litra na 100km przy normalnej jezdzie!
pozdr
E

PostNapisane: 21 gru 2008, 03:10
przez rafu83
Piotruś napisał(a):Ja uważam, że w kolorach "świątecznych" (złoty i czerwony) byłby o niebo ładniejszy.

Chyba masz racje i zaciski tez tak pomaluje <lol>


Narazie box wydaje sie oki, temperatura nie rosnie, nie kopci, bede wiedzial jak wplynal na moc gdy zrobie hamownie ale narazie troche czasu brak :|

U mnie regulacja jest zworkami w boxie.

PostNapisane: 24 gru 2008, 16:12
przez figo-fago
Witam , ja właśnie mam zamontowany power-box w mojej nowej Madzi. Byłem w V – Tech-u i kupiłem . Przyrost mocy ze 143 KM do 165 KM i moment z 340 Nm do 402 Nm . Wydaje mi się , że biedy nie ma. Jak skończy mi się gwarancja to napiszą mi program . :D

PostNapisane: 24 gru 2008, 16:14
przez figo-fago
Zapomniałem dodać , że jest pokrętło , którym się ustawia program . Teraz mam ustawiony na 6 , a programów jest 9......... :)

PostNapisane: 25 wrz 2009, 00:10
przez dobrzyn22
To ja dodam że vtech zamontował mi boxa.seryjnie powinno być 121 koników,było bodajże 127 na hamowni:D Po przetestowaniu kilku programów,box ustawiony na pozycje nr.5(z 10-ciu możliwych)daje przyrost mocy do 149KM,moment dochodzi do 300Nm.Wrażenia po pierwszej jeździe-rewelacja :D ,mało tego,spalanie wg.komputera spadło o ok.0,5-0,8l/100km. :D no,czego można chcieć więcej??ogólnie żałuję że nie mogli mojej mazdy "zczipować"bo wtedy można dużo precyzyjniej dobrać charakterystykę momentu obrotowego,niż w przypadku boxa.Ogólnie-jak najbardziej polecam samego boxa jak i VTECH,bo widziałem,że gość się naprawdę stara zrobić coś pożytecznego,tak jakby to było jego auto :]

PostNapisane: 25 wrz 2009, 10:27
przez ES6
dobrzyn22 napisał(a):To ja dodam że vtech zamontował mi boxa.seryjnie powinno być 121 koników,było bodajże 127 na hamowni:D Po przetestowaniu kilku programów,box ustawiony na pozycje nr.5(z 10-ciu możliwych)daje przyrost mocy do 149KM,moment dochodzi do 300Nm.Wrażenia po pierwszej jeździe-rewelacja :D ,mało tego,spalanie wg.komputera spadło o ok.0,5-0,8l/100km. :D no,czego można chcieć więcej??ogólnie żałuję że nie mogli mojej mazdy "zczipować"bo wtedy można dużo precyzyjniej dobrać charakterystykę momentu obrotowego,niż w przypadku boxa.Ogólnie-jak najbardziej polecam samego boxa jak i VTECH,bo widziałem,że gość się naprawdę stara zrobić coś pożytecznego,tak jakby to było jego auto :]


A gdzie montowałeś BOX-a i sprawdzałeś moc ?