Strona 1 z 10

SWAP 2.0 KF –> 2.5 KL – Mazda 323F BA

PostNapisane: 30 gru 2003, 22:25
przez xXx
Mam pytanie do wszystkich, a szczególnie do kolegów Speców, co będę potrzebował, żeby przeprowadzić Swap silnika na 2.5 V6 ??

Moje pytania to:

– Czy skrzynia biegów będzie pasowała/czy wytrzyma ?
– Czy wytrzyma sprzęgło i półosie/przeguby ?
– Czy wiązka od komputera ma jednakowe złącze ?
– Jak jest z układem chłodzenia czy ten u mnie miałby wystarczającą wydajność ?
– Układ dolotowy ma większa średnicę w 2.5 i czy w takim razie trzeba by go wymienić ?
– Jak jest z połączeniem wszystkich czujników czy są one w tych samych miejscach co w 2.0 V6 i czy złącza będą pasować ?

A i jedno podstawowe, czy silnik zmieści się pod rozpórką od kielichów, bo niechciałbym jej wyjmować ?

Pozdro

P.S. Jeżeli ktoś ma jakieś inne sugestie do częsci, które trzeba by wymienić prosze pisać.

PostNapisane: 30 gru 2003, 22:52
przez Zombi
– Czy skrzynia biegów będzie pasowała/czy wytrzyma ?
– Czy wytrzyma sprzęgło i półosie/przeguby ?
– Czy wiązka od komputera ma jednakowe złącze ?
– Jak jest z układem chłodzenia czy ten u mnie miałby wystarczającą wydajność ?
– Układ dolotowy ma większa średnicę w 2.5 i czy w takim razie trzeba by go wymienić ?
– Jak jest z połączeniem wszystkich czujników czy są one w tych samych miejscach co w 2.0 V6 i czy złącza będą pasować ?

A i jedno podstawowe, czy silnik zmieści się pod rozpórką od kielichów, bo niechciałbym jej wyjmować ?


– nie wiem czy skrzynia pasuje
– wiazke i komputer radzilbym wymienic i tu mala uwaga WIAZKE I KOMPUTER BIEZEMY TYLKO Z AUTA Z KTOREGO POCHODZI SILNIK
– o ukladzie chlodzenia nie mam pojecia
– dolot trzeba wymienic (a moze tylko rozwiercic?? nie wiem)
– o czujnikach nie mam pojecia
– silnik nie jest duzo wiekszy, wydaje mi sie ze sie zmiesci

PostNapisane: 31 gru 2003, 11:29
przez xXx
Czyli w tym momencie jestem w tym samym miejscu co na początku.



Ludzie piszcie coś, bo bardzo mam ochotę na taką wymianę.



:D :D :D

PostNapisane: 31 gru 2003, 20:38
przez Smirnoff
Chyba Cie głowa boli, albo kasa w tyłek parzy....:P
Nie sądziłem, ze nasża rozmowe na priv potraktujesz tak serio... :P

PostNapisane: 31 gru 2003, 20:54
przez Morder
Smirnoff napisał(a):Chyba Cie głowa boli, albo kasa w tyłek parzy....:P
Nie sądziłem, ze nasża rozmowe na priv potraktujesz tak serio... :P


Patryk lepiej załóż jakieś dobre turbo i będziesz wymiatał

PostNapisane: 1 sty 2004, 18:04
przez xXx
Smirnoff ja to traktuję orientacyjnie, ponieważ jestem ciekaw ile taka przyjemność w sumie by kosztowała. Co do rozmowy to sądzę to samo o czym rozmawialiśmy :D


Poza tym wpadłem na pomysł, żeby zrobić sobie najszybszą 323F BA w Polsce......... I to było by Cool ;)

PostNapisane: 2 sty 2004, 02:01
przez marek
Patryk,
przeczytaj mojego posta w temacie o MX-6, który rzucił Carrlos
Ja mam u siebie zrobiony przez poprzedniego właściciela swap 1,8 na 2,0 (to już wiesz) i czytałem co nieco o swapie 1,8 na 2,5 w MX-3
Wejdź sobie na stronę mx-3.com i tam w linkach oraz w dziale technicznym są linki do stron gdzie są opisane takie swapy, z tego co czytałem to nie stanowi to specjalnie problemu,
wiem że na pewno zaleca się zmienić ECM, wiązki pozostaja te same bo 1,8 ma ten sam aparat zapłonowy co 2,5 tzn na 2 kostki od pewnego roku (aparat KL01) (2,0 ma chyba jedną kostkę z 4 przewodami?? – nie wiem bo ja mam aparat i dolot z 1,8)
Skoro skrzynia z 1,8 pasuje do 2,0 (u mnie) ti do 2,5 wg tego co czytałem też to twoja tez pasuje do 2,5,
układ chłodzenia raczej też pasuje, problem jest z wydechem, ale to kwestia paru spawów na pierwszej rurze i zmiany tłumika
mocowania silnika pasują
Na wiosne będe wiedział więcej, bo mi też coś takiego po głowie chodzi :D

Najszybszy MX w Polsce, brzmi całkiem fajnie ;P

PostNapisane: 2 sty 2004, 04:40
przez xXx
Dzieki wielkie za odpowiedź.....jak coś bedziesz wiedział to daj znać :)

PostNapisane: 2 sty 2004, 23:47
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 3 sty 2004, 00:00
przez xXx
Dzieki za odpowiedź SimoneuS ciekawe tylko czy kolektor bedzie pasowal jak trzeba ale chyba tak :)

PostNapisane: 3 sty 2004, 08:46
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 3 sty 2004, 10:20
przez GrzegorzSz
Autmatyczne skrzynie maja sterownik oddzielne, ale scisle powiazany z calym okablowaniem auta. W 626 n.p. dotyczy to calego okablowania w komorze silnika, tzn. wiazki od sterownika(ow) oraz wiazki glownej.

Skrzynia manual moze pasowac, ale miec calkiem inne przelozenia.

PostNapisane: 3 sty 2004, 17:02
przez xXx
A jak sądzicie, za jakie pieniądze mógł bym kupić silnik 2,5 V6 w dobrym stanie z osprzętem, ECU oraz wiązką przewodów ??


Ale mi chodzi to po głowie i ciekawi mnie ile by przyśpieszała 323F BA do 100 z tym silnikeim??? Do tego na początek zmienił bym dolot i układ wydechowy co może dało by mi jakieś 170KM.


A na koniec Turbo..... :D

PostNapisane: 3 sty 2004, 17:06
przez xXx
A jeszcze Panowie ciekawi mnie czy można dostać u nas silnik Millera 2.3 V6 ?? Simoneus ma rację jak robić Swapa to pożądnego.


Teraz pytanie czy ten silnik dałoby się teoretycznie zamontować w 323F BA i czy może ktoś już coś takiego widział ??


Pozdro.............ale mam pomysły co ??

PostNapisane: 3 sty 2004, 17:16
przez Morder
Pomysły fajne, szkoda, że ich nie zrealizujesz <jelen>

PostNapisane: 3 sty 2004, 17:23
przez xXx
Mordeczko,a dlaczego uważasz że ich nie zrealizuję ???? Wszystko to kwestia czasu, ustalenia pewnych faktów co do części które trzeba wymienić i przeróbek oraz znalezienia dobrego silnika :D

PostNapisane: 3 sty 2004, 17:26
przez Globy
I piniendzy :P

PostNapisane: 3 sty 2004, 17:31
przez xXx
Kasa przyjdzie z czasem, ale warto by było mieć te 220 KM w 323F :D

Oczywiście zawieszenie też trzeba by zrobić i jaka skrzynia biegów przeniesie taki obciążenie, bo nie wyobrażam tego sobie.

PostNapisane: 3 sty 2004, 17:36
przez Globy
No, mysle, ze nawet przy 2.5 skrzynia szykuje sie do wymiany ze wzgledu na inne przelozenia. Ale ~200 konikow w "efce"... :P

PostNapisane: 3 sty 2004, 17:40
przez Morder
Zakładamy się o flaszkę, że nie zrobisz swapa na 2,5 V6 ? na przykład w przeciągu 5 lat