Strona 1 z 6

jak uturbić mazde 323f bg gt

PostNapisane: 29 wrz 2008, 16:59
przez Kissu
Witam wiem że jest cała masa podobnych tematow jednak chcialbym uslyszec opinie odnosnie tego modelu.Chodzi o to iż chcialbym zwiekszyc moc Madzi do jakis 190
dysponujac kwota plus-minus 6000tys zl(oczywiscie kwota moze uledz zmianie,spodziewam sie raczej ze w gore).Czekam na w miare godne uwagi propozycje.
w ciagu ostatniego pol roku zrobilem calkiem sporo:biale felgi OZ 16'',nowy wydech ultera(nie skonczylo sie na samej koncowce ;) )remont calej plyty podlogowej(spawanie i nowe zabespieczenie anty-korozyjne),[waaaco?],przeguby,klocki hamulcowe,uszczelnienie silnika. i inne takie pierdolki.Wracajac do tematu jest to dla mnie bardzo powazny projekt i chcialbym zeby w trakcie remontu silnika (wymiana zaworow,tłokow)przy okazji podniesc jego moc

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:03
przez ravo
soft turbo ale 6 tys to za malo

za tyle to tylko nitro i doprowadzenie silnika do stanu idealnego

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:04
przez Kissu
no wlasnie nalsuchalem sie o soft turbo i jaki to wydatek??

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:11
przez ravo
zalezy czy po taniosci czy porzadnie, czy u kogos znajomego czy samemu czy w profi firmie, czy na nowych czesciach czy na uzywkach


6-30 tys :P

np nowy garret t28 kosztuje 2800 zl a to tylko turbo

ogolnie ciezki temat ale mozna zrobic ciekawa zabawke
po wro np jezdzi golf 3 i z 115KM ma 315KM

jak cos to uderzaj albo do jetronica albo do evolution, nie polecam tylko inforumuje, gdzie szukac ludzi we wro, bo nigdy u nich nic nie robilem, na street racing wroclaw napewno znajdziesz cos

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:20
przez Kissu
dzieki za zainteresowanie mysle ze jedynie dalbym komputer (mapa paliwowa)do profesjonalnego zakladu a reszte zrobil w ,,zaprzyjaznionym warsztacie" jestem ciekaw czy musialbym ukowac silnik i czy sprezanie nie jest zbyt wysokie....

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:23
przez ravo
przy soft turbo nic nie musisz robic tak naprawde, jest tu pare watkow o tym, ja nie jestem specem ale five pewnie cos tu napisze.


ale takze nie mysl, ze latwo zyskasz 50KM, fivowi udalo sie zyskac (chyba) 60KM

ogolnie pomysl mi sie nie podoba :P

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:26
przez Kissu
why??

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:30
przez ravo
bo zazwyczaj jest to papranie sie w gownie brzydko mowiac

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:32
przez Kissu
masz racje dlatego zastanawiam sie jak to zrobic...czy zmienic tloki i zwiekszysc sprezanie silnika ,czy uturbiac czy cos innego

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:35
przez ravo
wywal wszystko z auta, lacznie ze wspomaganiem kierownicy i glosnikami, zaloz nitro + 50KM i bedziesz w stanie objechac auta majace 200KM

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:38
przez Kissu
hehehe nie myslalem nad takim rozwiazaniem jednak nitro mnie nie przekonuje.drogie to i przy okazji trzeba to ladowac co jakis czas

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:39
przez ravo
drogie ? to najtanszy tuning jaki moze byc, nie liczac zbijania wagi

PostNapisane: 29 wrz 2008, 17:45
przez Kissu
ale nie przekonuje mnie to jakos,uzywac mozna tylko przy ,,specjalnych" okazjach i trzeba ze tak powiem dotankowywac a turbinka wlacza sie od pewnych obrotow i nie trzeba dolewac co chwile ,choc lubi sie psuc,a zwiekszenie pojemnosci lub sprezania mowi samo za siebie silnik bedzie zyl krocej a za to bedzie mial wieksze pierdniecie:]

PostNapisane: 29 wrz 2008, 19:51
przez Jacek176
No ja już od dłuższego czasu zgłębiam temat.
Oczywiście na początku trzeba zrobić remont. Dobrze, że o tym wiesz :)
Ale już na etapie remontu trzeba by zdecydować się w którą stronę pójdziemy: turbo czy mozne NA. Chodzi o tłoki.
W silniku BP DOHC bez kata (seryjnie 137KM) były tłoki o stopniu sprężania 9.8:1. Takich tłoków nie dostaniesz nigdzie w Polsce. Najtańsza opcja jaką udało mi się znaleźć to sprowadzenie kutych tłoków Wiseco z UK:
http://www.flatlander-ipp.co.uk/wiseco/wiseco-mazda.shtml
292 funty plus transport. Wtedy masz stopiń sprężania 10:1. Tylko wtedy to już nie za bardzo się do turbo nadaje. Nawet soft.
W silniku BP DOHC z katem (seryjnie 128KM) był stopień sprężania 9:1 i z tymi tłokami nie ma problemu w Polsce. Przy takim stopniu sprężania można się nawt pokusić o coś więcej niż tylko soft turbo.
Co do kosztów uturbienia. Jeśli udałoby ci się zdobyć kolektor wydechowy, turbine i dwonpipe od GTXa (albo GTRa) to znacznie obniżyłoby koszty i byłoby plug & play.
Ostatnio na streetracing.pl ktos sprzedawal czesci od gtr:
pompa paliwa 150PLN
olektor wydechowy pod turbine vj21 z czescia goraca poniewaz czesc zimna jest popekana od udezenia 400PLN
downpipe 100PLN

do tego smt6 mozna kupic na allegro za 250PLN
intercooler z mozna dopasac od czegos uzywany za ok. 200-300PLN
strojenie ok. 700PLN
pozostaja jeszcze turbina (też można kupić używaną i dać do regeneracji za 500PLN), wtryskiwacze no i poskładanie wszystkiego do kupy.
Także koszty nie musza być wcale takie wysokie.

PostNapisane: 29 wrz 2008, 23:04
przez Fiveopac
Kissu jak nazwiesz poprawnei temat zgodnie z regulaminem forum, ktory od stycznia powinienes jzu znac na pamiec, to pozwole by kolejny temat o tym samym pozostal w dziale tuning. W przeciwnym razie kosz. Dziekuje.

PostNapisane: 29 wrz 2008, 23:05
przez ravo
Jacek176 napisał(a):Także koszty nie musza być wcale takie wysokie

a potem jedzie gorzej niz wersja fabryczna

PostNapisane: 29 wrz 2008, 23:11
przez Fiveopac
Jacek176 napisał(a):Wtedy masz stopiń sprężania 10:1. Tylko wtedy to już nie za bardzo się do turbo nadaje. Nawet soft.

Nieprawda. Mit.

Poza tym nie rozpisujecie sie, bo kol. Kissu ma do poprawy temat, a przewaznie wiadomo jak sie to konczy.

PostNapisane: 29 wrz 2008, 23:12
przez Palkerson
widze ze brakuje wam mocy nawet jak się ma 140 KM :) to juz chyba nałóg :D

PostNapisane: 29 wrz 2008, 23:20
przez Fiveopac
Palkerson napisał(a):widze ze brakuje wam mocy nawet jak się ma 140 KM usmiech to juz chyba nałóg zeby

Najpierw trzeba odzyskac te 140km. To dobry poczatek.

PostNapisane: 29 wrz 2008, 23:56
przez Boris86
A może by w N/A uderzyć...
Profi wydech z kwasu, kolektor 4-2-1, dolocik, ostrzejsze wałeczki, trochę popieścić głowice plus te tłoki o których mowa (lub odchudzenie i wyważenie starych jeśli są w stanie całkiem, całkiem i mocne planowanie) i podstrojenie tego jakimś piggybackiem i powinno być bardzo przyjemnie. Albo poszaleć trochę i uderzyć w 2 podwójne gaźniki albo 4 przepustnice motocyklowe.