Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez misiak89-89 » 7 gru 2013, 18:51

dokładnie
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez kobe31 » 6 kwi 2014, 12:54

Czy zestaw hamulcowy (zaciski i tarcze) montowany w mazdzie 3 mps i 6 mps jest taki sam, a tym samym czy zestaw z 3 mps będzie kompatybilny plag&play do mx6?
We take these risk not to escape life but to prevent life from escaping us...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez michalk » 6 kwi 2014, 16:52

z tego co mi wiadomo to nie
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 11:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez *White* » 15 kwi 2014, 10:32

Mam prośbę do szanownych klubowiczów, czy może ktoś podsumować ten rozległy temat i napisać konkretnie jaki zestaw, do jakiego autka, z M6 pasuje? Przeczytałem cały temat i w dalszym ciągu nie wiem czy przykładowo do 626 GF pasują przednie hamulce od M6 i jaki dokładnie rok musi być M6. Czy wystarczą same zaciski? Czy zaciski z jarzmami ? Czy może coś jeszcze? A jak z tylnymi hamulcami ? bo przewija się gdzieś info że wystarczy przełożyć od GW ale pytanie co ? całość w sensie zacisk, jarzmo?
Dziękuję bardzo za konkretną odpowiedź. :)
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 19:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez michalk » 15 kwi 2014, 11:18

zacisk + jarzmo z pierwszej generacji mazdy 6 która ma tarcze 282,5mm. Ja mam z 2.0d i jest ok.
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 11:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez *White* » 15 kwi 2014, 11:25

No i mamy jeden konkret dziękować <jupi> a jak z tyłem ?
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 19:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez Dominator » 15 kwi 2014, 11:43

Wszystko juz bylo opisane.
Na temat wersji Mps sie nie wypowiem bo nie wiem 100procentowo.

Poza tym, z kazdej wersji M6 GG,GY mozna przelozyc kompletne zaciski z jarzmami na przednia jak rowniez tylna os.
Na tylnej osi wersja GW w dieslu ma takie same tarcze i jarzma jak ww. M6. Zaciski roznia sie mocowaniem linki hamulca recznego (tak wyczytalem). Generalnie same zaciski tylne w M6 w porownaniu do 626 roznia sie jedynie mocowaniem linki hamulca recznego. jest mozliwosc ich zamontowania ale trzeba kombinowac z linkami, przedluzac lub poprowadzic inaczej pod samochodem.
Przednie tarcze i zaciski sa wspolne dla GW w dieslu i GG, GY w wersji benz 1.8.
tarcze maja ok 273mm.
Pozostale GG,GY maja tarcze z przodu 282,5 mm i inne zaciski z jarzmami. mozna bez problemu montowac do wszystkich 626. jedynie kola 14calowe juz nie wejda.
Montowalem juz takowe hamulce do Mx6 i 626gf.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez AleksanderVM » 2 maja 2014, 09:19

Będę dokonywał owego swapa. Szukam właśnie kompletu zacisków na przód – może ktoś ma i chce sprzedać to się polecam.

Jeśli ktoś chciałby moje aktualne to też się polecam – mają co prawda 22 lata ale działają bez zarzutu i wizualnie też są piękne :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez rafi102 » 29 maja 2014, 07:45

AleksanderVM znalazłeś już zaciski?
Ja mogę w dobrej cenie sprzedać, sam zmieniłem w swojej GG na wersje GH.
A jak masz felgi 16" to się nie zastanawiaj tylko montuj od razu z GH tarcza 299mm.
Ja czuję znaczną poprawę, gdyby jeszcze tylko tył lepiej hamował to było by idealnie.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2007, 06:33
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM

Postprzez AleksanderVM » 7 cze 2014, 22:44

Mam osiemnastki.

Kupiłem tarcze i zaciski. Teraz je szlifuję, potem pomaluję i założę. Nie śpieszę się :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez AleksanderVM » 9 lip 2014, 11:18

Zrobione. Faktycznie plug-and-play.
Załączniki
IMAG0531.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez Setritus » 15 wrz 2014, 19:55

Przerabiał ktoś temat linki ręcznego? Z jakiego auta można ją zapożyczyć żeby była dłuższa? W moim przypadku auto to Xedos 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez barren » 16 wrz 2014, 08:09

Mi dorobili w warsztacie linki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez mackoGD » 22 lis 2014, 23:31

KonradMX6 napisał(a):Siema, ja chciałem tylko dodać że założyłem tylne od mazdy 6 do swojego mx-a na standardowych linkach od mx6, patent jest taki że wszystko pasuje prawy hamulec na prawy lewy na lewy z tym że "do góry nogami", linki górą i wszystko gra trzeba je tylko odpowietrzyć przed założeniem



KonradMX6 co masz na myśli pisząc "linki górą"? Montując w ten sposób zaciski zostawiłeś linki jak lecą fabrycznie czy coś modziłeś??
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 20:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez AleksanderVM » 28 lis 2014, 15:12

Pojeździłem już trochę na nowych i mam takie spostrzeżenie, że trzeba dość mocno wcisnąć pedał żeby maksymalnie hamować. W zasadzie bardzo mocno, dokładając drugą nogę do pedału (automat).

Czy wymiana serwa na większe zmniejszy siłę nacisku? Czy trzeba by również wymienić pompę?

A może to jakiś problem z moja pompą/serwem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez Siw-y » 28 lis 2014, 15:23

Coś masz nie tak, bo po swapie hamulce powinny działać już w zasadzie od muśnięcia.
Na odpalonym silniku pedał po kilku naciśnięciach jest twardy czy za każdym opór jest gdzieś w połowie?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez barren » 30 lis 2014, 11:48

U mnie po swapie jest problem żeby abs załączyć latem, heble w deche i auto po prostu staje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez AleksanderVM » 3 gru 2014, 13:13

Siw-y napisał(a):Na odpalonym silniku pedał po kilku naciśnięciach jest twardy czy za każdym opór jest gdzieś w połowie?


Nie robi się twardy nigdy. Na postoju mogę go wcisnąć "do deski" za każdym razem. Najpierw idzie lekko, po 80% jest wyraźny opór, ale da się wcisnąć do końca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez barren » 3 gru 2014, 20:56

A przypadkiem klocuszki nie są przy końcu? Nowe zalozyles?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez mackoGD » 28 gru 2014, 17:32

Jestem jakieś 300km po zmianie. Założyłem tarczce Blue Print i klocki Oyodo. Pewnie to się jeszcze wszystko dociera ale już jest dużo lepiej. Przy hamowaniu z większej prędkości nie muszę wciskać coraz mocniej hamulca żeby utrzymać siłę hamowania. Ogólnie do zahamowania potrzeba mniej siły i w moim przypadku nie widzę różnicy w, jak to powiedzieć, głębokości "wpadania" pedału w porównaniu ze starymi heblami.
Oryginalne felgi z Xedosa pasują na styk. Między zaciskiem a felgą zostaje ok 1mm (słownie milimetr) przestrzeni... ale śmiga.
Tak że dopisuje się do listy osób które nie żałują i polecają.
...pomału rozglądam się za tyłem.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 20:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje