Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626
dokładnie
Czy zestaw hamulcowy (zaciski i tarcze) montowany w mazdzie 3 mps i 6 mps jest taki sam, a tym samym czy zestaw z 3 mps będzie kompatybilny plag&play do mx6?
We take these risk not to escape life but to prevent life from escaping us...
- Od: 4 sty 2012, 20:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Mam prośbę do szanownych klubowiczów, czy może ktoś podsumować ten rozległy temat i napisać konkretnie jaki zestaw, do jakiego autka, z M6 pasuje? Przeczytałem cały temat i w dalszym ciągu nie wiem czy przykładowo do 626 GF pasują przednie hamulce od M6 i jaki dokładnie rok musi być M6. Czy wystarczą same zaciski? Czy zaciski z jarzmami ? Czy może coś jeszcze? A jak z tylnymi hamulcami ? bo przewija się gdzieś info że wystarczy przełożyć od GW ale pytanie co ? całość w sensie zacisk, jarzmo?
Dziękuję bardzo za konkretną odpowiedź.
Dziękuję bardzo za konkretną odpowiedź.
Soul of Motion ...791 791 600...
No i mamy jeden konkret dziękować a jak z tyłem ?
Soul of Motion ...791 791 600...
Wszystko juz bylo opisane.
Na temat wersji Mps sie nie wypowiem bo nie wiem 100procentowo.
Poza tym, z kazdej wersji M6 GG,GY mozna przelozyc kompletne zaciski z jarzmami na przednia jak rowniez tylna os.
Na tylnej osi wersja GW w dieslu ma takie same tarcze i jarzma jak ww. M6. Zaciski roznia sie mocowaniem linki hamulca recznego (tak wyczytalem). Generalnie same zaciski tylne w M6 w porownaniu do 626 roznia sie jedynie mocowaniem linki hamulca recznego. jest mozliwosc ich zamontowania ale trzeba kombinowac z linkami, przedluzac lub poprowadzic inaczej pod samochodem.
Przednie tarcze i zaciski sa wspolne dla GW w dieslu i GG, GY w wersji benz 1.8.
tarcze maja ok 273mm.
Pozostale GG,GY maja tarcze z przodu 282,5 mm i inne zaciski z jarzmami. mozna bez problemu montowac do wszystkich 626. jedynie kola 14calowe juz nie wejda.
Montowalem juz takowe hamulce do Mx6 i 626gf.
Na temat wersji Mps sie nie wypowiem bo nie wiem 100procentowo.
Poza tym, z kazdej wersji M6 GG,GY mozna przelozyc kompletne zaciski z jarzmami na przednia jak rowniez tylna os.
Na tylnej osi wersja GW w dieslu ma takie same tarcze i jarzma jak ww. M6. Zaciski roznia sie mocowaniem linki hamulca recznego (tak wyczytalem). Generalnie same zaciski tylne w M6 w porownaniu do 626 roznia sie jedynie mocowaniem linki hamulca recznego. jest mozliwosc ich zamontowania ale trzeba kombinowac z linkami, przedluzac lub poprowadzic inaczej pod samochodem.
Przednie tarcze i zaciski sa wspolne dla GW w dieslu i GG, GY w wersji benz 1.8.
tarcze maja ok 273mm.
Pozostale GG,GY maja tarcze z przodu 282,5 mm i inne zaciski z jarzmami. mozna bez problemu montowac do wszystkich 626. jedynie kola 14calowe juz nie wejda.
Montowalem juz takowe hamulce do Mx6 i 626gf.
Będę dokonywał owego swapa. Szukam właśnie kompletu zacisków na przód – może ktoś ma i chce sprzedać to się polecam.
Jeśli ktoś chciałby moje aktualne to też się polecam – mają co prawda 22 lata ale działają bez zarzutu i wizualnie też są piękne :–)
Jeśli ktoś chciałby moje aktualne to też się polecam – mają co prawda 22 lata ale działają bez zarzutu i wizualnie też są piękne :–)
- Od: 17 kwi 2013, 08:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
AleksanderVM znalazłeś już zaciski?
Ja mogę w dobrej cenie sprzedać, sam zmieniłem w swojej GG na wersje GH.
A jak masz felgi 16" to się nie zastanawiaj tylko montuj od razu z GH tarcza 299mm.
Ja czuję znaczną poprawę, gdyby jeszcze tylko tył lepiej hamował to było by idealnie.
Ja mogę w dobrej cenie sprzedać, sam zmieniłem w swojej GG na wersje GH.
A jak masz felgi 16" to się nie zastanawiaj tylko montuj od razu z GH tarcza 299mm.
Ja czuję znaczną poprawę, gdyby jeszcze tylko tył lepiej hamował to było by idealnie.
- Od: 12 wrz 2007, 06:33
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM
Mam osiemnastki.
Kupiłem tarcze i zaciski. Teraz je szlifuję, potem pomaluję i założę. Nie śpieszę się :–)
Kupiłem tarcze i zaciski. Teraz je szlifuję, potem pomaluję i założę. Nie śpieszę się :–)
- Od: 17 kwi 2013, 08:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
- Od: 17 kwi 2013, 08:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
Przerabiał ktoś temat linki ręcznego? Z jakiego auta można ją zapożyczyć żeby była dłuższa? W moim przypadku auto to Xedos 6.
- Od: 22 lut 2009, 12:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
KonradMX6 napisał(a):Siema, ja chciałem tylko dodać że założyłem tylne od mazdy 6 do swojego mx-a na standardowych linkach od mx6, patent jest taki że wszystko pasuje prawy hamulec na prawy lewy na lewy z tym że "do góry nogami", linki górą i wszystko gra trzeba je tylko odpowietrzyć przed założeniem
KonradMX6 co masz na myśli pisząc "linki górą"? Montując w ten sposób zaciski zostawiłeś linki jak lecą fabrycznie czy coś modziłeś??
Pojeździłem już trochę na nowych i mam takie spostrzeżenie, że trzeba dość mocno wcisnąć pedał żeby maksymalnie hamować. W zasadzie bardzo mocno, dokładając drugą nogę do pedału (automat).
Czy wymiana serwa na większe zmniejszy siłę nacisku? Czy trzeba by również wymienić pompę?
A może to jakiś problem z moja pompą/serwem?
Czy wymiana serwa na większe zmniejszy siłę nacisku? Czy trzeba by również wymienić pompę?
A może to jakiś problem z moja pompą/serwem?
- Od: 17 kwi 2013, 08:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
Siw-y napisał(a):Na odpalonym silniku pedał po kilku naciśnięciach jest twardy czy za każdym opór jest gdzieś w połowie?
Nie robi się twardy nigdy. Na postoju mogę go wcisnąć "do deski" za każdym razem. Najpierw idzie lekko, po 80% jest wyraźny opór, ale da się wcisnąć do końca.
- Od: 17 kwi 2013, 08:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
Jestem jakieś 300km po zmianie. Założyłem tarczce Blue Print i klocki Oyodo. Pewnie to się jeszcze wszystko dociera ale już jest dużo lepiej. Przy hamowaniu z większej prędkości nie muszę wciskać coraz mocniej hamulca żeby utrzymać siłę hamowania. Ogólnie do zahamowania potrzeba mniej siły i w moim przypadku nie widzę różnicy w, jak to powiedzieć, głębokości "wpadania" pedału w porównaniu ze starymi heblami.
Oryginalne felgi z Xedosa pasują na styk. Między zaciskiem a felgą zostaje ok 1mm (słownie milimetr) przestrzeni... ale śmiga.
Tak że dopisuje się do listy osób które nie żałują i polecają.
...pomału rozglądam się za tyłem.
Oryginalne felgi z Xedosa pasują na styk. Między zaciskiem a felgą zostaje ok 1mm (słownie milimetr) przestrzeni... ale śmiga.
Tak że dopisuje się do listy osób które nie żałują i polecają.
...pomału rozglądam się za tyłem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje