Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez MacManus » 20 wrz 2011, 10:14

bazyl wspaniały napisał(a):
MacManus napisał(a):Chłopaki, pytanko:

Czy do 323f BA po swapie przednich hamulców z M6, można też zaadaptować przewody ham. z M6, czy też są jakieś przeciwskazania?

Pozdr
MacManus

Przwody hamulcowe w M6 są pierońsko długie


Podziękował za informację :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 02:08
Posty: 109
Skąd: TriCity
Auto: w oczekiwaniu na skośnookie coupe...

Postprzez alexander_m » 6 lis 2011, 21:25

Witam.
Korzystając z wątku mam kilka pytań co do hamulcy w 626 GE.
1) Czy udało się komuś pobudzić ABS na suchym asfalcie. Mi się to nie udaje.
2) Czy ktoś próbował wcisnąć hamulec na postoju do końca (opór mechaniczny). Ja to czynię bez większego wysiłku.
3) Czy swap o którym mowa w poście na kołach 14'' stal jest realny.
Generalnie hamulce robione w serwisie miały się dotrzeć, tymczasem dotarł się zderzak przedni i maska.
alexander_m
 

Postprzez Siw-y » 6 lis 2011, 21:28

alexander_m napisał(a):1) Czy udało się komuś pobudzić ABS na suchym asfalcie. Mi się to nie udaje.
Na oponach 215 tak na 225 ciężko.

alexander_m napisał(a):2) Czy ktoś próbował wcisnąć hamulec na postoju do końca (opór mechaniczny). Ja to czynię bez większego wysiłku.
Nie bardzo rozumiem.

alexander_m napisał(a):3) Czy swap o którym mowa w poście na kołach 14'' stal jest realny.
Na przednie hamulce z M6 14" nie wejdzie.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Hazu » 6 lis 2011, 21:36

Muszą się hamulce blokować aż do zadziałania ABS jeżeli jest inaczej to znaczy że jest coś nie tak.
Ty masz pewnie zapowietrzony układ albo dziurawy.

Takie serwisy, w jakim byłeś, raczej nie naprawiają hamulców tylko wymieniają tarcze lub klocki.
Aby naprawić hamulce jedź do serwisu gdzie robia tylko hamulce i zrobią Ci wszystko od podstaw
tak że samochód będzie hamował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez alexander_m » 6 lis 2011, 21:51

Dziurawy nie jest bo nie mam ubutku płynu. Zapowietrzony nie jest bo pedał nie rośnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pompa przepuszcza i z tąd możliwość wepchania pedału do końca. Porównanie skuteczności hamowania mam ze słóżbowymi co prawda VW ale to niebo i ziemia. Co do warsztatu to może ktoś doradzi jakiś w rzeszówku. Doradźcie coś bo nie mam zamiaru trzeci raz przodu robić.
alexander_m
 

Postprzez bazyl wspaniały » 8 lis 2011, 00:29

alexander_m napisał(a):Dziurawy nie jest bo nie mam ubutku płynu. Zapowietrzony nie jest bo pedał nie rośnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pompa przepuszcza i z tąd możliwość wepchania pedału do końca. Porównanie skuteczności hamowania mam ze słóżbowymi co prawda VW ale to niebo i ziemia. Co do warsztatu to może ktoś doradzi jakiś w rzeszówku. Doradźcie coś bo nie mam zamiaru trzeci raz przodu robić.

Jak dla mnie to masz " kończące się" przewody hamulcowe elastyczne. Po prostu pod ciśnieniem puchną. sprawdź to sobie.
A jeśli to faktycznie pompa to mam taką ... ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez 14/88 » 21 mar 2012, 17:31

Poleci ktoś jakiś zestaw? Interesuje mnie żeby tarcze były wentylowane. I model katalogowy żeby nie zamówić złego.
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 20:42
Posty: 80
Auto: 626 2.0 16V 116KM SEDAN 2001r

Postprzez ciekawy21 » 2 kwi 2012, 19:37

może ktoś się orientuje czy by pasowały tylne zaciski od mazdy 3 2005 do mazdy GF
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez Riki » 7 kwi 2012, 23:58

ciekawy21 napisał(a):czy by pasowały tylne zaciski od mazdy 3 2005 do mazdy GF


Uważam, że nie będą pasowały – ale nie robiłem prób.

Jakiś czas mam już hamulce z GG/GY na dwóch różnych klockach. Oś przednia.
Tarcze ciągle te same, niezniszczalne Zimmermanny (polecam)
Po raz kolejny klocek OE MAZDA wyszedł obronną ręką. Dobre hamulce, nic nie piszczy, pylenie – w normie (nie mało nie dużo – tutaj średniak), hamowanie po maksymalnym rozgrzaniu na Zakopiance – wzorowo (jak na to auto) Kolejnym plusem jest szybka adaptacja do tarcz, od razu niemalże hebel jest taki jaki powinien być... wygląd OK bo jest chromowana blaszka (phi)
Wady: aaa niech będzie ta cena, bo w okolicach 200-220PLN w zależności od źródła, wiadomo, że można kupić klocek za połowę tej kwoty.
TEXTAR zdaje egzamin fajnie przy tarczy TEXTARa (takie mam doświadczenia, być może z inną tarczą też jest OK) ale nikomu nie polecam montować tych klocków do tarcz Zimmermanna. Piszczy, hebel jest drętwy i nieskuteczny. Wkurzały przy podjazdach do MCD na MC drive gdzie wolałem hamować ręczym <lol>
Klocki dwukrotnie wyjmowane, przecierane papierem ściernym itd – nic nie pomogło. Teraz poszły na tarczę OE MAZDA, czekam na wieści jak się będą spisywały. Cena? w okolicach 130PLN w zależności od źródła za kpl na przednią oś. Uważam, że dopłata w tym wypadku do klocków OE MAZDA to dobrze wydane pieniadze, w zestawie dostajemy też od razu kpl. blaszek – rozpieraczy czego zamienniki nie posiadają.
UWAGI: zaciski w stanie idealnym, jak i cały układ hamulcowy. Docieranie/układanie nowych klocków – zgodnie z założeniem producenta
:P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Soules » 13 kwi 2012, 21:13

nie chcac zakladac nowego tematu prosze tu kogos kompetentnego o wyjasnienie mi zasady dzialania "pływających tarcz hamulcowych" ich wpływie na droge hamowania jak i kosztach montazu i pozniejszej eksploatacji
z gory dzieki
This! Is! Sparta!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 22:11
Posty: 73
Skąd: Idar-Oberstein
Auto: Mazda 323f 1,5 97r.

Postprzez Hazu » 13 kwi 2012, 22:44

Takie hamulce to, co najmniej, dwukrotna wartość Twojego samochodu.
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8230 ... ajace.html

Więc po co tu o nich pisać, jak tu każdy chce możliwie tanio zmodyfikować hamulce w starych mazdach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Soules » 14 kwi 2012, 00:47

podziękował za "wyczerpujaca" odpowiedz
This! Is! Sparta!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 22:11
Posty: 73
Skąd: Idar-Oberstein
Auto: Mazda 323f 1,5 97r.

Postprzez mateo2244 » 28 kwi 2012, 02:41

przeczytałem 10 stron tego wątku.... ale naprawde juz usypiam i nie mam siły... jest tu duzo na inne tematy i nie mam juz sily zeby przeczytać to do 23 strony. Można jakoś w skrócie co dodatkowo musiałbym zrobić jezeli chcialbym wrzucić zaciski hamulcowe tylne w 626 GF (po lifcie) ,z mazdy 6 ?
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 22:53
Posty: 27
Auto: 626 (2000r) 1.8
POZNAŃ

Postprzez pawelc » 28 kwi 2012, 08:11

mateo2244 napisał(a):wrzucić zaciski hamulcowe tylne w 626 GF (po lifcie) ,z mazdy 6 ?

A po co że się zapytam? ,śr. tarczy o ile się nie mylę jest taka sama ,klocki te same ,a będziesz miał problem z linka ręcznego -do GF ma sens swap tylko przednich hamulców od szóstki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez mateo2244 » 28 kwi 2012, 11:52

pawelc napisał(a):A po co że się zapytam?


a mianowicei po to ze od 6stki jest tego wiecej...

I jak mozna rozwiązać problem z ręcznym ? czy są to kolejne koszta ?
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 22:53
Posty: 27
Auto: 626 (2000r) 1.8
POZNAŃ

Postprzez onyx » 28 kwi 2012, 13:14

mateo2244 napisał(a):
pawelc napisał(a):A po co że się zapytam?


a mianowicei po to ze od 6stki jest tego wiecej...

I jak mozna rozwiązać problem z ręcznym ? czy są to kolejne koszta ?


Musisz dorobić dłuższe linki – problem żaden.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Hazu » 28 kwi 2012, 19:22

onyx napisał(a): ateo2244 napisał(a):

pawelc napisał(a):A po co że się zapytam?



a mianowicei po to ze od 6stki jest tego wiecej...

I jak mozna rozwiązać problem z ręcznym ? czy są to kolejne koszta ?



Musisz dorobić dłuższe linki – problem żaden.


Jest problem linki są długie i i idą do tyłu a później do przodu i telepią się na wahaczach.
Przez to ręczny nie jest taki sztywny jak powinien być.
Ja jeszcze inaczej rozwiązałem problem linki, zamontowałem zaciski od rx-8.

A tak dla ścisłości większość GF-ek ma bębny a te duże hamulce z tyłu to tylko GW ma z tego co wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mateo2244 » 28 kwi 2012, 23:44

Hazu napisał(a):A tak dla ścisłości większość GF-ek ma bębny a te duże hamulce z tyłu to tylko GW ma z tego co wiem.


Hmmm , czy oby napewno ? bo porownujac dostepnosc tylnych zacisków/tarcz do szczek/bebnów na allegro... to zaciski sa a szczek nie moge znalezc
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 22:53
Posty: 27
Auto: 626 (2000r) 1.8
POZNAŃ

Postprzez pawelc » 29 kwi 2012, 08:22

Hazu napisał(a):A tak dla ścisłości większość GF-ek ma bębny a te duże hamulce z tyłu to tylko GW ma z tego co wiem.


Gf-ki też mają tarcze a na pewno ditd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 29 kwi 2012, 08:32

Tak sprawdziłem,
tylko FP miały bębny.
ale GW miały te większe tarcze z tyłu (280mm) i mocniejsze sprężyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje