Swap z 1.6 DOHC na 1.8 GTX/R
1, 2
Witam,
Otóż jak wspomniałem w tytule posiadam Mazde MX3 z silnikiem 1.6 DOHC i rozważam możliwość jego wymiany na mocniejszy. Z informacji jakie posiadam zmiana na jednostkę 1.8 jest możliwa jednak... Pierwsze pytanie brzmi, gdyby mi się udało zakupić silnik od GTX/R 1.8, to jak wyglada sprawa ze skrzynią (mowa oczywiście o skrzyni GTX/R-a) co z jej żywotnością, z tego co wiem to chyba nie specjalnie bezawaryjna jest? Poza tym, gdyby nawet padła, czy części do niej są w miarę dostępne? Zastanawiam się też nad drugą opcją, zgodnie z którą kupiłbym silnik 1.8 DOHC BP o mocy 136KM i taki właśnie dalej modyfikował (zakucie, ewentualnie turbo itd.) W związku z tym pojawia się pytanie czy warto się tak bawić czy może lepiej poczekać na jakiś gotowy motor GTX/R? Proszę o konstruktywne wypowiedzi z uzasadnieniem jaką drogę modyfikacji wybrać. Na końcu dodam, że nie jestem zainteresowany opcją jaka często się pojawia na forum, typu sprzedaj, kup V6 i wymień silnik na KL-ZE. Za odpowiedzi z góry dziękuję : )
Otóż jak wspomniałem w tytule posiadam Mazde MX3 z silnikiem 1.6 DOHC i rozważam możliwość jego wymiany na mocniejszy. Z informacji jakie posiadam zmiana na jednostkę 1.8 jest możliwa jednak... Pierwsze pytanie brzmi, gdyby mi się udało zakupić silnik od GTX/R 1.8, to jak wyglada sprawa ze skrzynią (mowa oczywiście o skrzyni GTX/R-a) co z jej żywotnością, z tego co wiem to chyba nie specjalnie bezawaryjna jest? Poza tym, gdyby nawet padła, czy części do niej są w miarę dostępne? Zastanawiam się też nad drugą opcją, zgodnie z którą kupiłbym silnik 1.8 DOHC BP o mocy 136KM i taki właśnie dalej modyfikował (zakucie, ewentualnie turbo itd.) W związku z tym pojawia się pytanie czy warto się tak bawić czy może lepiej poczekać na jakiś gotowy motor GTX/R? Proszę o konstruktywne wypowiedzi z uzasadnieniem jaką drogę modyfikacji wybrać. Na końcu dodam, że nie jestem zainteresowany opcją jaka często się pojawia na forum, typu sprzedaj, kup V6 i wymień silnik na KL-ZE. Za odpowiedzi z góry dziękuję : )
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Jest trochę tematów o swapach. Dlaczego zakładasz nowy?
Piotruś napisał(a):Jest trochę tematów o swapach. Dlaczego zakładasz nowy?
kolega jest swiezy... nie zna jeszcze obyczajow. i tak lagodnie potraktowales
dawidoff82 napisał(a):Pierwsze pytanie brzmi, gdyby mi się udało zakupić silnik od GTX/R 1.8, to jak wyglada sprawa ze skrzynią (mowa oczywiście o skrzyni GTX/R-a) co z jej żywotnością, z tego co wiem to chyba nie specjalnie bezawaryjna jest? Poza tym, gdyby nawet padła, czy części do niej są w miarę dostępne?
kup sprawnego gtr(x)'a i zamien budy – problem czesci rozwiazany – najlepszy i najbezpieczniejszy sposob na swap 2 sprawne auta
dawidoff82 napisał(a):silnik 1.8 DOHC BP o mocy 136KM i taki właśnie dalej modyfikował (zakucie, ewentualnie turbo itd.) W związku z tym pojawia się pytanie czy warto się tak bawić
do tego jest jeszcze niezbedna furmanka pieniedzy i zycze milej zabawy
(ps 136PS? z 1.8 ja znam 114, 128 i 140 ale moze sie myle
Ok do uwag się dostosuję : ) Regulamin przeczytałem wcześniej jednak brak mi obycia, jak kolega bartezm zauważył jestem świeży. Na pytanie dlaczego założyłem nowy temat, odpowiedź jest dośc pospolita, nie znalazłem nigdzie komentarzy na temat zmian silnika na gtx/r. Jeśli chodzi o dostępność gtx/r to wiadomo, że jest ich jak na lekarstwo dlatego brałem pod uwagę zmianę silnika na 1.8 BP DOHC 140KM : ) i potem ewentualnie dalszą zabawę z nim. Nie jest to najlepsza opcja z wyżej przedstawionych w poprzednim wątku?
Ewentualnie co sądzicie o wstawieniu silnika B6T, to powinno być najprostsze, nie? Ogólnie rzecz biorąc, pytanie brzmi jak można pobawić się w tuningowanie mx3 z silnikiem rzędowym? Jestem otwary na propozycje.
Ewentualnie co sądzicie o wstawieniu silnika B6T, to powinno być najprostsze, nie? Ogólnie rzecz biorąc, pytanie brzmi jak można pobawić się w tuningowanie mx3 z silnikiem rzędowym? Jestem otwary na propozycje.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
właśnie zauważyłem propozycję kolegów z gtrproject o wstawieniu b6t i nie uważam tego za głupi pomysł
silnik łatwiej dostępny od BPT a i można kupić całe auto jeżdżące z Niemiec za niezłą kasę i przełożyć co potrzebne, no i turbo... MBC + BlowOff, większy IC, wyspawać wydech + zmiana downpipe'a i będzie latać fajnie
jechałem jako pasażer 323 BF GTX FWD z tym silnikiem i muszę powiedzieć że [tiiit] jak szalona
jechałem jako pasażer 323 BF GTX FWD z tym silnikiem i muszę powiedzieć że [tiiit] jak szalona
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Dokładnie koledzy z gtrproject zasugerowali mi silniczek BPT i myślę, że tego będę właśnie szukał. Cieszę się, że w końcu jest jakaś konstruktywna wypowiedź. Mam pytanko dotyczące tego silnika, on jest zakuty fabrycznie czy nie?
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Z tego co wiem to nie jest zakuty...
nawet BPT z GTX'a BG z tego co wiem nie był zakuty tylko w GTR był dół silnika zakuty (podobno)
B6T to dobra opcja na swapa
nawet BPT z GTX'a BG z tego co wiem nie był zakuty tylko w GTR był dół silnika zakuty (podobno)
B6T to dobra opcja na swapa
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):właśnie zauważyłem propozycję kolegów z gtrproject o wstawieniu b6t i nie uważam tego za głupi pomysł usmiech silnik łatwiej dostępny od BPT a i można kupić całe auto jeżdżące z Niemiec za niezłą kasę i przełożyć co potrzebne, no i turbo... MBC + BlowOff, większy IC, wyspawać wydech + zmiana downpipe'a i będzie latać fajnie język
ah jak sie ładnie znasz na turbo
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Jacol napisał(a):BratCukierka napisał:
właśnie zauważyłem propozycję kolegów z gtrproject o wstawieniu b6t i nie uważam tego za głupi pomysł usmiech silnik łatwiej dostępny od BPT a i można kupić całe auto jeżdżące z Niemiec za niezłą kasę i przełożyć co potrzebne, no i turbo... MBC + BlowOff, większy IC, wyspawać wydech + zmiana downpipe'a i będzie latać fajnie język
ah jak sie ładnie znasz na turbo

PS. Kiedy wydech robisz? Kiedy będzie sprzęgło?
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
No właśnie też tak słyszałem, że tylko gtry były zakute. Ok Panowie napaliłem się na ten silnik gdyby ktoś widział wóz rozbity czy też nie z tym silnikiem za przyzwoite pieniądze to proszę o tym napisać. Ja zaczynam poszukiwania. Mam dostęp to warsztatu, gdzie mogę coś dotoczyć, wyfrezować czy wyspawać więc powinno się udać coś ładnego z tego urodzić. Jak już będę z czymś startował to dam znać i jakieś foto zrobie. Pozdrawiam.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
A, zauważylem pomyłkę w mojej wcześniejszej wypowiedzi, oczywiście po sugesti kolegów z gtrproject i waszej szukam silnika B6T lub wozu z tym motorem, a nie jak napisałem wcześniej z rozpędu BPT.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Bardzo trudno dostać BPT z GTR'a bo było ich tylko 2500 na cały świat. A dół w GTR jet kuty na zimno.
Z silnikami BPT od GTX sprawa wygląda już dużo lepiej jeśli chodzi o dostępność i chyba dużo lepszym pomysłem jest szukanie tego właśnie silnika niż zakuwanie i uturbianie zwykłego BP.
Skrzynia jakiej potrzebujesz to którakolwiek skrzynia od przednionapedowego B-series.
Wiec na początek wystarczy skrzynia z twojego MX3 a potem bedziesz sobie powoli szukał z BP FWD
Oczywiście wiadomo ze różnią sie przełożeniami i wytrzymałością.
Wiec pytanie o skrzynie z GTR jest troche strzałem w płot bo po pierwsze praktycznie ich nie ma, bo sypały sie strasznie, a po drugie nie potrzebna Ci skrzynka pod 4łap.
Z silnikami BPT od GTX sprawa wygląda już dużo lepiej jeśli chodzi o dostępność i chyba dużo lepszym pomysłem jest szukanie tego właśnie silnika niż zakuwanie i uturbianie zwykłego BP.
Skrzynia jakiej potrzebujesz to którakolwiek skrzynia od przednionapedowego B-series.
Wiec na początek wystarczy skrzynia z twojego MX3 a potem bedziesz sobie powoli szukał z BP FWD
Oczywiście wiadomo ze różnią sie przełożeniami i wytrzymałością.
Wiec pytanie o skrzynie z GTR jest troche strzałem w płot bo po pierwsze praktycznie ich nie ma, bo sypały sie strasznie, a po drugie nie potrzebna Ci skrzynka pod 4łap.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Kolega z gtrproject napisał coś takiego:
"odnośnie skrzyni biegów to jet to bardzo proste w przypadku mx-3 b6d bo kupujesz silnik b6t z kompem i przepływką a reszte przekładasz od b6d ja mam przy moim b6t szkrzynie od zwykłego b6 i zabawa polegała jedynie na wymianie sprzęgła w raz z kołem zamochowym z tego od b6t na to od zwykłego b6"
Czyli mam rozumieć, że wymiana silnka na BPT od GTXa będzie wyglądała podobnie, jeśli chodzi o skrzynię biegów, czy jest to bardziej skomplikowane?
Rozumiem, że ewentualnie montaż turbo w BP mija się z celem, opcję tą rozważałem tylko dla tego, że tych silników jest trochę i dostęp do nich jest od ręki. Jednak z tej opcji zrezygnuje : )
"odnośnie skrzyni biegów to jet to bardzo proste w przypadku mx-3 b6d bo kupujesz silnik b6t z kompem i przepływką a reszte przekładasz od b6d ja mam przy moim b6t szkrzynie od zwykłego b6 i zabawa polegała jedynie na wymianie sprzęgła w raz z kołem zamochowym z tego od b6t na to od zwykłego b6"
Czyli mam rozumieć, że wymiana silnka na BPT od GTXa będzie wyglądała podobnie, jeśli chodzi o skrzynię biegów, czy jest to bardziej skomplikowane?
Rozumiem, że ewentualnie montaż turbo w BP mija się z celem, opcję tą rozważałem tylko dla tego, że tych silników jest trochę i dostęp do nich jest od ręki. Jednak z tej opcji zrezygnuje : )
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
dawidoff82 napisał(a):Rozumiem, że ewentualnie montaż turbo w BP mija się z celem, opcję tą rozważałem tylko dla tego, że tych silników jest trochę i dostęp do nich jest od ręki. Jednak z tej opcji zrezygnuje : )
Wcale nie jest to taka bezsensowna opcja. Silnik w GTX to jest praktycznie ten sam co w GT tylko lekko odprężony. BP w wersji 128KM ma stopień sprężania 9.0:1 a BPT 8.2:1. Czyli wystarczy dać grubszą uszczelkę pod głowice. Chyba, że zdecydujesz się na "soft" turbo. Inna sprawa jest z wersja BP 137KM. Tam stopień sprężania był 9.8:1 i w tym przypadku przydałoby się zmienić też tłoki przed uturbieniem.
No ale tak czy inaczej musisz zdobyć kolektor wydechowy od BPT albo dorabiać na zamówienie.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
a tak apropo w jakich cenach sa silniki b6t
ale najpierw trzeba taki znaleźć.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
hm mnie tam cena interesuje znalezc to juz mniejszy problem
a mam jeszcze pytanie czy na rynek angielski szly mocniejsze wersje takie jak na japonie czy nie ?
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
- Od: 15 cze 2007, 20:43
- Posty: 184
- Skąd: Nowy Sacz
- Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6
Cukierek, masz może do sprzedania ten kolektor, turbo IHI VJ13 i komputer. Czy zakupiłeś już silnik od zabera?
: )
: )
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje