Swap z 1.6 DOHC na 1.8 GTX/R

Postprzez dawidoff82 » 20 cze 2008, 00:22

Witam,

Otóż jak wspomniałem w tytule posiadam Mazde MX3 z silnikiem 1.6 DOHC i rozważam możliwość jego wymiany na mocniejszy. Z informacji jakie posiadam zmiana na jednostkę 1.8 jest możliwa jednak... Pierwsze pytanie brzmi, gdyby mi się udało zakupić silnik od GTX/R 1.8, to jak wyglada sprawa ze skrzynią (mowa oczywiście o skrzyni GTX/R-a) co z jej żywotnością, z tego co wiem to chyba nie specjalnie bezawaryjna jest? Poza tym, gdyby nawet padła, czy części do niej są w miarę dostępne? Zastanawiam się też nad drugą opcją, zgodnie z którą kupiłbym silnik 1.8 DOHC BP o mocy 136KM i taki właśnie dalej modyfikował (zakucie, ewentualnie turbo itd.) W związku z tym pojawia się pytanie czy warto się tak bawić czy może lepiej poczekać na jakiś gotowy motor GTX/R? Proszę o konstruktywne wypowiedzi z uzasadnieniem jaką drogę modyfikacji wybrać. Na końcu dodam, że nie jestem zainteresowany opcją jaka często się pojawia na forum, typu sprzedaj, kup V6 i wymień silnik na KL-ZE. Za odpowiedzi z góry dziękuję : )
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez Pit » 20 cze 2008, 05:52

Jest trochę tematów o swapach. Dlaczego zakładasz nowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Barthez » 20 cze 2008, 12:37

Piotruś napisał(a):Jest trochę tematów o swapach. Dlaczego zakładasz nowy?

kolega jest swiezy... nie zna jeszcze obyczajow. i tak lagodnie potraktowales <faja>



dawidoff82 napisał(a):Pierwsze pytanie brzmi, gdyby mi się udało zakupić silnik od GTX/R 1.8, to jak wyglada sprawa ze skrzynią (mowa oczywiście o skrzyni GTX/R-a) co z jej żywotnością, z tego co wiem to chyba nie specjalnie bezawaryjna jest? Poza tym, gdyby nawet padła, czy części do niej są w miarę dostępne?


kup sprawnego gtr(x)'a i zamien budy – problem czesci rozwiazany – najlepszy i najbezpieczniejszy sposob na swap 2 sprawne auta


dawidoff82 napisał(a):silnik 1.8 DOHC BP o mocy 136KM i taki właśnie dalej modyfikował (zakucie, ewentualnie turbo itd.) W związku z tym pojawia się pytanie czy warto się tak bawić

do tego jest jeszcze niezbedna furmanka pieniedzy i zycze milej zabawy
(ps 136PS? z 1.8 ja znam 114, 128 i 140 ale moze sie myle :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Fiveopac » 20 cze 2008, 15:30

dawidoff82 poprawilem za ciebei temat, zapoznaj sie z regulamiem dzialu w ktorym piszesz.
Pytanie retoryczne, gdzie kupsiz silnik od GTR'a ze skyrznią?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez dawidoff82 » 20 cze 2008, 17:30

Ok do uwag się dostosuję : ) Regulamin przeczytałem wcześniej jednak brak mi obycia, jak kolega bartezm zauważył jestem świeży. Na pytanie dlaczego założyłem nowy temat, odpowiedź jest dośc pospolita, nie znalazłem nigdzie komentarzy na temat zmian silnika na gtx/r. Jeśli chodzi o dostępność gtx/r to wiadomo, że jest ich jak na lekarstwo dlatego brałem pod uwagę zmianę silnika na 1.8 BP DOHC 140KM : ) i potem ewentualnie dalszą zabawę z nim. Nie jest to najlepsza opcja z wyżej przedstawionych w poprzednim wątku?
Ewentualnie co sądzicie o wstawieniu silnika B6T, to powinno być najprostsze, nie? Ogólnie rzecz biorąc, pytanie brzmi jak można pobawić się w tuningowanie mx3 z silnikiem rzędowym? Jestem otwary na propozycje.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez BratCukierka » 20 cze 2008, 17:41

właśnie zauważyłem propozycję kolegów z gtrproject o wstawieniu b6t i nie uważam tego za głupi pomysł :) silnik łatwiej dostępny od BPT a i można kupić całe auto jeżdżące z Niemiec za niezłą kasę i przełożyć co potrzebne, no i turbo... MBC + BlowOff, większy IC, wyspawać wydech + zmiana downpipe'a i będzie latać fajnie :P

jechałem jako pasażer 323 BF GTX FWD z tym silnikiem i muszę powiedzieć że [tiiit] jak szalona :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez dawidoff82 » 20 cze 2008, 19:12

Dokładnie koledzy z gtrproject zasugerowali mi silniczek BPT i myślę, że tego będę właśnie szukał. Cieszę się, że w końcu jest jakaś konstruktywna wypowiedź. Mam pytanko dotyczące tego silnika, on jest zakuty fabrycznie czy nie?
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez BratCukierka » 20 cze 2008, 19:17

Z tego co wiem to nie jest zakuty...
nawet BPT z GTX'a BG z tego co wiem nie był zakuty tylko w GTR był dół silnika zakuty (podobno)
B6T to dobra opcja na swapa :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Jacol » 20 cze 2008, 21:41

BratCukierka napisał(a):właśnie zauważyłem propozycję kolegów z gtrproject o wstawieniu b6t i nie uważam tego za głupi pomysł usmiech silnik łatwiej dostępny od BPT a i można kupić całe auto jeżdżące z Niemiec za niezłą kasę i przełożyć co potrzebne, no i turbo... MBC + BlowOff, większy IC, wyspawać wydech + zmiana downpipe'a i będzie latać fajnie język

ah jak sie ładnie znasz na turbo :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez BratCukierka » 20 cze 2008, 21:46

Jacol napisał(a):BratCukierka napisał:
właśnie zauważyłem propozycję kolegów z gtrproject o wstawieniu b6t i nie uważam tego za głupi pomysł usmiech silnik łatwiej dostępny od BPT a i można kupić całe auto jeżdżące z Niemiec za niezłą kasę i przełożyć co potrzebne, no i turbo... MBC + BlowOff, większy IC, wyspawać wydech + zmiana downpipe'a i będzie latać fajnie język

ah jak sie ładnie znasz na turbo


hahaha

PS. Kiedy wydech robisz? Kiedy będzie sprzęgło? :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez dawidoff82 » 21 cze 2008, 07:58

No właśnie też tak słyszałem, że tylko gtry były zakute. Ok Panowie napaliłem się na ten silnik gdyby ktoś widział wóz rozbity czy też nie z tym silnikiem za przyzwoite pieniądze to proszę o tym napisać. Ja zaczynam poszukiwania. Mam dostęp to warsztatu, gdzie mogę coś dotoczyć, wyfrezować czy wyspawać więc powinno się udać coś ładnego z tego urodzić. Jak już będę z czymś startował to dam znać i jakieś foto zrobie. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez dawidoff82 » 21 cze 2008, 08:08

A, zauważylem pomyłkę w mojej wcześniejszej wypowiedzi, oczywiście po sugesti kolegów z gtrproject i waszej szukam silnika B6T lub wozu z tym motorem, a nie jak napisałem wcześniej z rozpędu BPT.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez Boris86 » 21 cze 2008, 12:24

Bardzo trudno dostać BPT z GTR'a bo było ich tylko 2500 na cały świat. A dół w GTR jet kuty na zimno.
Z silnikami BPT od GTX sprawa wygląda już dużo lepiej jeśli chodzi o dostępność i chyba dużo lepszym pomysłem jest szukanie tego właśnie silnika niż zakuwanie i uturbianie zwykłego BP.
Skrzynia jakiej potrzebujesz to którakolwiek skrzynia od przednionapedowego B-series.
Wiec na początek wystarczy skrzynia z twojego MX3 a potem bedziesz sobie powoli szukał z BP FWD
Oczywiście wiadomo ze różnią sie przełożeniami i wytrzymałością.
Wiec pytanie o skrzynie z GTR jest troche strzałem w płot bo po pierwsze praktycznie ich nie ma, bo sypały sie strasznie, a po drugie nie potrzebna Ci skrzynka pod 4łap.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez dawidoff82 » 21 cze 2008, 12:41

Kolega z gtrproject napisał coś takiego:

"odnośnie skrzyni biegów to jet to bardzo proste w przypadku mx-3 b6d bo kupujesz silnik b6t z kompem i przepływką a reszte przekładasz od b6d ja mam przy moim b6t szkrzynie od zwykłego b6 i zabawa polegała jedynie na wymianie sprzęgła w raz z kołem zamochowym z tego od b6t na to od zwykłego b6"

Czyli mam rozumieć, że wymiana silnka na BPT od GTXa będzie wyglądała podobnie, jeśli chodzi o skrzynię biegów, czy jest to bardziej skomplikowane?

Rozumiem, że ewentualnie montaż turbo w BP mija się z celem, opcję tą rozważałem tylko dla tego, że tych silników jest trochę i dostęp do nich jest od ręki. Jednak z tej opcji zrezygnuje : )
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez Jacek176 » 23 cze 2008, 18:36

dawidoff82 napisał(a):Rozumiem, że ewentualnie montaż turbo w BP mija się z celem, opcję tą rozważałem tylko dla tego, że tych silników jest trochę i dostęp do nich jest od ręki. Jednak z tej opcji zrezygnuje : )

Wcale nie jest to taka bezsensowna opcja. Silnik w GTX to jest praktycznie ten sam co w GT tylko lekko odprężony. BP w wersji 128KM ma stopień sprężania 9.0:1 a BPT 8.2:1. Czyli wystarczy dać grubszą uszczelkę pod głowice. Chyba, że zdecydujesz się na "soft" turbo. Inna sprawa jest z wersja BP 137KM. Tam stopień sprężania był 9.8:1 i w tym przypadku przydałoby się zmienić też tłoki przed uturbieniem.
No ale tak czy inaczej musisz zdobyć kolektor wydechowy od BPT albo dorabiać na zamówienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez majorkca » 23 cze 2008, 22:13

a tak apropo w jakich cenach sa silniki b6t ?
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez Cukierek » 23 cze 2008, 22:21

a tak apropo w jakich cenach sa silniki b6t

ale najpierw trzeba taki znaleźć.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez majorkca » 23 cze 2008, 22:24

hm mnie tam cena interesuje znalezc to juz mniejszy problem :D a mam jeszcze pytanie czy na rynek angielski szly mocniejsze wersje takie jak na japonie czy nie ?
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez Cukierek » 23 cze 2008, 22:29

nie
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez dawidoff82 » 24 cze 2008, 18:34

Cukierek, masz może do sprzedania ten kolektor, turbo IHI VJ13 i komputer. Czy zakupiłeś już silnik od zabera?
: )
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje