Kolega Piwo ma troche racji bo
Jeden kilogram paliwa dostarczonego do cylindra, musi zostać zmieszany z 14,7 kg powietrza. Powstaje wówczas mieszanka stechiometryczna, która w warunkach całkowitego wymieszania w komorze spalania (mieszanka jednorodna) spala się całkowicie. Ta proporcja nazywana jest współczynnikiem nadmiaru powietrza i oznaczana literą ?(lambda). Dla mieszanki stechiometrycznej ? = 1. Podczas spalania mieszanki stechiometrycznej wytwarza się duża ilość energii cieplnej, a cały węgiel i wodór zawarty w paliwie, łączy się z tlenem, tworząc dwutlenek węgla i wodę, która przy nierozgrzanym silniku i chłodnej pogodzie tworzy biały obłok wydostający się z wydechu.
Zmniejszona zawartość paliwa (? > 1) daje mieszankę ubogą, a zwiększona zawartość paliwa (? < 1) powoduje powstawanie mieszanki bogatej. Najwyższa sprawność silnika (najmniejsze zużycie paliwa) osiągana jest przy mieszance zubożonej do ? > 1,1, a najwyższą moc osiąga się przy mieszance wzbogaconej do ? < 0,95, dlatego zadaniem układu zasilania silnika , jest przygotowywanie mieszanki paliwowo-powietrznej o współczynniku ? w granicach od 0,9 do 1,1, a podczas rozruchu, gdy zimny silnik wymaga dostarczenia mieszanki znacznie wzbogaconej, zmniejszenie współczynnika ? poniżej 0,9.
Z tym ze od razu napisze jakiekowliek zabawy w stylu oporniki itp nalezy wlozyc miedzy bajki dla niedouczonych wieskich "tjunerow" jedyna rozsadna rzecza jaka mozesz zrobic zeby zmienaiac dawki paliwa jest grzebanie w mapach paliwa operacja taka kosztuje minimum 600-800zl i w silniku N/A nie da ci wiecej jak max 5% mocy jesli juz ktos chce grzebac N/A co jest trudne i kosztowne to trzeba wrzuc duzow iecej w taki silnik niz zaplacilby za uturbienie
Pozdrawiam