Strona 10 z 10

PostNapisane: 6 paź 2014, 12:28
przez luki_92_92
No właśnie, przy 5500RPM VRISy się nie otwierają? Tak mi się przynajmniej wydawało że ok. 3500 a potem przy 5500 chyba?

PostNapisane: 6 paź 2014, 21:15
przez witek
Też o tym myślałem, ale dziwna sprawa trochę z tym jest. Pod maską niby po wciśnięciu gazu oba tam sobie pracują. Według tego schematu

Obrazek

Pracują ok a pod sam koniec by się nie zamykały? Bo ogólnie wykresy to się nijak nie pokrywają :D

Re: Komentarze do wykresów

PostNapisane: 6 paź 2014, 21:24
przez Dawidoski
Pierwszy otwiera przy 4000 obr. Wg mnie Vrisy masz okej, tym bardziej jak mówisz, że pod maską się oba otwierają przy przegazówce. Zamykają się dopiero przy ponad 6k, także wydaje mi się, że Vrisy odpadają.
Stawiałbym na jakąś słabą iskrę w tym momencie obrotów, jakie masz kable zapłonowe? Od K8 czy KL?
Hamowałeś tylko raz auto?

PostNapisane: 6 paź 2014, 21:36
przez witek
Tylko raz :) bo zanim cokolwiek pomyślałem to już zjechał z hamowni :D Przewody jeszcze od k8, chociaż w sumie nie wiem do czego dedykowane bo na długość w miarę starczają. W nocy przebić nie widać, chociaż zaczął mi podpadać aparat zapłonowy, ponieważ na zimnym pali od strzała, a na ciepłym silniku muszę ją trochę pochechłać... I może ma coś związek też z tym brakiem gory, pod czas jazdy czuć że przestaje trochę jechac, szczególnie na 3cim biegu.

Re: Komentarze do wykresów

PostNapisane: 6 paź 2014, 22:19
przez Dawidoski
Wymień palec, świece, kable załóż do Kl'a. I wtedy zobacz co się dzieje. No chyba, że do końca umrze aparat zapłonowy to wtedy będziesz miał przyczynę.
Tak jak mówię, wg mnie jest słaba iskra i to jest głównym powodem tego spadku na wykresie. Co do mocy max, to raczej sprawa leży już gdzieś głębiej.
Zresztą nie ważne ile ma KM, ważne żeby dobrze jechało ;)

Re: Komentarze do wykresów

PostNapisane: 24 wrz 2020, 12:53
przez Mandey
Auto: Mazda 6 2.0 GH MZR-DISI 2011
Modyfikacje: Seria
Wynik pomiaru:
    1. 115,6 KM @ 6023 rpm; 163 Nm @ 4294 rpm
    2. 169,6 KM @ 6349 rpm; 211 Nm @ 4390 rpm
Uwagi:
    – pomiar pierwszy moc na kołach
    – pomiar drugi moc na silniku
    – słaba kompresja silnika
Może ktoś będzie w stanie wyjaśnić jakie mogą być przyczyny, że moc zmierzona na silniku i ta zmierzona na kołach tak bardzo się od siebie różnią. I druga rzecz, dlaczego moc na silniku znacząco wykracza poza seryjne 155 KM.
W wątku dotyczącym wykresów z hamowni znalazłem post kolegi octodan, gdzie występuję podobna sytuacja:
    – moc seryjna: 136 KM
    – zmierzona na silniku: 153,5 KM
    – zmierzona na kołach: 133,5 KM

Dodam tylko, że w moim przypadku pomiar był wykonywany na większych kołach niż oryginalne.
Koła oryginalne: 215/50 R17
Aktualnie założone: 225/45 R19

IMG_20200924_113424.jpg