Komentarze do wykresów
ten diesel ma odcinke 5250?jakas masakra jak na diesla.i o dziwo moc wcale nie spada jakos drastycznie, a w dieslach zazwyczaj powyzej 4 tys moc leci na leb na szyje.dziwne toto.bardzo fajny wykresik i moc sporo ponad standard.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ogólnie bardzo fajna moc wyszła Szkoda, że po grzebaniu w ECU doszło tylko 1,9KM i 5NM.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
jarek.ZE napisał(a):Ogólnie bardzo fajna moc wyszła Szkoda, że po grzebaniu w ECU doszło tylko 1,9KM i 5NM.
Niestety mało podatne na ingerencję , bez wałka itd.
Noo...Marcin, coraz ładniej to wygląda Teraz ostry wałek i kolejny wykres
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
rider143 napisał(a):Lejkowaty z wyjściem ok 2 cale na ostatniej puszce będzie lepszym rozwiązaniem.
Jakieś szczegóły ?
2,5" z kolektora wydechowego, 2,25" za pierwszym tłumikiem, 2,0" na wyjściu z ostatniego. BTW jak ktoś spędził trochę czasu na hamowni to napewno zauważył przy japończykach wzrost mocy silnika po delikatnym przytkaniu wydechu sondą.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Marcin co grzebales przy glowicy? masz wykres ten po obrobce glowicy?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
w serii już było 158 a po obróbce 166, szału nie ma ale w NA każdy koń i Nm sporo kosztuje niestety.
z drugiej strony fabryka sporo zaniża prawdziwą wartość bo to już drugi wykres z tym silnikiem gdzie wyszło więcej niż w papierach.
z drugiej strony fabryka sporo zaniża prawdziwą wartość bo to już drugi wykres z tym silnikiem gdzie wyszło więcej niż w papierach.
Po 320 tysiącach przebiegu 9KM ponad serię? Wynik zacny
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Masz rację, ale nie do końca.
Nie powinno się chyba patrzeć tylko na wartości maksymalne mocy i momentu. Ważny jest też sam przebieg tych krzywych. Przecież nikt nie jeździ na codzień z wskazówką obrotomierza pod czerwonym polem. U mnie po dokonanych zmianach krzywe nie mają żadnych dołków ani zawirowań – wznoszą się równo. Spłaszczeniu uległ też wykres momentu, między 2.500-5.500 obr./min jest dostępnych ponad 90% maksymalnej wartości momentu. Mam u siebie strumienicę aktywną z wykorzystaniem dostępnych form dodmuchu od Węglarskiego – podczas normalnej jazdy może dojdą ze 2 konie hehe
Po podliczeniu kosztów wyszło mi ok. 1k zł – ale przyjemność z "grzebania" przy aucie w celu poprawy fabrycznych osiągów – bezcenna
Nie powinno się chyba patrzeć tylko na wartości maksymalne mocy i momentu. Ważny jest też sam przebieg tych krzywych. Przecież nikt nie jeździ na codzień z wskazówką obrotomierza pod czerwonym polem. U mnie po dokonanych zmianach krzywe nie mają żadnych dołków ani zawirowań – wznoszą się równo. Spłaszczeniu uległ też wykres momentu, między 2.500-5.500 obr./min jest dostępnych ponad 90% maksymalnej wartości momentu. Mam u siebie strumienicę aktywną z wykorzystaniem dostępnych form dodmuchu od Węglarskiego – podczas normalnej jazdy może dojdą ze 2 konie hehe
Bartg napisał(a):Heh Z5 w całej okazałości, +7km i moment nawet nie seria po wydaniu 2k zł
Po podliczeniu kosztów wyszło mi ok. 1k zł – ale przyjemność z "grzebania" przy aucie w celu poprawy fabrycznych osiągów – bezcenna
- Od: 31 gru 2011, 09:34
- Posty: 103
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98
Strumienice to generalnie można sobie powiesić na ścianie będzie podobny efekt Nikt nie wkłada strumienic przy robieniu wydechów customowych, bo to poza nazwą i ceną nic nie daje więcej niż kawałek rurki, a Pan Węglarski ma dobrze rozwinięty marketing bazujący na tym, co kiedyś robił w PRL'u
Spojrzałem na swój wykres na 88/125 i różnice minimalne, ja miałem 120nm przy 3k, Ty masz przy 2600, przebieg praktycznie identyczny Mówię szkoda w takim kontekście, że dłubiąc Hondę za 1k można z 15-20km zyskać przy dobrze dobranych używanych klockach. Hamowałeś serię kiedyś ? Bo tak naprawdę można gdybać tylko jaki jest przyrost. Jak dla mnie najsensowniejszy mod do Z5 to skrzynia od 1.3 i shortshifter
Spojrzałem na swój wykres na 88/125 i różnice minimalne, ja miałem 120nm przy 3k, Ty masz przy 2600, przebieg praktycznie identyczny Mówię szkoda w takim kontekście, że dłubiąc Hondę za 1k można z 15-20km zyskać przy dobrze dobranych używanych klockach. Hamowałeś serię kiedyś ? Bo tak naprawdę można gdybać tylko jaki jest przyrost. Jak dla mnie najsensowniejszy mod do Z5 to skrzynia od 1.3 i shortshifter
Już się spotkałem z tym twierdzeniem, że Węglarski to czasy PRL – powiedział mi to gość, który hamował auto i dodał: Powiedz mi gdzie teraz jest Węglarski, Świątek i inni, w czasach, kiedy teraz rządzi chiptuning
"Kilka lat temu był przeprowadzony test na hamowni w zakładzie inż. Goduli układu wydechowego zaprojektowanego przez inż. Pachonia i wykonanego w Firmie "Michael " . Był to układ wydechowy do CC-900 . Składał się z kolektora wydechowego , strumienicy i tłumika końcowego . Dał on 21% przyrostu mocy . Inżynierowie "Sebringa "twierdzą , że graniczną wartością przyrostu mocy dzięki układowi wydechowemu to 20% . Nasi przekroczyli tę granicę i to w dużym stopniu dzięki strumienicy więc nie podważajmy tych osiągnięć jakimiś kometami w rodzaju strumienicy Jones`a , które pojawią się poczym nikną i tylko pozostaje przysłowiowy smród."
Węglarski Lech
Silniki w Hondach są rozwojowe a części do tuningu jest multum, tylko że dużo już tego jeździ po ulicach.
Nie hamowałem serii, więc nie mam punktu odniesienia Nie wiadomo czy przy przebiegu 230.000 km wszystkie konie były na swoim miejscu
Shortshifter mam zrobiony, a ze skrzynią od 1.3 – już kiedyś z Tobą o tym pisałem, trzeba szukać od 323P BA czy od 323 BG ?
"Kilka lat temu był przeprowadzony test na hamowni w zakładzie inż. Goduli układu wydechowego zaprojektowanego przez inż. Pachonia i wykonanego w Firmie "Michael " . Był to układ wydechowy do CC-900 . Składał się z kolektora wydechowego , strumienicy i tłumika końcowego . Dał on 21% przyrostu mocy . Inżynierowie "Sebringa "twierdzą , że graniczną wartością przyrostu mocy dzięki układowi wydechowemu to 20% . Nasi przekroczyli tę granicę i to w dużym stopniu dzięki strumienicy więc nie podważajmy tych osiągnięć jakimiś kometami w rodzaju strumienicy Jones`a , które pojawią się poczym nikną i tylko pozostaje przysłowiowy smród."
Węglarski Lech
Silniki w Hondach są rozwojowe a części do tuningu jest multum, tylko że dużo już tego jeździ po ulicach.
Nie hamowałem serii, więc nie mam punktu odniesienia Nie wiadomo czy przy przebiegu 230.000 km wszystkie konie były na swoim miejscu
Shortshifter mam zrobiony, a ze skrzynią od 1.3 – już kiedyś z Tobą o tym pisałem, trzeba szukać od 323P BA czy od 323 BG ?
Ostatnio edytowano 4 kwi 2014, 12:22 przez michal1983, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 gru 2011, 09:34
- Posty: 103
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98
No tak wydech do CC900, czyli silnika mega prostego i niewysilonego, do tego shamowany zapewne na inercji w firmie Serio wierzysz w te wszystkie marketingowe gadki, jak to komuś na swoim pomiarze wyszło więcej mocy niż konkurencji ? jakoś w poważnie przerabianych autach raczej nikt strumienicy nie wkłada. Nie neguje wiedzy wszystkich inżynierów z PRL'u, ale umówmy się nawet Z5 dość daleko do 900 z CC
To szkoda ze nie hamowałeś, bo równie dobrze możesz mieć przyrost 10 jak i 4 koni, widziałem już wykresy Z5 z inercji na 90-92 konie. Ja bym brał od 323P, ceny prawie takie same, a jednak skrzynia o kilka lat młodsza.
To szkoda ze nie hamowałeś, bo równie dobrze możesz mieć przyrost 10 jak i 4 koni, widziałem już wykresy Z5 z inercji na 90-92 konie. Ja bym brał od 323P, ceny prawie takie same, a jednak skrzynia o kilka lat młodsza.
Wstawiłem wykresik w temacie z wykresami. Mam małą zagwostkę Czym może być spowodowany straszny dołek i spadek mocy od 5500RPM? Auto do tych obrotów jedzie naprawdę spoko, potem już gorzej co zresztą widać. Dolot się nie nagrzał, dłuższy czas walczyłem ze stukaniem w głowicy, niestety podmieniając popychacze stuków nie wyeliminowałem. Czyżby to przez to? Ogólnie dzięki za jakieś porady na co zwrócić uwagę bo sam nie mam pomysłów.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje