Komentarze do wykresów

Postprzez luki_92_92 » 6 paź 2014, 11:28

No właśnie, przy 5500RPM VRISy się nie otwierają? Tak mi się przynajmniej wydawało że ok. 3500 a potem przy 5500 chyba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez witek » 6 paź 2014, 20:15

Też o tym myślałem, ale dziwna sprawa trochę z tym jest. Pod maską niby po wciśnięciu gazu oba tam sobie pracują. Według tego schematu

Obrazek

Pracują ok a pod sam koniec by się nie zamykały? Bo ogólnie wykresy to się nijak nie pokrywają :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Dawidoski » 6 paź 2014, 20:24

Pierwszy otwiera przy 4000 obr. Wg mnie Vrisy masz okej, tym bardziej jak mówisz, że pod maską się oba otwierają przy przegazówce. Zamykają się dopiero przy ponad 6k, także wydaje mi się, że Vrisy odpadają.
Stawiałbym na jakąś słabą iskrę w tym momencie obrotów, jakie masz kable zapłonowe? Od K8 czy KL?
Hamowałeś tylko raz auto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 13:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez witek » 6 paź 2014, 20:36

Tylko raz :) bo zanim cokolwiek pomyślałem to już zjechał z hamowni :D Przewody jeszcze od k8, chociaż w sumie nie wiem do czego dedykowane bo na długość w miarę starczają. W nocy przebić nie widać, chociaż zaczął mi podpadać aparat zapłonowy, ponieważ na zimnym pali od strzała, a na ciepłym silniku muszę ją trochę pochechłać... I może ma coś związek też z tym brakiem gory, pod czas jazdy czuć że przestaje trochę jechac, szczególnie na 3cim biegu.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Dawidoski » 6 paź 2014, 21:19

Wymień palec, świece, kable załóż do Kl'a. I wtedy zobacz co się dzieje. No chyba, że do końca umrze aparat zapłonowy to wtedy będziesz miał przyczynę.
Tak jak mówię, wg mnie jest słaba iskra i to jest głównym powodem tego spadku na wykresie. Co do mocy max, to raczej sprawa leży już gdzieś głębiej.
Zresztą nie ważne ile ma KM, ważne żeby dobrze jechało ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 13:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Mandey » 24 wrz 2020, 11:53

Auto: Mazda 6 2.0 GH MZR-DISI 2011
Modyfikacje: Seria
Wynik pomiaru:
    1. 115,6 KM @ 6023 rpm; 163 Nm @ 4294 rpm
    2. 169,6 KM @ 6349 rpm; 211 Nm @ 4390 rpm
Uwagi:
    – pomiar pierwszy moc na kołach
    – pomiar drugi moc na silniku
    – słaba kompresja silnika
Może ktoś będzie w stanie wyjaśnić jakie mogą być przyczyny, że moc zmierzona na silniku i ta zmierzona na kołach tak bardzo się od siebie różnią. I druga rzecz, dlaczego moc na silniku znacząco wykracza poza seryjne 155 KM.
W wątku dotyczącym wykresów z hamowni znalazłem post kolegi octodan, gdzie występuję podobna sytuacja:
    – moc seryjna: 136 KM
    – zmierzona na silniku: 153,5 KM
    – zmierzona na kołach: 133,5 KM

Dodam tylko, że w moim przypadku pomiar był wykonywany na większych kołach niż oryginalne.
Koła oryginalne: 215/50 R17
Aktualnie założone: 225/45 R19

IMG_20200924_113424.jpg
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje