Komentarze do wykresów

Postprzez piwo » 21 sie 2011, 09:41

ten diesel ma odcinke 5250?jakas masakra jak na diesla.i o dziwo moc wcale nie spada jakos drastycznie, a w dieslach zazwyczaj powyzej 4 tys moc leci na leb na szyje.dziwne toto.bardzo fajny wykresik i moc sporo ponad standard.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Rafał_ » 15 sty 2013, 22:49

marcin255 napisał(a):Auto: Mazda 3 -2.0L 2005 r
Seria 150 KM , 189 Nm ( nie sprawdzone)

Modyfikacje SRI- ( home made -stożek Fujita )
obudowa stożka
wydech końcowy -Sebring
Pomiar 1 -158.3 KM , 186. Nm

po grzebaniu w ECU

163 KM , 194Nm

Obrazek


Ogólnie bardzo fajna moc wyszła <spoko> Szkoda, że po grzebaniu w ECU doszło tylko 1,9KM i 5NM.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez marcin255 » 16 sty 2013, 20:53

jarek.ZE napisał(a):Ogólnie bardzo fajna moc wyszła Szkoda, że po grzebaniu w ECU doszło tylko 1,9KM i 5NM.


Niestety mało podatne na ingerencję , bez wałka itd.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Rafał_ » 12 mar 2013, 22:59

Noo...Marcin, coraz ładniej to wygląda <spoko> Teraz ostry wałek i kolejny wykres <ok>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez marcin255 » 12 mar 2013, 23:05

Teraz wydech cały chyba 2.5"
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rider143 » 12 mar 2013, 23:33

marcin255 napisał(a):Teraz wydech cały chyba 2.5"
Lejkowaty z wyjściem ok 2 cale na ostatniej puszce będzie lepszym rozwiązaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez marcin255 » 12 mar 2013, 23:59

rider143 napisał(a):Lejkowaty z wyjściem ok 2 cale na ostatniej puszce będzie lepszym rozwiązaniem.


Jakieś szczegóły ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rider143 » 13 mar 2013, 20:56

2,5" z kolektora wydechowego, 2,25" za pierwszym tłumikiem, 2,0" na wyjściu z ostatniego. BTW jak ktoś spędził trochę czasu na hamowni to napewno zauważył przy japończykach wzrost mocy silnika po delikatnym przytkaniu wydechu sondą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez piwo » 15 mar 2013, 20:20

Marcin co grzebales przy glowicy? masz wykres ten po obrobce glowicy?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Arkadius 73 » 15 mar 2013, 21:32

viewtopic.php?p=2555160#p2555160
i powiem że to niezły wynik
Arkadius 73
 

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2013, 00:14

w serii już było 158 a po obróbce 166, szału nie ma ale w NA każdy koń i Nm sporo kosztuje niestety.

z drugiej strony fabryka sporo zaniża prawdziwą wartość bo to już drugi wykres z tym silnikiem gdzie wyszło więcej niż w papierach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafał_ » 2 kwi 2013, 21:18

Po 320 tysiącach przebiegu 9KM ponad serię? Wynik zacny :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Mibay » 20 mar 2014, 19:49

Panowie, nie macie przypadkiem wykresu do M3 z silnikiem 1.6 benzyna ? Potrzebuje go kurcze do projektu na uczelnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Bartg » 4 kwi 2014, 09:17

Heh Z5 w całej okazałości, +7km i moment nawet nie seria po wydaniu 2k zł :(
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez michal1983 » 4 kwi 2014, 11:15

Masz rację, ale nie do końca.

Nie powinno się chyba patrzeć tylko na wartości maksymalne mocy i momentu. Ważny jest też sam przebieg tych krzywych. Przecież nikt nie jeździ na codzień z wskazówką obrotomierza pod czerwonym polem. U mnie po dokonanych zmianach krzywe nie mają żadnych dołków ani zawirowań – wznoszą się równo. Spłaszczeniu uległ też wykres momentu, między 2.500-5.500 obr./min jest dostępnych ponad 90% maksymalnej wartości momentu. Mam u siebie strumienicę aktywną z wykorzystaniem dostępnych form dodmuchu od Węglarskiego – podczas normalnej jazdy może dojdą ze 2 konie hehe
Bartg napisał(a):Heh Z5 w całej okazałości, +7km i moment nawet nie seria po wydaniu 2k zł :(

Po podliczeniu kosztów wyszło mi ok. 1k zł – ale przyjemność z "grzebania" przy aucie w celu poprawy fabrycznych osiągów – bezcenna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez Bartg » 4 kwi 2014, 11:21

Strumienice to generalnie można sobie powiesić na ścianie będzie podobny efekt :D Nikt nie wkłada strumienic przy robieniu wydechów customowych, bo to poza nazwą i ceną nic nie daje więcej niż kawałek rurki, a Pan Węglarski ma dobrze rozwinięty marketing bazujący na tym, co kiedyś robił w PRL'u ;)

Spojrzałem na swój wykres na 88/125 i różnice minimalne, ja miałem 120nm przy 3k, Ty masz przy 2600, przebieg praktycznie identyczny :P Mówię szkoda w takim kontekście, że dłubiąc Hondę za 1k można z 15-20km zyskać przy dobrze dobranych używanych klockach. Hamowałeś serię kiedyś ? Bo tak naprawdę można gdybać tylko jaki jest przyrost. Jak dla mnie najsensowniejszy mod do Z5 to skrzynia od 1.3 i shortshifter ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez michal1983 » 4 kwi 2014, 12:02

Już się spotkałem z tym twierdzeniem, że Węglarski to czasy PRL – powiedział mi to gość, który hamował auto i dodał: Powiedz mi gdzie teraz jest Węglarski, Świątek i inni, w czasach, kiedy teraz rządzi chiptuning :)

"Kilka lat temu był przeprowadzony test na hamowni w zakładzie inż. Goduli układu wydechowego zaprojektowanego przez inż. Pachonia i wykonanego w Firmie "Michael " . Był to układ wydechowy do CC-900 . Składał się z kolektora wydechowego , strumienicy i tłumika końcowego . Dał on 21% przyrostu mocy . Inżynierowie "Sebringa "twierdzą , że graniczną wartością przyrostu mocy dzięki układowi wydechowemu to 20% . Nasi przekroczyli tę granicę i to w dużym stopniu dzięki strumienicy więc nie podważajmy tych osiągnięć jakimiś kometami w rodzaju strumienicy Jones`a , które pojawią się poczym nikną i tylko pozostaje przysłowiowy smród."
Węglarski Lech

Silniki w Hondach są rozwojowe a części do tuningu jest multum, tylko że dużo już tego jeździ po ulicach.

Nie hamowałem serii, więc nie mam punktu odniesienia :( Nie wiadomo czy przy przebiegu 230.000 km wszystkie konie były na swoim miejscu :)

Shortshifter mam zrobiony, a ze skrzynią od 1.3 – już kiedyś z Tobą o tym pisałem, trzeba szukać od 323P BA czy od 323 BG ?
Ostatnio edytowano 4 kwi 2014, 12:22 przez michal1983, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez Bartg » 4 kwi 2014, 12:20

No tak wydech do CC900, czyli silnika mega prostego i niewysilonego, do tego shamowany zapewne na inercji w firmie ;) Serio wierzysz w te wszystkie marketingowe gadki, jak to komuś na swoim pomiarze wyszło więcej mocy niż konkurencji ? ;) jakoś w poważnie przerabianych autach raczej nikt strumienicy nie wkłada. Nie neguje wiedzy wszystkich inżynierów z PRL'u, ale umówmy się nawet Z5 dość daleko do 900 z CC ;)

To szkoda ze nie hamowałeś, bo równie dobrze możesz mieć przyrost 10 jak i 4 koni, widziałem już wykresy Z5 z inercji na 90-92 konie. Ja bym brał od 323P, ceny prawie takie same, a jednak skrzynia o kilka lat młodsza.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez witek » 3 paź 2014, 21:28

Wstawiłem wykresik w temacie z wykresami. Mam małą zagwostkę :) Czym może być spowodowany straszny dołek i spadek mocy od 5500RPM? Auto do tych obrotów jedzie naprawdę spoko, potem już gorzej co zresztą widać. Dolot się nie nagrzał, dłuższy czas walczyłem ze stukaniem w głowicy, niestety podmieniając popychacze stuków nie wyeliminowałem. Czyżby to przez to? :) Ogólnie dzięki za jakieś porady na co zwrócić uwagę bo sam nie mam pomysłów.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Bartg » 4 paź 2014, 22:42

Nie jestem znawcą od K serii, ale może VRIS-y ?
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje