Strona 1 z 1

1.6 8V ----> 16V

PostNapisane: 16 kwi 2008, 19:10
przez slodki666
Witam
Mam Mazde 323 BG z silnikiem 1.6 8V.
Czy do tego silnika pasuje głowica 16V na jednym wałku?
Mam na myśli taką głowicę:
http://moto.allegro.pl/item341177345_gl ... 6_16v.html

Czy zwiększy mi się moc silnika?
Czy gra jest warta świeczki?

Proszę o rady.

PostNapisane: 16 kwi 2008, 20:05
przez Boris86
Jeśli chcesz wiedzieć czy głowica będzie pasować to musisz sie wybrać do najbliższego sklepu z częściami i poprosić o pokazanie uszczelek pod głowice do 8V i do 16V. Jeśli kanały będą sie pokrywać to możesz probować.

Oszałamiającego przyrostu osiągów bym sie nie spodziewał. Powiem więcej... bez innych modyfikacji nie spodziewał bym sie żadnych przyrostów wykraczających poza bład pomiaru.
Zmienić na pewno zmieniła by sie charakterystyka mocy i momentu.
Twój aktualny silnik ze względu na 8 zaworków ma bardzo przyjemny dół i jest elastyczniejszy od wersji z 16 zaworami. Dysponuje max momentem w okolicach 2500 obrotów podczas gdy 16stka osiąga max.moment w okolicach 3500-4000 obr.

Jesli twój silnik jest sprawny to gra nie warta świeczki.. no chyba że uszkodziłeś głowice.

Weź pod uwagę że zmiana głowicy to nie tylko koszt samej głowicy.
Wypadało by wsadzić mową uszczelkę pod kolektor dolotowy, pod kolektor wydechowy, pod pokrywę zaworów, no i koniecznie pod głowice,...
Głowice wypadało by splanować i sprawdzić na płaszczu wodnym, wypadało by też założyć nowe uszczelniacze... a przy okazji i zmienić rozrząd.

Wiec na 100% taniej wyjdzie włożenie całego silnika 1,6 16V jeśli interesuje Cie właśnie troszkę bardziej wysokoobrotowa charakterystyka... albo 1,8 i wtedy będziesz miał odczuwalna poprawę osiągów.

PostNapisane: 16 kwi 2008, 23:56
przez BJFast
może zyskasz trochę na mocy czyli jak większość pisze na "parametrze matematycznym" ;) tak naprawdę liczy się moment obrotowy. z tego co wiem to do wersji takiej jak ja mam i Boris są dwie uszczelki tak, że musisz wyciągnąć starą. pasować to po ustaleniu wyżej wymienionych rzeczy powinno wszystko. jeżeli masz wymienić głowice to możesz się bawić, jeżeli nie to nie warto inwestować kasy. teoretycznie możesz uzyskać tylko większą prędkość maksymalną, zaznaczam teoretycznie.

PostNapisane: 17 kwi 2008, 00:20
przez Boris86
BJFast napisał(a):z tego co wiem to do wersji takiej jak ja mam i Boris są dwie uszczelki tak, że musisz wyciągnąć starą.

Chyba nie do końca sie zrozumielismy.
Chodzi o to żeby wziąśc w reke uszczelke pod głowice od 8v i od 16v i przyłożyć je do siebie żeby sprawdzić czy nie ma innego rozłożenia kanałów wodnych i olejowych.

PostNapisane: 17 kwi 2008, 09:20
przez Xionc
Zresztą ten silni 1.6 8V miał świetny moment 2500 – 3500 obrotów (byłem na hamowni), więc jest bardzo ekonomiczny jak na miasto. Mi po Wawie palił 8 litrów na za szerokich gumach.

PostNapisane: 17 kwi 2008, 15:01
przez BJFast
Boris86 napisał(a):Chyba nie do końca sie zrozumielismy.
Chodzi o to żeby wziąśc w reke uszczelke pod głowice od 8v i od 16v i przyłożyć je do siebie żeby sprawdzić czy nie ma innego rozłożenia kanałów wodnych i olejowych.

dobrze się zrozumieliśmy :) tylko chodziło mi o to, że w 16v są dwa rodzaje uszczelek pod głownie, przynajmniej do 1,3 16v

PostNapisane: 17 kwi 2008, 19:22
przez slodki666
Dzięki wszystkim za rady.
Z tego co widze, to gra nie jest warta świeczki (przynajmniej dla mnie).
Myślałem, że uzyskam większą moc i moment.
A tu nic z tego. :(

PostNapisane: 10 sty 2009, 17:04
przez madziadriver
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie głowicy do silnika 1.6 8v.
Poszukuje takiej głowicy gdyż moja niestety pękła. A zaczeło się od zapchanej syfami chłodnicy która pękła a po wymianie cuda sie zaczeły dziać...(auto dziedziczę po siostrze więc nie karćcie za takie zaniedbania) :P
I teraz kwestia czy bardziej sie opłaca zrobic przekładke silnika na 16v bo takich pełno na allegro czy lepiej szukać tej głowicy 8v gdzieś, a może ją spawać? Tu sie pojawia pytanie o trwałośc spawanej głowicy...
A jeżeli chodzi o przekładke to co spasuje z silnika 8v do silnika 16v (chodzi o osprzęt tj. alternator, aparat zapłonowy,skrzynia itd itp.)??? A może kupic używany silnik 8v? bo ceny są podobne. jak się ma wytrzymałośc tych silników? który lepszy? :D
Ten ma przejechane 264 kkm w tym 120 na gazie więc swoje juz przeżył...

PostNapisane: 10 sty 2009, 18:30
przez damian
madziadriver wiadomosc poszla na pw